Olemme ajatelleet seuraavaa lomareissua romaniaan. Bulgarian sunny beachillä käyty justiinsa.
Kertokaa kumpi( mamaia vai neptun) olis parempi paikka kahdelle lapsiperheelle, molemmissa kolme lasta joiden iät 5-13 välillä.
Ja jos jollakin on kokemuksia sekä bulgariasta että romaniasta niin mielipiteet ovat tervetulleita.
Kertokaa myös hintatasosta yms.
Kerro rehellinen mielipiteesi!
10
2496
Vastaukset
- kika
Elikä toivoisin niiltä bulgarian ja romanian kävijöiltä vertailuja, plussia ja miinuksia jne... :)
- Hanna
Selaapa aikaisempia keskusteluja tältä samaiselta palstalta, niin löydät viestin , jossa on vertailtu näitä kahta paikkaa:)
- jemmu
Minä suosittelisin ehkä ennemmin Neptunia tai Venusta, joka on aivan Neptunin vieressä. Itse olin Venuksessa, ja viihdyimme siellä hyvin. Paikka on pieni ja rauhallinen. Mamaia taas vaikutti ainakin minun makuuni liiankin täyteen ahdetulta, mitä nyt sitä parissa päivässä ehdin nähdä.
- Sergiu
En lähtisi vertaamaan slaavilaista (Bulgaria) ja latinalaista (Romania) kulttuuria keskenään edes rantakohteissa.
Romaniassa lapsiystävällisempi on perhekeskeinen Neptun - siis jos vertaat Mamaiaan, jossa biletys on rankempaa.
Sergiu- molemmat
romania ja bulgaria.
olen molemmissa käynyt. ei juuri eroa.
länsi-eurooppalaiselta kulmalta katsottuna.
- vbn
Molemmissa käyneenä (Sunny Beach 2003 ja Mamaia 2005) valitsisin Bulgarian. Palvelutaso on siellä korkeampi ja turisti saa paremman kohtelun. Mamaialla on niin paljon oman maan kansalaisia lomalla ja Constantasta käymässä, että vieraisiin ei riitä mielenkiintoa ansaintamielessäkään.
Mustan meren ranta on samanlainen kummassakin paikassa, lapsiystävällinen ja matala hiekkaranta, mutta Mamaialla kasvoi pohjassa enemmän levää. Se ei tosin tuntunut jalkapohjien alla mutta näytti hiukkasen epämiellyttävältä.
Ei Mamaiakaan ole huono paikka, mutta kehotan valitsemaan yhtä tähteä korkeamman luokituksen hotellille.
Ne torakan (?) näköiset koppakuoriaiset olivat myös inhottavia. Niitä tuli illalla parveke täyteen, aamulla ne tosin olivat häipyneet. Ovea ei voinut pitää yöllä auki.
Baarien ja diskojen 24/7 hirvittävän melun takia ei parvekkeen ovea viitsinyt muutenkaan pitää auki. Jos olet herkkäuninen etkä välitä kuunnella teknon, latinalaisrytmien ja paikallisen ulinan muodostamaa meluseinää aamukuuteen, niin ota vakavasti esitteiden maininta "musiikki SAATTAA häiritä". Se ei ollut vain meteliä, se oli jotakin infernaalista. Ensimmäisinä öinä minut pelasti hermoromahdukselta vain korvatulpat.- kika
Näillä näkymin siis neptuniin. Kroatiakin olis yks vaihtoehto..hmm.. vaikeeta. Täytyy vaan jatkaa lukemista ja miettiä mihin lähtis: Mutta kiitos kaikille vastauksista, lisääkin saa laittaa! =)
- been there
Hei!
Bulgariassa en ole käynyt, eikä suoraan sanottuna huvittaisikaan...Jos haluaa vielä nähdä jotain aitoa ja länsimaalaisten turistien turmelematonta, Romaniaan vielä kun ehtii...
Mamaia on mielestäni loistava juuri lapsiperheellekin. Upeat rannat, mahtava (!!!) vesipuisto, edullinen tivoli ja rantakadulla kulkeva minijuna viihdyttävät varmasti koko perhettä. Lisäksi Mamaian yllä kulkeva gondoli on sekin elämys perheen pienimmille. Joten Mamaiassa ei ainakaan ole tekemisen puutetta, toisin voi olla laita Neptunissa. Tosin jos haluaa vain maata hotellin altaalla, sittenhän se on sama missä lomansa viettää...
Ja paikalliset turistit ovat todella tervetullut lisä, jos haluaa lomallaan olla tekemisissä muiden kuin suomalaisten kanssa...ei muuta kuin rohkeasti Mamaiaan ja nauttimaan mahtavasta lomasta!- kika
Kiitos, kyllä mä oon kanssa kuitenkin kääntyny ton mamaijan puoleen. kiitos vastauksesta!
- junttimaisuutta
"Mamaia been threre":n teksti:
"Bulgariassa en ole käynyt, eikä suoraan sanoen huvittaisikaan",
Mielipide on, vaikka maasta ei ole mitään kokemuksia !
Mutta olet oikeassa, olen käynyt molemmissa ja Romaniassa on sitä aitoa ja turmelematonta vielä enemmän: nimittäin monta miljoonaa aitoa mannea enemmän, joita rehellisyys ei ole päässyt turmelemaan !
Turistipaikat ovat korkeatasoisempia ja viihtyisämpiä Bulgariassa, samoin ruoka parempaa, muuten ovat nämä kaksi maata melkein kuin "kaksi marjaa".
Ei mitään "mesimarjoja", mutta mielenkiintoisia tavallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742992
- 682857
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241657
- 261632
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279