hei mitenkäs kuivatan oreganoni? leikkaan vaan oksat pois ja isken roikkumaan johonkin vai? mitäs sen jälkeen? miten kauan niitä roikotan ja mitä sen jälkeen? pilkon ja maustepurkkiin vai?
kiitos! -epätietoinen :)
oreganon kuivatus
1
1829
Vastaukset
- persilja
Oreganoa en ole kuivannut, mutta luulen, että menisi samaalla tavalla kuin persiljakin.
Olen ostanut tiskikaapin ritilöitä joiden päälle laitan (ainakin eka päivänä) oikein paksun sanomalehden ja sitten päälle voipaperin. Sille kaadan persiljan (oksista paksu runko pois) la levittelen tasaisesti. Vaihdan sanomalehden voipaperin alta illalla, seuravana aamuna, töistä tullessa ja taas illalla. Samalla möyhin ne eri asentoon. Edellistä lehtä voi käyttää seuraavaksi, kun jättää levälleen kuivumaan. varmasti kuivan laitan lasipurkkiin ja tarvittaessa otan sieltä pienen kasan kouraani ja hieron hienoksi kämmenien välissä.
Kuivuu todella nopeasti. Varmuuden vuoksi lasipurkkiin laittaessani jätän kannen pois vuorokaudeksi, että mahdollinen kosteus pääsisi haihtumaan.
Tällä samalla konstilla kuivaan sieniäkin, mutta ne pitää repiä pienemmiksi, jos kerätty sateesta tai heti sateen jälkeen vieläkin pienemmiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897