Elikkäs, askarruttaa, että kuinka paljon on ko.alan ensimmäisen vuoden opiskelijan tuntipalkka. Luin, että työehtosopimuksen mukaan pitäisi työnantajan maksaa, mutta en ole löytänyt lukuisten googletustenkaan jälkeen ekavuoden opiskelijan tessin mukaista taulukkopalkkaa. Onko jollakulla tietoa/kokemusta? Onkohan kosmetologin koulutuksella vaikutusta asiaan? Siis palkkaukseen/koulutuksen kestoon tms? Nimim. "täytyyhän sen herranjumalantähdensentään olla enmmän kuin kolme euroa tunti"
Parturi-kampaajaksi oppisopimuksella
4
3383
Vastaukset
- erasrdsf
Voin olla väärässäkin, mutta mulla on semmonen käsitys että oppariopiskelijalle maksetaan yleensä tessin mukaista minimipalkkaa, parturikampaajalla varmaan jotain 6-7€ tunti (eiköhän tuo tessistä löydy)
- kampaaja itse
riippuu millä alueella asut,mutta alkupalkka ennen tutkinnon suorittamista 5.60-6.09e /h eli hesan alueella toi korkein tuntiliksa joka tekee kuukaudessa kokopäivätyönä 975e...tutkinnon jälkeen palkka 6kk:n ajan 7.23-7.84e/h joka nousee vuosittain vähän. maximi on 5 vuotta jonka jälkeen ei korotuksia joten maximipalkka hesan alueella 1656, muualla noin 100e vähempi...
- -venus-
Sattuisitkohan tietämään helsinki/Vantaa alueelta kampaamoita,jotka ottavat oppisopimusopiskelijoita?
- sattuisiko
-venus- kirjoitti:
Sattuisitkohan tietämään helsinki/Vantaa alueelta kampaamoita,jotka ottavat oppisopimusopiskelijoita?
joku tietämään Turun alueelta kampaamoita, jotka ottavat oppisopimuksella? Kun eivät ne oppisopimustoimistossakaan osanneet yhtään sanoa, vaikka kysyin, että mitkä kampaamot on ennen ottaneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773095
- 862989
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191792- 271691
- 241677
- 211661
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321316Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299