Hesan el-seurat

kyseleepi

Mahtaisiko olla viikonlopun Hesan seurojen lähetysmiehistä tietoa kellään?

34

5485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parviainen ja Karhu ovat Helsingissä.

• kyeleepi

Kiitokset nopeasta vastauksesta.

• SananTähden
        kyeleepi kirjoitti:

Kiitokset nopeasta vastauksesta.

ko. saarnaajien perseennuolija, kun sulle on noin tärkeetä tietää, ketkä puhekoneet Hesassa pamlaa?
        Itse menen seurakokouksiin yleensä kuulemaan sanomaa kristuksesta, jota seurakunta julistaa myös saarnaviran kautta; en katso persoonaa, kuka kulloinkin on saarnavuorossa.

• kyseleepi
        SananTähden kirjoitti:

ko. saarnaajien perseennuolija, kun sulle on noin tärkeetä tietää, ketkä puhekoneet Hesassa pamlaa?
        Itse menen seurakokouksiin yleensä kuulemaan sanomaa kristuksesta, jota seurakunta julistaa myös saarnaviran kautta; en katso persoonaa, kuka kulloinkin on saarnavuorossa.

Kaunista käytöstä ei liene sinun kotikasvatuksessasi liiemmin viljelty. Mutta saitpahan korotettua itseäsi :)

• evlyn
        kyseleepi kirjoitti:

Kaunista käytöstä ei liene sinun kotikasvatuksessasi liiemmin viljelty. Mutta saitpahan korotettua itseäsi :)

Musta oli aika hyvä toi nopee vastaus ja saahan sitä kysyä. Mutt se on kyllä totta ett toisten kotikasvatuksess ja kielenkäytöss ois toivomisen varaa. Huonokäytöksiset ei tosin useinkaan juuri mitään voi ite vaikuttaa ku kotiympäristöstä huomaamattomatta imee vaikutteet. Mutt terkkuja sulle,

• Ounastelen
        SananTähden kirjoitti:

Hesassa näköjään bamlaa kundit, ketkä ovat itse puheissaan osoittaneet olevansa "Lapin Vanhimpain" selänpään nuoleskelijoita.
        Optimaalista olisikin, jos saarnaviran kautta julistettaisiinkin aina VAIN sanomaa Kristuksesta, mutta kun ei. Valitettavan usein nostaa "saarnavuoron haltija" Wanhimpain neuvot Sanoman rinnalle.

• En minä sillä enkä millään...
        evlyn kirjoitti:

Musta oli aika hyvä toi nopee vastaus ja saahan sitä kysyä. Mutt se on kyllä totta ett toisten kotikasvatuksess ja kielenkäytöss ois toivomisen varaa. Huonokäytöksiset ei tosin useinkaan juuri mitään voi ite vaikuttaa ku kotiympäristöstä huomaamattomatta imee vaikutteet. Mutt terkkuja sulle,

Samoin näyttää olevan sanankäytönkin suhteen joillakin kirjoittajilla (mm. evlyn). Sormi kuitenkin muille pystyyn ja silleen... ja lopuksi: "Mutt terkkuja sulle,".

• Ounastelen kirjoitti:

Hesassa näköjään bamlaa kundit, ketkä ovat itse puheissaan osoittaneet olevansa "Lapin Vanhimpain" selänpään nuoleskelijoita.
        Optimaalista olisikin, jos saarnaviran kautta julistettaisiinkin aina VAIN sanomaa Kristuksesta, mutta kun ei. Valitettavan usein nostaa "saarnavuoron haltija" Wanhimpain neuvot Sanoman rinnalle.

Ne, joille ei elävä jumalansana kelpaa, joutuvat järsimään omia eväitään.
        Meille, joilla ei ole kehumista omasta ymmärryksestä, kelpaa hyvin se yksinkertainen sana, jossa on mukana armo ja totuus, ja jota nyt odotan näidenkin kalliiden veljien saarnaavan.
        Uskon, että taaskin käy niin, että "nälkäiset Hän ruokkii runsain määrin, mutta rikkaat hän lähettää tyhjin käsin pois..."

