Neuvoja odottelen

Miten joku voisi neuvoa minua?Olen erossa asunut jo neljä vuotta ja minulla exän kanssa kolme yhteistä lasta lapset asuvat minun kanssani.Ja exän nykyinen nais ystävä ei hyväksy minua ja minä en hyväksy häntä.Ja toiseksi en saisi olla hänen kanssaan missään tekemisissä.Olen puhunut exäni kanssa ja viranomaisten kanssa mutta ei se auttanut.Exän kanssa oli hyvät välit niin kauan kun tämä uusi naisystävä selvisi puolitoistavuotta aikaa.Kärsin tosi paljon tästä asiasta.En saisi soitella exälle enkä puhua.

19

2694

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmi

Mitäs puhumista sulla exäs kanssa on? Älä pidä lapsia verukkeena puhumiselle, koska se aiheuttaa vaan turhautumista. Mitä luulet saavuttavasi puhumisella? Ei nimittäin kannata odottaa saavansa terapiaa kyseisellä tavalla - siihen on ihan eri ihmiset olemassa.
      Näinhän se on, että on "hyvät" välit entiseen kunnes joku uusi tulee kuvioihin. Se on katsos sitä, kun huomaa että itsellä ei olekaan enää mitään sijaa entisensä elämässä.
      Jos jatkat kuvitteluasi niin elämäsi menee vaan hukkaan - kannattaa jatkaa elämäänsä niin paljon helpommaksi tulee - kokemuksesta tiedän!

• Onko sinulla itsellä lapsia?Tämä on elämää.Kurjalta kuulostaa kaikki lapsien tietoja on puhuttava puolin kuin toiinkin.

• antavat aihetta

Kyllä kolme yhteistä lasta ovat riittävä syy puhua lasten isän kanssa aina tarvittaessa. Sitä kai puhumisella eksän kanssa tarkoitit. Kaipa lapset viettävät aikaa myös isänsä kanssa, vai kieltääkö uusi vaimo heidänkin tapaamisen? Siinä tapauksessa lastesi isän eli tämän 'eksän' asia on selvittää asiat nykyisensä kanssa, joka varmaan tiesi, että miehellä on lapsia ed. liitosta. Niin se menee, että puolisostaan voi erota mutta lapsistaan ei koskaan.

• Tässä aika hyvä vastaus.Mikä on kun ihmiset voivat olla noin hassuja kun ei tejua että pakko olla entisten kumppaneitten kanssa jutuissa jos on lapsia.Sellaiset joilla ei ole lapsia entisten exien kanssa ei tiedä eikä ymmärrä tätä..Henkistä painetta vain tekevät toinen toisilleen ja tämä on totta.

• leonia

unohda exäs, mennyt on mennyttä.teillä kummallakin on oma elämä edessä.älä unohda lapsia, unohda exäs

• Mutta joudun olemaan lasten takia hänen kanssa tekemisissä.Uusi exän naisystävä ei hyväksy meijän yhteisiä lapsiakaan enään.

• tämä Leonia
        Kyllityttö kirjoitti:

Mutta joudun olemaan lasten takia hänen kanssa tekemisissä.Uusi exän naisystävä ei hyväksy meijän yhteisiä lapsiakaan enään.

Annas kun väännän rautalangasta: Lapset(3) ovat aloittajan ja eksän yhteiset lapset. Kait isän pitäisi ainakin haluta osallistua lastensa elämään. Jos lapset ovat pieniä, tapahtuu se yhteydenpito lasten äidin kautta eli siis pakko välillä keskustella.

• nea
        tämä Leonia kirjoitti:

Annas kun väännän rautalangasta: Lapset(3) ovat aloittajan ja eksän yhteiset lapset. Kait isän pitäisi ainakin haluta osallistua lastensa elämään. Jos lapset ovat pieniä, tapahtuu se yhteydenpito lasten äidin kautta eli siis pakko välillä keskustella.

Lasten vuoksi joutuu olemaan yhteydessä exän kanssa. Halusi sitä itse tai ei.

Ei siinä paljon nykyisten kumppanien mielipiteet paina. Näin se vaan on!!!

Älä siis anna exän uuden kumppanin vaikuttaa ja jos exäsi on tarpeeksi fiksu hän voi siitä itsekin mainita. Lapset ovat todella iso syy pitää yhteyttä. Ja varmaan pidätte jatkossakin....se on nimittäin lasten etu.

• jos olet eronnut..

..niin ei sun tarvii pitää mitään yhteyttä exääsi ja mä ymmärrän täysin hänen uutta kumppaniaan. Lasten kautta teillä yhteinen lenkki, mutta muuten päästä jo irti hyvä "sisko".

Teidän suhde menneen talven lumia, joten opi tajuamaan se ja älä vaikeuta toista uudessa elämässä! Se elämä on alkanut ihan rehellisesti vastas eron jälkeen... eikö???

