Latausrele

VARMER

Auttosko asiaan (latausreleen kärkien hitsautumiseen)Jos vaihtasin uuden latausreleen??

Mikä virka sillä oikein on???

18

8490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mörkö

      Parhaiten auttaa kun sen tasavirtalaturin heittää mäelle ja laittaa tilalle vaihtovirtalaturin. Se latausrele säätää tasavirtalaturin antojännitettä tai oikeestaan pätkii sitä ja toisaalta estää akun purkautumisen. Kyseisellä laitteella on poltettu enemmän traktoreita kuin millään muulla yksittäisellä traktoriin kuuluvalla osalla. Ja on piru vielä hävyttömän kallis....

      • VARMER

        No jos laitan sen vaihtovirtalaturin niin jätänkö sen latausreleen vielä paikolleen ja laitan ne laturin johot tähän uuteen laturiin samoin kuin ne oli edellisessäki kiinni, Vai tarviiko koko latausrelettä??


      • Massikka
        VARMER kirjoitti:

        No jos laitan sen vaihtovirtalaturin niin jätänkö sen latausreleen vielä paikolleen ja laitan ne laturin johot tähän uuteen laturiin samoin kuin ne oli edellisessäki kiinni, Vai tarviiko koko latausrelettä??

        pitää kääntää toisinpäin,jos laitat vaihtovirtalaurin,koska nyt on maa.


      • Massikka
        VARMER kirjoitti:

        No jos laitan sen vaihtovirtalaturin niin jätänkö sen latausreleen vielä paikolleen ja laitan ne laturin johot tähän uuteen laturiin samoin kuin ne oli edellisessäki kiinni, Vai tarviiko koko latausrelettä??

        laitossa ota huomioon,että nyt -napa on runkoon.


      • VARMER
        Massikka kirjoitti:

        laitossa ota huomioon,että nyt -napa on runkoon.

        Ei kyllä sekavammin vois kertua.

        Tarkotikko että ku laittaa vaihtovirtalaturin vaihon jälkeen on /virta ja - on miinus/maa/rungosa


      • korjailija
        VARMER kirjoitti:

        Ei kyllä sekavammin vois kertua.

        Tarkotikko että ku laittaa vaihtovirtalaturin vaihon jälkeen on /virta ja - on miinus/maa/rungosa

        Kun laitat vaihtovirtalaturin niin heität releen pois ja yhdistät paksut johdot,onko ne nyt D ja B yhteen ja sitten ohuemmat johdot keskenään WL ja herätejohto yhteen.Maadoitusta ei näihin yhdistetä.
        Laturin puolella paksumpi johto leveämpään liittimeen ja heräte kapeampaan liittimeen.


      • VARMER
        korjailija kirjoitti:

        Kun laitat vaihtovirtalaturin niin heität releen pois ja yhdistät paksut johdot,onko ne nyt D ja B yhteen ja sitten ohuemmat johdot keskenään WL ja herätejohto yhteen.Maadoitusta ei näihin yhdistetä.
        Laturin puolella paksumpi johto leveämpään liittimeen ja heräte kapeampaan liittimeen.

        Siis mitkä paksut- ja kapeatjohdot???


      • VARMER kirjoitti:

        Siis mitkä paksut- ja kapeatjohdot???

        traktorisi suosiolla autosähkömiehen syyniin, älä usko näitä Esson baarin "viisaita". Tulee kuntoon eikä maksa maltaita - sinne kuitenkin joudut viemään, jos näitä alat uskomaan ja poltat laitteet.

        Tasavirtalatausjärjestelmän tarkastus ja releen kärkien kunnostus ja releen säätö ei paljoa maksa. Jos jotain kalliimpaa on vialla, niin vasta sitten kannattaa harkita vaihtovirtalaturia, muuten ei. Tämänkin arvioi autosähköasentaja, Esson baarin porukka ei siihen ikinä kykene.

        Terv. sitroen, tuhansia aikanaan huoltanut ja säätänyt.


      • juuso_12
        sitroen kirjoitti:

        traktorisi suosiolla autosähkömiehen syyniin, älä usko näitä Esson baarin "viisaita". Tulee kuntoon eikä maksa maltaita - sinne kuitenkin joudut viemään, jos näitä alat uskomaan ja poltat laitteet.

        Tasavirtalatausjärjestelmän tarkastus ja releen kärkien kunnostus ja releen säätö ei paljoa maksa. Jos jotain kalliimpaa on vialla, niin vasta sitten kannattaa harkita vaihtovirtalaturia, muuten ei. Tämänkin arvioi autosähköasentaja, Esson baarin porukka ei siihen ikinä kykene.

        Terv. sitroen, tuhansia aikanaan huoltanut ja säätänyt.

        Jos useampi käskee viedä ammattilaiselle arvioitavaksi niin uskoisiko.
        Starttimoottorikin on tutkittava toimiiko vielä, kun maa vaihtuu miinuksesta plussaan? Uusi startti maksaa.

        Tuon ikäisen koneen alkuperäiset sähköjohdot on syytä uusia. Samassa ajassa uusii, kun vanhojen kuntoa tutkii. Liittimet ne on heikoimmassa kunnossa varmaan.


      • mörkö
        juuso_12 kirjoitti:

        Jos useampi käskee viedä ammattilaiselle arvioitavaksi niin uskoisiko.
        Starttimoottorikin on tutkittava toimiiko vielä, kun maa vaihtuu miinuksesta plussaan? Uusi startti maksaa.

        Tuon ikäisen koneen alkuperäiset sähköjohdot on syytä uusia. Samassa ajassa uusii, kun vanhojen kuntoa tutkii. Liittimet ne on heikoimmassa kunnossa varmaan.

        Itte vaihdoin kaikki britti-imperiumin aikanaan laittamat sähköjohdot uusiin, kun laitoin 65:een luukaksen vaihtovirtalaturin.
        Paras neuvo on se, että jos ei juuri tarkkaan tiedä mitä sille latausjärjestelmälle on tekemässä, niin ammattilaiselle kannattaa viedä.

        Terv:
        sähköinsinööri, opisto AMK


      • jjj
        mörkö kirjoitti:

        Itte vaihdoin kaikki britti-imperiumin aikanaan laittamat sähköjohdot uusiin, kun laitoin 65:een luukaksen vaihtovirtalaturin.
        Paras neuvo on se, että jos ei juuri tarkkaan tiedä mitä sille latausjärjestelmälle on tekemässä, niin ammattilaiselle kannattaa viedä.

        Terv:
        sähköinsinööri, opisto AMK

        LOPETTAKAA nämä varmerin ongelmien ratkaisujutut,kaikki ovat huuhaata,edes ferguun ei voi tulla näin paljon ongelmia,pohtikaa tietäjät tod. murheita,mistä on hyötyä muillekin


      • juuso_12
        jjj kirjoitti:

        LOPETTAKAA nämä varmerin ongelmien ratkaisujutut,kaikki ovat huuhaata,edes ferguun ei voi tulla näin paljon ongelmia,pohtikaa tietäjät tod. murheita,mistä on hyötyä muillekin

        Fergusoniin ei voi tullakkaan.
        Pikkuharmaat mm. oli niitä Fergusoneja.
        Vinohampainen vaihteisto, jatkuva hammaskosketus jne.
        Sitten kun Massey-Fergusonit tulivat, ne olivat näitä surkeita. Siirtyvähampaiset vaihteistot jonnekin 590 saakka. Aina narisee kun vaihtaa.
        Ja se ergonomian puute. Vain engelsmanni pystyy sellaiseen. Vaikka tehtiin niitä muissakin maissa.


      • jjj
        juuso_12 kirjoitti:

        Fergusoniin ei voi tullakkaan.
        Pikkuharmaat mm. oli niitä Fergusoneja.
        Vinohampainen vaihteisto, jatkuva hammaskosketus jne.
        Sitten kun Massey-Fergusonit tulivat, ne olivat näitä surkeita. Siirtyvähampaiset vaihteistot jonnekin 590 saakka. Aina narisee kun vaihtaa.
        Ja se ergonomian puute. Vain engelsmanni pystyy sellaiseen. Vaikka tehtiin niitä muissakin maissa.

        vanha juttu,saaressa tehdyissä vehkeissä pitää olla ankkuri perässä


      • VARMER
        sitroen kirjoitti:

        traktorisi suosiolla autosähkömiehen syyniin, älä usko näitä Esson baarin "viisaita". Tulee kuntoon eikä maksa maltaita - sinne kuitenkin joudut viemään, jos näitä alat uskomaan ja poltat laitteet.

        Tasavirtalatausjärjestelmän tarkastus ja releen kärkien kunnostus ja releen säätö ei paljoa maksa. Jos jotain kalliimpaa on vialla, niin vasta sitten kannattaa harkita vaihtovirtalaturia, muuten ei. Tämänkin arvioi autosähköasentaja, Esson baarin porukka ei siihen ikinä kykene.

        Terv. sitroen, tuhansia aikanaan huoltanut ja säätänyt.

        En tiedä ketätässä enää uskoo muuhunku joulupukkiin.

        No jos sinuun on vähääkään uskomista, niin vois kyllä suosiolla viedä tuon laturin huoltoon, tai ainaki isänkans kattua mitä syöny.

        Ja samoilla tulilla vois vaihtaa, tuon latausrelleen. vai mitä oot mieltä?


      • Sitroen.
        VARMER kirjoitti:

        En tiedä ketätässä enää uskoo muuhunku joulupukkiin.

        No jos sinuun on vähääkään uskomista, niin vois kyllä suosiolla viedä tuon laturin huoltoon, tai ainaki isänkans kattua mitä syöny.

        Ja samoilla tulilla vois vaihtaa, tuon latausrelleen. vai mitä oot mieltä?

        tuhoatte sähkölaitteenne jos ette asiansa osaavalle vie. Itse myös maksatte uudet, jos näitä Esson baarin neuvojia uskotte. Muista sitten, että minä varoitin, mutta omapa on häpeäsi jos et usko.


      • VARMER
        Sitroen. kirjoitti:

        tuhoatte sähkölaitteenne jos ette asiansa osaavalle vie. Itse myös maksatte uudet, jos näitä Esson baarin neuvojia uskotte. Muista sitten, että minä varoitin, mutta omapa on häpeäsi jos et usko.

        No selevä, viedään huoltoon, mutta sanoppa jos mää kuitenki jätän tasavirtalaturin vielä siihen hullonjälkeen paikolleen niin kannattaako vaihtaa se latausrele? Vai ei?


      • mörkö
        VARMER kirjoitti:

        No selevä, viedään huoltoon, mutta sanoppa jos mää kuitenki jätän tasavirtalaturin vielä siihen hullonjälkeen paikolleen niin kannattaako vaihtaa se latausrele? Vai ei?

        Ei kun otat sen releen mukaan sinne huoltoon, siinä on säädöt jännitteelle ja takavirralle tms.
        Siellä ne sen laittaa iskuun samalla kun laturinkin.


      • VARMER kirjoitti:

        No selevä, viedään huoltoon, mutta sanoppa jos mää kuitenki jätän tasavirtalaturin vielä siihen hullonjälkeen paikolleen niin kannattaako vaihtaa se latausrele? Vai ei?

        se kok traktorisi huoltoon jos mahdollista. Saavat mitata ja tutkia koko järjestelmän toiminnan kerralla. Vikaa saattaa olla jossain muuallakin kuin irto-osassa ja sitten kuitenkin valitat, kun ei tullutkaan kuntoon.
        Laturi ja sen rele kuuluvat yhteen ja toimivat yhdessä. Lisäksi niitten välillä on useinkin johtoja, jotka saattavat olla poikki, liittimet hapettuneita yms. On helpompi ja halvempi tutkia osat kulkuvälineessä paikallaan jolloin johtojenkin viat tulevat esille. Kyllä ammattinsa osaava autosähkömies osaa irrottaa, tutkia ja korjata laturin ja releen tarvittaessa itsekin. Et säästä mitään viemällä irto-osan korjaamoon. Sen joutuu silloin siellä kiinnittämään testipenkkiin mittauksen ja vianetsinnän/säädön ajaksi. Traktorissa sinulla on testipenkki valmiina mukana ja kaikki sähköjohtojen vastukset ovat käyttöpaikan mukaisia jolloin mittaustuloksetkin ovat täsmälleen oikeita.
        Ei nämä tasavirtalatausjärjestelmät vaikeita ole, mutta toimintatapa pitää osata, muuten ei tule kuin sutta ja menee kalliita varaosia aivan turhan takia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 kuoli kolarissa

      Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      272
      11129
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

      Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      413
      3122
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

      Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      93
      1768
    4. Mikä on lempikuvasi

      Kaivatustasi?
      Ikävä
      82
      1575
    5. Kuka on oikein

      Kaivattusi?
      Ikävä
      67
      1464
    6. Mitä sinä näet

      kun katsot peiliin?
      Ikävä
      86
      1046
    7. Onko kenelläkään tästä tietoo?

      https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      41
      1001
    8. Se helpottaisi oloa jos

      Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      917
    9. Ihastukselleni

      Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      873
    10. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

      Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      252
      858
    Aihe