• Puhutaan asiat suoraan
        pELerin kirjoitti:

Ne, joille ei elävä jumalansana kelpaa, joutuvat järsimään omia eväitään.
        Meille, joilla ei ole kehumista omasta ymmärryksestä, kelpaa hyvin se yksinkertainen sana, jossa on mukana armo ja totuus, ja jota nyt odotan näidenkin kalliiden veljien saarnaavan.
        Uskon, että taaskin käy niin, että "nälkäiset Hän ruokkii runsain määrin, mutta rikkaat hän lähettää tyhjin käsin pois..."

Kyllä Jumalan lapselle elävä sana kelpaa.
        Siitä voi nähdä jopa unta, jos joutuu kärsimään puutetta, niin kuin moni nyt.

Sinun olisi ymmmärrettävä se tosiasia, että
        monien saarnaajien suusta ei kuulu armo ja totuus.
        Kun lampaita ruokitaan oljilla, alkavat ne väsyä ja haikailla myös ruohon perään.
        Ne kaksi nuorinta, voi hirveä sentään!

• Ounastelen
        Puhutaan asiat suoraan kirjoitti:

Kyllä Jumalan lapselle elävä sana kelpaa.
        Siitä voi nähdä jopa unta, jos joutuu kärsimään puutetta, niin kuin moni nyt.

Sinun olisi ymmmärrettävä se tosiasia, että
        monien saarnaajien suusta ei kuulu armo ja totuus.
        Kun lampaita ruokitaan oljilla, alkavat ne väsyä ja haikailla myös ruohon perään.
        Ne kaksi nuorinta, voi hirveä sentään!

Miten käy(on käynyt)lauman, kun kaitseminen käy(on käynyt) ruokkimisen edelle? Eiköhän "vanhimpain neuvot" kuitenkin ole olkia Jumalan Sanan eli "tuoreen ruohon" rinnalla. Tai ainakin pitäisi olla mainittujen veljienkin kohdalla.
        Kysymyksiä herättävää onkin, että tällaista keskustelua edes syntyy "lähetysmiehistä".

• näin.
        Ounastelen kirjoitti:

Miten käy(on käynyt)lauman, kun kaitseminen käy(on käynyt) ruokkimisen edelle? Eiköhän "vanhimpain neuvot" kuitenkin ole olkia Jumalan Sanan eli "tuoreen ruohon" rinnalla. Tai ainakin pitäisi olla mainittujen veljienkin kohdalla.
        Kysymyksiä herättävää onkin, että tällaista keskustelua edes syntyy "lähetysmiehistä".

Jeesus sanoi ;Kaitse minun lampaitani, ruoki minun lampaitani.

• evli
        näin. kirjoitti:

Sanoipa hyvinkin, mutta ei tarkoittanut sillä ihmisoppeja.

• menee
        Ounastelen kirjoitti:

"Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä."

• Reidar
        menee kirjoitti:

"Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä."

Hyvä siteeraus! Siinä on kaksi tärkeää sanaa eli minun tähteni.... Eli autuaita ne joita Jeesuksen tähden vainotaan!

• Juuso
        evli kirjoitti:

Sanoipa hyvinkin, mutta ei tarkoittanut sillä ihmisoppeja.

"Ehkä sinullekin joskus selviää ketä olet pistänyt"

• Ounastelen
        näin. kirjoitti:

Mutta ongelmaksi onkin osoittautunut se, että ruokkiminen on jäänyt hopealle, kaitsemisen käytyä tärkeämmäksi. Lauma kun on nälissään alkanut pyrkiä ravinnon perään. Nälkä kun ei lähde lapinluottamuksella.

• ravittu
        Ounastelen kirjoitti:

Mutta ongelmaksi onkin osoittautunut se, että ruokkiminen on jäänyt hopealle, kaitsemisen käytyä tärkeämmäksi. Lauma kun on nälissään alkanut pyrkiä ravinnon perään. Nälkä kun ei lähde lapinluottamuksella.

jos ei ravinto kelpaa

• fraasi
        ravittu kirjoitti:

jos ei ravinto kelpaa

Tämä "syödä omia eväitä" -fraasi on yksi niitä kummajaisia, jonka sisällöstä ja merkityksestä ei aasikaan ota selvää. Minusta se on vain lähinnä viisasta ja oikein, että syödään omia eväitä eikä näpistellä toisen eväspussista.