Kyselee

epätietoinen

• Ei se ihan näin voi olla.Edellinen vastasi aivan oikein.Lasten asioista on huolehdittava kummankin vaikka on eronnut taikka miten vaan asiat olisivat.Vastuuta on kannettava kummankin..

• Yhteishuoltajuudessa itsekk...

Todellakin eron jälkeen suhde exään tulisi olla ohi ... ja vaikka linkki yhteisten lasten kautta säilyy kannattaa päästää exästä irti ja alkaa elämään omaa elämää eikä elää elämää exän kautta ! Tottakai yhteisten lasten asioita pitää hoitaa, mutta kun erottu ollaan ei sen tarvitse olla päivittäistä, ei edes viikottaista. Jos/kun lapsesi ovat kouluikäisiä, he osaavat kyllä monia asioita hoitaa ja kertoa itse kuulumisensa.
      Ja tuosta exäsi uuden puolison hyväksymisestä....haloo...hän ei todella puolisoa ota sinun hyväksymisesi perusteella....itselleen hän puolison ottaa ei sinulle. Ja jos yhtään arvostat exääsi, luulisi että toivoisit hänelle tulevaan elämään hyvää....etkä häiriköisi häntä ja hänen uutta elämää päivittäisellä rimputtamisella. Anna heillekin kotirauha....et istu todellakaan enää heidän ruokapöydässään !
      Niin kovaa kun se onkin, mutta olet eronnut ja et todellakaan kuulu exäsi jokapäiväiseen elämään vaikka sinulla olisi tusina lapsia hänen kanssaan.
      Kuinka usein exäsi soittelee sinulle? Ota mallia hänestä....ja keskitä asiasi....keskity oman elämäsi uudelleenrakentamiseen !
      Aloita vaikka siitä että päätät ettet soita kuin kerran viikossa, yrität vaan selvitä sen ajan ilman exääsi ja vaikka paperille kokoat viikon asiat ja ne yhdellä kertaa viestität!
      Kaikkea hyvää sinulle....toivon että pääset eroprosessistasi yli, se tuntuu vielä olevan hiukan kesken.

• xxxx

Kannattaisi näiden kolmen aikuisen osapuolen mahd. lastenvalvojan tavata ja sopia miten toimitaan. Sopia milloin ja missä isä voi tavata lapsiaan ja kuinka usein, ottaen huomioon loma-ajat yms. Kun kaikki on sovittu, niin entisellä vaimolla ei ole tarvetta joka asiassa soitella. Sääntö pitäisi olla sellainen, että yhteydenpito rajoittuisi vain lapsiin, ei esim. että eksä tarvitsee apua lampun vaihdossa tai auton korjaamisessa yms. Turhat soittelut, kuten esim. että haluaa vain jutella tai purkaa jollekin paineitaan ehdottomasti pois.
        Miehen uusi kumppani taas tekee erittäin kohtalokkaan ja lyhytnäköisen virheen, jos kieltää miestä kokonaan tapaamasta lapsiaan. Asia tulee jatkossa hyppäämään silmille monissa riidoissa ja rasittaa suhdetta ihan varmasti. Rakastuessaan juuri tähän mieheen, hän tiesi, että miehellä on lapsia, eikä niitä voi pyyhkäistä olemattomiin. Kukapa voi kunnioittaa miestä, joka täysin hylkää omat lapsensa? Samanhan hän mahdollisesti tulisi tekemään melko varmasti, jos ero tulisi, uudenkin suhteen jälkeläisille.

• Ymmärrän kyllä ja en tarkoittanutkaan että joka päivä olen tekemisissä vaan silloin tällöin mutta exän uusi ei hyväksy sitäkään.Ja sitäkään en tajua että miksi exän uusi ei hyväksy meidän yhteisiä lapsiakaan.Itse olen asiasta päässyt hyvin yli mutta näistä asioita en pääse.Koska onhan lasten pakko nähdä isänsäkin mutta nyt ei lapset näe edes isäänsä kun uusi ei anna olla lasten tekemisissä isänsä kanssa.Kyllä asiassa nyt joku mättää.Näinhän se on lapsilla oikeus tavata isäänsä mutta isällä ei oikutta lapsia.Lapset haluaisivat nähdä isänsä mutta ei se onnistu.Mitä neuvoja nyt sitten annatte?

• xxxx kirjoitti:

Kannattaisi näiden kolmen aikuisen osapuolen mahd. lastenvalvojan tavata ja sopia miten toimitaan. Sopia milloin ja missä isä voi tavata lapsiaan ja kuinka usein, ottaen huomioon loma-ajat yms. Kun kaikki on sovittu, niin entisellä vaimolla ei ole tarvetta joka asiassa soitella. Sääntö pitäisi olla sellainen, että yhteydenpito rajoittuisi vain lapsiin, ei esim. että eksä tarvitsee apua lampun vaihdossa tai auton korjaamisessa yms. Turhat soittelut, kuten esim. että haluaa vain jutella tai purkaa jollekin paineitaan ehdottomasti pois.
        Miehen uusi kumppani taas tekee erittäin kohtalokkaan ja lyhytnäköisen virheen, jos kieltää miestä kokonaan tapaamasta lapsiaan. Asia tulee jatkossa hyppäämään silmille monissa riidoissa ja rasittaa suhdetta ihan varmasti. Rakastuessaan juuri tähän mieheen, hän tiesi, että miehellä on lapsia, eikä niitä voi pyyhkäistä olemattomiin. Kukapa voi kunnioittaa miestä, joka täysin hylkää omat lapsensa? Samanhan hän mahdollisesti tulisi tekemään melko varmasti, jos ero tulisi, uudenkin suhteen jälkeläisille.

