valimotyöntekijän palkka noin? ja minkälaista työtä?
valimotyöntekijä
3
8212
Vastaukset
- ekkooooooo
paskasta, raskasta ja TESsin palkan saa jos sitäkään...
- Pena
Itsellä on pohjapalkka n. 8 euroa/tunti ja päälle tulee sitten urakkapalkka, joka on yleensä n. 6-8 euroa/tunti. Parhaimmillaan urakka on ollut 13 €/h. Eli palkka on aika hyvä noin niinkun duunarille. Työ tosin on niin perseestä kuin vaan voi olla. Työolot on helvetilliset. Pölyä ja kuumuutta riittää.
Työ on tosiaankin paskasta ja raskasta. Harva pääsee eläkeikään. Melko varma kohtalo on, että joutuu sairaseläkkeelle ennen aikojaan. Mutta eipä tuota itselläni ole muutakaan vaihtoehtoa, niin jotta kärsitään niin kauan kuin jaksaa.
- Anonyymi
Itse olen juuri aloittanut alumiini valmimossa. Noin 7kk kokemusta takana ja voin sanoa että siinä tarvitsee voimaa, lämmönkestävyyttä ja sairaat aivot että sellaisern lähtee. Riippuu tokibpaljon materiaalista koska itse valan alumiiniä jota kaadetaan käsin kauhalla. Mutta niin lämmin tulee sama missä valimossa olet, että ajatus saunasta perjantaina lähinnä kuvottaa. Mutta itse viihdyn työssäni vaikka se likaista onkin. Tykkään siitä että kotia päästyään tosiaan tietää töitä tehneensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043404
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201943- 691906
- 381877
- 211741
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341449Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337