• ----

oli kyllä niin tajuttoman hyvät saarnat sielä viikonloppuna.todella pystyi kuuntelemaan ja tuntemaan omat vikansa. hirveä "yksinäisyys" kun ei ole nyt muita meikäläisiä ympärillä. kun sielä oli niin turvallista ja lämmintä.kaikki samaa perhettä..:)

• ravittu
        fraasi kirjoitti:

Tämä "syödä omia eväitä" -fraasi on yksi niitä kummajaisia, jonka sisällöstä ja merkityksestä ei aasikaan ota selvää. Minusta se on vain lähinnä viisasta ja oikein, että syödään omia eväitä eikä näpistellä toisen eväspussista.

rieskaa ja hunajaa...

• Joutsen
        ---- kirjoitti:

oli kyllä niin tajuttoman hyvät saarnat sielä viikonloppuna.todella pystyi kuuntelemaan ja tuntemaan omat vikansa. hirveä "yksinäisyys" kun ei ole nyt muita meikäläisiä ympärillä. kun sielä oli niin turvallista ja lämmintä.kaikki samaa perhettä..:)

seurat ja saatiin kulla rakkauden evankeliumia. Näitäkin seuroja tulee kaipauksella muistelemaan pitkälle tulevaisuuteen. Ne on enemmän kuin keitaita Kristitylle jonka saa tuntea aivan konkreettisesti lihassa ja veressä.
        Toivottavasti nämä viestit ei mene ko. saarnamiesten korville, ettei alkaa kasvamaan liian suureksi. Nämä on tarkoitettu niille tuhlaajapojille ja tyttärille jotka ovat lakanneet käymässä Esikoisten seuroissa, kuka mistäkin syystä. Ihan pienestä syystä ei kukaan täyspäinen jätä tällaisia tilaisuuksia, joka on joskus saanut tuntea tätä voimaa ja rakkauden lämpöä, ja jossa selvästi sai tuntea taivaan esimakua.

• esles
        Joutsen kirjoitti:

seurat ja saatiin kulla rakkauden evankeliumia. Näitäkin seuroja tulee kaipauksella muistelemaan pitkälle tulevaisuuteen. Ne on enemmän kuin keitaita Kristitylle jonka saa tuntea aivan konkreettisesti lihassa ja veressä.
        Toivottavasti nämä viestit ei mene ko. saarnamiesten korville, ettei alkaa kasvamaan liian suureksi. Nämä on tarkoitettu niille tuhlaajapojille ja tyttärille jotka ovat lakanneet käymässä Esikoisten seuroissa, kuka mistäkin syystä. Ihan pienestä syystä ei kukaan täyspäinen jätä tällaisia tilaisuuksia, joka on joskus saanut tuntea tätä voimaa ja rakkauden lämpöä, ja jossa selvästi sai tuntea taivaan esimakua.

Mielestäni saa antaa kiitosta totuuden saarnajille. He tekevät raskasta työtä ja saavat paljon haukkumisia osakseen sellaisilta, jotka vihaavat totuutta.

• Reidar
        ---- kirjoitti:

Vai olj hyvät saarnat.. Ihan ommiin tarpeisiin vissiin sit, vai oliko soma kuulla kun muita ruoskittiin. Ja pappi raukka sai taas kyytiä kun piti muistella, että oppi lapin marialta enemmän kuin papin koulussa. Siinäkin ol sellainen virhe että tarkalleen ottaen vanha-lasse sannoo että oppi enemmän sinä iltana lapin marialta vanhurskauttamisesta kuin papin koulussa. Se vaan on niin muotikasta tehä pesäero tuolla viistheen kirkhoon. Sillä saapi hyvät tuotot... Ja populismia parhaimmillaan. Populisti mikä populisti. Kaipaan 90-luvun alkua jolloin sentään lampaita ruokittiin parhailla vainioheinillä... Nyt on omanvanurskauden ...kele kovassa vauhdissa ja sitä autetaan vaan... No näin se oli 60-luvulla, vain muutama oli valveilla. Vaan mistä tähän nyt tulee se Kunnari joka pelastaa tilanteen.

• tulee
        menee kirjoitti:

"menee" mitä ilmeisimmin tarkoittaa:
        "Autuaita olette te, kun ihmiset lapinvanhimpain tähden teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa."

• kommentointia
        SananTähden kirjoitti:

Tietenkin ihmisillä on nimiä. Onneksi!
        En itse kuuntele mitä vaan "jassuttajaa" vaan puhujalla on oltava puhumisen lahja.
        Sitä ei kaikilla ole valitettavasti.

