Mikäli tiedätte jonkin tavalla tai toisella mielenkiintoisen sijainnin, toivoisin että laittaisitte tänne näkyville.
Aloitan itse.
Etsikää www.maps.google.com :in satelliittikuvaa
osoitteella "Eniwetok RD San Diego" ja zoomatkaa niin lähelle kuin pääsette.
Näette hyvin "mielenkiintoista" arkkitehtuuria.
Google Maps / Earth
51
52987
Vastaukset
- LateL
Kannattaa ruksia se 'Keyhole community BBS' niin näkee sen yhteisön huomaamia omituisuuksia. Mutta kyllähän toi Area 51 (37° 1'7.43"N, 116° 1'43.71"W) on aika kiinnostava.
- Inter Arma
Kiitoksia!
Mielenkiintoinen tosiaan.
Hyvä avaus, ja lisää tällaisia kiitos! - ernesti
ne oudot kumpareen näköiset tsydeemit oikein on siel area 51:llä???
- myyrä
ernesti kirjoitti:
oiskohan jotain räjäytys kuoppia? ties mitä ovat möyrineet siellä.
- alue51
tässä oikeat koodinaatit.
37°14'10.91"N, 115°48'10.62"W - itiootti
terv.
mihin mä laitan ton kordinaatin...
siis google earth on mulla ohjelma... - Ydinpommin
ernesti kirjoitti:
testaus jälkiä. Alue51 on hieman sivumpana noista
kuopista. - Anonyymi
itiootti kirjoitti:
terv.
mihin mä laitan ton kordinaatin...
siis google earth on mulla ohjelma...paskaa oot
t REal lanomaly
- earth
kirjoita " san jose usa " ei puutu siitä kaupungista ruokailupaikkoja. tai kirjoita " thailand " ja katso rannikkoa..tsunamin jälki näkyy selvästi siellä.
- Inter Arma
Thaimaan suuntaan onkin jo tullut kurkotettua,
kuten nyt USA:n rannikkoseuduillekin,
tuolla NASA:n World Wind -projektilla kun saa hieman ajantasaisempaa ja laadukkaampaa kuvaakin.
World windillä on vain yksi varsin suuri heikkous, ja se on sen hitaus. (Ja mielestäni myös hieman vaikeaksi tehty käyttöliittymä)
Mutta San Josen suuntaan ei ole tullut vielä tutustuttua... - tsunnami
oletko varma,että viime joulun tsunamin jäljet näkyvät google Earthilla??
Onko käytössäsi kenties versio jota, muilla ei ole? tai toinen ohjelma.... - Inter Arma
tsunnami kirjoitti:
oletko varma,että viime joulun tsunamin jäljet näkyvät google Earthilla??
Onko käytössäsi kenties versio jota, muilla ei ole? tai toinen ohjelma....En menisi minäkään Earthistä vannomaan,
ellei sitten ole uusia versioita,
mutta World Windillä tulisi nähdä jotain...
Tosin ei jostain kumman syystä tällä hetkellä tuo USGS toimi ollenkaan... Minulla ainakaan.
Joten, ei kovin tarkkaa kuvaa voine saada silläkään. - mikkkkkkkkkkkkkkkkkko
kirjota haku kohtaan eifeltover ni tulee eifeltorni
- Inter Arma
Historiallisesti tärkeitä rakennuksia / paikkoja, outoja luonnonmuodostelmia, muuta huomion arvoista.
Myös karttakoordinaatit kelpaavat,
sillä käytän sekä Google Earthiä (ja Maps), että NASA:n World windiä...- kuhan vain...
juu tuota kiinan muuria en saanut silmiini vaikka tuhlaisin koko päivn sen etsimiseen... tiedän aika tarkasti paikan mutta ei niin ei... ilmeisesti sen verran vanhaa kartta pohjaa googlella... ;)
- Jeps
kuhan vain... kirjoitti:
juu tuota kiinan muuria en saanut silmiini vaikka tuhlaisin koko päivn sen etsimiseen... tiedän aika tarkasti paikan mutta ei niin ei... ilmeisesti sen verran vanhaa kartta pohjaa googlella... ;)
Niinpä. Sama ongelma on ollut minullakin. Enpä ole kiinanmuurista murenaakaan näkynyt.
Ja sen pitäisi näkyä avaruudesta muka... Ja PAH! - näkyy.....
Jeps kirjoitti:
Niinpä. Sama ongelma on ollut minullakin. Enpä ole kiinanmuurista murenaakaan näkynyt.
Ja sen pitäisi näkyä avaruudesta muka... Ja PAH!Tässä pätkä Kiinan muuria..?
40 16 46 N 116 03 45 E
Kopioi tuo suoraan GoogleEarthiin. - Inter Arma
näkyy..... kirjoitti:
Tässä pätkä Kiinan muuria..?
40 16 46 N 116 03 45 E
Kopioi tuo suoraan GoogleEarthiin.Täytyypä tarkistaa, asia.
Kiitos tiedosta! - paavo
Inter Arma kirjoitti:
Täytyypä tarkistaa, asia.
Kiitos tiedosta!google earth:illä mm. vapaudenpatsaan joka näkyy ihan kiitettävän hyvin. Kävin katsastamassa myös Mount Everestin ja Australiassa sen ison punaisen kiven. Myös jotakin formularatoja on tullut bongattua.
- paavo
paavo kirjoitti:
google earth:illä mm. vapaudenpatsaan joka näkyy ihan kiitettävän hyvin. Kävin katsastamassa myös Mount Everestin ja Australiassa sen ison punaisen kiven. Myös jotakin formularatoja on tullut bongattua.
vähän tarkennuksia:
27 58 30 N 86 55 26 E löytyy tuo everest
25 20 46 S 131 02 00 E on Ayers Rock, se punainen kivi australiassa
40 41 21 N 74 02 40 W on vapaudenpatsas ja
52 04 17 N 1 00 53 W on Iso-Britannian formula rata
jos jollakin on vastaavia mielenkiintosia paikkoja niin laittakaa ihmeessä.. - paavo
paavo kirjoitti:
vähän tarkennuksia:
27 58 30 N 86 55 26 E löytyy tuo everest
25 20 46 S 131 02 00 E on Ayers Rock, se punainen kivi australiassa
40 41 21 N 74 02 40 W on vapaudenpatsas ja
52 04 17 N 1 00 53 W on Iso-Britannian formula rata
jos jollakin on vastaavia mielenkiintosia paikkoja niin laittakaa ihmeessä..eiffel torni löytyy 48 51 29 N 2 17 40 E
- paavo
paavo kirjoitti:
eiffel torni löytyy 48 51 29 N 2 17 40 E
pari mielenkiintosen näköstä paikkaa :
25 07 02 N 121 28 14 E ja
43 58 42 N 15 23 00 E
colosseum löytyy kun laittaa hakuun rooma, iahn siitä vierestä..
sekä 46 51 46 N 3 09 50 E löytyy ranskan formularata. - dungeon
jebu, tsekatkaas nää omituiset merkit "kartalla"
50.44000 77.82000
venäläisten pommikokeita.
lisee koordinaatteja:
http://www.johnstonsarchive.net/nuclear/tests/
sieltä vaa vuosilukujen kohalta ku klikkailee nii johan löytyy. - choariza
näkyy..... kirjoitti:
Tässä pätkä Kiinan muuria..?
40 16 46 N 116 03 45 E
Kopioi tuo suoraan GoogleEarthiin.ei taida olla, siin taitaa olla autotie..
- Miu
Mitähän ne Area 51:n ihmeen näköiset "pauhkurat" siel maassa on..?Niitä on näkynyt mielestäni jossain päin Venäjääkin.
- Digiootti
Vinkki, (jos ette ole vielä huomanneet) kun laittaa ruksin alareunan ruutuun, terrain, niin näkyy vuristo kolmiulotteisena. Kolmiulotteisuus tulee esiin selvemmin kun kääntaa kateslukulmaa viistoon, eli hiiren rulla painetaan alas ja vedetään hiirtä taaksepäin.
Tällätavalla esimerkiksi Vesuvius Napolin lähellä näyttää aidolta. - paavo
tuolta google earthin kotisivuilta saa ladattua päivitettyjä kuvia jenkkilästä hirmumyrsky katrinan alueelta.. mielenkiintosta kateltavaa..
- egypti
Kattokaas Egyptin Gizan pyramidit...löytyy kyllä helposti, Cairo, Egypt hakusanaksi ja sitten vähän lounaaseen..on kyllä kaverit osanneet laittaa pyramidien tahot samaan kulmaan..
- löytyi!
..varsinkin kun yritin itse eilen etsiä pyramideja. Mutta nyt löysin! Mulla ei kyllä tuo "terrain" juurikaan auta. Vaikka on päällä ja kun käännän kulmaa niin pyramidit on ihan lättänöitä, heh.
- ajan kuluksi
29 58 40 N 31 08 02 E Gizan pyramidit ja sfinksi
37 49 01 N 122 20 48 W Golden Gate-silta san franciscossa
32 46 43 N 96 48 31 W John F. Kennedyn murhapaikka, Dallas
43 04 34 N 79 04 05 W Niagaran putoukset, canada
17 55 26 S 25 50 56 E Victorian putoukset (englanniksi Victoria Falls) on maailman suurin vesiputous.
Putous on noin 1600 metriä leveä ja 128 metriä korkea- siellä käynyt
mainittu "37 49 01 N 122 20 48 W Golden Gate-silta san franciscossa "
ei ole golgen gate vaan bay bridge.
Golden gate on
37 49 01 N 122 28 42 W - siellä käynyt
mainittu
"37 49 01 N 122 20 48 W"
ei ole golgen gate vaan bay bridge.
