Mitkä fiilikset reaalista??

s-flower

noh, kertokaahan nyt tänne miten meni?? Itse olin lukenut uskontoa ja psykologiaa, mutta en vastannu kuin 1 ussaan ja 7 psykaan.. no on se b ainakin sieltä keväältä..kunpa nousisi c:hen.

51

6371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenny*

Vastasin 3 filosofiaa, 2 uskontoa, 2 historiaa ja yhen psykan. Eipä taida läpi mennä, valmistuminen näyttää nyt siirtyvän puolella vuodella :( Tosi paska homma...

• CoLoR

omasta mielestä meni iha hyvin. toi mielipide tulee kyl sit muuttuu ku pisteet tulee :D biologiasta vastasin 2 jokeri, maantiedosta 4 jokeri

• En muista millon oon viimeksi ollu näin helpottunut ja onessani. Vastasin yhteen uskonnon kysymykseen (siihen kakkoseen, jossa piti selittää niitä käsitteitä, se oli niin helppo vaikken lukenu uskontoa yhtään), yhteen historian kysymykseen (tehtävä nro 10, joka liitty enemmän maantietoon), kolmeen biologian tehtävään ja kolmeen maantiedon tehtävään. Tuntu ainakin että meni yllättävän hyvin. Luulen että M tulee.

• mussukka

eli uskonnon käsitetehtävään ja siihen teologin toteamusjuttuun, historiasta siihen kaupungistusmisjuttuun (t10), kolmeen ekaan bigan tehtävään, mantsan kolmoseen (tavaraliikenne) ja filosofian arvotehtävään.

Luin mantsaa ja biggaa, mutta mantsasta tuli tehtäviä juuri aiheista, jotka eivät kiinnostaneet/joihin en panostanut. Se tavaraliikenne oli ainut, johon osasin vastata hyvin. Bigasta eka tehtävä meni niin ja näin (täytetehtävä), toinen tehtävä hyvin, risteytystehtävässä vähän laiskottelin, saa nähdä, mitkä pisteet tulevat.

Se historian 10 liittyi tosiaan maantietoon mukavasti, joten siihen pystyi vastaamaan kohtuullisesti. Uskonnon käsitteistä luulin muistavani 4, joiden ajattelin riittävän (täytetehtävä), mutta yksi meni väärin. Se uskonnon pohdintajuttu taas meni maalaisjärjellä ja sillä, mitä on tarttunut uskonnon ja hissan tunneilta päähän.

Filosofian arvotehtävä oli ihq. Suorastaan innostuin pohdiskelemaan sitä aihetta, joten paperin täytettä tuli ihan mukavasti. Eri asia on sitten, että miten siitä irtoaa pisteitä. Jos siinäkin olisi pitänyt hyödyntää kirjasta opeteltuja filosofian teorioita, niin huonosti käy. Maalaisjärjellä nimittäin pohdiskelin.

• joooo

mitä vastasitte kyseiseen maantiedon tehtävään? Taisi olla tehtävä nro3

• CoLoR

kaikista jotain. lentoliikenne, vesiliikenne, rekkaliikenne ja rautatieliikenne, niistä vaa haittoja ja hyötyjä.

• petu
        CoLoR kirjoitti:

kaikista jotain. lentoliikenne, vesiliikenne, rekkaliikenne ja rautatieliikenne, niistä vaa haittoja ja hyötyjä.

Vastasin 7 historian kysymykseen ja yhteen yhteiskuntaoppiin. Minusta biologian kysymykset oli aika helppoja.. samoin se uskonnon 2.. aivan naurettavan helppo. Historian kysymykset ei minusta ollu niin helppoja kuin viime keväänä, mutta ei ylitsepääsemättömiä. Ehkä nyt ei kysytty asioita niin suoraan kuin keväällä. Oma tavoitteeni on L. Toivottavasti siihen päästään, ettei tarvi taas tuhlata kahta viikkoa elämästä ensi keväänä muiden kiireiden keskellä historian lukemiseen:)

• voi pässinkives
        petu kirjoitti:

Vastasin 7 historian kysymykseen ja yhteen yhteiskuntaoppiin. Minusta biologian kysymykset oli aika helppoja.. samoin se uskonnon 2.. aivan naurettavan helppo. Historian kysymykset ei minusta ollu niin helppoja kuin viime keväänä, mutta ei ylitsepääsemättömiä. Ehkä nyt ei kysytty asioita niin suoraan kuin keväällä. Oma tavoitteeni on L. Toivottavasti siihen päästään, ettei tarvi taas tuhlata kahta viikkoa elämästä ensi keväänä muiden kiireiden keskellä historian lukemiseen:)

Mikä se älyttömän helppo uskonto nyt oli? Kertokaa ja saakaa kunnon ketutus aikaan täällä päässä =) En nimittäin tyhmyyksissäni lukenut niitä kunnolla, jos siellä olisikin ollut joku supersimppeli tehtävä niin... no voi voi.