Jos tuo kolahti sinuun,niin miksiköhän?
        Mitä sinulla onkaan pelissä ja kenen asialla olet?

Todellakin on tärkeää se, että kuka puhuu ja mitä.

• Vanha Tola
        esles kirjoitti:

Mielestäni saa antaa kiitosta totuuden saarnajille. He tekevät raskasta työtä ja saavat paljon haukkumisia osakseen sellaisilta, jotka vihaavat totuutta.

samaan koppaan! Näinhän ennen opetettiin ainakin el-suunnassa. Älkää hyvät ihmiset ylistäkö saarnaajia ja heidän puheitaan; se on nostattavaa ainetta, jossa helposti unohtuu, kuka on lahjat antanut! Monta lahjakasta saarnamiestä on "ämmät" pilannut ylenmääräisillä kehumisillaan ja ylistyksillään. Ei ole kovin pitkälti aikaa kulunut, kun multiin pantiin yksi saarnamies, joka oli kehujen kautta alkanut uskomaan itsekin olevansa korvaamaton ja kaiken tietävä; omat lahjat korottivat hänet seurakunnan yläpuolelle. Tehköön nyt tiliä lahjojensa käytöstä Herrallensa. Uskolliset opettajat sanoivat usein, että kiitokset ovat saarnamiehelle vaarallista ainetta; harvat kestävät sitä. Mieluimmin kiviä taskuun, että tossut pysyy maanpinnalla!

• Krista

Missä Helsingissä järjestetään seuroja? En ole itse lestaadiolainen, joten olenko tervetullut seuroihin?

• whrsfhgb

Puistolantie 1

kokoukset alkavat 12 ja 18

Olet ehdottomasti tervetullut

• Reidar

Toisesta en tiedä mutta illalla puhu Isaksonin Aku...

• kyseleepi

Taitaa jäädä sitten päiväseuratkin väliin...

• esles

Pahasti olet pielessä. Et tunne ihmisiä tai et pidä valehtelemista tai pilkkaa syntinä, et siis tunne raamattua. Jos vähänkin olisit kuunnellut saarnaa, niin olisit huomannut sen rakkauden ja hädän sinunkin sielusi edestä, mikä puhujalla oli. Saarnassa oli myös tärkeää historiallista tietoa.

Näki kyllä että itseviisaat ja terveellisenopin ja opettajien vihaajat puuttuivat kuulijoiden joukosta. Tuli mieleen Paavalin sanat:

Paavalin 1. Epistola Korintilaisille 3
        1. Ja, rakkaat veljet! en minä taitanut teille puhua niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin lapsille Kristuksessa.
        2. Rieskaa minä olen teille juoda antanut, ja en ruokaa; sillä ette sitä vielä voineet, ja ette vielä nytkään voi.
        3. Sillä te olette vielä lihalliset, sillä niinkauvan kuin teidän seassanne kateus ja riita ja eripuraisuus on, ettekö te ole lihalliset ja vaella ihmisten tavan jälkeen?
        4. Sillä koska joku sanoo: minä olen Paavalin, ja toinen: minä Apollon: ettekö te siis ole lihalliset?
        5. Mitäs Paavali on ja mikä Apollo muuta kuin palveliat, joiden kautta te olette uskoneet, ja niinkuin Jumala kullekin antanut on?
        6. Minä olen istuttanut, Apollo on kastanut mutta Jumala on kasvun antanut.
        7. Niin ei se mitään ole, joka istuttaa, eikä se, joka kastaa, vaan Jumala, joka kasvun on antaa.
        8. Mutta se, joka istuttaa, ja se, joka kastaa, ovat yhtä: kumpikin saa palkkansa työnsä jälkeen.
        9. Sillä me olemme Jumalan apulaiset: te olette Jumalan pelto ja Jumalan rakennus.
        10. Sen Jumalan armon jälkeen, joka minulle annettu on, olen minä perustuksen laskenut, niinkuin taitava rakentaja, vaan toinen sen päälle rakentaa; mutta katsokaan jokainen, kuinka hän sen päälle rakentaa.
        11. Sillä muuta perustusta, ei taida yksikään panna, vaan sen, joka pantu on, joka on Jesus Kristus.
        12. Jos nyt joku rakentaa tämän perustuksen päälle kultaa, hopiaa, kalliita kiviä, puita, heiniä, olkia:
        13. Jokainen teko tulee julkiseksi; sillä se päivä sen on selittävä, joka tulessa ilmaantuu: ja minkäkaltainen kunkin teko on, sen tuli koettelee.
        14. Jos jonkun teko pysyy, jonka hän sen päälle rakentanut on, niin hän saa palkan:
        15. Jos jonkun teko palaa, niin hän saa vahingon; mutta hän tulee itse autuaaksi, kuitenkin niinkuin tulen kautta.

