kertokaapa mitä hyvää voisin tehdä mustaherukoista,muuta kuin mehua? meillä on paljon ylimääräistä ja tutuillakin tuntuu olevan jo tarpeeksi... oilisiko joku hyytelö tai hillo hyvää? meillä ei ole kellaria kyllä eli voisiko sitä sitten myös pakastaa...
mitä mustaherukoista
10
3044
Vastaukset
- siitä
vinkkuu =P
- nuori emäntä
vaihtoehto... meniskö lie sitte sekään kaupaksi...voishan tuota kokeilla!
- Mimmu
Pakasta ihmeessä.. Sellaisia sopivan pieniä annoksia. Niitä on sitten talvella ihana napostella. Itse laitan herukat terttuineen pakkaseen, toisiin laitan ripauksen sokeria, toiset jätän ilman. Tertut ovat myös kauniita kakun koristeita. Ja ovathan mustaherukat oikeita vitamiinipommeja!
Kokeileppas tehdä myös mustaherukkahyytelöä. Se vasta namia onkin.- nuori emäntä
tuo hyytelö kävi itelläkin mielessä,joskus on koulussa ollu jotai hyytelön tapasta jossa marjat on ollu kokonaisina. miten ton sit vois säilöä kun ei ole kellaria, voiko pakastaa? jääkaappiinkin ehkä alahyllylle vois mahtua... oisko sulla hyvää ohjetta ?
- mustaherukoita
nuori emäntä kirjoitti:
tuo hyytelö kävi itelläkin mielessä,joskus on koulussa ollu jotai hyytelön tapasta jossa marjat on ollu kokonaisina. miten ton sit vois säilöä kun ei ole kellaria, voiko pakastaa? jääkaappiinkin ehkä alahyllylle vois mahtua... oisko sulla hyvää ohjetta ?
saat niistä tehtyä talvella rahkajälkiruokia, noit käyttää juustokakkuun, hedelmäsalaattiin, leivontaam jne. Pakastetuista herukoista saa myös tehosekoittimessa tai monitoimikoneessa tehtyä ihanaa nektaria, joka on oikea vitamiinipommi.
- hillosokerin ystävä
Keitä hiljaisella tulella mehuksi, siivilöi siemenet ja kuoret, ja lisää hillosokeria. Lienee reseptikin pussin kyljessä. Jos ei niin pane hiukan enemmän sokeria kuin mehuun olet pannut. Tölkitä purkkiin, ei pulloon, sulje ja odota. Hyytyy itsekseen.
On kaunista ja maukasta kanan ja lihan kanssa. - aloitteleva tarhuri
Itse pakastan herukoita sellaisenaan pussiin, sulatan niitä talvella pieniä määriä kerralla ja soseutan joko sinällään tai jonkun muun marjan / marjojen kanssa ja syön viilin, jugurtin, myslin, yms. kanssa. Itse inhoan kaikissa marjoissa niitä siemeniä, joten soseutan kaikki ihan "vauvamössöksi", nam...
- mie..
tee kiisseliä.
- Käyttäjä
Me teemme kaikki viinimarjat höyrymehuksi ja pakastamme. Mehusta saamme laimentamalla hyvää juomaa. Osasta teemme kotiviiniä ja se käy hyvin illanistujaisissa hyvien ystävien kanssa.
- AnelmaS
Kun pakastetut marjat ovat kokonaisina lautasella, laitan kuuman puuron päälle. Näin aamupuuron mukana tulee vitamiinipommi joka aamu. Lisään siihen vielä jogurttia, jota teen itse, joten hyvää on ja maha toimii hyvin. Pakastettuna ei tarvitse otta koko latikkoa pois pakkasesta, vain sen mitä tarvitsen. Tarpeellinen määrä lähtee hyvin irti kokonaisina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395100Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5111660Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53911- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738