Kasvata itse ...

Sipuli

Asun maalla, tosin melko lähellä kaupunkia. Kasvatamme itse omiksi tarpeiksi perunaa, porkkanaa, nauriita, sipuleita, herneitä, kurkkuja, tomaatteja, kaaleja, kurpitsoita, persiljaa, tilliä ym. Marjoja kasvaa tontillamme kymmentä eri lajia. Työtä siis riittää vapaa-aikana, kun käymme päivisin työssä. Naapurissa on useammassa perheessä ainakin toinen kotona. Eivät kasvata mitään, melkein kaikki haetaan kaupungin kaupasta, kun on kuulemma halpaa. Kun nuorena asuin kaupungissa, vuokrasin kesällä aarimaan, jossa kasvatimme lasten kanssa vihanneksia. Omat maistuvat parhaalle ja tietää, että ei ole myrkkyjä. Mitä ihmiset tekevät kun kukaan ei viitsi enää kerätä metsistä ilmaisiakaan marjoja?

6

799

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 34g53534

kattoo telkkaria ja ryyppää

• AriaAria

Juttelee sukunsa ja tuttavien kanssa.
      Matkailee ulkomailla.
      Nukkuu yönsä, ei nuku, ei lepää klo 6.00-21.30.
      Käy laulamassa, kuntosalilla, opiskelee kieliä kansanopistossa ja käy purjehtimassa.

• istuvat

tämän vehkeen ääressä ja ihmettelevät, mitä muut tekevät...

• ..Mie..

...kävin. Pakastin 16 kiloo mustikoita. (á 5 € ! torilla ) Juuri herkuttelen mustikkapiirakalla.
      Mutta myyntiin en poimi - euron kun saa kilosta. Hakekoot itse metsästä tai mädätköön sinne.

Sipulit ostan Lid´istä - alle euron kilo. Oikein hyviä ovat, kasvatettu Tasmaniassa. Ei niissä mitään myrkkyjä oo.

Elakevaari Kehä III 12902 L 281

• MINÄ

En haluaisi masentaa mutta kyllä niissä hedelmissä ja vihanneksissa on myrkkyjä. Varmaankin enemmän kun ulkomailta tuodaan. En nyt sano että niitä olisi vaarallinen tai väärin ostaa, mutta kannattaa tietää mitä syö.

• vaimo25vee

Meillä myös kasvatetaan kesän herkut omassa maassa, torjunta-aineita ei käyteta, vaan hyväksi on havaittu vuoroviljely ja vierekkäin istutetut, toisitaan hyötyvät kasvit; tukevat toisiaan, kalkkia kovempaa myrkkyä ei tarvita kun kompostista tulee sopivaa "tiivistemultaa" hoitamaan lannoittamista. kaikki maistuu hyvältä ja on takuulla terveellistä. Kannatan myös metsämarjojen keräämistä.

Pian taas saa pihlajanmarja-omena marmeladia, se on ylihyvää paahtoleivän päällä ja porsaanlihan marinadissa. Nautitaan me, kellä taito ja viitseliäisyys vielä on olemassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe