hei ystäväiset.
tää on luultavasti väärä paikka onkia tätä tietoa,mutta en muuallekkaan nyt kykene repeemään..:) missä kaikkialla on vielä isoja seuroja,siis tää syyslähetys mikä ny o.. onks lahdessa jossai vaiheessa?
isoja seuroja..?
14
1813
Vastaukset
- Ison seurassa
Mihin niitä isoja tarvitaan? Jeesus lopasi olla siellä, missä kaksi tai kolme kokoontuu hänen nimessään. Eikä muuten sanonut olevansa pois, jos on koolla vain yksi...
...kylläiset voivat röyhtäillä omissa oloisaan.
Voithan sinä nimim. "Ison seurassa" pysyä poissa, kun et kerran seuroja kaipaa.
Mutta me köyhät tarvitsemme pienempiä seuroja ja välillä hieman isompia oman uskomme vahvistukseksi.
10.-11.9. Huittinen
17.-18.9. Heinola
17.-25.9. Karigasniemi, Nuvvus, Nuorgam, Utsjoki
1.-3.10. Mikkelinpäiväseurat Joensuussa- esles
pELerin kirjoitti:
Mutta me köyhät tarvitsemme pienempiä seuroja ja välillä hieman isompia oman uskomme vahvistukseksi.
10.-11.9. Huittinen
17.-18.9. Heinola
1.-3.10. Mikkelinpäiväseurat JoensuussaSyysseurat alkavat Joensuun seurojen jälkeen. Muistuu mieleen, että Tampereella olisi isäinpäivänä. Lokakuun alussa ilmeisesti ilmestyy lista?
- Ison seurassa
pELerin kirjoitti:
10.-11.9. Huittinen
17.-18.9. Heinola
1.-3.10. Mikkelinpäiväseurat Joensuussa"Voithan sinä nimim. "Ison seurassa" pysyä poissa, kun et kerran seuroja kaipaa. "
Uraa uurtava näkemys, täytyypä toteuttaa!
Muutoin olen sitä mieltä, että varsinkin lestadiolaisessa liikkeessä ollaan liiaksi omaksuttu ay-liikkeen asenne: 'Meitä on monta, haistakaa te sonta'. Ei tarvitse kuin seurata tiedotteita, joita mm. Suviseuroista annetaan julkiselle sanalle: keskeistä on kertoa, montako päätä on paikalla. Jos lukumääriä täytyy raportoida, niin parempi olisi kertoa, montako tuli tilaisuudessa uskoon. Raamatussakin on tällaista tilastotietoa... - ----
pELerin kirjoitti:
10.-11.9. Huittinen
17.-18.9. Heinola
1.-3.10. Mikkelinpäiväseurat Joensuussakiitos paljon!!
- esles
Ison seurassa kirjoitti:
"Voithan sinä nimim. "Ison seurassa" pysyä poissa, kun et kerran seuroja kaipaa. "
Uraa uurtava näkemys, täytyypä toteuttaa!
Muutoin olen sitä mieltä, että varsinkin lestadiolaisessa liikkeessä ollaan liiaksi omaksuttu ay-liikkeen asenne: 'Meitä on monta, haistakaa te sonta'. Ei tarvitse kuin seurata tiedotteita, joita mm. Suviseuroista annetaan julkiselle sanalle: keskeistä on kertoa, montako päätä on paikalla. Jos lukumääriä täytyy raportoida, niin parempi olisi kertoa, montako tuli tilaisuudessa uskoon. Raamatussakin on tällaista tilastotietoa...Rauhanyhdistyksellä on suviseurat ja esikoisilla on kevät-, kesä-, syksy-, ja talvilähetykset, jolloin lähetysmiehet kulkevat kaksin ja kaksin raamatun mukaan lähetettynä niille paikkakunnille, joihin on kutsuttu. Nämä ovat siis lähetysmiesten kokoukset, joita sanotaan suuriksi seuroiksi, eroituksena tavallisista paikkakuntien pyhäkokouksista. Ne ovat tavallisesti 2-3 päiväiset ja väkeä kerääntyy muiltakin paikkakunnilta. Näistä ei tehdä suurta numeroa, mutta kaikista iloitaan, jotka saavat armon uskoa. Se ei olekenenkään oma työ, kuten on kirjoitettu: Apt.2:47. Ja kiittäin Jumalaa olivat kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi joka päivä autuaaksi tulevaisia seurakunnalle.
- Minä
esles kirjoitti:
Rauhanyhdistyksellä on suviseurat ja esikoisilla on kevät-, kesä-, syksy-, ja talvilähetykset, jolloin lähetysmiehet kulkevat kaksin ja kaksin raamatun mukaan lähetettynä niille paikkakunnille, joihin on kutsuttu. Nämä ovat siis lähetysmiesten kokoukset, joita sanotaan suuriksi seuroiksi, eroituksena tavallisista paikkakuntien pyhäkokouksista. Ne ovat tavallisesti 2-3 päiväiset ja väkeä kerääntyy muiltakin paikkakunnilta. Näistä ei tehdä suurta numeroa, mutta kaikista iloitaan, jotka saavat armon uskoa. Se ei olekenenkään oma työ, kuten on kirjoitettu: Apt.2:47. Ja kiittäin Jumalaa olivat kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi joka päivä autuaaksi tulevaisia seurakunnalle.
Kirjoitit, että esles-joukossa lähetysmiehet kulkevat aina kaksin, Raamatun jälkeen, kuten mainitsit. Miksi sitten Lapista lähetään tänne etelään toisinaan kolme, jos kerran Raamatun mukaan kaksi riittää! Saatakos senkin selittää?
- esles
Minä kirjoitti:
Kirjoitit, että esles-joukossa lähetysmiehet kulkevat aina kaksin, Raamatun jälkeen, kuten mainitsit. Miksi sitten Lapista lähetään tänne etelään toisinaan kolme, jos kerran Raamatun mukaan kaksi riittää! Saatakos senkin selittää?
Kolmessa on ainakin kaksi. Lapista on muuten tullut usein neljä ja joskus jopa viisi lähetysmiestä. Joskus on ollut yksin juoksijoitakin, mutta niitä ei ole lähetetty, eikä työ ole ollut rakentavaa.
Jos vielä laittasin kuitenkin omat arveluni, miksi nykyisin on tullut useampi: Työ on todella raskasta, kun sinunlaisia viisastelijoita on ilmaantunut paljon. Saarnavuorotkin vähenee puoleen, jos on neljä miestä. Jumalan Sana tulee saarnattua monipuolisemmin, kun se saarnataa monilla eri lahjoilla. Myös keskusteluissa on hyvä, kun on useampi. Neuvoa kysyvät saavat varmemmin vastauksen. - Lestantti
esles kirjoitti:
Kolmessa on ainakin kaksi. Lapista on muuten tullut usein neljä ja joskus jopa viisi lähetysmiestä. Joskus on ollut yksin juoksijoitakin, mutta niitä ei ole lähetetty, eikä työ ole ollut rakentavaa.
Jos vielä laittasin kuitenkin omat arveluni, miksi nykyisin on tullut useampi: Työ on todella raskasta, kun sinunlaisia viisastelijoita on ilmaantunut paljon. Saarnavuorotkin vähenee puoleen, jos on neljä miestä. Jumalan Sana tulee saarnattua monipuolisemmin, kun se saarnataa monilla eri lahjoilla. Myös keskusteluissa on hyvä, kun on useampi. Neuvoa kysyvät saavat varmemmin vastauksen."Työ on todella raskasta,..."
Jatkossa viitattiin johonkin viisastelijoihin, joiden vuoksi työ on raskasta.
Miksi työ on raskasta, siihen kannattaisi paneutua kyllä huomattavasti paremmin. Muun muassa noiden työmiesten omaksumasta asemasta käsin. Ei se kyllä kenestäkään viisastelijasta johdu, sen minäkin tiedän.
Hehän pitävät itsensä erehtymättöminä totuuden apostoleina, joiden pitää päntätä seurakunnalle ITSE omaksumansa totuus vaikka väkivalloin, ellei sovinnolla mene, (näin meille nykyään opetetaan), projekti kantaa nimeä
(piip):n luottamus.
He ovat siis omaksuneet seurakunnassa väärän aseman ei palvelijan, vaan isännän aseman, Kristuksen ruumiin eli seurakunnan palvelijan asemasta.
Ja kun lähes jumalaksi asettuu, niin varmasti se onkin raskas tehtävä. Ja yhä raskaammaksi tulee.
Kristuksessa ollen meillä on kuitenkin lapsen asema ja lapsen oikeus, rauha ilo rakkaus ja vapaus, ilman mitää pakkoa.
Matt. 11:25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
Matt. 11:26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
Matt. 11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Matt. 11:28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
Matt. 11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
Matt. 11:30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä." - näin se vain on
Lestantti kirjoitti:
"Työ on todella raskasta,..."
Jatkossa viitattiin johonkin viisastelijoihin, joiden vuoksi työ on raskasta.
Miksi työ on raskasta, siihen kannattaisi paneutua kyllä huomattavasti paremmin. Muun muassa noiden työmiesten omaksumasta asemasta käsin. Ei se kyllä kenestäkään viisastelijasta johdu, sen minäkin tiedän.
Hehän pitävät itsensä erehtymättöminä totuuden apostoleina, joiden pitää päntätä seurakunnalle ITSE omaksumansa totuus vaikka väkivalloin, ellei sovinnolla mene, (näin meille nykyään opetetaan), projekti kantaa nimeä
(piip):n luottamus.
He ovat siis omaksuneet seurakunnassa väärän aseman ei palvelijan, vaan isännän aseman, Kristuksen ruumiin eli seurakunnan palvelijan asemasta.
Ja kun lähes jumalaksi asettuu, niin varmasti se onkin raskas tehtävä. Ja yhä raskaammaksi tulee.
Kristuksessa ollen meillä on kuitenkin lapsen asema ja lapsen oikeus, rauha ilo rakkaus ja vapaus, ilman mitää pakkoa.
Matt. 11:25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
Matt. 11:26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
Matt. 11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Matt. 11:28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
Matt. 11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
Matt. 11:30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."Sinä näköjään kuulut niihin viisastelijoihin, mutta niin kuin itse siteerasit: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille." Lapsen mielikin sinusta on kaukana. Valheen henki on tosi lähellä. Myös viha on sydämessäsi Jumalan palvelijoita kohtaan, niin siellä ei näin ollen voi asua Jumalan rakkaus.
Mitä eroa on muuten viisailla ja ymmärtäväisillä? Vanhan käännöksen mukaan se on viisailta ja toimellisilta. Tässä ei kuitenkaan voida tarkoittaa raamatun ymmärtäväisiä. - Lestantti
näin se vain on kirjoitti:
Sinä näköjään kuulut niihin viisastelijoihin, mutta niin kuin itse siteerasit: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille." Lapsen mielikin sinusta on kaukana. Valheen henki on tosi lähellä. Myös viha on sydämessäsi Jumalan palvelijoita kohtaan, niin siellä ei näin ollen voi asua Jumalan rakkaus.
Mitä eroa on muuten viisailla ja ymmärtäväisillä? Vanhan käännöksen mukaan se on viisailta ja toimellisilta. Tässä ei kuitenkaan voida tarkoittaa raamatun ymmärtäväisiä.Kristukseen uskovana minun täytyy syntisenä paeta joka hetki Kristuksen armon turviin jonka Jumala minulle sanassaan lupaa.
Martti Luther on minulle selittänyt kirjoituksissaan Raamattua, ja hänen opetuksensa vastaa sitä minkä sydämeni uskoo, ja jonka suullani tunnustan.
Kiitos kunnia ja ylistys Jumalalle ja hänen pojalleen Jeesukselle Kristukselle, että Pyhä Kolmiyhteinen Jumala Isä Poika ja Pyhä Henki on minulle uskon Kristukseen kirkastanut.
Onneksi sinulla ja kaltaisillasi ei ole siihen mitään sanomista. Minä olen Onnellinen, autuas Jumalan lapsi ja perillinen vapahtajani ja lunastajani Jeesuksen Kristuksen kautta.
Aamen.
Palataan sitten asiaan uudelleen, jos minä alan julistaa kansalle sellaista oppia, jonka mukaan
- minuun tulee luottaa, ei Kristukseen. Minuun siksi, koska olen Jumalan sanasta välittämättä maailmassa olevien kaikkien seurakuntien äitiseurakunnan vanhin ja Kristuksen kirkon erehtymätön piispa, yhdessä muutaman luotetun kaverini kanssa. Tällainen oppi on väärää oppia
Minä en ole koskaan opettanut tällaista oppia. Jumalan armosta en myöskään usko että on olemassa Jumalan ja ihmisen välillä muuta välimiestä, kun Jeesus Kristus jonka Pyhä Raamattu meille ilmoittaa. Yrität repiä Kristuksen vanhurskauden minun yltäni, ja sellainen toiminta ei ole Jumalasta vaan se on saatanasta.
Nimittäin se mitä edellisessä viestissäni kirjoitin on totta, valitettavasti.
Jumala laumaamme johtakoon armossaan pois tästä ihmisoppien ja perinnäissääntöjen kurimuksesta.
Jumala suokoon niin että kaikki yhdessä saamme kiittää ja ylistää Jeesusta Kristusta Herraamme ja vapahtajamme jo täällä armon ajassa iloisina ja onnellisina Jumalan lapsina, Kristuksen veljinä ja sisarina. Aamen! - näin se vain on
Lestantti kirjoitti:
Kristukseen uskovana minun täytyy syntisenä paeta joka hetki Kristuksen armon turviin jonka Jumala minulle sanassaan lupaa.
Martti Luther on minulle selittänyt kirjoituksissaan Raamattua, ja hänen opetuksensa vastaa sitä minkä sydämeni uskoo, ja jonka suullani tunnustan.
Kiitos kunnia ja ylistys Jumalalle ja hänen pojalleen Jeesukselle Kristukselle, että Pyhä Kolmiyhteinen Jumala Isä Poika ja Pyhä Henki on minulle uskon Kristukseen kirkastanut.
Onneksi sinulla ja kaltaisillasi ei ole siihen mitään sanomista. Minä olen Onnellinen, autuas Jumalan lapsi ja perillinen vapahtajani ja lunastajani Jeesuksen Kristuksen kautta.
Aamen.
Palataan sitten asiaan uudelleen, jos minä alan julistaa kansalle sellaista oppia, jonka mukaan
- minuun tulee luottaa, ei Kristukseen. Minuun siksi, koska olen Jumalan sanasta välittämättä maailmassa olevien kaikkien seurakuntien äitiseurakunnan vanhin ja Kristuksen kirkon erehtymätön piispa, yhdessä muutaman luotetun kaverini kanssa. Tällainen oppi on väärää oppia
Minä en ole koskaan opettanut tällaista oppia. Jumalan armosta en myöskään usko että on olemassa Jumalan ja ihmisen välillä muuta välimiestä, kun Jeesus Kristus jonka Pyhä Raamattu meille ilmoittaa. Yrität repiä Kristuksen vanhurskauden minun yltäni, ja sellainen toiminta ei ole Jumalasta vaan se on saatanasta.
Nimittäin se mitä edellisessä viestissäni kirjoitin on totta, valitettavasti.
Jumala laumaamme johtakoon armossaan pois tästä ihmisoppien ja perinnäissääntöjen kurimuksesta.
Jumala suokoon niin että kaikki yhdessä saamme kiittää ja ylistää Jeesusta Kristusta Herraamme ja vapahtajamme jo täällä armon ajassa iloisina ja onnellisina Jumalan lapsina, Kristuksen veljinä ja sisarina. Aamen!Osoitat sen kirjoituksillasi ja minä olen toistanut niitä. Oppisi on täysin raamatun vastaista ja kirjoituksesi vanhimmista valhetta, koska vihaat heitä ja totuutta.
- sevainon
Että nämä isot seurat kiertää torniojokilaaksoa ku kissa kuumaa puuroa. Empä muista että niitä olis pidetty lestadialaisuuden kehdossa mun muistoissa olen jo yli 50.Kuka pystyy vastaan????
- Kysyn vaan
Onko Tornionjokilaaksossa ollut liikaa seuroja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565450Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387- 1141647
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2441637- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3271164Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3221157