Tietääkö kukaan, miten Thaimaassa, nimenomaan Pattayalla, voi mennä naimisiin? Tarkotus on lähteä 2 vkon lomamatkalle ja sinä aikana mennä salaa sukulaisilta naimisiin. En itse kuulu kirkkoon, mies kylläkin, eli siviilivihkimisenä pitäisi vihkiminen onnistua. Onko kellään kokemuksia? Vaatiiko paljon paperisotaa? Löytyykö nettilinkkejä asiasta?
Naimisiin Thaimaassa?
8
6879
Vastaukset
- ....
Miten olisi jos vaikka ottaisit yhteyttä Thaimaan konsulaattiin helsingissä tai suomen suurlähetystöön bangkokissa? Ihan vaan tuli mieleen...
- Anna
Höh. Miksi ette mene Suomessa naimisiin? Ihan yhtä salassa senkin pystyy järjestämään, etenkin siviilivihkimisen ollessa kyseessä. Vähemmän hankaluuksia!
- ent. eelia-76
No.. Niin romanttiselta kuin se kuulostaakin, totuus on kuitenkin, että ollakseen Suomessa lainvomainen, teidät pitää vihkiä etu- tai jälkikäteen vielä Suomessa uudestaan. Tietenkin avioliiton esteiden tutkinta on oltava jätettynä. Lisätiedot maistraatin nettisivulta ja kohdasta vihkiminen. Sieltä löytyy kaikki ulkomailla vihkimisestä.
- Itse koettu
http://www.maistraatti.fi/index.html
[Menin naimisiin ulkomailla ja haluaisin liiton viralliseksi myös Suomessa, miten menetellä?
Ulkomailla solmittu avioliitto huomioidaan Suomessa vasta kun se on rekisteröity Suomessa.
Jos avioliitto on solmittu ulkomailla, tulee vihkimisestä esittää rekisteröintiä varten laillistettu todistus maistraatille. Ulkomailla asuva Suomen kansalainen voi esittää vihkimisasiakirjat myös Suomen sikäläiselle edustustolle, joka ilmoittaa vihkimisestä ao. maistraatille Suomessa.]
Ulkomailla naimisiin menneitä ei siis tarvitse vihkiä uudestaan Suomessa, riittää kun avioliitto REKISTERÖIDÄÄN Suomessa. Katsoisit itse asian maistraatin nettisivuilta ennenkuin kirjoitat puuta-heinää tänne… - ent. eelia- 76
Itse koettu kirjoitti:
[Menin naimisiin ulkomailla ja haluaisin liiton viralliseksi myös Suomessa, miten menetellä?
Ulkomailla solmittu avioliitto huomioidaan Suomessa vasta kun se on rekisteröity Suomessa.
Jos avioliitto on solmittu ulkomailla, tulee vihkimisestä esittää rekisteröintiä varten laillistettu todistus maistraatille. Ulkomailla asuva Suomen kansalainen voi esittää vihkimisasiakirjat myös Suomen sikäläiselle edustustolle, joka ilmoittaa vihkimisestä ao. maistraatille Suomessa.]
Ulkomailla naimisiin menneitä ei siis tarvitse vihkiä uudestaan Suomessa, riittää kun avioliitto REKISTERÖIDÄÄN Suomessa. Katsoisit itse asian maistraatin nettisivuilta ennenkuin kirjoitat puuta-heinää tänne…No olenhan minä katsonut kun minut on kertaalleen ulkomailla vihitty. No okei, käytetään sanaa rekisteröinti sitten. Likimain sama asia; vrt. homot saavat rekisteröidä parisuhteen ja heterot mennä naimisiin. Lopputulos on ihan sama. Miksi helvetissä sinä minulle äykkäät??
- ent. eelia- 76
Itse koettu kirjoitti:
Ulkomailla naimisiin menneitä ei siis tarvitse vihkiä uudestaan Suomessa, riittää kun avioliitto REKISTERÖIDÄÄN Suomessa. Katsoisit itse asian maistraatin nettisivuilta ennenkuin kirjoitat puuta-heinää tänne…Olin näköjään oikein kehoittanut menemään maistraatin kotisivuille, ja sitten sinä kehotat minua menemään maistraatin kotisivuille..?? Sekoa.
- 611
http://213.250.93.194/asiakas/evl/ulkosuom.nsf/sivut/WebPageC2AFB-2?OpenDocument&cid=Content9FB14
käväse sivulla tai laita mailia jyrki.markkanen@evl.org
hän toimii thaimaassa meirimieskirkon palveluksessa ja voi näinollen vihkiä siellä, mutta itsekkin nyt odotan tietoa häneltä kuinka se tapahtuu jne...- Jukina
Hän on muuten Suomen Lähetysseuran palveluksessa ja oikea osoite on: jyrki.markkanen@felm.org
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374955Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5051587Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77933
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.49776Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728