• abi06
        petu kirjoitti:

joo siellä bilsas oli aika peruskysymyksiä niin ku se eläinsolun kuvaaminen. Mutta se labradorihomma meni ohi, samoin aivolisäkkeen etulohko? Mitä siihe olis kuulunu vastata??

• abi06

Huomasin just etten huomannu vetää yli sitä bilsan labradorin noutaja tehtävää jota aloitin mutta en tehnyt loppuun... mulla on siis yhdeksän tehtävää... luultavasti tappio ei ole kovin suuri, tuskin mistään mihin vastasin tulee hyviä pisteitä. Vastasin siis 4 fysiikkaa, 4 biologiaan ja yhteen psykologiaan... aargh!

• tyttönen vain

Viime keväistä arvosanaa olin korottelemassa, ja ihan samat fiilikset on nyt kuin viimeksi. Ja koska en tällä kertaa ole itselleni niin ankara kuin keväällä, kun se nyt kerran on sentään läpi, niin tästä voisimme päätellä että meni huonommin kuin edellisellä yrittämällä. Mutta mitäpä sitten? Ei tähän kuole.

Vastasin seitsemään psykan tehtävään ja sitten siihen risteytyshärdelliin.

• no en tiiä

Vastasin uskonnon siihen helppoon kysymykseen(Selitä
        ateismi, panteismi yms.), Filosofian ykköseen(Totuus teorian käsittely), Psykologiassa vastasin kahteen( valopiste tutkimus -juttu ja lapsityö -juttu), historia ja lakitieto( Yksityinen sektori ja 16B) ja kahteen maantietoon(Kuljetusmuodot ja urheilukilpailut). Jos on joku vastannut samoihin niin kertokaa pääpiirteittään mitä olette vastannut...olisi kiva tietää! Ainut tavoite on päästä läpi ettei joudu aine-reaaliin...

• abi

5 biologiaan ja 3 manttuun vastasin, oli kyllä aika vaikeeta. M on tavotteena, mutta voi olla ettei tule sitäkään. Ei oikein innosta. Bilsan risteytys- ja sirppisoluanemia tehtävät menee varmaan aikas nollille. Ei ollu kauhean ilosta naamaa meitin koulussa, paitsi fysiikan kirjoittajilla. :)
      Kattellaan...eihän tähän mikään kaadu ja lopu...perjantaina sitten enkku.

• ....

En lukenu ollenkaan.En valistautunu mitenkään.Tässä sitä nyt ollaan.Läpi ei menny ja aikaki loppu kesken.En ehtiny vastata kunnolla ku kahteen kysymykseen.Kolmeen vastasin silleen jotain tosi epämäärästä.Eli viiteen kysymyskeen vaan ehdin vastata.Miten voi loppua aika kesken????

• abi06
        .... kirjoitti:

En lukenu ollenkaan.En valistautunu mitenkään.Tässä sitä nyt ollaan.Läpi ei menny ja aikaki loppu kesken.En ehtiny vastata kunnolla ku kahteen kysymykseen.Kolmeen vastasin silleen jotain tosi epämäärästä.Eli viiteen kysymyskeen vaan ehdin vastata.Miten voi loppua aika kesken????

Juu, olis kyllä voinut lukee enemmän... on vaan ollu niin paljon kaikkee muutakin, koulua yms täs syksyllä, ei oo ehtinyt lukemaan. Mä hoen vaa koko ajan että onneks keväällä voi uusia... harmittaa ku jäi panostamatta tähän syksylle niin joutuu keväällä sitten kauheesti lukemaan, siellä on sitten matikkaa ja kieliä... mutta ohi on, eipä sille mitään enää mahda...

• Ällitön ja ällätön
        .... kirjoitti:

Vastasin muutamaan elämänkatsomustiedon kyssään, bilsaan ja psykkaan. Huonosti meni eli uusiks menee. Oliks teistä elämänkatsomustiedon kyssät vaikeempia kun keväällä ja psykassa taas helpommat. No, pää on aivan sekaisin, ettei tiedä mitä ajatella kuin että, olis lukenu enempi.

• abi(ko?)05

Ei menny hyvin ei.. Vastasin jotain neljään uskonnon kysymykseen ja neljään historian. Nyt saa sitten kauhulla odottaa että meneekö läpi vai ei..:( Jos ei mene, niin saa kyllä syyttää vaan itteään, valmistautuminen kun jäi aikas lailla minimiin.. Mut noh, jos sais keskimäärin suunnilleen pari pistettä per vastaus ni kai se läpi menis..

• ...

Itse vastasin 8 tehtävää fysiikkaa. Ei noita historioita jaksa hullukaan kirjottaa, kun tulee ranne niin kipeeks.

• abi06

Mitä sä sait niistä fysiikan tehtävistä? Se eka oli tyhmä, riittääköhän siihenki vaan että juu maa kiertää aurinkoa vai millai... Sen lisäks vastasin siihen jousihommaan ja niihin kahtee sähkökysymykseen (öljypisara ja se jännitemittari homma) meni vähä hakuseen kyllä. ei tiiä millai meni...

• abina

Vastasin 8 psykologian kysymykseen, olin lukenut myös uskontoo vähän mut en osannut vastata niistä yhteenkään. Tosin tuntuu että psykankin kysymyksissä vastailin vähän liikaa oman maalaisjärjen avulla. enemmän olisi varmaan pitäny analysoida ja pohtia kirjan juttujen kantilta mut tuntu jossain vaiheessa et tuli melkein täydellinen black out.olin kumminki melkein sen 6 tuntia siellä ja odottelin jos olisi tullut jotain älynvälähdyksiä :D Mut nyt on vaan tosi helpottunu olo ku se on ohi! kattoo sitten mite meni, jos huonosti niin voihan sitä vielä yrittää uudestaan :)nyt vaan pitää yrittää vielä keskittyä ruotsin ja saksan lukemiseen :)

• örf

Mitä erilaisia voimia fyysikan kolmannessa tehtävässä piti laskee. itse en keksiny kun voiman millä se menee eteenpäin ja maanvetovoiman..varmaan ilmanvastus ois pitäny?? mite se ois pitäny ratkasta?

• Whii
        örf kirjoitti:

Mitä erilaisia voimia fyysikan kolmannessa tehtävässä piti laskee. itse en keksiny kun voiman millä se menee eteenpäin ja maanvetovoiman..varmaan ilmanvastus ois pitäny?? mite se ois pitäny ratkasta?

Eli siinähän oli noste, joka on siis yhtä suuri kun maanvetovoima, mutta vastakkaissuuntanen. Sitten oli ilmanvastus joka oli yhtä suuri kun työntövoima, mutta taas vastakkaissuuntainen koska kone ei ollut kiihtyvässä liikkeessä.

• Pihallakotaas

Luin sitä psykaa 700 sivua, mutta tuntu että en saanu tungettua mun vastauksiin (vastasin kolmeen) lähes mitään teorioita yms. Vastaukset tais olla just sitä luokkaa että en olis kirjaa avannukkaan..Miten siihen ykköstehtävään (Miksi psykologiassa pelkkä arkitieto ei riitä?)oikein kuului vastata? Olinko ihan hukassa kun painotin psykologian tutkimusta ja asioita joita ei voi havaita ihmisestä päällepäin?

• perkele

Oliko se fysiikan kysymys jossa oli virtapiiri jossa oli kela ja teholähde ja piti laskeskella jännitteen niin vaihtovirta vai tasavirta piiri??? thanks

• abi 06

Mun mielestä se oli vaihtovirtapiiri... eikös siinä pitänyt laskee jännitettä? Millai laskitte taajuuden, eiks sitä tarvittu siinä?? Mä hain taulukkokirjasta kaikki mahdolliset kaavat jossa taajuus ees mainitaan, en tiedä sitten mitä siitäkin tuli...

• ...
        abi 06 kirjoitti:

Mun mielestä se oli vaihtovirtapiiri... eikös siinä pitänyt laskee jännitettä? Millai laskitte taajuuden, eiks sitä tarvittu siinä?? Mä hain taulukkokirjasta kaikki mahdolliset kaavat jossa taajuus ees mainitaan, en tiedä sitten mitä siitäkin tuli...

Se oli tasavirtapiiri, jossa muutettiin jännitettä. A-kohdassa käämi toimi vain vastuksena, koska virta oli vakio. B-kohdassa virta nousi ja jännitehäviö käämissä oli RI L * (dI/dt).

• ...
        ... kirjoitti:

Se oli tasavirtapiiri, jossa muutettiin jännitettä. A-kohdassa käämi toimi vain vastuksena, koska virta oli vakio. B-kohdassa virta nousi ja jännitehäviö käämissä oli RI L * (dI/dt).

Tehtävässä 3 liikevastusvoiman saa yhtälöstä P=Fv ja koska nopeus on vakio, moottorin työntövoima on yhtä suuri.

• Whii
        ... kirjoitti:

Pitikös siinä ottaa se aika kohdasta 0s siihen 2.5s?

• örf
        ... kirjoitti:

Tehtävässä 3 liikevastusvoiman saa yhtälöstä P=Fv ja koska nopeus on vakio, moottorin työntövoima on yhtä suuri.

sain tuon mut entä ilma vastus..eiks se ois pitäny laskee jotenki??

• ...
        Whii kirjoitti:

Pitikös siinä ottaa se aika kohdasta 0s siihen 2.5s?

Itse otin virran muutoksen siitä kuvaajan lineaariselta osalta.

• Whii
        ... kirjoitti:

samaa mietin, mutta onhan siinä alussakin muutosta, siis ei lineaarisella osalla. Oliskohan se pitäny jotenkin huomioida. Noh, eipä siitä montaa pongoo mee

• Whii
        ... kirjoitti:

Mistä tulikin mieleen, että olikos sen öljypisaratehtävän vastaus ~1200V? Kun tuntu vaan hiukan surrealistiselta

• abi06
        Whii kirjoitti:

Mistä tulikin mieleen, että olikos sen öljypisaratehtävän vastaus ~1200V? Kun tuntu vaan hiukan surrealistiselta

Mäkin sain siihen jotain 1,7 kV tai sinne päin! Mutta kyllähän sen jännitteen täytyy aika suuri olla, jotta se pisara siinä pysyy... itekin mietin sen realistisuutta, mutta noin mä sen selittäisin...

• personal-person

Hmm, tavoitteenani oli vain päästä läpi, ja tuntuisi ainakin että näin käy. Aikaa tosin oli liian vähän, tämän takia en ehtinyt vastauksia juurikaan pohtia, vaan läiskäsin vain faktoja pöytään (mistä ei käsittääkseni pahemmin pisteitä heru). Olin lukenut hissaa ja ussaa, mutta vastasin seuraavasti: 1 uskonto, 4 hissaa, 1 bilsa, 2 manttua.

• abi06

se meni metsään sitten.... mutta niin moni muukin, jos nyt edes läpi pääsis...

• emma

Vastasin kuuteen, kaikki psykaa.. tuntuu ihan siltä et meni tosi huonosti! Toisaalta taas siltä että voisin sen verran pisteitä saada että A tulis.. mut kuitenki.. helvetti! Selitin vaan kaikkea mieleen tulevaa, ei mitään hienoja sanoja ym. Pelottaa.. pakko saada lakki nyt!

• en tiedä!!!

miten lie meni. ehkä hyvin, ehkä ihan hyvin, ehkä jotenki, ehkä surkeesti. aarrrgh kuitenki. se labbistehtävä pisti mut aika sekasi!! järkky! luin tosi vähä bilsaa ja vastasin 4 bilsaan ja 3 mantsaan. aika loppu. ja nyt on niskat kipeenä. aih! mut kertokaa mulle miten ne alleelit piti merkitä siin labbistehtäväs, en jaksa enkä halua enää vilkaistakaan kirjaa! :/ ;D

• anyta

Vastasin 2 hissan, 2 fyssan, 2 bilsan ja 2 mantsan tehtävään. Lukenut olen biologian 2 ensimmäistä kurssia ja eilen kertasin fyssan ekan kurssin.
      En tiedä yhtään miten meni, mutta uskon kyllä että läpi pääsen! :)

• anyta

Bilsan kolmos tehtävästä sain näköjään 4 pistettä.... auts :S noh, kai se on ihan hyvin ottaen huomioon etten tehnyt b)-kohtaa :D
        Ja yhteensä kahdesta bilsan tehtävästä 7/12 pistettä... not too good... :S

• yo-kirjotukset eivät enää p...

Luin reaaliin 120 sivua bilsan Ihmis-kurssia! Vastasin kolmeen ussan kysymykseen, kahteen bilsaan, yhteen hissaan, yhteen mantsaan ja yhteen yhteiskuntaopin kysymykseen. Ja ihan kybällä meni läpi! Keväällä haen laudaturin bilsasta! Olin kuvitellu, että reaali on kauhee... :)

• mina

Vastasin 7 historiassa (1,2,3,5,8,9 ja 10) ja 1 maantiedossa (3). Historiaa olin siis pelkästään lukenut.

Jälkeen päin tunnelmat ihan mukavat. Toivoisin kovasti M:ää ja luulen, että siihen olisi hyvät mahdollisuudetkin, mutta tuskin sitä korkeampaan. Jos C tulee niin petyn hieman.

