Semmonen putkilo?

Evane

Okei. Mä haluisin tietää et mikä se semmonin "putkilo" on johon laitetaan jotain ainetta, luulen et se no jotain huumetta tai semmosta,, Kun se putkilo on semmonen lyhyt ja muistutta vähäsen niinku ku otetaan verkikokeita, mut ilman piikkii.. Mut ei oo se. Ja sit siin on tylppä pää ja sit sinne laitetan sitä ainetta ja vedetään nenän kauhha henkeen? (tää oli mun oma ehdotus sille).

Niin, kun mä löysin joskus puol vuotta sitten meijän tuolilta sen, ja kysyin mun äidiltä et mikä se on ja sit se sano et mistä oon saanu sen, ja kaappas mun kädestä, ja mä sanoin et se oli tossa penkillä, mun isoveljen vaatteiden alla.. Kun heti tajusin et se on mun isoveljen. Noh äiti ei kertonu mikä se laite on. Noh, nyt tänään näin mun isoveljen tekevän jotain sille veitsellä, se niinku työns sitä veitsellä.. Sit kysyin et mitä teet ja sit se sano sillee et: Duunaile täs vaa safkaa.... Hiljaa ja peitteli sitä ja lähti. Mä oon myös nähny mun isoveljen luona niinku just semmossii purkkeja missä sitä ainetta on. Sil on niit jonkun verran.

Mä tiijän et se on jotain huumetta/ kiellettyä jota teinit käyttää mut kuiteskin haluisin tietää et onko se aine vaarallista, ja mitä se aine on? oon ite nyt 13 ja isoveljeni on lähempänä kahdeksaatoista vuotta.

Kiitos kaikille vastanneille.

ps. Ainiin ja viellä selvennykseksi se aine oli ruskeeta ja hais pahalle x(. Sori nää mun huonosti kirjotetut jutut.

18

8273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vain

Se aine, mitä vedetään nenään, on kokaiinia ainakin... En muuta jaksa vastata.

• thateha

vai et tiedä? Hahhah, kovis.

• gingXD

öö nuuskaa..:D?

• Evane

Joo se se kait oli, ajattelni juts sitä nimee. Onks se mitenkää vaarallista och laitonta?

• Mr.Misery
        Evane kirjoitti:

Joo se se kait oli, ajattelni juts sitä nimee. Onks se mitenkää vaarallista och laitonta?

Nuuska on vain korvike tupakalle, eli ei siis varsinaista huumetta!=) Ja sitä siis käytetään siten että nuuska puristetaan siihen "tykkiin", josta se sitten painetaan ylähuuleen, eli huulen ja ikenen väliin. Aika moni sitä käyttää, nykyään sen suosio tosin on ainakin kouluissa laskenut paljon. Mutta siis siinä mielessä ihan vaaratonta ainetta se on mutta tietysti epäterveellistä, ehkä jopa tupakkaa epäterveellisempää(?)

• Mr.Misery
        Mr.Misery kirjoitti:

Nuuska on vain korvike tupakalle, eli ei siis varsinaista huumetta!=) Ja sitä siis käytetään siten että nuuska puristetaan siihen "tykkiin", josta se sitten painetaan ylähuuleen, eli huulen ja ikenen väliin. Aika moni sitä käyttää, nykyään sen suosio tosin on ainakin kouluissa laskenut paljon. Mutta siis siinä mielessä ihan vaaratonta ainetta se on mutta tietysti epäterveellistä, ehkä jopa tupakkaa epäterveellisempää(?)

En ole itse koskaan nuuskaa käyttänyt, joten en tiedä siitä mitään tarkempaa. Mutta olen kuullut että sitä ei suomessa myytäisi ollenkaan, vaan sitä tuodaan ulkomailta... Korjatkaa joku jos olen väärässä, muistelisin että asia on näin?

• Nimetön
        Mr.Misery kirjoitti:

En ole itse koskaan nuuskaa käyttänyt, joten en tiedä siitä mitään tarkempaa. Mutta olen kuullut että sitä ei suomessa myytäisi ollenkaan, vaan sitä tuodaan ulkomailta... Korjatkaa joku jos olen väärässä, muistelisin että asia on näin?

Sitä saa joistakin kioskeista. Sitä ei kyllä myydä jos kysyy nuuskaa vaan täytyy sanoa joku "salasana". Jossakin kiskalla saa kun sanoo salmiakkijauho.

• Jenni
        Nimetön kirjoitti:

Sitä saa joistakin kioskeista. Sitä ei kyllä myydä jos kysyy nuuskaa vaan täytyy sanoa joku "salasana". Jossakin kiskalla saa kun sanoo salmiakkijauho.

Sitte semmonen juttu, että suomessahan nuuskan myynti ja käyttö on kiellettyä.

• Jenni
        Nimetön kirjoitti:

• ota asiasta selvää ensin
        Jenni kirjoitti:

Myynti on Suomessa kielletty,tuonti ja käyttö ei.
        Joka toinen jääkiekkoilija muunmuassa vetää pelejä patti huulessa.

• thathatehsryj
        Mr.Misery kirjoitti:

No kyllä siihen ainakin koukkuun jää. Ja vaarallistahan se on, kielisyöpä kun iskee niin se muuten on kivulias. Sukulaisilla kokemuksia.

• aaaaaa

joo se on nuuskaa ja laitonta suomessa joten parempi olla sitä käyttämättä!!!

• Nuuskaa se on ja ei sen käyttö oo laitonta mut myynti on.
        Kaverit käyttää ja serkku et tiedän kyllä eikä se sen vaarallisempaa oo ku tupakka.

• Nimetön

Tääl ois tietoo nuuskasta ja sen riskeistä: http://www.pokalehuulessa.fi

• unknown

nuuskassa on 20 kertaa enemmän nikotiinia kuin tupakassa, että tiedoksi vaan!!!
      ei voi sanoa tupakka terveellisemmäksi!!!

• feikki

Joo onnistuitpa todella hyvin esittämään 13v:ta. Eiks sulla tosiaan ole parempaa tekemistä kun kirjoitella tuollaista paskaa tänne? Oikeesti oot n16v. tyhmä jätkä! Koita jaksaa...

• asdf

Siis minulla sellainen käsitys että pitemmän päällehän se syövyttää ikeniä tmv.

• Finnish

Siis se on nuuskatykki se putkilo. Se ei ole huumetta, mutta vaarallista silti siinä on samoja myrkkyjä mitä tupakassakin ja muistaakseni paljon enemmän nikotiiniä. Mene vaikka wikipediaan ja kirjota hakuun, että nuuska niin saat paljon enemmän tuosta tietoa ite en nyt jaksa ruveta tähän romaania kirjottaa tosta aiheesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5320
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2357
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1582
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      228
      1529
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1467
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1165
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1133
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      291
      1085
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe