uskontojen uhrit ry puhuu paskaa

Exmoro

Minä olen ex-mormoni, jolla ei ole mitään hampaan kolossa mormonismia vastaan. Luin mielenkiinnolla uskontojen uhrit ry:n weppisivuilta faktaa mormonismista ja totesin, että puhutte paskaa. Miksiköhän? Oletteko mahdollisesti sitä mieltä, että teidän pitää puhua paskaa, jotta olisitte niskan päälä? Jos haluatte, niin voin kertoa teile, missä asioissa puhutte paskaa. Jos teitä ei kiinnosta, niin vetäkää vittu päähänne, siitä saa ikuisen jakauksen.

19

3533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fixu

Miksi olet EX-mormoni?

• Exmoro

Siksi olen Ex, että en usko enää siihen uskontoon, johon synnyin. Mielestäni mormonismissa on asioita, jotka eivät sovi minun käsitykseeni totuudesta ja Jumalasta, siksi en ole enää mormoni.

• Exmoro kirjoitti:

Siksi olen Ex, että en usko enää siihen uskontoon, johon synnyin. Mielestäni mormonismissa on asioita, jotka eivät sovi minun käsitykseeni totuudesta ja Jumalasta, siksi en ole enää mormoni.

Uskontojen Uhrit ry tekee itselleen hallaa yliammutuilla, yksipuolisilla ja vääristellyillä jutuilla. Olen ollut mormoni, mutta eronnut samasta syystä kuin exmoro, eli en usko enää mormonismin oppeihin. Ei se kuitenkaan ole pelkkää pahaa niin kuin UU antaa ymmärtää.

Objektiivisempi asenne antaisi UU:lle uskottavuutta. Nythän se näyttää toimivan jopa hyökkäävämmin kuin useimmat vastustamansa uskonnolliset ryhmät. Metodina panettelu, mustavalkoinen ajattelu, ns. "paljastukset". Sekö muka auttaa ihmistä, jonka maailmankatsomus on romahtanut, joka yrittää jäsentää eksistentiaalista näkemystä uusiksi ja löytää uuden merkityksen olemassaololleen.

UU:n lisäksi Sininauhaliitto ilmoittaa tarjoavansa apua ns. uskontojen uhreille. Kun soitin, mies aloitti: "Oletko käynyt koskaan helluntalaisten kokouksissa? Jumala rakastaa sinua..." Voit tehdä tästä omat johtopäätöksesi.

• Isola Segreta

Missä asioissa UUT puhuu paskaa? Korjaa virheet, äläkä valita!

• Exmoro

UUT:n sivuilla on hyvin KÄRJISTETTYÄ tekstiä, joka jossain mielessä pitää paikkaansa, mutta normaali aktiivi mormoni ei ajattele asioista sillä tavalla kuin sivulla tuodaan julki. Tekstissä halutaan mustamaalata mormonismia kertomalla vain osatotuuksia, joista hyvä esimerkki on tuo "jeesus ja saatana ovat veljeksiä". Sitten suorastaan virheitä ovat seuraavat:

- "pelastava liitto on moniavioisuus, ei Kristuksen veren suoja " - mitähän tämäkin nyt on olevinaan? Viittaatte varmaankin puolisoiden väliseen temppeliavioliittoon.

- "että mormonikirkon ulkopuolella ei ole oleva pelastusta " - riippuu siitä minkä ajatellaan pelastuksen olevan. Jos ajatellaan että pelastus on sitä ettei joudu helvettin, niin silloin pelastukseen pääsee mormonismin mukaan aivan hyvin vaikkei olisi edes Jeesuksesta koskaan kuullut.

- "ammoin kuolleitten naisten liittämisestä sinetöinnin kautta nyt eläviin mormonipappeuden haltijoihin"

- "pyhitetystä alusasustaan Garment'ista, jota jokainen temppelin läpikäynyt mormoni sitoutuu käyttämään 24 tuntia vuorokaudessa" - ei sitä nyt sentää suihkussa tarvitse käydä se päällä :-)

- "mihin Sinulta saadut kymmenykset - 10% bruttotuloistasi " - kirkko haluaa nuo tulot nettotuloista.

