aiti amma hindulaisuuteen??
kysymys kuuluuko
4
465
Vastaukset
- Madhava
Nämä on näitä iäisyyskysymyyksiä, kuuluuko se ja se hindulaisuuteen. Riippuu pitkälti siitä, miten hindulaisuuden määrittelemme. Joidenkin gurujen ja liikkeiden keskuudessa on ollut muodissa julistaa, etteivät ole hinduja eivätkä muitakaan näin universaaliuden hengessä. Mutta jos ymmärrämme hindulaisuuden niinä uskonnollisina ja filosofisina suuntauksina, jotka pitävät Veedakirjallisuutta ja siihen pohjaavaa tekstiä lähdeteoksinaan kontekstissa tai toisessa, pitävät sisällään elementtejä kuten karman, jälleensyntymän ja niin edespäin, niin kyllä Äiti Amma hindulaisuuden alle kuuluu myös. En tiedä mitä tämä itse asiaan sanoo.
- lannenhunttari
selvensit sen ok..
- eskoaho
Olen käsittänyt, että Äiti Amma on aika aktiivisesti elvyttävänyt vanhoja hinduperinteitä, perustanut temppeleitä, vihkinyt pappeja, avioliittoja yms.
Osaisiko joku muuten antaa hieman tarkemman analyysin, mitä tämä Amman virallinen nimi oikein tarkoittaa. Siis Mata Amritanandamayi.
Internetissä puhutaan Kuolemattoman Autuuden Äidistä ja toisaalla Kuolemattoman Autuuden Lävistämästä Äidistä.
Mata on kai äiti, amrita viittaa kuolemattomuuteen ja ananda autuuteen. Mutta entäs tuo loppu mayi? - Madhava
eskoaho kirjoitti:
Olen käsittänyt, että Äiti Amma on aika aktiivisesti elvyttävänyt vanhoja hinduperinteitä, perustanut temppeleitä, vihkinyt pappeja, avioliittoja yms.
Osaisiko joku muuten antaa hieman tarkemman analyysin, mitä tämä Amman virallinen nimi oikein tarkoittaa. Siis Mata Amritanandamayi.
Internetissä puhutaan Kuolemattoman Autuuden Äidistä ja toisaalla Kuolemattoman Autuuden Lävistämästä Äidistä.
Mata on kai äiti, amrita viittaa kuolemattomuuteen ja ananda autuuteen. Mutta entäs tuo loppu mayi?Amrita tarkoittaa sekä kuolemattomuutta (a-mrita, mrita = kuolema) sekä jumalten nektaria.
Mayi (pitkä I) tarkoittaa "jonkun täyttämää". "Lävistämä" lienee kehno käännös englannin sanasta "imbued" tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717