Mitä rokotuksia te olette ottaneet Unkariin jos olette viettäneet siellä pitempiä aikoja? Onko otettava A-hepatiitti-rokotus? Oletteko kuullut ,että siellä on vaara sairastua kyseiseen tautiin?
Rokotuksia?
4
1190
Vastaukset
- Rokotus
Hyvä paikka tsekata nämä asiat on:
http://www.rokote.fi/
Itseasiassa hepatiitti A:ta esiintyy koko maailmassa, joten itse olen sen ottanut. Ts. myös Unkarista voit sen saada.
Rokottteen hinta hiukan kirpaisee, mutta kun vahvisteenkin on ottanut, niin onhan se 20 vuotta voimassa.
Hauskaa Matkaa! - Unkkis
Punkkien levittämää aivokuumetta vastaan on hyvä olla rokotus lähinnä taudin vaarallisuuden takia, jos olet pidempään Unkarissa. Rokote on tosin kolmeosainen ja rokotusohjelman läpiviemiseen menee useita viikkoja.
- Anna
Unkarilaisilla lapsilla on neuvoloissa ja kouluissa jokseenkin sama rokotusohjelma kun suomalaisilla. Joten voisi ajatella, että jos unkarilaiset pärjäävät näillä, niin mekin.
- Julest
Työterveyslääkäri kertoi mulle, kun kyselin noita rokotuksia, että A-hepatiitti rokotteen voi ottaa, mutta ei kannata. Eli siis ts. kaikki Suomessakin ylimääräisenä saatavat rokotteet voi toki ottaa, mutta mitään varsinaista perustetta rokotuksille ei ole. Se on kuitenkin todella kehittynyt maa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742932
- 652783
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 221533
- 481297
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259