• Exmoro
        Exmoro kirjoitti:

UUT:n sivuilla on hyvin KÄRJISTETTYÄ tekstiä, joka jossain mielessä pitää paikkaansa, mutta normaali aktiivi mormoni ei ajattele asioista sillä tavalla kuin sivulla tuodaan julki. Tekstissä halutaan mustamaalata mormonismia kertomalla vain osatotuuksia, joista hyvä esimerkki on tuo "jeesus ja saatana ovat veljeksiä". Sitten suorastaan virheitä ovat seuraavat:

- "pelastava liitto on moniavioisuus, ei Kristuksen veren suoja " - mitähän tämäkin nyt on olevinaan? Viittaatte varmaankin puolisoiden väliseen temppeliavioliittoon.

- "että mormonikirkon ulkopuolella ei ole oleva pelastusta " - riippuu siitä minkä ajatellaan pelastuksen olevan. Jos ajatellaan että pelastus on sitä ettei joudu helvettin, niin silloin pelastukseen pääsee mormonismin mukaan aivan hyvin vaikkei olisi edes Jeesuksesta koskaan kuullut.

- "ammoin kuolleitten naisten liittämisestä sinetöinnin kautta nyt eläviin mormonipappeuden haltijoihin"

- "pyhitetystä alusasustaan Garment'ista, jota jokainen temppelin läpikäynyt mormoni sitoutuu käyttämään 24 tuntia vuorokaudessa" - ei sitä nyt sentää suihkussa tarvitse käydä se päällä :-)

- "mihin Sinulta saadut kymmenykset - 10% bruttotuloistasi " - kirkko haluaa nuo tulot nettotuloista.

Nyt ei sitten tunnu ketään kiinnostavan kommentointi. Mielestäni nuo listaamani kohdat pitäisi korjata UUT:n sivuille ihan jo rehellisyyden nimissä. Kumma yhdistys kun käärii mm RAY:n rahoja ja valehtelee sitten perseen altaan panetellessaan uskontoja.

Kun mainitsin siitä, että esim mormonismista kirjoitetaan hyvin kärjistettyyn sävyyn, niin miksei esimerkiksi luterilaisuudesta ole vastaavaa tekstiä. Onhan heidänkin keskuudessaan pahasti hurahtaneita ihmisiä, jotka varmasti kokevat joskus olevansa uskonnon uhreja. Jos luterilaisuudesta samaan sävyyn kirjoitatte kuin mormonismista, niin esimerkiksi Lutherin rasistisuus olisi hyvä pointti. Sitähän ihannoivat jopa natsit aikoinaan.

• puolukka
        Exmoro kirjoitti:

Nyt ei sitten tunnu ketään kiinnostavan kommentointi. Mielestäni nuo listaamani kohdat pitäisi korjata UUT:n sivuille ihan jo rehellisyyden nimissä. Kumma yhdistys kun käärii mm RAY:n rahoja ja valehtelee sitten perseen altaan panetellessaan uskontoja.

Kun mainitsin siitä, että esim mormonismista kirjoitetaan hyvin kärjistettyyn sävyyn, niin miksei esimerkiksi luterilaisuudesta ole vastaavaa tekstiä. Onhan heidänkin keskuudessaan pahasti hurahtaneita ihmisiä, jotka varmasti kokevat joskus olevansa uskonnon uhreja. Jos luterilaisuudesta samaan sävyyn kirjoitatte kuin mormonismista, niin esimerkiksi Lutherin rasistisuus olisi hyvä pointti. Sitähän ihannoivat jopa natsit aikoinaan.

"Sitähän ihannoivat jopa natsit aikoinaan."

Käytit natsikorttia, hävisit!

• Exmoro
        puolukka kirjoitti:

"Sitähän ihannoivat jopa natsit aikoinaan."

Käytit natsikorttia, hävisit!

...kukaan UUT-ihme ei jaksanut kommentoida väitteitäni. Mikä päätelmä tästä pitäisi tehdä? Minusta UUT on ihan ok, mutta senkin pitäsi pysyä totuudessa. Olkaapa nyt rehellisiä ja totuudenmukaisia, ja poistakaa tai korjatkaa ne valheelliset kohdat jotka mainitsin mormonismin kohdalla.

• *Xilomeida*
        Exmoro kirjoitti:

Hui..Melko pahaa kieltä käyttelet täällä...

Vääristä tiedoista...Olen siis itsekin entinen mormoni.

Pelastuksella tarkoitetaan ilmeisesti korotusta eli selestistä kirkkautta.
        Sinne ei ole asiaa jos et ole kirkon jäsen ja saanut "pelastavia toimituksia"

Joskus aikoinaan Young taisi saarnata sitä että mitä useampi vaimo, sen paremmat tsäänssit.

