koira+fretti

=????

en tiedä onko aiheesta jo keskusteltu mutta, "mahtuuko" koira ja fretti saman katon alle? terrieri 10v. ois jo talossa ja kiinnostais ostaa fretti lisäks

8

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enkeli

Riippuu ihan koiran luonteesta ja fretin luonteesta miten onnistuu.

• mari

Niin, riippuuhan se tosiaan koiran luonteesta ym., mutta terrieri on aika pahanluonteinen ainakin yleensä tälläisiä pieniä eläimiä kohtaan. Terrierithän on jalostettu pyytämään pikkueläimiä koloistaan. Miten koiranne suhtautuu kissoihin? Olisi hyvä jos pääsisitte vaikka haistelemaan jonkun frettiä..

• just-me!!!

olen miettinyt samaa,meillä on koira ja se on tullut toimeen tähän astisien lemmikieni kanssa,mutta entä fretti?onko se sama kuin esim.marsu-hamsteri?rottienkin kanssa on koira kyllä tullut hyvin toimeen,
        mutta onko fretti aivan eri aisia?entä jos en anna koiran olla fretin lähettyvillä tajuisiko se silti,että tuolla on joku josta en pidä?fretti on hyvin erillainen kuin jyrsiät minä tajuan,mutta kuinka errilainen se on?ja voiko koira tosiaankin VIHATA frettiä???????-

• freetu
        just-me!!! kirjoitti:

olen miettinyt samaa,meillä on koira ja se on tullut toimeen tähän astisien lemmikieni kanssa,mutta entä fretti?onko se sama kuin esim.marsu-hamsteri?rottienkin kanssa on koira kyllä tullut hyvin toimeen,
        mutta onko fretti aivan eri aisia?entä jos en anna koiran olla fretin lähettyvillä tajuisiko se silti,että tuolla on joku josta en pidä?fretti on hyvin erillainen kuin jyrsiät minä tajuan,mutta kuinka errilainen se on?ja voiko koira tosiaankin VIHATA frettiä???????-

mul on pari frettii, ja ain ku ollu koira käymäs toinen fretti on ollu pelosta jäykkänä ja toinen uteliaana halus tutkii toista otusta ja päästä selville mikä se oikein on, mut koira on yleensä juossu pakkon hätnä koipien välissä.. kissatki meidän pihalla pelkää frettejäni ku ollaan ulkona, ku fretit haluu mennä lähemmäs haistelemaan ja tutkimaan niin kissat on luikkinu pakoon.. et jos molempii ottais pentuina, sekä koira että fretti, niin ne varmaan tottuis toisiinsa, mut voi olla aika vaikeeta saada vanhempi koira sopuutumaan siihen luulisin.. ja sitä ei voi pitää koiralt piilossa mitenkään, sil on niin vahva ominaishaju, ja koiralla niin terävä haju-aisti et se kyl titäis et siel on joku muu eläin.. ja kyl frettikin tietäis koiran olemassaolosta.. et ne kyl molemmat vois stressaantua semmosest aika lailla.. ja frettihän tarvitsee paljon tilaa, mielellään sais olla vapaana koko kämpässä.. kunhan kämppä cvaan on frettiturvallinen, ettei pikku hirviö pääsee loukkaamaan itteensä, ne on aika onnettomuudenalttiita jos näin sanotaan ku kaikkee on pakko tutkii...=)

• mä..

fretit, tyttö ja poika reilu 2-vuotiaita on tullu toimeen sekä kissojen että koirien kaa, nyt tulossa koiran pentu ja uskon et kaikki onnistuu meillä ainaki ihan hyvin niin paljon on pötköt ollu tekemisis muitten eläinten kanssa.. ja koirakin toivottavasti tottuu kun pentuna tulee.

• capeet

riippuu aika paljon luonteesta...
      tutuilla oli kyllä koira ja fretti ja hyvin tulivat toimeen, mutta kun meidän fretti tapasi kaverin koiran niin se koira yritti purra fretin pään irti...onneksi kerkesin estää...

• hmmm?

Mietin kans samaa kun mulla on puoli vuotias fretti ja ottaisin lapin koiran pennun että tulisivatkohan ne toimeen. Luulen et paremmin tulee niin päin et fretti on jo talossa kun toisinpäin?

• Straightjacket

Täällä asustelee frettipojat 3- ja 4-vee sekä australianpaimenkoira, joka tuli taloon kun täytti kaksi. Pikkuhiljaa totutettiin niin että asuivat eri kämpissä (toiset vanhemmillani ja toinen omassa kämpässä), töitä tehtiin 3-4kk ja tuloksena toimeen tulevat eläimet. :)

Tietysti merkitsee paljon juurikin nuo luonteet, koira on hieman pehmeä, joten kuuntelee kyllä. Senkin takia olivat erikseen, että sain rakennettua koiraan suhteen ennenkuin iskettiin samaan asuntoon. Kotona on lapsiportti, joka on tuunattu fretin kestäväksi. Koskaan eivät jää keskenään vahtimatta - portti ja ovi on aina noiden välissä kun en ole kotona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      38
      5008
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      511
      1635
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      933
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      911
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      783
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe