vaihdoin tässä pösöön just öljyt ja suodattimen mutta mutta kuinka kireelle se saa mennä kun kädellä kiristää. Laitoin sen 3/4 osa kierrosta sitten lopuks kun se tiiviste tuntui koskettavan runkoa. tuntui kuitenkin että se olisi jäänyt vähän löysälle että mikä olisi se sopiva kireys?
öljynsuodattimen kireys
12
13762
Vastaukset
- noin niin
Itse väännän suunnilleen sen minkä käsin jaksan. Vaikka voimaa onkin kohtuullisesti, suodattimen sijainti(omassani siis) on sen verran hankala ettei se mene liian tiukalle, voi kiristää vain yhdellä kädellä.
Millään apuvälineellä sitä ei kannata kiristellä.- Työkseen
Niitä vaihtava asentaja.
- momentti
Työkseen kirjoitti:
Niitä vaihtava asentaja.
on: jenka sekasin ja vartti takasin.
- API
Kyllä se aina uutena luistaa ihan hyvin, etenkin jos tiivisteen öljyää... Mutta kun kumi ehtii vähän kovettua, ja kuivua, niin johan se onkin niin tiukassa ettei sitä tahdo käsin edes irti saada.
Minulla on tapana ollut luottaa ohjeisiin, sillä tuskin niitä kukaan kirjoittelee ihan vain lämpimikseen. Ja itseltäni ei ole ainakaan yhtään suodatinta vielä tippunut, vaikken niin hirveän tiukalle olekaan vääntänyt. Aina on tietysti hyvä tarkistaa koneen käydessä ettei suodatin vuoda, jos vuotaa, niin sitten kiristetään, mutta ei muuten.- Poulos
Vaihda öljyt ja suodatin 2 krt vuodessa, niin ei tarvitse pelätä suodattimen tiivistekumin kovettumista. Esim. VW:ssa on merkkisuodattimessa 30 mm kuusiomutteri, josta se on hyvä kiristää ja vielä parempi avata. Kiristysmomentti on 20 Nm.
- API
Poulos kirjoitti:
Vaihda öljyt ja suodatin 2 krt vuodessa, niin ei tarvitse pelätä suodattimen tiivistekumin kovettumista. Esim. VW:ssa on merkkisuodattimessa 30 mm kuusiomutteri, josta se on hyvä kiristää ja vielä parempi avata. Kiristysmomentti on 20 Nm.
"Vaihda öljyt ja suodatin 2 krt vuodessa, niin ei tarvitse pelätä suodattimen tiivistekumin kovettumista."
Miksei samantien kahdesti viikossa?
"Esim. VW:ssa on merkkisuodattimessa 30 mm kuusiomutteri, josta se on hyvä kiristää ja vielä parempi avata."
Ehkäpä, ja Fordson Majorin suodattimessa on pultti mikä menee koko kupista läpi, ja hylsy & räikkä on oikein kiva yhdistelmä sen avaamiseen ja kiristämiseen.
Muilla riittää kun kiristää suodattimen käsin, sen verran että se ei vuoda. Eikä ole tähän mennessä yhtään suodatinta tippunut.
- pietu
Joo kiitos vinkeistä. Hyvin on ainakin 200 kilsaa jo mennyt kun kädellä kiristin.
- Jamppa1
eli homma menee niin että tiiviste öljytään ja niin tiukkaan kun yhdellä (ei bodarin) kädellä menee.
- hpniemi
Ei siitä kannata mysteeriä tehdä. Kun sulla on jonkinlainen filtteriavain, voit huoletta kirstää sen uutena niin tiukkaan, että olet varma, että on tarpeeksi tiukassa.
Eihän sitä öljysillä käsillä edes kovin tiukkaan saa. Avaimella ei kandee kiristää kuitenkaan.
Käsin kun siis kiristät, niin avaimella aukee vaikka olis kuinka tiukassa ja avain maksaa pari euroa.- Poulos
Ainakin hihnamallinen öljynsuodatinavain on ihan paska. Se luistaa likaisen suodattimen ympärillä.
Itse suosin "kolmesormista". Maksaa jo 5 €, mutta on hyvä! Poulos kirjoitti:
Ainakin hihnamallinen öljynsuodatinavain on ihan paska. Se luistaa likaisen suodattimen ympärillä.
Itse suosin "kolmesormista". Maksaa jo 5 €, mutta on hyvä!on monenlaisia ja hintasia, niistäkin löytyy kunnollisia,maksavat kylläkin reilusti yli 5 €. Se 3-sorminen ei taida joka paikkaan sopia. Yksi asia kannattaa aina tarkistaa kun suodatinta vaihtaa, SE ETTÄ SE TIIVISTE LÄHTEE
SEN VANHAN SUODATTIMEN MUKANA POIS.- Poulos
kawasaki250 kirjoitti:
on monenlaisia ja hintasia, niistäkin löytyy kunnollisia,maksavat kylläkin reilusti yli 5 €. Se 3-sorminen ei taida joka paikkaan sopia. Yksi asia kannattaa aina tarkistaa kun suodatinta vaihtaa, SE ETTÄ SE TIIVISTE LÄHTEE
SEN VANHAN SUODATTIMEN MUKANA POIS.Ja pyyhkäise tiivistepinta puhtaaksi. Sama koskee öljypropun tiivistepintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372015Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001290- 841289
- 141266