anubiakset

minna

Löysin erään lammen reunalta anubiasta muistuttavia kasveja. Uskallankohan laittaa akvaariooni niitä. Lampi oli myös täynnä akvaario liikkeissä myytävää pientä pintakasvia. Eikö kasvit tule akvaario liikkeisiin myöskin luonnosta vai missä niitä kasvatetaan?
Kiitti vastauksistanne etukäteen.

4

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patu

Suomessa kasvit selviävät hieman kylmemmässä vedessä kun taas akvaariokasvit vaativat lämpimän veden selviytyäkseen joten mitenkä saattaa käydä jos laitat ko. kasvin lämopimämpään veteen kuin mitä se on tottunut? Taitaa mädäntyä mutta kukaan ei estä kokeilemasta, siitä tuskin on mitään haittaa.

• minna

Mä laitoin ne kasvit 63l akvaarioon ja nyt ne ovat olleet siellä vuorokauden. Laitoin sinne myös mustamolli äidin ja yhden partamonnin.
        Jospa ne säilyisi hengissä.
        Kasvit löytyivät lammen rannalta, ne eivät olleet veden alla kuin vain juuristaan, sillä mietin että miten lie kestävät kun ovat nyt kokonaan veden alla ja toivottavasti eivät ole "myrkyllisiä". Katsotaan miten käy.

• anubias
        minna kirjoitti:

Mä laitoin ne kasvit 63l akvaarioon ja nyt ne ovat olleet siellä vuorokauden. Laitoin sinne myös mustamolli äidin ja yhden partamonnin.
        Jospa ne säilyisi hengissä.
        Kasvit löytyivät lammen rannalta, ne eivät olleet veden alla kuin vain juuristaan, sillä mietin että miten lie kestävät kun ovat nyt kokonaan veden alla ja toivottavasti eivät ole "myrkyllisiä". Katsotaan miten käy.

En ihan heti menis suoraan laittamaan vesistöissä kasvavia kasveja akvaarioon, ainakaan sellaiseen missä on kaloja.
        Ensimmäkin vesistöissä on loisia jotka saattaa tarttua kaloihin. Alunakaan ei tapa kaikkia örkkejä, mutta edes siinä kannattaa huuhdella kasvit.

• 0909

Otin joskus lähdepohjaisesta erittäin kirkkaasta lammesta kasveja. Kasvoivat ja menestyivät talveen asti, jolloin kuolivat pois. Elikkäs liian lämmin vesi tässä tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe