Canon vingahtaa

-tm-

Omistan yli 20v. vanhan Canonin mallia A-1. Laukaistaessa kuuluu ikäänkuin vingahdus. Tuleekohan se peilistä vai sulkijasta? Olen jostain netistä lukenut, että ääni tulisi suljinkoneistosta. Onko se haitallista jatkoa ajatellen. Kaipaako kamera isonkin huollon?? Kukahan viisaampi tietäisi?

3

719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öäå

Kameralaukku.com:sta lainattua, sahe69:
      "Tuo on tosiaan tyyppivika ja se on huollettavissa. Perushuollon yhteydessä (Mustonen & Laine) muistaakseni vaihtoivat omaani jonkun prikan tai vastaavan (anteeksi asiantuntemattomuuteni), millä tuo poistui. Huollossa vaihdettiin myös tiivisteitä yms. sekä tsekattiin valotusmitari. Hintaa tuolle tuli jotain 100-120 euroa.

Itse en missään nimessä lähtisi kyllä öljyä truuttailemaan kameran sisään. Tuolla kun voipi saada pysyvää vahinkoa aikaan, eikä se vinkuva osa ole alun alkaenkaan ollut öljyllä voideltu.

Hyvä kamera tuo kyllä muuten on, jos tuota vinkuominaisuutta ei oteta huomioon."

• user

Peilin jarru se ulahtelee. Eikä haita kuvausta.
      Ei siis ole menossa rikki.
      Ei ole vaikea korjata, puhdistaa, mutta kameraa pitää purkaa melko paljon.

• gary

Peilimekanismi on kuiva ja kaipaa voitelua.
      Pahimmillaan voi jumittaa peilin.
      Suosittelen huollossa käyntiä.
      Jos siinä ei ole muuta vikaa niin varmaan pystyvät antamaan aika tarkan kustannuarvion ko. operaatiosta.
      Muuten hyvä kamera ,itselläni on samanlainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      104
      1199
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe