uudelleenkatsastus liikennetraktoriksi

ostaja

pystyykö vanhan traktorin katsastamaan liikennetraktoriksi entä euroopastatuodut koneet onko kellään tietoa

8

1731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vartra

en oo nähnyt yhtäkään raktorii katsastuksessa , riittää kuin paperilla on liikenneraktori ja sit vaan laittaa kulkemaan vehkeen...

• pidä paikkaansa, vaatimuksia on renkaissa, lokasuojissa,jarruventtiilissä ym. Ja se pitää todella katsastaa konttorilla (nähty valtra)jos et saa insinööriä kotia.
        Aken sivuilta löytyy varmaan tarkempia ohjeita.

• väärin
        kawasaki250 kirjoitti:

pidä paikkaansa, vaatimuksia on renkaissa, lokasuojissa,jarruventtiilissä ym. Ja se pitää todella katsastaa konttorilla (nähty valtra)jos et saa insinööriä kotia.
        Aken sivuilta löytyy varmaan tarkempia ohjeita.

moi mä satun kasaileen vartralla entisellä noita peliä niin samoista osista tehään kaikki et näin se vaan on ,,, turha mun on alkaa sanoon mutä eroo sisäisesti on et kulkee 40 kympin sijaan 50h ...

• ja minäkin
        väärin kirjoitti:

moi mä satun kasaileen vartralla entisellä noita peliä niin samoista osista tehään kaikki et näin se vaan on ,,, turha mun on alkaa sanoon mutä eroo sisäisesti on et kulkee 40 kympin sijaan 50h ...

sanon vaan, että olen hylännyt liikenne traktoriksi tarkoitetun Valtran, koska siinä oli "tavalliset" lokasuojat. Se on yksi selvä hylkäyksen peruste ja laite on käytävä näyttämässä muutoksen (korjauksen)jälkeen.

Yhdenkin hylkäsin, koska kulki 57 km/h:ssa.

Että tällaista. Säännöt ne on meilläkin.

PS Kasaile sä vaan, mä katsastan.

• ostaja
        ja minäkin kirjoitti:

sanon vaan, että olen hylännyt liikenne traktoriksi tarkoitetun Valtran, koska siinä oli "tavalliset" lokasuojat. Se on yksi selvä hylkäyksen peruste ja laite on käytävä näyttämässä muutoksen (korjauksen)jälkeen.

Kun kerran tiedät niin kerro

• johan on kumma
        ja minäkin kirjoitti:

ei usko niin ei usko antaa olla jos on niin jukuripää....

• Haastaja

Liikennetraktori täytyy rekisteröintikatsastaa, mutta VALtion TRAktoritehtaan tapauksesssa koska traktori ei täytä liikennetraktorin vaatimuksia, eikä siksi ole tyyppikatsastettu liikennetraktoriksi, (länsimaiset ovat yleensä tyyppikatsastettuja) tehdas katsastaa yksi kerrallaan samoilla papereilla suoraan Suolahdessa.
        Aikoinaan tehdas ja Suolahden katsastusasema keksivät itse jopa uuden ajoneuvoluokan: Maatalous/liikennetraktori, AKE teki lopun tästä keksinnöstä.

Valtra ei oikeasti täytä liikennetraktorin vaatimuksia mm. nopeutta ei ole rajoitettu luotettavasti 50km/h 1% nopeuteen ja jarrutkin ovat lähinnä perävaunun varassa.
        Mutta eihän säännöt Valtraa taida koskea edes melutason osalta, entinen nimi lienee ollut lyhenne sanoista "VALtava METeli" :D

Alkuperäiselle kysyjälle: Voit muutoskatsastaa traktorisi liikennetraktoriksi, kun muutat lokasuojat yms vaatimukset tayttäviksi ja polkimesta toimiva jarruventtiili riittänee todisteeksi riittävästä hidastuvuudesta, koska se riittää Valtrallakin.

• ei ihan oikein
        Haastaja kirjoitti:

Liikennetraktori täytyy rekisteröintikatsastaa, mutta VALtion TRAktoritehtaan tapauksesssa koska traktori ei täytä liikennetraktorin vaatimuksia, eikä siksi ole tyyppikatsastettu liikennetraktoriksi, (länsimaiset ovat yleensä tyyppikatsastettuja) tehdas katsastaa yksi kerrallaan samoilla papereilla suoraan Suolahdessa.
        Aikoinaan tehdas ja Suolahden katsastusasema keksivät itse jopa uuden ajoneuvoluokan: Maatalous/liikennetraktori, AKE teki lopun tästä keksinnöstä.

Valtra ei oikeasti täytä liikennetraktorin vaatimuksia mm. nopeutta ei ole rajoitettu luotettavasti 50km/h 1% nopeuteen ja jarrutkin ovat lähinnä perävaunun varassa.
        Mutta eihän säännöt Valtraa taida koskea edes melutason osalta, entinen nimi lienee ollut lyhenne sanoista "VALtava METeli" :D

Alkuperäiselle kysyjälle: Voit muutoskatsastaa traktorisi liikennetraktoriksi, kun muutat lokasuojat yms vaatimukset tayttäviksi ja polkimesta toimiva jarruventtiili riittänee todisteeksi riittävästä hidastuvuudesta, koska se riittää Valtrallakin.

ei tullut mieleen ,,, vartrassa on etulokasuojat ja tuulilasi et se on hyväksytty et saa ajaa sitä 50 kilsaa tunnissa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3797
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2566
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1995
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1741
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1536
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1511
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1321
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      82
      1242
    Aihe