Saatananpalvonta leviää black ja death metal -musiikin kautta

Syvästi huolestunut

Miksi nuorten elämää syvästi häiritsevät alakulttuurin ilmiöt saavat rauhassa rehottaa ilman, että yhteiskunnan tahot puuttuvat asiaan?

Tuhoisia ilmiöitä pyritään vain ”ymmärtämään” eikä niitä lopulta pystytä enää kitkemään. Itsetuhoinen käyttäytyminen (tupakka, alkoholi, huumeet) on paljolti riippuvainen siitä, että nuorille on annettu liian löyhät rajat ja sälytetty aikuismainen vastuu itsestään.

Varhaisnuoret eivät aina osaa ymmärtää asioiden vakavuutta, ja sortuvat siten helposti apinoimaan huonoa esimerkkiä näyttäviä idoleitansa. Siinä vaiheessa vanhemmat eivät enää kykene ohjailemaan lapsia. Heidän välilleen syntyy ristiriitoja, jotka vain pahentavat tilannetta. Koti ja koulu joutuvat seuraamaan tilannetta voimattomina ja neuvottomina.

Esimerkiksi black ja death metal –musiikki ja kristillisten arvojen häpäiseminen kulkevat rinnakkain. Jo muusikoiden ulkoinen olemus on pelottava: mustat vaatteet, saatananpalvonnan tunnusmerkit, maskeeraukset, tatuoinnit, aggressiivinen esitystapa ja terveydelle vaarallinen melutaso. Käsittämätöntä on, että nämä muusikot saavat levittää yhteiskunnanvastaista sanomaansa myrkyn tavoin levyjen, radio- ja televisiokanavien sekä lehdistön avustuksella. Jopa Yleisradio (Radiomafia) ja MTV3 levittävät koteihin kielteistä sanomaa. Kuinkahan moni kuuntelee levyjen sanoituksia ja ymmärtää niiden vaikutuksen herkkien nuorten henkiseen kehitykseen.

Minkälaisia ihmisiä näiden muusikoiden lapsista kasvaa, kun he elävät mustanpuhuvassa kodin piirissä, merkkien ja symbolien ympäröiminä, maskeeratun ja tatuoidun soittajaisän hoivissa. Kuka suojelee näitä lapsia, kuka turvaa heille paremman henkisen kasvualustan, ihmisarvoisen arvomaailman sekä tasapainoisen elämän?

On löydettävä keinot henkisen saastan pysäyttämiseksi.

29

3767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sindrom

Meneppä Itseesi ja katso mitä olet kirjoittanut. Sinä tuomitset kyseiset musiikki genret sen takia miltä tämän genren edustaja mahdollisesti näyttää. Mitä luultavammin et ole edes jutellut saatika tavannut kyseisen musiikin kuuntelijaa. Ja jos on mahdollista, voisitko selventämään kuinka nämä "alakulttuurit" häiritsevät syvästi nuorisomme pieniä päitä? Eikä kannata alkaa nostaa sitä syyttävää sormea muusikoita kohtaan, koska luultavasti kyseiset lapset kasvavat paremmassa ja tasapainoisessa perhe piirissä kuin siitä mistä sinä olet tullut. Ja lopeta se ajankohtaisen kakkosen ja Osbournes:in katselu, joista olet luultavasti löyhän johtopäätöksesi vetänyt... Tapiiri.

• mörökölli

Miksi kopioda koko teksti jostain kertomatta lähdettä ?

• Cradle of Filth

Siis ei.. Mä en voi tuota sinun juttuasi edes nauramatta lukea.. :)~

Luulisi nyt sun pelkäävän että "mustan magia" (sehän kuuluu olennaisesti saatanapalvontaan) taitajat loihivat sun sammakoksi kun tuommosia kirjotat.. :))

Mene tekopyhä ääliö HOITOON!

• gfgf!

