Helmirihmoista,oudot kuolemat

Ninsku

Kysyisin kannattaako hankkia syksyllä pariskunta 250 l altaaseen jossa ennestään vajaan vuoden ikäinen helmirihmanaaras?
Kenellä on siis kokemusta miten useampi helmirihma menestyy altaassa?
Mistä johtuu että minulla koiraat ovat kuolleet pois? Ovatkohan ne jotenkin herkempiä hieman likaiselle vedelle vai kärsivätkö siitä kun eivät ole päässeet kutemaan? (ei näköhavaintoa kutemisesta)

4

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patu

Kerro hoitorutiineistas yms. vedenvaihdot...
      Vesiarvot; NO2, NO3 ...

Miten vanhoja ukot oli kun ne meni?

Mitä muuta kalastoa sulla on?

• harakka

Jos sulla on ollut 2 koirasta samaan aikaan, niin toinen on listinyt toisen. 2 ukkoa ei melko varmasti mahdu tuonkokoiseen sulassa sovussa.
      Hommaa ihan vaan 1 ukko kaveriksi sille naaraalle ensalkuun. Seuraile tilannetta ja jos ahdistelee naisparkaa liiaksi, niin hommaa toinen naaras. Eli sitten sulla on 1 koiras ja 2 naarasta = haaremi.
      Onko sulla muita kaloja akvaariossasi? Onko niitä kuollut mystisesti? Miten nämä rihmaukot ovat kuolleet (käyttäytyminen ennen kuolemaa, ulkonäkö)?

• Ninsku

Aina pariskunta. On kylläkin koiras ahdistellut ainoa kaveria joten varmaan kaipais sen "haaremin". ;)
        Viimeinen laihtui ja oli kalpean värinen. Toinen tuntoviiksi oli myös hieman kulunut lyhemmäksi.
        Mulla kuolemat varmaan todennäköisesti johtui epäpuhtaasta vedestä.

Olisin vaan halunnut tietää onko muilla kokemuksia että helmikoiraat olisivatherkempiä sairastumaan tms.?

• harakka
        Ninsku kirjoitti:

Aina pariskunta. On kylläkin koiras ahdistellut ainoa kaveria joten varmaan kaipais sen "haaremin". ;)
        Viimeinen laihtui ja oli kalpean värinen. Toinen tuntoviiksi oli myös hieman kulunut lyhemmäksi.
        Mulla kuolemat varmaan todennäköisesti johtui epäpuhtaasta vedestä.

Olisin vaan halunnut tietää onko muilla kokemuksia että helmikoiraat olisivatherkempiä sairastumaan tms.?

Että koiraat olisivat mitenkään naaraita herkempiä.
        Rihmoista helmet eivät ainakaan kuulu siihen kaikista herkimpään sorttiin. Kuten esim kääpiörihmat ovat.
        Jos itsekin olet tiedostanut että sulla on ollut laiska akvan siivooja, niin toivotaan että otat tästä opiksesi. Vedenvaihdot (puolet) viikottain. Jos ei ole intressejä hoitaa, niin paras suositus on laittaa akva joksikin aikaa varaston hyllylle josko se innostus taas joskus viriäisi. Enkä sano tätä ilkeyttäni, vaan ihan sillä että kalatkin ovat eläviä olentoja, jotka on väkisin sullottu lasipurkkiin. Joten niille pitäisi pystyä luomaan mahdollisimman hyvät elinolot vankeudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2610
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2572
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe