pelkoja

nainen55

Tulipa mieleeni, että mitä asioita pelkäät, vai pelkäätkö mitään? Lähinnä aihe tuli mieleeni, koska illat ovat jo pimeitä ja yhä pimeämpi aika on edessä. Minä en pelkää pimeää, mutta tiedän ihmisiä, jotka pelkäävät olla jopa yksin kotona pimeällä. Omat pelkoni koskevat mm. onnettomuuksiä, sairauksia, sotia ja terrotekoja.

25

1050

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VeliJuupeli

oikein osaa pelätä mitään,mikä tulee se tulee
      mitäs sitä pelkäämään.

• Remmari

En osaa enää sanoa, mitä minä oikeasti pelkäisin. Osaan kyllä olla varovainen: esimerkiksi olen pannut parvekkeen oveen varmuusketjun, kun parvekkeen avoimesta ovesta kerran yritettiin tunkeutua sisään.

Mielestäni olen ollut nuorena aikamoinen pelkuri. Mutta nyt tässä iässä, jos joku aikoo tehdä minulle pahaa, niin minä vain suutun aivan silmittömästi, enkä muista pelätä. Jostakin syystä saan sellaisessa tilanteessa suustani niin kantavan ja aggressiivisen kovaäänisen puheen, että hyökkääjä pelästyy. Normaalisti ääneni on hyvin hiljainen.

Olen kerran joutunut stilettijengin uhkaamaksi. Minua ei pelottanut. On se aika omituista, minullahan olisi voinut käydä vaikka miten huonosti.

• Blondi
        Remmari kirjoitti:

En osaa enää sanoa, mitä minä oikeasti pelkäisin. Osaan kyllä olla varovainen: esimerkiksi olen pannut parvekkeen oveen varmuusketjun, kun parvekkeen avoimesta ovesta kerran yritettiin tunkeutua sisään.

Mielestäni olen ollut nuorena aikamoinen pelkuri. Mutta nyt tässä iässä, jos joku aikoo tehdä minulle pahaa, niin minä vain suutun aivan silmittömästi, enkä muista pelätä. Jostakin syystä saan sellaisessa tilanteessa suustani niin kantavan ja aggressiivisen kovaäänisen puheen, että hyökkääjä pelästyy. Normaalisti ääneni on hyvin hiljainen.

Olen kerran joutunut stilettijengin uhkaamaksi. Minua ei pelottanut. On se aika omituista, minullahan olisi voinut käydä vaikka miten huonosti.

enää osaa edes pelätä mitään. Toista oli kun muutin tähän kaupunkiin ja asuin ihan eka kerroksessa jonkun aikaa.Aikuiset lapseni olivat ihan huolestuneina. Jos nyt joku tulisi parvekkeelle tai ikkunoihin koputteleen, niin kahvit keittäsisin, sillä asun nyt 8.krs:ssa. Aamuisin lähden siinä pimeän aikaan ja monta kertaa tulen kotiin pimeän aikaan. Maahanmuutajanuoriso yleensä terrosisoi torilla, mutta niiden ohi pitää mennä reippain askelin määrätietoisesti.

• Remmari
        Blondi kirjoitti:

enää osaa edes pelätä mitään. Toista oli kun muutin tähän kaupunkiin ja asuin ihan eka kerroksessa jonkun aikaa.Aikuiset lapseni olivat ihan huolestuneina. Jos nyt joku tulisi parvekkeelle tai ikkunoihin koputteleen, niin kahvit keittäsisin, sillä asun nyt 8.krs:ssa. Aamuisin lähden siinä pimeän aikaan ja monta kertaa tulen kotiin pimeän aikaan. Maahanmuutajanuoriso yleensä terrosisoi torilla, mutta niiden ohi pitää mennä reippain askelin määrätietoisesti.

Määrätietoiset askeleet. Jos joku asettuu esteeksi tielle, niin katsoo suoraan läpi eikä ragoi sen kummemmin. Jos joku puhuttelee, niin vastataan lyhyesti ei-aggressiivisella tavalla, ja jatketaan matkaa.

Tämä sama pätee myös kolmannessa maailmassa, jossa kaupustelijat ovat häiritsemässä kaiken aikaa. Täytyy olla sen oloinen, että "minä asun täällä, ja olen tottunut vaikka minkälaisiin häiritsijöihin". Ei anna edes katsekontaktia.

• eräs.

Lasten ja lemmikkien puolesta pelkään susia, koska niistä on havaintoja tässä aika lähellä

• pelkään

Käärmeet ovat kauheinta mitä voin ajatella

• Kakku

Mörköjä.

• en pelännyt

muuta kuin kahvin juomista hienosta kupista hienossa seurassa, MUTTA NYT on kyllä todellista aihetta pelkoon; nimittäin rakas ja ainoa lapsemme täyttää kohta 18 ja on saamassa ajokortin. Yli 30 vuotta liikennettä seuranneena
      ei voi kun pelätä; vaikka itse ajelet kuinkakin
      fiksusti (niinkuin minä aina..) niin mitä tahansa
      voi tapahtua.

• Remmari

...että pelkäät hänen puolestaan. Hän pitäisi sitä pelkkänä hössöttämisenä ja epäluottamuksen osoituksena.

• nyt sentään
        Remmari kirjoitti:

...että pelkäät hänen puolestaan. Hän pitäisi sitä pelkkänä hössöttämisenä ja epäluottamuksen osoituksena.

Tietäsitpä miten rauhallinen olen, en yhtään hössöttäjä.

• Jermu

ois, että jos noille kersoille tapahtuis jotain. Siinä se. Tälläinen vanha katsastettu ukonrähjä jo joutaakin itse pois poikkeen...Kjäh!

• pelkän

Pelkään poikani masennuskausia ja sitä, että hän tekee itselleen jotain. Olen yrittänyt saada häntä terapiaan muttei hän lähde. On jo aikuinen ja asuu omillaan mutta kun on vaikeaa lähettää mulle tekstiviestejä. Hyvä kun luottaa minuun. Olen monta kertaa pohtinut mikä meni kasvatuksessa vikaan kun hän ei siedä pettymyksiä eikä luota itseensä tyttöjen suhteen. Hän on ihan hauskan näköinen ja ulospäin suuntautunut, tytöt vain haluaa olla kavereita.
        Pohdinnoissani olen tullut siihen tulokseen, että ympäristö aiheutti hänelle suoriutumispaineita hänen ollessaan pieni(vanhemmat?) ja minä varjelin häntä pettymyksiltä. Tein sen rakkaudesta enkä silloin ymmärtänyt seurauksia.

• kuiskaaja

nyt tuollee puhu ,siustahan on illoo meille kaikille jotka luemme juttujasi. Toisaalta se ei yhtää helpota vaikka kuinka murehittaa koska koska mitä on määrätty se tapahtuu,joten anna hevosen surra hevosella on suuremp piä kui sulla Joohan??

• Loistava.polku

että lapsille käy jotain... tai että TAAS sairastun.

• roosasieppo

ennen hirveästi lasteni puolesta,mutta ei se pelko auttanut,koska pieni lapsen lapseni kuoli,tytär sairastui vaikeasti,mieheni sai infarktin ja sen myöyä meni firma alta.En pelkää enää mitään,koska se pelkääminen kuluttaa turhaan voimavaroja ,eikä se estä pahoja tapahtumasta.

• Loistava.polku
        roosasieppo kirjoitti:

ennen hirveästi lasteni puolesta,mutta ei se pelko auttanut,koska pieni lapsen lapseni kuoli,tytär sairastui vaikeasti,mieheni sai infarktin ja sen myöyä meni firma alta.En pelkää enää mitään,koska se pelkääminen kuluttaa turhaan voimavaroja ,eikä se estä pahoja tapahtumasta.

Voi kurja olet sinäkin saanut käydä läpi vaikka mitä. Eiku eteenpäin sano mummo lumihangessa.... Mitä siinä oikeastaan muutakaan voi tehdä?

Parempia, kauniimpia tulevia vuosia sinulle.

• Pirre*

ampiaisia...

• ampiaisissa pelottaa? Nehän on ihan kilttejä. Jos pörräävät turhan lähellä, kehotat vain ystävällisesti menemään etemmäs, koska ei täällä sinulle mitään ole. Kokeile, se tosiaan toimii!
        Minua ei ole ampiainen pistänyt koskaan. Edellisessä asunnossakin oli oven kahta puolta jättiläisukonputket, jotten kukissa aina satoja ampiaisia. Ei mitään haittaa koskaan!

• Pirre*
        sitroen kirjoitti:

ampiaisissa pelottaa? Nehän on ihan kilttejä. Jos pörräävät turhan lähellä, kehotat vain ystävällisesti menemään etemmäs, koska ei täällä sinulle mitään ole. Kokeile, se tosiaan toimii!
        Minua ei ole ampiainen pistänyt koskaan. Edellisessä asunnossakin oli oven kahta puolta jättiläisukonputket, jotten kukissa aina satoja ampiaisia. Ei mitään haittaa koskaan!

pistää...

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

pistää...

"ne" pistää..

• ampiaiset
        sitroen kirjoitti:

ampiaisissa pelottaa? Nehän on ihan kilttejä. Jos pörräävät turhan lähellä, kehotat vain ystävällisesti menemään etemmäs, koska ei täällä sinulle mitään ole. Kokeile, se tosiaan toimii!

Eipä niiden kanssa auta leikitellä varsinkaan, jos niitä on runsaasti. Pistoja tulee, onneksi tänä kesänä niitä ei ole aivan hirveästi ollut.

• Remmari
        ampiaiset kirjoitti:

Eipä niiden kanssa auta leikitellä varsinkaan, jos niitä on runsaasti. Pistoja tulee, onneksi tänä kesänä niitä ei ole aivan hirveästi ollut.

Minä maalasin kesämökin pukeutuneena vain uimahousuihin, kun oli niin kuuma. Kesämökin ullakolla oli laskujeni mukaan 19 ampiaispesää, joista kaksi oli lähes puolen metrin läpimittaisia.

Kun maalasin, niin ampiauset pörräsivät ympärilläni koko ajan. Joskus ne laskeutuivat istumaan olkapäilleni. Jotkut vain törmäilivät käteeni, kun heilutun pensseliä. Ne olivat pehmeitä ja karvaisia. Yhtäkään pistoa en saanut. Itse asiassa ne olivat ihan mukavia ja viihdyttäviä.

Sitten, kun talo oli maalattu hajoitin suurimmat ampiaispesät. Silloin oli kiire sisään, kyllä ne elukat niin äkäisiä olivat. Sitten kaiken maailman kaapuihin pukeutuneina kannoin pesiä lapiolla metsään. Ilmeisesti kuningattaret olivat elossa, koska ampiaiset pörräsivät rikkinäisten pesien ympärillä paksuna pilvenä.

Minua ampiainen on pistänyt vain yhden kerran, kun astuin paljain jaloin sellaisen päälle.

• Hexa - jalat maassa

Johtuneeko lapsuuden kokemuksista mm. heinäkuorman päältä putoaminen pää suoraan kallioon.

• sarkikala

kummituksia, sekä näkymättömiä että näkyviä.

• mummeliini

mutta tänään huomasin pelkääväni.
        Saattelin tyttärtäni metsäpolkua pitkin kotiinsa.

Metsä oli aivan hiljainen. Ei näkynyt koiranulkoiluttajia eikä lenkkeilijöitä.

Palasin samaa tietä takaisin yksin ja oli jollakin tavoin kammottava olo. Juoksuksi piti pistää.

Samalla polulla muutama vuosi sitten hyökkäsi joku mies erään vauvaa työntelevän äidin kimppuun, mutta muuan lenkkeilijä pelasti tilanteen ja korsto lähti karkuun.

Enpäs enää mene tuolle polulle, enkä varsinkaan iltamyöhällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      265
      10622
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      403
      2890
    3. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      87
      1661
    4. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      92
      1658
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      79
      1477
    6. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      64
      1409
    7. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1369
    8. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      58
      1353
    9. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      98
      1260
    10. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      36
      1186
    Aihe