No voisinhan mäki sanoo et jos pelaan pelii jos tapetaan dinosauruksii nii alankoha mä automaattisesti tappaa dinoi oikees elämäs :(

• bloody.mary

minä joka kuitenkin tunnen paljon kyseistä musiikkia kuuntelevia ihmisiä, sanoisin että black metallin kuuntelijat ovat hyvin syvästi ajattelevia ihmisiä jotka kulkevat polkuja jotka tuntevat itse oikeiksi eikä niitä jotka koetaan yleisen mielipiteen nojalla normaaleiksi.

suurin osa musiikin kuuntelijoista ottaa kuitenkin sanoitukset melko kuvainnollisesti, oli kyse sitten black metallista tai popista, joten antaa muusikoiden olla luovia.

• ???????

yhdyn yllä olevaan taytyy olla päässä vikaa jos kuvittelee metallin johtavan saatanan palvontaan!itse kuuntelen heavy metallia eikä ainaska mulla oo ristit menny väärinpäin."tai kumpi on väärinpäin" :)

• Ge-Ge

Prohan tämäkin, mutta on hauska keksiä vasta-argumentteja =).

Pidät siis "saatananpalvontamusiikkia" yhteiskunnan vastaisena toimintana. Näin tosiaankaan ei ole ainakaan suurelta osin, mutta oletetaan että on, ja tutkitaan, miten se voisi olla.

Tietyt metallipiirit ovat uskontoja vastaan, nimenomaan valtionkirkkoja, jotka ovat "tuoneet kristillisyyden Pohjolaan ja poistaneet vuosituhansien perinteet omaavat pohjoismaiset uskonnot". Hyvä, nyt päästiin siihen pisteeseen, että joku on jotain vastaan. Mutta onko tämä vastustaja koko yhteiskuntaa vastaan, vai pelkästään valtionkirkkoa?

Nimittäin: valtionkirkko on kyllä osa yhteiskuntaa, mutta nykyaikana ei mitenkään suuri osa sitä. Mahdollinen Vastustaja ei siis ole kuin pientä yhteiskunnan osaa vastaan. Mikäs siinä, voihan esim. tavallinen duunarikin olla porvareita ja porvaripuolueita vastaan - jopa Suomen mittapuulla mitattuna äärimmäisellä tavalla niitä vastaan.

Mutta otetaan vielä toinen näkökulma: nämä mainitsemasi black- ja deathmetalbändit ovat osa viihdeteollisuutta, sillä monet levy-yhtiöistä ovat ylikansallisten yhtiöiden omistamia. Eli ovat siis yhteiskunnalle hyödyllisiä entiteettejä. Ja vielä parempaa: mikäli bändi on kiinnitettynä pienelle suomalaiselle yhtiölle, tällöinhän kaikki levynmyynnistä tuleva raha jää Suomeen, ja näistä rahoista osa menee kunnille ja valtiolle.

Itse asiassa - ironista kyllä - vaikka bändin jäsenet eivät kuuluisikaan valtionkirkkoon, kirkko saa silti oman osuutensa rahoista, sillä suomalaisomisteinen yhtiö joutuu kuitenkin maksamaan kirkollisveroa, vai mikä se nyt yhtiöille onkaan =).

• erszebeth

Provoon vastaaminen nyt tuskin on kovin järkevää, mutta miten vaan.

Eiköhän jokaisella ole vastuu itsestään, siitä miten sanoitukset ottaa etc. Ja mitä huoleesi (tai jonkun toisen, tuntui kovin lainatulta teksti, Radiomafiakaan enää ole) muusikoiden lapsista tulee, niin eipä siellä mustanpuhuvassa kodissa sen kaistapäisempiä lapsia tule kuin muuallakaan. Hyvä koti ei katso vanhempien musiikkimakua!

Tuntemani henkilöt, jotka kuuntelevat black ja death metalia eivät ole mitään saatananpalvojia ja vaikka se pentagrammi sattuisi vaatetuksessa olemaan väärin päin, kyse on lähinnä vain siitä että sillä saa kaikesta päätellen shokeerattua yhä ihmisiä ja aiheutettua keskustelua..

Suvaitsevaisuus kunniaan, ennakkoluulot narikkaan. Antakaa ihmisten elää miten lystäävät niin kauan kuin siitä ei muille ole harmia.

Eikö nämä provoajat voisi välillä mennä vaikka rap-foorumeille kiljumaan siitä, kuinka rap-biisit houkuttavat lapsia esimerkiksi huumeiden käyttöön?

• erszebeth

"Eivät enää pysty ohjailemaan lapsiaan." Eli kun nuori ei enää ole vanhempiensa sätkynukke, hän on mennyt pilalle? Ja siitä voi sitten syyttää vaikkapa death ja black metalia?

• Oikeasti kai tämä on vitsi ? perhanan hauskaa/hölmöä tekstiä ainakin.

• Juuri tyypillistä kiihkouskovaisten puhetta että kaikki metallimussa kuuntelevat, mustiin pukeutuvat ja hiuksensa mustiksi värjäävät olisivat satanisteja.

Ei se metallimusan kuuntelu vielä tee kenestäkään satanistia vaikka ei kannattaisikaan kristillisiä arvoja.

Kuuntelen itse metallimusaa, pukeudun mustiin vaatteisiin ja värjään lettini mustaksi. Mutta siitä huolimatta minun ei ole tarvinnut käyttäytyä väkivaltaisesti, eikä syyllistyä hautakivien kaatamiseen tai saatanan palvontaan.

• Ukko

Kylläpä voi asiaan perehtymätön kirjoitella tohkeissaan. Erityisesti pisti silmään tämä lause: "Kuinkahan moni kuuntelee levyjen sanoituksia ja ymmärtää niiden vaikutuksen herkkien nuorten henkiseen kehitykseen." Olen aika varma, että Syvästi huolestunut ei ole näitä tuomitsemiaan sanoituksia itse kuunnellut.

Ne soittajaisien ja äitien lapset, joita tunnen, ovat kyllä vähintään yhtä tasapainoisia ja onnellisia lapsia kuin suomalaiset lapset yleensä. Musiikki on taidetta. Ei sitä pidä sotkea ihmisen muuhun toimintaan.

• minäkö?

Mielestäni mustat vaatteen ja tatuoinnit eivät tee kenestäkään saatananpalvojaa. Vaikka itse kuuntelenkin mm. blackmetallia niin en ole mikään saatananpalvoja. Ja keikoilla osaan itse kyllä suojata kuuloni, ihan vain siksi, että voisin kuulla myös seuraavillakin keikoilla jotain.

• Luneth

KÄSITTÄMTÖNTÄ BULLSHITTIÄ!!!!
      Herranjumala!! Jos uskovaiset ovat kerta niin hyviä ja mahtavia, niin eikö teidän pitäisi hyväksyä myös erilaiset ihmiset sivuseikoista huolimatta? MITÄ LUULETTE OLEVANNE TUOMITSEMAAN MUSIIKKIMAUN VUOKSI!!??

Ja tietysti vain SAATANANPALVOJAT polttaa, juo, käyttää kamaa yms... Paskanmarjat sanon minä!

On todella olemassa saatananpalvojia, myös hevimusiikin keskuudessa ja edes niin helvetin hyvällä itsetunnolla mikä uskovaisilla on, ette pysty kitkemään näitä "pahan juuria". Ja jokainen päättäköön uskostaan ja tuskin tuollaisten hihhulien kitinä aiheuttaa mitään muuta kun lisää vihaa teitä yleistäviä typeryksiä vastaan.

Ja kuinkahan moni on vasta aikuisiällä innostunut heavy-musiikista?? Siinä tuskin on varaa pistää asioita vanhempien piikkiin. Jos joku musa kolahtaa, se kolahtaa. Jos teikäläiset tykkää kuunnella viisuja sängyn reunalla istuen kädet ristissä, niin onneks olkoon. Mutta kun rankemman musiikin kannattajat vääntää volat kaakkoon ja moshaa ja hilluu täysiä, niin mitä sitten? Niin kauan kun meitä ei kiinnosta missä asennossa te harrastatte esiaviollista seksiä ja väitätte olevanne neitsyitä, niin antakaa meidän JUMALAUTA KUUNNELLA SITÄ MITÄ HALUTAAN!!!! Suurimmalla osalla tuskin on mitään henkilökohtaisia kokemuksia saatanasta ja saatana tuskin on hypännyt sterkoista ulos tai ilmestynyt taivaalle hevifestareilla. Älytöntä yleistämistä.

Osa on toki henkeen ja vereen siinä touhussa mukana, mutta osasta se on vain esim. tähän musiikkiin kuuluva käsimerkki, ei muuta. Ei niissä kahdessa sormessa niin kovaa voimaa varmaan oo. Eihän mekään tulla teidän hihhulifestareille heiluttamaan saatanan kuvalla varustettua lippua, niin mikä oikeus teillä on tulla julistamaan teidän sanaanne meidän juhliin??? En kertakaikkiaan ymmärrä.Ihan kuin teillä olisi oikeus hillua missä tahansa niine lippuinenne ja flaiereidenne kanssa, mutta meidän pitäis painua maan rakoon, niinkö? Ehkä sen olisi parempi olla toisinpäin! Ja kuvitteletteko tosiaan että slayerin keikalla (provinssi 2001 tai 2002, en muista) liehutettavan lipun avulla saatte kaikki "pahat saatanapalvojat" kääntymään uskoon! Pysykää uskossanne, kukaan ei kiellä. Mutta pitäkää se omana juttunanne. Turha sitä on tulla julistamaan esim. tuskaan. Tosin pelkäätte varmaan, että mädännytte lippuluukulle ja jumala kääntää teille selän. Mut jos se on niin pirun hyvä, niin ei kai se sitä tekisi? Ja jos olisitte oikeasti hyviä ihmisiä, niin ette tuomitsisi kaikkia ihmisiä yhden sanan alle. Siinähän teette syntiä viattomia kohtaan yleistämällä, eikö?

Ja mitä tuohon kristinuskon häpäisemiseen tulee, niin yhtä lailla te tulkutatte niissä kokouksissanne miten paha saatana on ja tekee kaikki pahoiksi. Jos saatananpalvojat sanoo et jumala on liian hyvä ja tekee tästä maailmasta aivan liian yliarvostetun paikan ja sokeuttaa kaikki ihmiset oikealta maailmalta, niin eiköhän olla tasoissa?

Ja kuka sanoo et uskovaiset on kaunis näky? Varvassandaalit ja joku vihreä ekoasu ja flanelipaita!!! VOISKO OLLA MITÄÄN PELOTTAVAMPAA! Ja uskokaa uskikset mua, kun sanon et ootte tosi väärässä niine "luonnollisuus on kaunista" juttuinenne(

• muna

ja tälläkö ajattelit pelastaa maailman? en usko..

• Luneth

Anteeksi. Olen itsekkin järkyttynyt omasta viestistäni, mutta jos luette hieman rivien väleistä, siellä on myös asiaa.. Kai... Todella syvällä rivien väleissä...

Olin vain niin raivoissani ja itse alennuin samaan.

