Esim. keskustelun avauksen tekeminen?
Mun ei tarvinne erikseen mainita,
että voin heittää mitä mieleen juolahtaa ;)
Mutta myös muissa asioissa, miten ankara olet itsellesi.
Punnitsetko yleensä asioissa paljon eri vaihtoehtoja yms.
Oletko kovin itsekriittinen?
34
2320
Vastaukset
- mari
nopea päätöstenteko asiassa kuin asiassa on välillä vienyt ojasta allikkoon. Se on sellainen joko/ tai tai sitten on/ off - mallinen ajattelu tunteella;)
- Sani
..että seuraukset vaikuttaa omaan elämään. Eikä ihan valtavia 'iskuja' tule, ei tunteella ajattelu voi pahasta.. yleensä ;)
- keskiyonkehraaja
Sanoi mummo lumessa..
Turhia miettimättä päästelen mitä sattuu...
On kans tullut useamman kerran mokattua ja joskus harmittaa.
Luonne vaan nyt on tällanen.
Ensin tehdään sitten mietitään jos on aikaa.
Joudun antamaan itselleni paljon anteeksi:))- Sani
tuo kuulostaa pitkälti aikas tutulta :))
Tosin ikä on hivenen tasoittanut..
- ggnojoP
että olen liiankin itsekriittinen. Se näkyy ja
kuuluu muussakin kuin bittimaailmassa.
En osaa olla hälläväli-tyyppiä.
Tunnen erään tytsin, joka on suorastaan malliesi-
merkki on/off-ihmisestä. Pakko on ihan hillitä
välillä tätä "jakomielitautisuutta". :D- Ninas
..että asian tiedostaa itse, on kuitenkin varmasti hyvä juttu. Ettei itsetuntemus koskaan pahasta!
Ja ilmeisen mieluisa tehtävä hillitä välillä tätä tytsiä? ;)) - ggnojoP
Ninas kirjoitti:
..että asian tiedostaa itse, on kuitenkin varmasti hyvä juttu. Ettei itsetuntemus koskaan pahasta!
Ja ilmeisen mieluisa tehtävä hillitä välillä tätä tytsiä? ;))No, jos se rajoittuisi fyysisen mielihyvän tuotta-
misen alueella, mikä ettei.
Kun sillä on tavalliseen arkielämään ulottuvat
vaikutukset, voi usein vain kohottaa silmäkul-
miaan tai nauraa partaansa.
- jpntar
..liian paljon tulee vaadittua itseltään..Ehkä elämä olisi "helpompaa" monilta osin, jos osaisi suhtautua asioihin vähän höllemmin..:) No, kaurishan onkin tunnettu korkeasta moraalistaan ja erinomaisesta itsekurista..! Mutta usko tai älä, se ei ole ollenkaan helppoa itselle eikä ehkä kaikille muillekaan lähipiirissä eläville....:((((((
- Sani
..kyllä, ettei aina helppoa. Mutta ehkäpä tulisi ristiriita 'itsensä kanssa', mikäli tekisi luonteensa vastaisesti.
- jpntar
Sani kirjoitti:
..kyllä, ettei aina helppoa. Mutta ehkäpä tulisi ristiriita 'itsensä kanssa', mikäli tekisi luonteensa vastaisesti.
luottamaan vaistooni, mutta joskus tuntuu vain siltä, että *olisipa mukava vähän juksata tuota vaistoa*..mutta korvilleenhan siinä saisi vain..:)))))
- ollikolli-63
Jos olen vaikka harrasteitteni kimpussa, olen kriittinen työni jäljessä enkä salli itselleni lepsuilua.. Sama koskee mua kaikessa työssä mitä ikinä teenkin..
Mottoni onkin että "kaikki mitä ikinä teetkin, tee se niin hyvin kuin osaat"
Siinä tosin hellitän heti nyörejä mitä arjessa tapahtuu esim. lasten kanssa tai vaikka tänne kirjottelussa..
Möhliä saa koska ne aiheuttaa pieniä hymyjä..:))
En pitäisi siitä jos liika pikkutarkaksi tulisin.
Ei kai niitä vaihtoehtoja tuu funtsittua..
Tekee niin kuin hyvältä tuntuu..:))
Myös niissä "muissa" jutuissa..:)))))))- ollikolli-63
mii-su kirjoitti:
missä muissa jutuissa?? :)))))))))))
Äläs nyt virnuile siellä..:))
- jpntar
ja arvata voi vain, mitä NE muut..jutut sisältävät..:))))
jpntar kirjoitti:
ja arvata voi vain, mitä NE muut..jutut sisältävät..:))))
hetihän sen ties....:))))))))
- Sani
on varmasi hyvä, ettei liian pikkutarkka arjen asioissa.
Ja taas on asioita, jotka tosiaan kannattaa tehdä parhaan taitonsa mukaan.
Pidän 'pääni kylmänä', enkä ala kaksimielisiä ajatella/vihjailla ;)
Ei sillä, että täällä kukaan oisi niin tehnytkään ;)) Sani kirjoitti:
on varmasi hyvä, ettei liian pikkutarkka arjen asioissa.
Ja taas on asioita, jotka tosiaan kannattaa tehdä parhaan taitonsa mukaan.
Pidän 'pääni kylmänä', enkä ala kaksimielisiä ajatella/vihjailla ;)
Ei sillä, että täällä kukaan oisi niin tehnytkään ;))kuka täällä nyt semmosta ajattelis???
en minä ainakaan..:)))))))))))))))))))- Sani
mii-su kirjoitti:
kuka täällä nyt semmosta ajattelis???
en minä ainakaan..:)))))))))))))))))))Sitähän minäkin ;)))
- tuffe
Jos jotain tehdään, se tehdään kunnolla. Aina ja kaikkialla, oiskohan se neitsyeen taakkoja. Olen ajatellut monet aloitukset ja jättänyt lähettämäti. Saan lähetettyä niitä vain silleen että kirjoitan, laitan silmät tiukasti kiinni, ähkäisen, lähetän ja juoksen :)) Noh, suunnilleen... :/
Hyvä että te muut niitä keksitte :))- Sani
..mitä mä olen laittanu (turha mainitakin;) ei ole juuri ajateltuja etukäteen, joku asia vaan juolahtanu mieleen, sen oon kirjoittanut.
Mutta vähä samaa siinä, että suunnilleen laitan silmät kiinni, kun painan 'lähetä viesti', oisko se sitte ähkäisy, että nyt se lähti, enää ei voi mitään ;)) - Sani
..vähä sama mulla näiden vastausten kanssakin, että silmät kii ja silleen ;))
- tuffe
Sani kirjoitti:
..mitä mä olen laittanu (turha mainitakin;) ei ole juuri ajateltuja etukäteen, joku asia vaan juolahtanu mieleen, sen oon kirjoittanut.
Mutta vähä samaa siinä, että suunnilleen laitan silmät kiinni, kun painan 'lähetä viesti', oisko se sitte ähkäisy, että nyt se lähti, enää ei voi mitään ;))kun käy lukemassa vastauksia. Välillä olen huomannut, omista aloituksista siis, ettei vastaanotto ollenkaan ollut mitä ajattelin. Kerran tein aloituksen jossa kiteytin koko kysymyksen otsikkoon, ja "lisukkeeksi" laitoin jotain että olisi muillekin kun sille kohderyhmälle vastattavaa. Kuinkas kävikään, otsikko unohdettiin kokonaan, ja vastattiin vaan siihen sivujuoneen :) Joskus se on myös siitäkin paljon kiinni, minkälainen ensimmäinen vastaus on ollut.
Itse asiassa tämä nettikäyttäytyminen on aika ovelaa, usein olen ajatellut että olisi mielenkiintoista lukea tutkimuksia aiheesta :)
Voihan pepanderi, minähän aloin oikein hehkuttamaan aiheesta ;))
(otsikossa harkittu yhdyssanavirhe)
Meikäläinen lienee monessa mielessä kriittinen, kai. Joku muu osaa arvostella sitä asiaa paremmin kuin kukin itse. Ja silloinkin on kyse vain sen yhden ihmisen mielipiteestä jonkun toisen ihmisen kriittisyydestä.
Otsikko pitää laatia huolella ja kiteyttää mahd. paljon pariin ekaan sanaan, koska loput eivät näy. Ei niuhottamista, vaan huomaavaisuutta muita palstan käyttäjiä kohtaan.
Omia havaintoja omasta kirjottamisesta:
- Liian pitkät ja vaikeaselkoiset kommentit
(asiat eivät vaan ole niin yksinkertaisia)
- Valikoiva asioiden, muttei kirjoittajien suhteen
- Sinnikäs tai itsepäinen kirjoittaja, koska edellisistä huomioistaan huolimatta jatkaa kirjoittelua ;)
Tylsän ihmisen imitsi mulla täällä varmaan on, mutta uskokaa pois, osaan olla hauskakin. Ihan niinkuin monet täällä vakuuttelevat nuorekkuuttaankin ;)
Yks kohta unohtui tuolta ylempää... taidan olla taipuvainen pieneen (hyväntahtoiseen) satiiriin silloin tällöin...
terv. taas flunssainen Eirek O.- Sani
Sinulla tylsän ihmisen image, ei tämmöistä 'reittiä' edes niin hyvin tutustuta toiseen, että sellaista voisi sanoa.
Hyvin en sua siis tunne, mutta rehellisesti ja kaikella ystävyydellä; jos oisi pitänyt mainita muutamia henkilöitä kärkipäästä, niin oisit varmaan tullut mieleen, sen itsekriittisyyden nimissä siis :)
Yksi syy, että sinua ei täällä
kovin usein ole tilaisuus lueskella. Ehkä olet joskus maininnut jonkin avauksen yhteydessä, että kaavailit sitä pidempään. En ole ihan varma, mistä kuva on mulle tullut.
Asiat eivät ole yksinkertaisia, mutta ehkä jollekin yksinkertaiselle (lue minä ;), ne pitäisikin olla aika simppeleitä, jotta menisivät perille. Mutta sehän vain karsii 'jyvät akanoista', ja poimii joukosta ne helmet, asialliset, järkevät vastaukset.
Kiitos kun vastasit :) - Eirek Olustelija
Sani kirjoitti:
Sinulla tylsän ihmisen image, ei tämmöistä 'reittiä' edes niin hyvin tutustuta toiseen, että sellaista voisi sanoa.
Hyvin en sua siis tunne, mutta rehellisesti ja kaikella ystävyydellä; jos oisi pitänyt mainita muutamia henkilöitä kärkipäästä, niin oisit varmaan tullut mieleen, sen itsekriittisyyden nimissä siis :)
Yksi syy, että sinua ei täällä
kovin usein ole tilaisuus lueskella. Ehkä olet joskus maininnut jonkin avauksen yhteydessä, että kaavailit sitä pidempään. En ole ihan varma, mistä kuva on mulle tullut.
Asiat eivät ole yksinkertaisia, mutta ehkä jollekin yksinkertaiselle (lue minä ;), ne pitäisikin olla aika simppeleitä, jotta menisivät perille. Mutta sehän vain karsii 'jyvät akanoista', ja poimii joukosta ne helmet, asialliset, järkevät vastaukset.
Kiitos kun vastasit :)No joo, täytyy tunnustaa että käytän usein tätä palstaa kylmästi hyväkseni. Asiat vaativat joskus prosessointia, ja itekseen funtsailu, vaikka kirjoittaenkin, alkaa helposti kiertää kehää. Eipä muuta kuin aihe reposteltavaksi palstalle, ja hyvässä tapauksessa kehittyy mielenkiintoisia keskusteluja, joista uusia näkökulmia saa jokainen tarpeeksi avoin humaani.
Eiksoo hianoo, kollektiivista prosessointia nääs :)
Toi asioiden monimutkaisesti sanominen on vaan kyvyttömyyttä selkeyttää ilmaisuansa, ja/tai merkki liiasta lukemisesta. Mä mitäänno lukenu, tää kirjottelu on vaan mulla vielä vähän "vaiheessa". Valikoi(tu)minen ei ole siis tarkoituksellista, mikäli sellaista teoriasi mukaisesti tapahtuu.
terv. yksinkertainen käsityöläinen - Sani
Eirek Olustelija kirjoitti:
No joo, täytyy tunnustaa että käytän usein tätä palstaa kylmästi hyväkseni. Asiat vaativat joskus prosessointia, ja itekseen funtsailu, vaikka kirjoittaenkin, alkaa helposti kiertää kehää. Eipä muuta kuin aihe reposteltavaksi palstalle, ja hyvässä tapauksessa kehittyy mielenkiintoisia keskusteluja, joista uusia näkökulmia saa jokainen tarpeeksi avoin humaani.
Eiksoo hianoo, kollektiivista prosessointia nääs :)
Toi asioiden monimutkaisesti sanominen on vaan kyvyttömyyttä selkeyttää ilmaisuansa, ja/tai merkki liiasta lukemisesta. Mä mitäänno lukenu, tää kirjottelu on vaan mulla vielä vähän "vaiheessa". Valikoi(tu)minen ei ole siis tarkoituksellista, mikäli sellaista teoriasi mukaisesti tapahtuu.
terv. yksinkertainen käsityöläinenon helpompaa ;)
En muuten ajatellut sitäkään, että mulla tuossa jokin teoria :(
Tuosta 'yksinkertainenkin voi olla terävä', tulee mieleen nuoruusaikana yksi poikakaveri. Oltiin leffassa ja kahvilla sen jälkeen. Oli ekoja treffejä, ja hän oli siis niin hauska, että nauroin katketakseni koko ajan siellä kahvilassa, ja vielä seuraavan yön työssänikin hymyilin.
Hän sanoi olevansa vähän "tyhmä".. mä siihen hekotukseni välilssä, että ethän sä yhtään tylsältä vaikuta. Johon kaveri selvensi ettei hän sanonut tylsä olevansakaan. Tarkoitti jotenkin siinä vaiheessa kanssakäymistä 'tyttöjen' kanssa, niin sen sitten ymmärsin.
Tuon 'ekoja treffejä', mainitsin, koska silloin vissiin näytetään täysillä ne parhaat puolet. Sen jälkeen ei aina ollut sitten ihan yhtä hauskaa :) - Sani
Sani kirjoitti:
on helpompaa ;)
En muuten ajatellut sitäkään, että mulla tuossa jokin teoria :(
Tuosta 'yksinkertainenkin voi olla terävä', tulee mieleen nuoruusaikana yksi poikakaveri. Oltiin leffassa ja kahvilla sen jälkeen. Oli ekoja treffejä, ja hän oli siis niin hauska, että nauroin katketakseni koko ajan siellä kahvilassa, ja vielä seuraavan yön työssänikin hymyilin.
Hän sanoi olevansa vähän "tyhmä".. mä siihen hekotukseni välilssä, että ethän sä yhtään tylsältä vaikuta. Johon kaveri selvensi ettei hän sanonut tylsä olevansakaan. Tarkoitti jotenkin siinä vaiheessa kanssakäymistä 'tyttöjen' kanssa, niin sen sitten ymmärsin.
Tuon 'ekoja treffejä', mainitsin, koska silloin vissiin näytetään täysillä ne parhaat puolet. Sen jälkeen ei aina ollut sitten ihan yhtä hauskaa :)..jos 'loan heittää' joku, joka ajattelee, ja jonka ajatuksia arvostaakin. Niin sehän on ihan täysin eri asia, kuin nämä 'nimettömät', sanotaanko heitä täällä puskasta huutelijoiksi?
-peace-
:))
- bluepoem
kriittinen itseäni kohtaa.. mun olis aina oltava hiljaa.. sivustalla!
mutta kun en ole, niin uskallan melkein aina tehdä sen mitä haluan tai osaa.
;))- Sani
näkökulma! :))
- Animus
Mä kirjotan pelkästään tajunnanvirtaa...
- Sani
onkaan sanonut 'ole oma itsesi, kaikki' :))
- Ellenix
kuuluu osana elämääni.
(*.*)- Sani
..hyötyä, monessa, monessa asiassa :)
- Ellenix
Sani kirjoitti:
..hyötyä, monessa, monessa asiassa :)
kala.luonne.
ja 44vuoden ikä.
ja empaattisuus.
Kyllä käypi huiske.
*hymy*
Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465687Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5792122Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.59909- 60887
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768