taksin hinta?

kiiki

Mitähän kannattaa takseille maksaa lentokentältä Golden Park- hotelliin? Ettei meitä vaan viilattaisi linssiin...? Hotelli sijaitsee Pestin puolella, lähellä Keletin rautatieasemaa ja Erkel-teatteria?
Minkälainen on muuten hintataso? Mitä esim. hyvä illallinen viineineen keskimäärin maksaa? Kiitos!

5

1124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika vaikea sanoa paljon takseille kannattaa maksaa, sillä taksimaksut heittelevät Budassa aika laidasta laitaan. Itse en käyttänyt kertaakaan takseja sillä olen kuullut että ne saattavat huijata turisteja. Mutta luulisin että joku 10-euroa riittäisi Budapestissa jo ihan pitkään taksimatkaan.

Julkinen liikenne on Budapestissa erittäin toimiva ja hyvä tapa liikkua, joten kannattaa suosia sitä jos vaan mahdollista. Kolmen päivän lippu julkisiin kulkuneuvoihin maksoi vain 6-euroa, ja se käy siis metroihin, busseihin ja raitiovaunuihin.

• dsgs

Ite menin fö-taxilla kysyin kuskilta ennen lähtöä että paljon maksaa kyseiseen osoitteeseen. Kuski näytti sormilla 3000HUF joka ei paljoa ollut 22km taksi reissusta. Eli kannattaa kysellä kentällä.

• xoloitzcuintle

Taksista ei ole tietoa, mutta hinta kannattaa sopia etukäteen. Itse käytimme metroa ja juuri tuota matka korttia.

Ravintolaista sen verran että ruoka on todella hyvää ja annokset suuria. Ruoka ja juomalistaan kannattaa tutustua, sillä niissä voi olla yllätyksiä. Joissain paikoissa juomat voivat olla ruokaa kalliimpia. Paikalliset tuotteet tietenkin halvempia.

Ravintoleiden hitataso heittelee alueesta ja paikasta riippuen.... kahvikuppi 130-500Ft, oluttuoppi 300-1000Ft, lounas/illallinen: 1400-8000 Ft

Riippuu mitä haluat ostaa, mutta keskustassa on kalliimpaa. Punaisen metrolinjan päässä( Örs vezér tere) on pari ihan kohtuullista ostoskeskusta. Hienompi ja kalliimpi ostoskeskus on Mammut, sijaitsee Mozkva tér metroaseman lähellä. Lähellä on myös hyvä ravintola, St. Jupazt.

• grogi

jupasin safkat ei kzlla todellakaan ole sielta parhaasta paasta. halpa se kzlla on...

• Vulkan

Lentokenttä on siinä mielessä erikoistapaus, että sieltä on kiinteät vyöhykehintahaarukat eri osiin Budapestia. Vyöhyketaulu on pilarissa taksipaikan vieressä kun kävelee ulos terminaalista. Jos taksi maksaa yli 5000 Ft minne tahansa Budapestia, kuski todennäköisesti yrittää vetää höplästä. Muista kysyä kuitti. Ja 10% hintaan lisää harmaalle taloudelle, mikäli olet tyytyväinen palveluun.

Takseista liikkuu monenlaisia ilkeitä juttuja mutta minua ei ainakaan ole tähän mennessä yritetty kusettaa, tai ainakaan en ole hoksannut. ;)

Lentokenttähallista voi tosin ostaa lipun keskustaan kulkevaan lentokenttätaksiin joka on edullinen ja suositeltava vaihtoehto. En muista tarkalleen mistä lippu pitää ostaa, mutta infosta kysymällähän se selviää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2992
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe