Hiilaripitoisuuksista

selvyyttä asiaan

Periaate on siis se, että kaikkia ruokia voi syödä, kunhan pitää PÄIVITTÄISEN hiilarinsaantinsa
alle sen tietyn tason, sanotaan vaikka 30 g.

KÄYTÄNNÖSSÄ tarkoittaa sitä että viljatuotteita ja sokeria sisältäviä tuotteita ei voi syödä.

Kertokaa minulle, mitä KASVIKSIA EI *kannata* käytännössä syödä, kiitos! Entä mitkä ovat hedelmistä ja marjoista ne EHDOTTOMAT eit?

Entäpä kasvis/lihaliemikuutiot ym? Niissä on hiilareita jotain 15% (?), kannattaako sellainen laittaa ruokaan vai meneekö siinä jo sitten se päivän hiilariannos?

Kiitoksia asiallisesti vastanneille!

2

634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peikko

1. Kyllä.

2. Näin olen ainakin itse tehnyt viimeiset 8vk.

3. Katso finelistä. www.fineli.fi Valitse vasemmalta "eniten/vähiten" vaihtoehto, ravintotekijäksi "hiilihydraatti imeytyvä" ja ruoankäyttö luokaksi sitten erikseen "hedelmät" "kasvikset" jne. Valitse vielä määräksi 100kpl. Itse sitten otin nämä listat talteen Exceliin ja poistin sellaisia ruoka-aineita joita en koskaan tulisi käyttämään. Periaatteessa kaikkia joissa on HHta vähemmän kuin 5g/100g, niin voi käyttää. Tosin itse olen kyllä käyttänyt myös esim porkkanaa.

4. Meillä ei ollut juuri nyt lihaliemi kuutioita, joten en voinut tuota hiilari määrää tarkistaa. Finelin mukaan se olisi 15g/100g. Mutta koska yksi kuutio painaa vain 10g, niin HHta siinä on silloin 1,5g. Ja kun se jaetaan 2-4 syöjän kesken, niin sillä ei ole juurikaan merkitystä.

• Hiilareiden kannalta voi toki käyttää lihaliemikuutioita, mutta ota huomioon, että niissä on runsaasti transrasvoja(osittain tai kokonaan kovetetut kasvirasvat), eli juuri niitä huonoja rasvoja, joita tulee vältellä! Eli kannattaa etsiä sellaiset tuotteet, joissa niitä ei ole...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2087
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1193
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94