• jepjepjep

kuinka moni siihen maantiedon jokeriin vastasi? tuntui niin helpolta tehtävältä, että taitaa olla sensoreilla 10 000 X 8. tehtävää luettavana :)

• ....

Juu kyllähän se helpolta aluksi vaikutti, kunnes keskustelin rehtorimme kanssa. Siinä kuulemma olisi pitänyt olla about sata asiaa, jotta hyviä pisteitä saa. Esimerkiksi Kyproksesta miten Turkki on sen miehittänyt ja miksi se haittaa EU:hun liittymistä ja mitkä maat vaativat Turkkia tunnustamaan Kyproksen ennenkuin hyväksyvät Turkin EU-valtioksi. Ja hyötyjä EU:lle piti laittaa vaikka kuinka monta ja samoin hyötyjä Turkille ym. Itse kyllä vastasin siihen tehtävään, mutta ainakin puolet asioista unohtui. Toivottavasti huomasit laittaa siihen uskonnosta, lukutaidottomuudesta, naisen asemasta, köyhyydestä, politiikan epävakaudesta, talouden epävakaudesta, BKT:n pienuudesta jne..

• nelonen

Vastasin 6 fyssää ja 2 lakitietoa. Olin valmistautunut huonosti, ei ollu lukuintoa lainkaan. Mutta silti meni ihan hyvin ja oottelen tulokseksi c-L! :)

• Peukut pystyssä

Vastasin kolmeen uskontoon ja viiteen historiaan, olin lukenut myös maantietoa ja vähän biologiaa ja psykologiaa mutta pelasin varman päälle ja runoilin laajat vastaukset islamista Suomessa. Kaveri oli ilmoittautunut evankelis-luterilaisiin kysymyksiin mutta vastasi ajattelemattomuusksissaan yhteen elämänkatsomustiedon tehtävään, vituttaa ihan vaan sen puolesta. :/
      E olisi unelmien täyttymys mutta m sieltä varmaan tulee. Katsotaan nyt miten laajoja vastauksia ne halusivat Suomen ulkopolitiikasta..
      Kahdeksantena vastasin uskonnon jokeriin. Tekikö kukaan muu sitä ja mitä kirjoititte kolminaisuusopin ja kristologian muodostumisesta? Itsellä se oli viimeinen vastaus enkä muistanut kuin kolminaisuusopin, mutta parikin pistettä on parempi kuin ei mitään. :)

• the_sugar_plum_fairy

Mie vastailen seitsemään ussan kysymykseen ja sitten yhteen historian kysymykseen, joka oli sekin oikeastaan puhdasta kirkkohistoriaa (miten kirkko vaikutti ihmisten elämään keskiajalla.)
        Vitsi että olin innoissani kun jokerina oli se kolminaisuusopin ja kristologian muodostuminen 300-400 - luvuilla, sillä seoli lempiaiheeni, olin lukenut siitä ihan huvikseen monta kertaa ja sitten se onkin siinä!!
        Neljä sivua kirjotin aiheesta (eli kaks täyttä puolikasta konseptia). Ainut mikä vituttaa oli et muistin väärin Khalkedonin kirkolliskokouksen vuosiluvun, laitoin siihen 425, vaikka oliki 481!! Vähennetäänköhän tost pisteitä.. :(
        Eli siihen jokeriin latasin kaikki mitä tuli mieleen: Kristuksen pre-eksistenssi, ala- ja yläkristologia, triniteettioppi, Isä, poika ja myöhemmin Pyhä henki samaa olemusta, jokainen toimii eri tavalla, mutta silti yhdessä.

• kenties läpi

Kuinka pitkiä vastauksia teillä tuli, omat tuntui niin auttamattoman lyhyiltä..?

Ja kertokaa samalla mihin vastasitte

• poppaliisa

Kuinka pitkiä vastauksia teillä tuli, omat tuntui niin auttamattoman lyhyiltä..?

Ja kertokaa samalla mihin vastasitte

• poppaliisa

Ja kertokaa samalla mihin vastasitte!

• ....

Tällä tytöllä meni sen verran huonosti tämä korotus, että menen vielä todennäköisesti ensi keväänä uudelleen ainereaaliin jos silloin saisi korotettua. Sitten onkin jo kaikki korotuskerrat käytetty. Nyt on pohjalla reaalista B, joten ihan mukavaa se olisi jos saisi sen sinne C:hen tai vaikka M:ään.

• nyksy

Taisi mennä aika vessasta huuhtoen koko reaali..
      :(

Millonkohan opettajilta voi kysellä alustavia arvosana-arvioita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      47
      2245
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      1843
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1465
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1289
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      110
      1289
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      874
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe