Kun istuttaa kukkaa ruukkuun, miten multa tulee käsitellä tai laittaa ruukkuun, ettei siitä tule istutuksen jälkeen IHAN KIVIKOVA MULTAMÖYKKY? Eli miten siitä saa möyhevän ja ilmavan?
Voiko multaan sekoittaa jotain mukaan, jotta siitä tulisi parempi kasvualusta kasveille? Mustan mullan multa on ihan erinäköistä kuin monissa kaupoista ostamissani kukissa oleva multa, joka on siis paljon ilmavampaa.
Kova multa
3
3438
Vastaukset
- turpeinen
Multaan voi sekoittaa keventäviä aineksia kuten esim. turvetta tai hiekkaa. Minä olen jo pitkään etsiskellyt marketien viherkasviosastoilta turvetta. En ymmäärrä, mihin se on kaupoista kadonnut. Ennen näki sitä säkkikaupalla joka kaupassa, ja joskus ostin kätevästi pieneen tilan puristettuja pakkauksia. Niitäkään ei löydy. Tietääkö joku, mistä saa turvetta nykyisin?
- Alli
Musta multa on minun mielestäni liian "mustaa"... eli Kekkilä tai vaikka Daily parempaa. Itse pistän monesti kaktusmultaa joukkoon. Ja uunissa ensin kuumennan, kuolee kukkakärpäsen toukat ym. muut. Ja istutuksen jälkeen, kun kukka kuivunut ekan kerran, ennen seuravaa kastelua haarukalla sievästi möyhennän mullan jos mennyt kovaksi. Istutus vaiheessa ei saa kovin tiivistää... sillon menee kovaksi.
- Anonyymi
Musta multa itsessään n hyvä maanparannusaine,mutta kasvelle liian tiivis! Kannattaa aina laittaa jotain ”ilmavampaa” sekaan,esim. hiekkaa👍🏻
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742992
- 682857
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241657
- 261632
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279