Golden gate on
37 49 01 N 122 28 42 W
- globetrotter
honolulun vierestä pearl harbor ja nätisti näkyy uss arizonan hylky ja samoin utah toisella puolen sitä saarta
- vesa
...yrittäkääpä joku löytää...siellä pitäis käsittääkseni olla aika isojakin esittäviä piirustuksia.
itse yritin löytää...jotain viivoja näkyi...kastelukanavia tai teitä luultavasti.- globetrotter
minä yritin kans eilen tuosta nascan vierestä löytää mutta vain niitä pitkiä viivoja sain näkyviin. en löytänyt mistään tarkkaa gps-koordinaattiakaan , niin jäi vielä vaiheeseen
- globetrotter
globetrotter kirjoitti:
minä yritin kans eilen tuosta nascan vierestä löytää mutta vain niitä pitkiä viivoja sain näkyviin. en löytänyt mistään tarkkaa gps-koordinaattiakaan , niin jäi vielä vaiheeseen
http://bbs.keyhole.com/ubb/showthreaded.php/Cat/0/Number/115943/an/0/page/1#115943
löytyy hi-res lisälayeri ja nyt näkyy jo hahmotkin
- asker
Minulla se ohjelma ei tunnu toimivan täydellisesti... Toimii vähän hitaanpuoleisesti ja joistakin toiminnoista tulee ettei kuvaa voi ladata tai jotakin. Pitäisiköhän minun ladata jotakin lisää vai puuttuuko koneeltani jotakin vaatimuksia?
Olisikohan kenelläkään antaa Suomen kaupunkien koordinantteja. Tuntuu olevan nimettynäkin pieniäkin paikkoja, mutten löydä kaikkea mitä haluan... - nlt
Paljon monipuolisempi ohjelma: http://worldwind.arc.nasa.gov/
http://www.worldwindcentral.com/hotspots/
WorldWind Central tarjoaa mm. hot spotit (eli noita paikkoja mitä yritätte toisillenne epätoivoisesti koordinaattien perusteella selittää) Kätevistä worldwind:// -urleista on nopea siirtyä paikasta toiseen.- dfsf
Mikähän tässä ohjelmassa on parempaa,ei ainakaan kuvanlaatu,näyttää aika anemiselta.
- timo
dfsf kirjoitti:
Mikähän tässä ohjelmassa on parempaa,ei ainakaan kuvanlaatu,näyttää aika anemiselta.
Joo näyttää olevan aika kömpelö. Kuinkakohan vanhoja noi USA:n mustavalkokuvat ovat, näyttää World Trade Center ainakin aika hyväkuntoiselta.
- LOOOOOL
Luulisi että sentään NASA:n ohjelmalla näkisi jotain mutta eih,pelkkää puuroa näkyvissä.
- Voi pässit
Tuolta keyholes community -sivuilta löytyy kaikki mahdolliset lentävistä risteilyohjuksista Michael Jacksonin huvilaan. Eli TÄYSIN VASTAAVA kuin tuo hot spots! :D Lisäksi voi ruksia sen BBS Keyholesruudun siitä vasemmalta.. sillä saa käyttäjien laittamia epävirallisempia huomioita esille.
http://bbs.keyhole.com/ubb/ubbthreads.php/Cat/0
Kannattaa etsiä 3-5 tähdellä palkitut linkit ja sieltä klikkaa, se downloadaa sijainnin suoraan Google Earthiin. Löytyy Area 51, hävittäjätukikohtaa, uponneita laivoja, ydinsukellusveneitä, Ferrarin testirataa, Bill Gatesin kotitilaa, jenkkien ydinkoealuetta missä on selvät kraatterit, lentotukialuksia, kaikki formularadat, hylättyjä ohjussiiloja, maailman kalleinta yksityisasuntoa ym.- Voi pässit
..ei löydy juuri mitään, isoimmat e-suomen kaupungit vaan, Oulustakaan ei saa mitään selvää. Tien nimet nyt tietty löytyy kaikista, mutta ei Helsinginkään satelliittikuvat ole yhtä tarkkoja kuin USAn kaupungeista.
- _leena_
minulla ainakaan ei näy edes washington dc:tä paikannimenä! -enkä siis ole löytänyt pentagonia enkä valkoista taloa. missähän ne luuraavat..?
- vastaus
White House 38.89 N, 77.03 W
Pentagon 38.87 N, 77.05 W
- maajänis
Kahtokaapa Kostamuksen ympäristöstä, missä ne
varsinaiset metsänhakkuut ovat menossa. - ???????????????
37.5651472239,-116.852212537
- mikkkkkkkko
koordinaatteja google earttiin osoitteessa
http://www.foto.hut.fi/~jlumme/harjoitukset/maa1010/kilpailu/Google_Earth_kilpailu.html - Anonyymi
Kaikko ketkä etsivät kiinan muuria tässä koordinaatit: 40°26'23"N 116°33'38"E
Kuka vween höpö oikein nostelee näitä muinaisia ketjuja esiin. Täytyy olla kertakaikkiaan höpö. Oikein fanatistinen höpö
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682590
- 622552
- 681752
- 241567
- 201490
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076