Mitä teen kun kohta on jo elokuu, enkä vieläkään ole saanut kesä- ja heinäkuun palkkoja? Pieni it-alan firmahan tämä on, joka kyllä maksaa laskunsa muille yrityksille, mutta jättää omilta työntekijöiltään palkat maksamatta kun rahaa ei ole. Voiko jotenkin lakiteitse asiaa hoitaa vai mitä pitäisi tehdä? Tapahtuuko tätä muissakin työpaikoissa???
Yli kahden kuukauden palkat saamatta
10
2504
Vastaukset
- muistaakseni
Hoitaa nämä tapaukset
- Mr Right
Työvoima- & Elinkeinokeskus käsittelee nuo hakemukset. Kannattaa laittaa palkkaturva-anomus sinne ajoissa, jotta saat takautuvasti palkkasaatavasi. Olikohan se nyt 3 kk:n kuluessa palkkasaatavasta.
Linkki: http://www.te-keskus.fi/
PALKKATURVA
Palkkaturvalla turvataan työntekijän työsuhteesta johtuvien saatavien maksamisen työnantajan konkurssin tai muun maksukyvyttömyyden varalta. Hakemuksia ottavat vastaan TE-keskusten työvoimaosastot ja työvoimatoimistot. Lisätietoja saa TE-keskuksista ja työministeriön palkkaturvasivuilta.
- heti...
tänään työsuojelupiiriin,hoitavat asiaa sitten puolestasi eteenpäin.
Jos et saa rahojasi niin palkkaturva jäädyttää firman tilit siksi aikaa että oot omasi saanut,eiköhän ala rahat löytymään. Kun olet rahasi saanut, irtisanomisaika käyntiin vaan. Itse en ainakaan jää hetkeksikään pyörimään kioskiin, joka ei maksa palkkoja luotettavasti.
- Oikaisija
Ota yhteyttä oman ammattiliittosi asiamieheen. Hän selvittää asian sinun puolestasi.(Oletan, että olet liiton jäsen. Itse liityin jo opiskeluaikanani liitton, josta olikin rahanarvoista hyötyä heti eka kesänä, kun tienattuja lomapäiviä ei näkynyt lopputilissä.)
Sen lisäksi, että työnantajan pitää pikimmiten maksaa puuttuvat palkkasi, hänen pitää maksaa viivästyskorkoa kesä- ja heinäkuun palkoista,joita ei siis vieläkään ole maksettu.(???)
Ihan käsittämätöntä, että tollanen on ylipäätään mahdollista, mutta kait se on kun noin kirjoitat.
Työsuojelupiiri kyllä kertoo, mitä sulle kuuluu ja mitä pitää vaatia, mutta he eivät lähde asiaasi eteenpäin hoitamaan, pystyvät vaan neuvomaan toimenpiteitä.
Palkkaturva maksaa, jos ja kun työnantajasi todetaan maksukyvyttömäksi.- juupajaapa
Itsekin olen ollut samassa tilanteessa. Rahat sain lopulta palkkaturvan kautta.
Olet oikeutettu saamaan maksamatta jääneistä palkoistasi korkoa sekä odotusajanpalkkaa. Muista että sinun pitää itse pyytää nämä palkkaturvahakemuksen yhteydessä! Niitä ei tule mitenkään automaattisesti muuten. Odotusajan palkkaa maksetaan max. yhden viikon ajalta eli sinun tapauksessasi saat yhden viikon palkan kesä- ja heinäkuun palkat korot. TE-keskus sitten perii puolestaan maksamansa rahat työnantajaltasi.
Mikäli työnantajasi on riitauttanut työsuhteesi ja palkkaasi ei sen takia ole maksettu niin se on sitten taas eri asia. - soopaa
puhu,mulla työsuojelupiiri hoiti puuttuvat tilit viimeistä lanttia myöten ja huomattavasti nopeammin kuin liitto olisi tehnyt.
Ne uskaltavat soittaa HETI sinne firmaan kun liitto harmittavan usein yrittää neuvotella ja koska työmises on palkkansa ansainnut niin rahat on tultava ajallaan.
- ..................
maksaa itselleen oman liksansa ja omistaja nostaa osinkonsa?
Eli jos sinä olet siellä toisen luokan kansalainen, jolle ei ole annettu mitään valtaa eikä omistusosuutta firmasta niin peri saatavasi. Jos paska menee siinä sivussa konkurssiin niin muista, että nehän pitivät sinua siellä toisen luokan kansalaisena, jolle kuuluivat vain riskit mutteivat voitot. - hähää
kannattaa olla marjanpoimija saa verottomana het käteen viime viikollaki 150e päivä ja vain 7h
- vaihda firmaa
vaihda firmaa, ethän ole hyväntekijä vaan sinulle maksetaan työstä. Ja työtä ei tehdä jos ei makseta, mene vaikka kalaan... Kunnes tili tulee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108