Tsorge.. :D

• hyyppä

No älähän nyt... Oli siellä asiaa. :) Joskin menit joissain kohissa vähän yli... ;)

• Metallimies 30v

Minä olen ollut jossain määrin uskossa suunnilleen koko ikäni, joskaan en mikään säännöllinen kirkossakävijä olekaan. Rukoilen kuitenkin usein ja saan siitä mielenrauhaa, jos elämä potkii päähän. Tämän lisäksi olen kuunnellut metallia viimeiset 15 vuotta, enkä pidä näitä asioita mitenkään ristisiitaisina. Musiikki on musiikkia ja uskonto uskontoa. Ei musiikki tee kenestäkään saatananpalvojaa. Kyllä siihen tarvitaan jotain ihan muuta.

• Suomen mielisairaaloista sun muista löytyy varmasti enemmän kristinuskon takia päänsä sekoittaneita kuin esim. satanismin taikka edes saatanan palvonnan takia.

• Hartte-Vainaa

Minä olin teini-iässä saatananpalvoja. Luulen ainakin niin, sillä kerran oikaisin humalassa hautausmaan läpi ja törmäsin vahingossa erääseen hautakiveen. Tämä hautakivi oli hyvin pieni ja siksi se kaatui. Olin siis ilmeinen saatananpalvoja!

Huvittavinta tässä on se, että tuohon aikaan minä kuuntelin lähinnä kevyttä pop-musiikkia. Iän karttuessa tulin järkiini ja ryhdyin kuuntelemaan kotimaista metallimusiikkia enkä ole sen koommin kaatanut yhtäkään hautakiveä.

Mitä tästä opimme? Tietysti sen, että kaikki pop-musiikin kuuntelijat ovat sieluttomia saatananpalvojia jotka kaatelevat hautakiviä, polttavat kirkkoja ja uhraavat lapsia riettaissa menoissaan...

Nostin muuten sen kaatamani hautakiven välittömästi uudelleen pystyyn, nuoresta iästäni johtuen en ollut niin paatunut saatananpalvoja, että olisin tohtinut jättää kiven nurin. Onneksi pääsin ajoissa irti pop-musiikista!

P.S: Pyydän anteeksi jos loukkasin jotakuta pop-musiikin ystävää, tarkoitukseni oli antaa sarkastinen vastaus Syvästi Huolestuneen vuodatukseen, ei suinkaan loukata ketään.

• Moshimo

Hyvin sanottu!

Muillakin oli hyvät pointit, paitsi tietysti ketjun aloittajalla. Voi hyvänen aika, mihin tämä maailma on menossa kun kristittyjen annetaan pauhata?

• kaetsu

Kokot pystyyn. Soihdut käessä kulkekaamme pieksämässä tutuutta ulos jokaisesta, joka on asioista eri mieltä. Eihän maailmaa eri tavalla näkevä ihminen voi olla muuta kuin pirun riivaama tai vaarallinen terroristi.

Yhyy. Se on niin kamalaa kun joku nousee ja rienaa kristillisiä arvoja ja kirkkoa. Eikö sitten ole jo korkea aika? Onhan tässä tuota toimintaa jo seurattu pidempi tovi. Eikä ole maailmanmeno järkevämmäksi muuttunut. Ihmisethän eivät toki saa olla mitä mieltä haluavat ja täytyyhän sen olla katkera pala kun samoja jumaluuksia ei tunnusta jokainen ihminen maailman eri puolilla. Helvettiin joutuvat omalla uskollaan.

Siitä vaan ristiretkeilemään maailman laidalta toiselle amerikka-malliin.

• kaetsu

Ja jos tarkkoja ollaan niin tv:ssä näkyvä Simo (S.atanic I.ncarnation& M.onster O.nslaught) taikuri on vain osa kammottavaa suunnitelmaamme. "Jokeripokeripoks" taikasanat on todettu yhdeksi tehokkaimmaksi loitsuksi, jolla lapsenne tulevat pirun riivaamiksi. Ja Pelle Hermannin loitsueleet(henkseleiden venyttely) ja Änkyränkänkyrä(kuunnelkaapas takaperin niin tiedätte) manaus puristaa lonkeronsa lapsienne sydämmiin ja repii heidän sielunsa suoraan helvettiin.

