Osaatteko kertoa, mitähän vaurioita voipi aiheutua, jos laittaa 95:ta dieseltankkiin??
Tiedän, ettei autolla saisi ajaa sen jälkeen ennenkuin väärä polttoaine on imetty pois ja tankki pesty, mutta kun nyt on niin, että olen ehkä epähuomiossa tankannut jo jokunen aika sitten 95:ta dieselautooni.... Sen jälkeen autoa on kyllä tankattu jo dieselilläkin.
Hyviä neuvoja hädässä toivoo autojermu
95:ta dieseltankkiin....
6
1864
Vastaukset
- ppp
mikä auto,tankin koko ,paljonko tankattu 95.ta ,paljon ajettu tank.jälkeen??
- Autojermu
Iso 270 mersu, melkein tyhjä tankki täyteen, ajettu ehkä 1000 km tankkauksen jälkeen, mutta tankattu jo dieselillä sen jälkeen. Kiitos avusta.
Autojermu kirjoitti:
Iso 270 mersu, melkein tyhjä tankki täyteen, ajettu ehkä 1000 km tankkauksen jälkeen, mutta tankattu jo dieselillä sen jälkeen. Kiitos avusta.
tankattu, se pitää paikkansa, jos pelkkää 95 olis tankissa SEN OLISIT JO HUOMANNUT.
EI ongelmia jos et uudestaan ehkä tankkaa 95 sta.
- Nimetön
Ennen ainakin lisättiin bensaa diiselin sekaan kovalla pakkasella ku muuten ei meinannu polttoaine liikkua. Ei vanhoissa diiseleissä ollu mitään haittaa ja luulis sullakin jo oireilevan jos vahinkoa on tullu.
- Autojermu
Kiitos rauhoittavista vastauksista :))
Olis ollut kamalaa, jos uusi auto olisi heti tuhoutunut ja siihen päälle vielä kuullut miespuhujaa....
Hyvää ja turvallista syksyä kaikille automiehille ja -naisille !
- Jukka
Ainakin volkkari ja audi ovat ainakin joskus kultaisella 80luvulla luvanneet, että koneet kestävät 30% bensaa dieselin seassa. Jos bensa huolettaa tankissa niin kannattaa kaataa 2tahti öljyä tankkiin n 0.1-5% ei näy noki testeissä eikä savuna...nykyset öljyt niin hyviä ja 2T öljy korvaa pumpun voitelua, joka on hetkellisesti huonontunut sen takia että bensaa on mennyt sekaan...bensahan on hyvinkin "kuivaa" ainetta...siksi sitä pumpataankin kalvopumpuilla ja dieseliä mäntäpumpuilla, koska seon "rasvaisempaa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363787- 122546
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311526- 1251501
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 801235