niin,minun piti keväällä vaihtaa mullat kukkiin,mutta se sitten aina jäi ja jäi.eli voiko niihin (viherkasveja) vaihtaa mullat nyt?koska kaikkiin on vaihdettu 2vuotta sitten viimeksi...
mullan vaihto syksyllä?
4
5925
Vastaukset
- Alli
Kasvit pistävät kohta talvilevolle :) Eli vaihda ensi keväänä... Eihän sitä joka vuosi tarvi multia vaihtaa, ei joka toinenkaan... rakkautta ja lantaa aina joskus.
- kukka Iita
Minä vaihdan poiketen kaikista ohjeista ja neuvoista kasveilleni mullat aina syksyllä.
Kesän kukkani ovat ulkona niine multineen ja syksyllä ennen sisälle ottoa tyhjennän pikkupurkeista kaiken pois ja laitan puutarhastani hyvää multaa tilalle. Samalla lisään purkkiin hieman kemiran syyslannoitusta, koskapa talvilevon aikana kukkaset tarvitsevat enemmän kalipitoista kuin typpipitoista lannoitetta.
Suuriin viherkasviruukkuihin en vaihda kaikkea multaa, kaavin vaan huonompaa pois vähän pinnasta ja uuttamultaa päälle.
Siinä ne on menneet ;-) - Anonyymi
Olen vaihtanut kasveille multia joskus lokakuussakin ja ovat hyvin selvinneet. Osa on tehnyt vielä uusia lehtiäkin tämän jälkeen loka-marraskuussa, vaikka eivät normaalisti ole tehneet enää niin myöhään.
- Anonyymi
Miksi vaihtaisi ellei jostain syystä ole pakko. Talvella ei kuulu lannoittaakaan juuri ollenkaan ja kauoan mullat valmiiksi lannoitettuja, tekevät vaan helpommin honteloita varsia. Keväällä voi vaihtaa jo helmi-maaliskuussa kun päivät pitenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742992
- 682857
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241657
- 261632
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279