Apua kaivataan "Holmer" tai joku muu

chevy

No kun sain suodattimen vaihdettua/ulina katosi ja
TH400:nen tuntui toimivan moitteettomasti niin kun
ajoin moottoritietä n.160-180kmh/n.15km alkoi ilm. aski savuta/hyttiin tuli automaattilaatikon öljyn-/ja vähän palaneen kumin haju-tuntui myös kardaanitunneli lämpeävän reilusti...sitten hiljensin vauhtia 120kmh ja ongelma katosi/laatikko tuntui toimivan normaalisti mutta parin päivän päästä alkoi suurin piirtein samanlainen ulina kuin aikaisemmin (kun autoa vedättää tai nostaa kierroksia nopeasti) eli mitenkähän tollanen aski toimii-olisiko aski luistanut ja voiko sieltä mahd. silloin palaa jotkut "kytkin" levyt sen lisäksi että epäilen
olisiko muovinen imuputki tai se o-regas sulanut ja suodati irronnut sen verran että pumppu pääsee imemään ilmaa-öljyt oli kaikin puolin ok ennen ja jälkeen?

6

651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chevy

      No niin, otin öljypohjan irti ja imuputki tuntui
      O-renkaan kanssa väliältä eli ilmeisesti saanut lämpöä mitä ei ole kestänyt ja öljyn seassa/öljypohjalla n. 0.5-0.7mm:iä paksuja ja 2-15mm pitkiä ohuita, ilmeisesti kumilastuja/"piikkejä" (päättelin että ovat kumia
      kun ovat mustia,taipuisia ja palavat sytytettäessä/lievä kuminhajuinen savu)...mistähän voisivat olla??...olisiko jokin stefa tai O-rengas jossain öljypumpussa hankautunut johonkin tms. koska vinkuva ääni kuulostaa kuin öljypumppu imisi ilmaa...en itse
      tiedä AT-laatikon toiminnasta/toimintatavasta juuri mitään joten vinkkejä kaivataan...ja kiitos jo etukäteen

      • autosi ASIANSA OSAAVAAN automaattilaatikkokorjaamoon.
        Kauan sitten ollessani automaattivaihteistoasentajan kurssilla meille painotettiin, että a-laatikon saa purkaa VAIN yhtä puhtaissa tiloissa kuin dieselin ruiskutuspumpun. Laatikossa on reilu kourallinen pieniä hydrauliventtiileitä, joilla on todella pienet välykset pesiinsä ja pölyhiukkaset saattavat kiilata venttiilin jumiin, jolloin laatikon toiminta lakkaa. Silloin oli vielä bensa lyijytettyä, eikä sillä saanut pestä laatikon osia koska venttiilien pinnalle kosteasta bensasta jäävä tetraetyylilyijy saattaa jumiuttaa venttiilit.
        ASIANSA OSAAVA liike säästää myös sinut suurelta, turhalta laskulta. Tunnen tapauksen, että Karhulan Vehossa BMW:n irronnutta a-laatikon kaasutusvaijeria "korjattiin" kuutisen viikkoa ja lasku oli alennettunakin 12000 mk. Uusittiin turhan takia yksi kytkin ja vääntömomentinmuunnin, kun vika oli kaasupolkimesta a-laatikkoon menevässä vaijerissa. Laatikko purettiin ainakin kolmeen kertaan turhan takia. Kun ei O S A T T U !


      • Holmer

        Liika kuumeneminen johtunee jommankumman pakan luistamisesta tai öljynjäähdyttäjän tukkoisuudesta, kumien alkuperästäkin on aavistus.

        Laatikko pois ja auki.


      • chevy
        Holmer kirjoitti:

        Liika kuumeneminen johtunee jommankumman pakan luistamisesta tai öljynjäähdyttäjän tukkoisuudesta, kumien alkuperästäkin on aavistus.

        Laatikko pois ja auki.

        ...aavistuksesi vaikka onkin vain aavistus kumisilpun alkuperästä kun pitäisi
        päättää heivaako 100tkm ajetun laatikon "roskiin" tai kannattaako ruveta korjauttamaan vai hankkii ja vaihtaa suoraan tilalle toisen askin?


      • chevy kirjoitti:

        ...aavistuksesi vaikka onkin vain aavistus kumisilpun alkuperästä kun pitäisi
        päättää heivaako 100tkm ajetun laatikon "roskiin" tai kannattaako ruveta korjauttamaan vai hankkii ja vaihtaa suoraan tilalle toisen askin?

        todennäköisesti kytkimien "käyttömäntien" tiivisteistä. eli ei muuta kuin laatikko alas ja auki. th400 on suht helppo laatikko tehdä itsekin, on vain huolellinen. hommaat korjaussarjan, siinä on tod.näk. kaikki tarvittava.


      • Holmer
        chevy kirjoitti:

        ...aavistuksesi vaikka onkin vain aavistus kumisilpun alkuperästä kun pitäisi
        päättää heivaako 100tkm ajetun laatikon "roskiin" tai kannattaako ruveta korjauttamaan vai hankkii ja vaihtaa suoraan tilalle toisen askin?

        Yleensä ne männän kumit tulee kerralla ulos kun pakka kuluu liian ohueksi.

        Ja laatikon remppa tusiaankin on aika helppo jos vikana on vain kitkalevyjen uusiminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 kuoli kolarissa

      Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      181
      7614
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

      Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      266
      1854
    3. Kerro mistä alkaen

      Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      68
      1299
    4. Mikä on lempikuvasi

      Kaivatustasi?
      Ikävä
      72
      1223
    5. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

      Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      64
      1197
    6. Kuka on oikein

      Kaivattusi?
      Ikävä
      57
      1188
    7. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

      Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1124
    8. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

      Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      93
      1112
    9. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

      Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      51
      1095
    10. Olet upea nainen

      Upea nainen oot.
      Ikävä
      36
      1046
    Aihe