Olen ymmärtänyt että todellakin vaimokantaa kasvatettiin sinetöimällä kuolleita naisia eläviin miehiin.

Kyllä minulle temppelissä sanottiin että garmenttia tulee pitää AINA kun vain mahdollista -ei tietenkään suihkussa tai seksin aikana! Mutta otetaan seksi ja suihku ja uimahallissa käynnit pis niin on se oli 20-tuntia vuorokaudessa...

Ja kerro minulle mistä saat tiedon paljonko kirkko saa tuloja kymmenyksinä ja mihin nämä rahat tarkalleen käytetään?

Mormonien mukaan Jeesus ja Saatana todellakin ovat henkiveljiä!

Oletko itse ottanut selvää kirkon totuuksista vai väitätkö tietäväsi kaiken ainoastaan oman kokemuksesi perusteella?
        -Totuus on tarua ihmeellisempää...

• Exmoro
        *Xilomeida* kirjoitti:

Hui..Melko pahaa kieltä käyttelet täällä...

Vääristä tiedoista...Olen siis itsekin entinen mormoni.

Pelastuksella tarkoitetaan ilmeisesti korotusta eli selestistä kirkkautta.
        Sinne ei ole asiaa jos et ole kirkon jäsen ja saanut "pelastavia toimituksia"

Joskus aikoinaan Young taisi saarnata sitä että mitä useampi vaimo, sen paremmat tsäänssit.

Olen ymmärtänyt että todellakin vaimokantaa kasvatettiin sinetöimällä kuolleita naisia eläviin miehiin.

Kyllä minulle temppelissä sanottiin että garmenttia tulee pitää AINA kun vain mahdollista -ei tietenkään suihkussa tai seksin aikana! Mutta otetaan seksi ja suihku ja uimahallissa käynnit pis niin on se oli 20-tuntia vuorokaudessa...

Ja kerro minulle mistä saat tiedon paljonko kirkko saa tuloja kymmenyksinä ja mihin nämä rahat tarkalleen käytetään?

Mormonien mukaan Jeesus ja Saatana todellakin ovat henkiveljiä!

Oletko itse ottanut selvää kirkon totuuksista vai väitätkö tietäväsi kaiken ainoastaan oman kokemuksesi perusteella?
        -Totuus on tarua ihmeellisempää...

Joo, joskus vituttaa ihan tuelta, varsinkin kun törmää tekopyhään meininkiin...

En nyt ala taas repostella noita kaikkia kohtia, mutta pääajatus on seuraava:

1. Jos MAP-kirkon historiassa on ollut jotain oppeja, jotka eivät ole enää käytössä, niin nykykirkosta ei voi eikä saa sanoa noiden oppien olevan voimassa.

2. Jos noista lopetetuista tavoista ja opeista kuitenkin kirjoitetaan UUT:n sivuilla, niin sitten UUT on velvollinen kertomaan kaikkien muidenkin kirkkojen historiassa olleista opeista ikään kuin ne olisivat oppia tänäkin päivänä. Ajattele miten mehevää tekstiä saisi vaikkapa katolisista ja luterilaisista, yms.

3. Henkilökohtaisesti minä olen sitä mieltä, että noiden vanhojen oppien esiintyminen kirkon alkuaikoina on osoitus siitä, että MAP-kirkon perustukset eivät ole puhtaat. En myöskään enää usko kirkon olevan totta. Mutta tämä ei millään tavalla muuta edellä mainittuja asioita, eli kohdat 1) ja 2) ovat täysin totta.

• *Xilomeida*
        Exmoro kirjoitti:

1. Jos MAP-kirkon historiassa on ollut jotain oppeja, jotka eivät ole enää käytössä, niin nykykirkosta ei voi eikä saa sanoa noiden oppien olevan voimassa.

2. Jos noista lopetetuista tavoista ja opeista kuitenkin kirjoitetaan UUT:n sivuilla, niin sitten UUT on velvollinen kertomaan kaikkien muidenkin kirkkojen historiassa olleista opeista ikään kuin ne olisivat oppia tänäkin päivänä. Ajattele miten mehevää tekstiä saisi vaikkapa katolisista ja luterilaisista, yms.

3. Henkilökohtaisesti minä olen sitä mieltä, että noiden vanhojen oppien esiintyminen kirkon alkuaikoina on osoitus siitä, että MAP-kirkon perustukset eivät ole puhtaat. En myöskään enää usko kirkon olevan totta. Mutta tämä ei millään tavalla muuta edellä mainittuja asioita, eli kohdat 1) ja 2) ovat täysin totta.