Kiitos.Ja exä itsekkin haluaisi tavata lapsiaan mutta ei uskalla kun pelkää tätä nykyistään.Tässä mättää joku.Ei ihninen voi jäädä toisten jalkoihin noin pahasti ettei uskalla sanoa nykyiselleen mitään.

• älä siitä naisesta välitä

Toi on kyllä ihme juttu miten ne uudet naiset pystyy sekoittaan kaiken. Mikä kumma siinä on ettei exät vois olla kaverieta keskenään jo lastenkin takia? Onko ne uudet noin epävarmoja itsestään, että kaikin keinoin vaikeuttaa toisten ihmisten suhteita?!
      Mä en tollasta hyväksyis. Ei tarttekaan, mutta jos uusi nainen on lapsia tärkeempi niin sitten iskukki saa unohtaa ne kokonaan, mitään "sillontällön" systeemiä meille ei tule jos erotaan!

• Kiitos tämä oli ainut hyvä repäsy ja kunnollinen vastaus.Mutta kun exä ei muuta kun puhun niin naureskelee vaan.Ja kun jotain sanon tästä uudesta niin ei ei se noin ole.Eli miehet osa on aika hölmöä.Aivan jättäisi sit kokonaan yhteyden oton ja pitäisi sen uuden naisystävänsä...

• saman kokenut
        Kyllityttö kirjoitti:

Kiitos tämä oli ainut hyvä repäsy ja kunnollinen vastaus.Mutta kun exä ei muuta kun puhun niin naureskelee vaan.Ja kun jotain sanon tästä uudesta niin ei ei se noin ole.Eli miehet osa on aika hölmöä.Aivan jättäisi sit kokonaan yhteyden oton ja pitäisi sen uuden naisystävänsä...

kuule ystävä. jos tästä asiasta pitää vaahdota niin olen kokemuksen perusteella sitä mieltä että jotain on jossain pielessä.

kaikilla ihmisillä on oikeus elää rauhassa ilman ulkopuolisia tunkeilijoita.

jos yhteydenpito on niin kivaa eron jälkeen ei olisi pitänyt erota ollenkaan. ystäviä kannattaa olla jos pystyy mutta kyllä molemmin puolin pitää olla hienotunteinen ja tajuta että joku asia voi häiritä.

olen eronnut jo kaksi kertaa. pidän yhteyttä exiin jos on pakko, muuten en ja pakko on tosi harvoin. uudet naisystävät tuntuvat olevan ihan fiksuja mutta katson että olen pelistä pois ja annan heidän rakentaa elämää, elämää mahdollisimman paljon ilman minua. tätä toivon myös heiltä ja näin on käynyt.

kaikki osapuolet tuntuvat olevan tyytyväisiä.

• ...
        saman kokenut kirjoitti:

kuule ystävä. jos tästä asiasta pitää vaahdota niin olen kokemuksen perusteella sitä mieltä että jotain on jossain pielessä.

kaikilla ihmisillä on oikeus elää rauhassa ilman ulkopuolisia tunkeilijoita.

jos yhteydenpito on niin kivaa eron jälkeen ei olisi pitänyt erota ollenkaan. ystäviä kannattaa olla jos pystyy mutta kyllä molemmin puolin pitää olla hienotunteinen ja tajuta että joku asia voi häiritä.

olen eronnut jo kaksi kertaa. pidän yhteyttä exiin jos on pakko, muuten en ja pakko on tosi harvoin. uudet naisystävät tuntuvat olevan ihan fiksuja mutta katson että olen pelistä pois ja annan heidän rakentaa elämää, elämää mahdollisimman paljon ilman minua. tätä toivon myös heiltä ja näin on käynyt.

kaikki osapuolet tuntuvat olevan tyytyväisiä.

edellinen kirjoittaja on oikeassa...se on niin vaikeaa vaan joillekin tajuta mitä eroaminen todellisuudessa tarkoittaa !

• Tarski

Jokainen kokee eronsa aivan eritavalla.Jotkut hiukan vaikeammin ja toiset helpommin.Jokainen saa eronsa suorittaa miten haluaa.Ja annamme niille rauhan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7546
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      78
      6604
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5264
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4615
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4266
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      230
      4159
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4095
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3948
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      58
      3080
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48