BuahahaBuahahaBUAHAHA HAHAHA!

Elämä on salaliittoja täynnä

• minä32

noi voi vi*** mitä paskaa... Kaikki jotka kuuntelee heavyä/metallia niin ei ole saatanan-
      palvojia... tuo on tommosta uskovais jeesustelu sihittiä... että kaikki olis satanisteja.... huh huh...

ja tiedoksi kyllä ne pappijen ja kanttorijen ja mitä jehovia ovatkaan niin niitten lapsetkin on kyllä moni aika sekoja mielisairaita ja sen semmosia..

• Murhamiesi

Lukasin tämän nyt sitten nopeasti ja tämä oli tätä peruspaskaa mitä nää "uskovaiset" selittää...
      Minä itse kuuntelen kuin kuuntelenkin metallia laidasta laitaan, ihan vain sen musiikin takia, pidän siitä paljon enemmän kuin jostakin rapista tai hiphopista. Ja kyllä minäkin pukeudun mustiin ja minulla on tatuointi, sekö minusta nyt tekee "SAATANANPALVOJAN"? Menkää nyt hyvät ihmiset vähän itseenne ja miettikääpäs tarkemmin ja perehtykää tähän asiaan ennen kuin tulette tämmöistä turhuutta selittämään tänne. Ja täällä suomi24 on oma palsta uskovaisille, jos sinä et pidä metallimusiikista etkö voi pysyä poissa täältä ja kirjoitella ihmisten kanssa joiden kanssa olet samaa mieltä? Ja kuten sanoin kuuntelen metallia laidasta laitaan, mutta en ole huomannut viellä mitään saatanallisia vaikutuksia itsessäni.

• Corpse Cedric

nyt tuomitset ihmisiä ulkonäön perusteella...suosittelen katsomaan peiliin ja miettimään mitä olet oikeen kirjoittanut,oli sen verran tekopyhää tekstiä että painuhan muualle jeesustelemaan...

• Olenko Saatananpalvoja?

Olet tuominnut kyseiset musiikkityylit puhtaasti muusikkojen ulkonäön perusteella! Ja eihän blackmetalliveisuissa ole mitään muuta Saatanallista kuin nk.Saatanalliset säkeet. Se melutaso ei liity mitenkään Saatananpalvontaan. Osaa ne rokkaritkin pitää meteliä!
      Viestin perusteella saattaisit pitää esimerkiksi minua Saatananpalvojana, koska pukeudun mustaan, kaulassani ja korvissani killuu pentagrammit, kuuntelen black -ja deathmetallia korkealta ja kovaa, vaikket ole edes minuun koskaan tutustunut.
      Minusta ei ole tullut mitään kieroutuneesti ajattelevaa ja ahdistunutta nuorta naista vaikka kirkonpolttohevistä satun pitämään, eli ei pidä yleistää ja syy on tässä: Jokainen kokee sanat omalla tavallaan ja jos ei pää kestä epäkristillisiä ja kuolemaan liittyviä lyriikoita se on voivoi.

Miksi metallisteja pitää aina yrittää käännyttää jeesustelemaan tai muuten vain uskoon? Itse olen joutunut kärsimään tästä vaivasta vielä omassa perhepiirissä, vaikka olen tehnyt selväksi että olen ateisti.
      Eikö se ole jokaisen oma asia, uskooko vai ei?

• totuus_

miksi sitä täytyy yrittää tulla aivopesemään ei lestadiolaisia tännekin palstalle? Omat lapsenne pilatkaa mutta pysykää kirkoissainne "paremmat"ihmiset. Tekstisi toimii jos metallistien paikalle vaihdetaan uskovaiset...

• ...

Minkä sille ny voi ku jokku popparit ei osaa soittaa eikä laulaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3667
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2396
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1955
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1721
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1493
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1448
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1311
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      478
      1221
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      76
      1135
    Aihe