• esles
        kyseleepi kirjoitti:

Taitaa jäädä sitten päiväseuratkin väliin...

Nuinko helposti olet höynäytettävissä. Luotat enemmän vouhottajaan kuin Jumalaan. Oletko jo samassa liemessä keitetty vai pitäisikö höynäyttäjällesi saarnata myllynkivestä? Vaikka hän ei olisi sinua pahentanut, niin voi olla, että joku muu uskoo tuollaista höyrypäätä ja pahenee kristillisyydelle.

• Sopii tällekin päivälle
        esles kirjoitti:

Pahasti olet pielessä. Et tunne ihmisiä tai et pidä valehtelemista tai pilkkaa syntinä, et siis tunne raamattua. Jos vähänkin olisit kuunnellut saarnaa, niin olisit huomannut sen rakkauden ja hädän sinunkin sielusi edestä, mikä puhujalla oli. Saarnassa oli myös tärkeää historiallista tietoa.

Näki kyllä että itseviisaat ja terveellisenopin ja opettajien vihaajat puuttuivat kuulijoiden joukosta. Tuli mieleen Paavalin sanat:

1. Ja, rakkaat veljet! en minä taitanut teille puhua niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin lapsille Kristuksessa.
        2. Rieskaa minä olen teille juoda antanut, ja en ruokaa; sillä ette sitä vielä voineet, ja ette vielä nytkään voi.
        3. Sillä te olette vielä lihalliset, sillä niinkauvan kuin teidän seassanne kateus ja riita ja eripuraisuus on, ettekö te ole lihalliset ja vaella ihmisten tavan jälkeen?
        4. Sillä koska joku sanoo: minä olen Paavalin, ja toinen: minä Apollon: ettekö te siis ole lihalliset?
        5. Mitäs Paavali on ja mikä Apollo muuta kuin palveliat, joiden kautta te olette uskoneet, ja niinkuin Jumala kullekin antanut on?
        7. Niin ei se mitään ole, joka istuttaa, eikä se, joka kastaa, vaan Jumala, joka kasvun on antaa.
        8. Mutta se, joka istuttaa, ja se, joka kastaa, ovat yhtä: kumpikin saa palkkansa työnsä jälkeen.
        9. Sillä me olemme Jumalan apulaiset: te olette Jumalan pelto ja Jumalan rakennus.
        10. Sen Jumalan armon jälkeen, joka minulle annettu on, olen minä perustuksen laskenut, niinkuin taitava rakentaja, vaan toinen sen päälle rakentaa; mutta katsokaan jokainen, kuinka hän sen päälle rakentaa.
        11. Sillä muuta perustusta, ei taida yksikään panna, vaan sen, joka pantu on, joka on Jesus Kristus.
        12. Jos nyt joku rakentaa tämän perustuksen päälle kultaa, hopiaa, kalliita kiviä, puita, heiniä, olkia:
        13. Jokainen teko tulee julkiseksi; sillä se päivä sen on selittävä, joka tulessa ilmaantuu: ja minkäkaltainen kunkin teko on, sen tuli koettelee.
        14. Jos jonkun teko pysyy, jonka hän sen päälle rakentanut on, niin hän saa palkan:
        15. Jos jonkun teko palaa, niin hän saa vahingon; mutta hän tulee itse autuaaksi, kuitenkin niinkuin tulen kautta.

Siitä tunnette heidät, ylimmäiset orasten nyppijät, he näyttävät heränneille ja vasta kristillisyyteen tulleille kristillisyyden vääräksi. Siitä heidät tunnetaan etteivät he ole kristillisyyden ystäviä.

• Reidar
        esles kirjoitti:

Voi, voi, voi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe