Kossutesti käyntiin.

Minä vanha rasvamaksa alias Litrahuuli, alias Juomamaisteri, alias Tenukeppi alias yms. korkkasin tuossa kossupullon 3 kk:n nenävalkaisun jälkeen ettei taidot ruostu. Meikäläisen nikkiluettelosta ja gallerialuettelosta voidaan kuvitella, että meikäläisen elämä on dramaattista persmäkeä alamäkeen. Kissan viikset. En surffaile netissä veneen tai sillan alla. Muutenkin meinaa muumioitua pystyyn. Dramatiikka pitää hankkia itse.
Kaikki mailmankaikkeudessa on aaltoliikettä. Nyt lähden aallon harjalta vähän alemmas, mutta en pohjaan. On taas vähän myöhemmin mielenkiintoista kömytä ylöspäin. Siinä oppii tuntemaan itsensä. HUOM. Jokainen taaplaa tyylillään, eli tämä EI ole kehotus kenellekään!

10

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nostalgiaan

Niin hyvää lauantaita vain kokeiluusi/kertaukseesi!

Kirjoituksesi sai minut muistelemaan aikoja jolloin alkoholin käyttöni oli vielä suht. koht. hyväksyttävää ja "normaaliakin". Elettiin 60- lukua ja ravintolat alkoi toimia vapaamman kulttuurin puitteissa.

Meitä oli muutamia kavereita, jotka olimme suuresti kiinostuneita erilaisista alkoholijuomista ja niiden sekoituksista. Siinä tuli testattua näitä juomia ja omaa kestävyyttä useita vuosia. Tietysti siinä tuli jossain vaiheessa naisiakin mukaan tähän touhuun ja kaikki tuntui tosi hienolta.

Kyllä sillonkin baarimikot osasivat hommansa ja juomat oli todella mahtavia ja valikoimat laajat.
      Se tunnelma mikä kapakoissa silloin oli jäi mieleeni, hyvät juomat, kauniit naiset, ystävällinen palvelu ne tekivät tunnelman, jota myöhemmin jouduin pakkomielteisesti hakemaan ja yhä uudelleen pettymään.

• alias raittiina oleva

Että sellaista testiä siellä. Olen omat testini käynyt aikanaan ja luopunut testaamisista. Meinaan että niitten testien aikana häippäsi pari perhettä ja talouskin oli kuralla. Nouseminen harjalle takaisin olikin jo saavutus sinänsä. Toivon todellakin että et putoa sinne aallonpohjaan, meinaan kun se nouseminen on niin hemmetin vaikeaa sieltä!

• aahoohoo

ylimielisyyttä ilmassa?

• A.Kankkunen.

In vino veritas. Ne ryyppää, jotka osaa, muut pitäköön näpit visusti erossa.

• osaat
        A.Kankkunen. kirjoitti:

In vino veritas. Ne ryyppää, jotka osaa, muut pitäköön näpit visusti erossa.

Hienoa, JOS osaat!

Tulee mieleen vanha sanonta:

Ylpeys käy lankeemuksen edellä......(oispa tuo kohdallasi väärin...)

• Nobody

Vai pullosta pitää dramatiikkaa ja aaltoliikettä elämään... Mielikuvituksen puuteko vaivaa? Vai sairauden todellinen luonneko se siinä taas...

Minä Nobody alias Kipinämikko alias Minna olen pysynyt selvinpäin jo aika pitkään...

Mutta kyllä muistan tuon aaltoliikkeen juoma-ajoilta. Lensin välillä tosimatalallakin. Siinä ja siinä oli ettei siipi napannut puunlatvaan josta olisi seurannut väistämättä että tämäkin juttu jäisi kirjoittamatta. Monelle se tosin varmaan tuntuisi paremmalta ratkaisulta. Esimerkiksi seriffin puolueellisuutta kohtaan olen hyökännyt täällä tosi rajusti. Toisella nimimerkillä sitten puolustin häntä; ei ole helppo homma ja ihan kiitettävästi Raitis* on säilyttänyt mielenmalttinsa. Välillä tappelin omien nimimerkkejenikin kesken.

Mutta että tietokone veneen alla... Välillä olen miettinyt nykyajan alkoholin aiheuttamia ongelmia Suomessa. Rantojen miehiä ja naisia ei enää ole. Paitsi harrastelijoita kauniilla ilmoilla. Ei enää asuta roskalaatikoissa asuntopulan vuoksi. Nykyajan ongelmaiselle joka ei pysty hoitamaan asioitaan järjestää kaupunki tms. asunnon. Jonka varustukseen kuuluu nykyisin nettiyhteydet luonnollisena jokapäiväisenä käyttövarusteena siinä kuin jääkaappikin. Että onko hyvinvointi lisännyt sokeutta...

Vai mielenkiintoista käydä pohjassa ja tulla sitten ylöspäin... Ja että se tulo olisi itsestäänselvyys. Minulle se ei ole sitä. Enkä kaipaa yhtään senkaltaista huojuntaa. Kokisin sen taantumiseksi siihen jonka jo olen kokenut.

Toki elämä vieläkin aaltoliikettä on. Ja tulee olemaan sitä loppuun saakka. Mutta koen päässeeni raittiuden myötä kirkkaammille vesille. Sitä osaa arvostaa kun ennen tuli koettua elämän myrskyjä paskaisissa viemäreissä ja saostusaltaissa joissa näkyvyys oli alle puoli metriä.

• Dokaani

Hienosti kirjoitettu nobody. Kirjallisesti lahjakas suoritus! Asiasisältö myös kohdallaan.

• Kipinämikko**

Tuli noista useista nimimerkeistä mieleen...

Joku on rekisteröinyt pari vuotta käytössä olleen Kipinämikkoni. Ei se mitään. Pistetään pari tähteä perään. Oon mä sen jo ansainnutkin...

Olen keskustelua nimimerkeistä seurannut ja tullut siihen tulokseen, että on ainakin kaksi selvää ryhmää jotka täällä kirjoittavat. Toisille on hyvin tärkeää, että käytetään aina samaa nimimerkiä ja mieluummin rekisteröidäänkin se. Vedetään johdonmukaisesti samaa linjaa ja ne, jotka toimivat toisin ovat ikäänkuin jotain luonteettomia tuuliviirejä.

Meidän kaltaisemme ehkä hahmottavat asioita eri tavalla. On helpompi kyseenalaistaa omatkin mielipiteensä - mitä pidän ensiarvoisen tärkeänä - kun esiintynyy välillä toisella nimimerkkillä ja pohtii asioita tämän tekaistun persoonan kannalta. Joka silti on yhtä todellinen kuin se toinenkin... Ei elämäkään ole aina mustaa tai valkoista.

Kun sanojen merkitys on alle kymmenen prosenttia ihmisten välisestä kommunikaatiosta käyttämäsi menettely on mielestäni ihan paikallaan tällaisella hajuttomalla ja mauttomalla nettiareenalla. Ja lisäksi se tuo mahdollisuuden väitellä oman itsensä kanssa jos vastusta ei muuten löydy. Omasta itsestähän tässä on kysymys ja muihin ei voida vaikuttaa kuin ehkä mutkan kautta. Joskus saa ahaa elämyksiä jonkun jutusta. Voi olla, että se tulee kirjoittajan hienosta oivalluksesta. Useimmiten se tulee kuitenkin sitä kautta että huomaan tapoja jotka tuovat selvästi havaittavakseni vikaraiteelle joutumisen...

Eli ottakaa opiksi tästäkin... Huonona esimerkkinä... Ja kiitos sinulle Litrahuuli. Samasta syystä

.......raittiuden kannalta tällä sepustuksella tuskin on merkitystä. Korkeintaan minulle, joka jatkan selvinpäin ihan suosiolla.

• nostalgiaan

Odotamme mielenkiinnolla tutkimuksesi väliraporttia, siitä kuinka itsetuntemuksesi edistyy?

Palstan nimeen liittyen, myös alkoholin vaikutuksesta olisi hyvä kuulla, ettei tarvitse itse ruveta analyysiin.

En tiedä päteekö tämä sinuun, kysyn vain, itselläni vuorokauden ryyppäämisen jälkeen, alkoi vasta alkoholi tuntua todelliselta jumalten juomalta. Vaikutus oli mitä hienoin.

Jään odottamaan tietoja, kiitos!

• seikkailija

Aika mielenkiintoinen vertaus, "En surffaile netissä veneen tai sillan alla". Kuule, minäkin ollessani ihan pohjalla seikkailin netissä omistusasunnossani ja olin silti pohjalla. Pohjalla voi olla vaikka olisi vaurauttakin ympärillä "tai kaksikin autoa tallissa", minulla niitä oli kolme....
      Kärsin silti juomisen tuskaa ja olin henkisesti itsemurhan partaalla. Olin valmis tekemään 'mitä tahansa' päästäkseni eroon alkoholista, lopullisesti.
      Tein sitten kaikkeni ja olen nyt ollut jo todella monta vuotta raittiina,
      Maailmankaikkeudessa on paljon aaltoliikkettä, silti haluan pysyä aallonharjalla, sieltä näkee pitkälle. Näkee myös tulevat 'sudenkuopat' joita voin väistellä. Sieltä aallonpohjalta ei näe mihinkään!
      Päinvastoin; sinne voi hukkua kun tulee iso hyöky joka peittää alleen KAIKEN!
      Onnea kuitenkin kokeiluillesi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      47
      5957
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      615
      2390
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1191
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1058
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1033
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      54
      1006
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      62
      965
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      789
    Aihe