Ymmärrän vitutuksen ja olen melkolailla samaa mieltäkin...

• Exmoro kirjoitti:

Mormonien oppi käsittää edelleen moniavioisuuden. Kuoleman jälkeen eli iankaikkisuudessa miehet voivat ottaa useita vaimoja.

Myös täällä kuolevaisuudessa, jos temppelissä vihitty aviopari eroaa, mies mennä uudestaan temppeliavioliittoon eli ottaa toisen vaimon iankaikkisuudeksi. Ensimmäiseltä vaimolta kysytään silloin suostumusta ja ellei halua olla kolmas pyörä, niin voi luopua ensimmäisen vaimon osasta. Sitä ei kuitenkaan suositella, koska ensimmäisen vaimon osa on jotenkin erityinen. En tiedä koskeeko tämä ehkä sitä, kenellä on oikeus lapsiin iankaikkisuudessa.

Kaiken kaikkiaan mormonimies voidaan vihkiä temppelissä avioliittoon kolme kertaa, mutta vasta jos hän on eronnut tai jos vaimo on kuollut. Eli ei siis voi olla aviossa useamman vaimon kanssa. Kysyttävää?

• Exmoro
        miamia kirjoitti:

Mormonien oppi käsittää edelleen moniavioisuuden. Kuoleman jälkeen eli iankaikkisuudessa miehet voivat ottaa useita vaimoja.

Myös täällä kuolevaisuudessa, jos temppelissä vihitty aviopari eroaa, mies mennä uudestaan temppeliavioliittoon eli ottaa toisen vaimon iankaikkisuudeksi. Ensimmäiseltä vaimolta kysytään silloin suostumusta ja ellei halua olla kolmas pyörä, niin voi luopua ensimmäisen vaimon osasta. Sitä ei kuitenkaan suositella, koska ensimmäisen vaimon osa on jotenkin erityinen. En tiedä koskeeko tämä ehkä sitä, kenellä on oikeus lapsiin iankaikkisuudessa.

Kaiken kaikkiaan mormonimies voidaan vihkiä temppelissä avioliittoon kolme kertaa, mutta vasta jos hän on eronnut tai jos vaimo on kuollut. Eli ei siis voi olla aviossa useamman vaimon kanssa. Kysyttävää?

Jos temppeliavioliittopari eroaa, niin totta mooses se liittokin purkautuu. Näin ollen jos mies menee uusiin naimisiin, ei se kuulu millään tavalla eronneelle muijalle. Tapaus on toinen, jos entinen puoliso on kuollut. Silloin mies voi mennä toisen kanssa temppeliavioon ja siinä mielessä hänellä on sitten kaksi muijaa taivaassa. Mutta me ollaan nyt täällä maan päällä ja taivaat on ainakin minun mielestäni pitkälti hömppää. Täällä maan päällä MAP-kirkko ei hyväksy eikä opeta elossa olevien ihmisten välillä moniavioisuutta. se on fakta.

En ole kuullut koskaan tuollaisesta 3 kertaa temppeliavioon vihkimisestä. Uskoisin sen olevan mielikuvituksesi tuotetta. Ei siinä mitään rajoitusta varmaan ole, jos esim vaimot kuolevat.

• mimia
        Exmoro kirjoitti:

Jos temppeliavioliittopari eroaa, niin totta mooses se liittokin purkautuu. Näin ollen jos mies menee uusiin naimisiin, ei se kuulu millään tavalla eronneelle muijalle. Tapaus on toinen, jos entinen puoliso on kuollut. Silloin mies voi mennä toisen kanssa temppeliavioon ja siinä mielessä hänellä on sitten kaksi muijaa taivaassa. Mutta me ollaan nyt täällä maan päällä ja taivaat on ainakin minun mielestäni pitkälti hömppää. Täällä maan päällä MAP-kirkko ei hyväksy eikä opeta elossa olevien ihmisten välillä moniavioisuutta. se on fakta.

En ole kuullut koskaan tuollaisesta 3 kertaa temppeliavioon vihkimisestä. Uskoisin sen olevan mielikuvituksesi tuotetta. Ei siinä mitään rajoitusta varmaan ole, jos esim vaimot kuolevat.

Temppeliavioliittohan ei pääty kuolemaan, vaan on iankkaikkinen liitto, jossa on kolme osapuolta: mies, nainen ja Jumala. Kuolema ei päätä tätä liittoa, mutta se voidaan toki purkaa, mutta vaatii ensimmäisen presidenttikunnan päätöksen. Siis profeetan ja hänen kahden neuvonantajansa. Lupaa purkamiseen haetaan tavanomaista pappeuskanavaa myöten, eli piispan/srk-johtajan kautta vaarnan/lähetyskentän johtajalle, jne. Exmoro, entisenä mormonina kai tiedätkin, miten se jatkuu siitä profeettaan. Vai oletkohan jäänyt pois toiminnasta ennen kuin nämä t-avioliittoasiat ovat tulleet ajankohtaisiksi...

Maan lakien mukaan kyllä avioliitto purkautuu avioeron myötä eli se "kunnes kuolema teidät erottaa", mutta iankaikkisuudeksi solmittu liittohan on nimenomaan tarkoitettu jatkumaan kuolemankin jälkeen. Ei se raukea yhden maallisen avioeron takia, kun ei kuolemankaan. Naisia koskien - sekä avioero- että kuolemantapauksessa - se merkitsee, että mies voi solmia (ja muutamat solmivatkin) uuden temppeliavioliiton niiden periaatteiden mukaan joista voi lukea viestissä "Kohta 1 väärin".

Olin yllättynyt siitä, ettet tiennyt tästä opista. Voithan tietysti tarkistaa virallisen kannan. Puhelinluettelosta löytyvät johtajien numerot. Toisaalta, onko tämä niin oleellista tämän hetken kannalta. Ehtii sitä murehtia sitten iankaikkisuudessa ;)

Miamia

• exsä
        Exmoro kirjoitti:

Tuskinpa tällaista Suomessa kovin usein tapahtuu, mutta USA:ssa ovat useat exmormoninaiset järkyttyneet pahan kerran, kun kirkko on ottanut heihin yhteyttä pyytääkseen kirjallista suostumusta exmiehen uudelle temppeliavioliitolle.

Siis tämän päivän todellisuutta eikä mitään vanhaa kaappihometta.

Sinä exmoro olet joskus vähän liian innokas puolustamaan mormonikirkkoa tarkistamatta miten oikeasti asiat on.

Enkä ymmärrä, miksi tällä palstalla kiukkuat UUT ry:n sivujen takia, ei tämä palsta ole sen yhdistyksen hallussa. Kirjoita sinne heille sähköpostia.

• Nasse

Ei tullut mieleen kertoa missä, miten jne.?

[OFFTOPIC] tuosta Exmoro (ex-moran) nicistä tulee mieleen Newdebis nic [/OFFTOPIC]

• vierailija

uskottavuus heti kättelyssä ton kielenkäytön johdosta!

• mmjjhhggffööss

Käsitteekseni MAP- kirkosta saa erota. Eri asia on, jos joku kiihkomielinen yksittäisjäsen alkaa vainota jotakuta, mutta se on vain yksittäistapaus yksilötasolla.

• Suvikki74

Matteus 22

Kysymys ylösnousemuksesta
      23 Samana päivänä Jeesuksen luo tuli saddukeuksia, jotka kieltävät ylösnousemuksen. He esittivät hänelle kysymyksen: [Mark. 12:18-27; Luuk. 20:27-40 : Ap. t. 23:8]
      24 "Opettaja, Mooses on sanonut: 'Jos mies kuolee lapsettomana, hänen veljensä tulee naida leski ja hankkia jälkeläinen veljelleen.' [5. Moos. 25:5]
      25 Keskuudessamme oli seitsemän veljestä. Vanhin heistä meni naimisiin, mutta kuoli, ja koska hänellä ei ollut lapsia, leski jäi hänen veljelleen.
      26 Samoin kävi toiselle veljelle, niin myös kolmannelle ja lopulta kaikille seitsemälle.
      27 Viimeisenä kaikista kuoli nainen.
      28 Kenen vaimo hän on oleva ylösnousemuksessa? Hänhän on ollut naimisissa heidän jokaisen kanssa."
      29 Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
      30 Ei ylösnousemuksessa oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa.
      31 Mutta ylösnousemuksesta puheen ollen -- ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on teille sanonut:
      32 'Minä olen Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien." [2. Moos. 3:6 ; Ap. t. 7:32; Hepr. 11:16]
      33 Kun väkijoukko kuuli tämän, se oli ihmeissään hänen opetuksestaan. [Matt. 7:28 ]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      47
      6027
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      619
      2429
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1191
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      344
      1060
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1043
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1020
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      62
      975
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      789
    Aihe