Loukkaannutko herkästi?

Enkä tarkoita, että jalka/käsi murtuu tms. ;))
Jos mieli sitten on paha, millä olo paranee?

43

2292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

loukkantua ...anteeksi pyytäminen sillä olo paranee tai sitten suljen kyseisen henkilön pois elämästäni

• ..kuulostaa: 'suljen kyseisen henkilön pois elämästäni'. Jos henkilö ei ole ihan 'kuka tahansa' elämässäsi. Kai kuitenkin keskustelette asiasta, jos ei anteeksipyyntöä heti?

• enää pienistä loukkaantua...on hyvin koulittu ja opetettu.

• kovaa, mutta ilman kovaa..' no joo ;) Sori.
        Helpottanee elämää, että osaa suhtautua ja suhteuttaa asioita.

• tufnu

Herkkä on kyllä mieli. Parin viikon dokaus kyllä siihen auttaa, sen jälkeen ei oikein muista mikä se suututtikaan.

• oli lähellä.
        Meinasi mennä tuffen piikkiin tuo kommentti, terveisiä vaan.. vähän jo ihmettelin ;))
        Mutta sulle tufnu, pitäisköhän tässä itkeä vai nauraa, hauska juttu :) Jos ei ole totta!?!

• Sibone kirjoitti:

oli lähellä.
        Meinasi mennä tuffen piikkiin tuo kommentti, terveisiä vaan.. vähän jo ihmettelin ;))
        Mutta sulle tufnu, pitäisköhän tässä itkeä vai nauraa, hauska juttu :) Jos ei ole totta!?!

Sib..e kävi kylässä ;)

• tuffe
        Sanin kirjoitti:

Sib..e kävi kylässä ;)

Kyllä minäkin ihmettelin, olenkos noin nopee :) ja viisas... :))

Olen kyllä herkkä, jos joku arvostelee mua ihan suoraan joudun kyllä nielaisemaan muutaman kerran. Ja hakemaan ystäviltä tukea *buää, se sanoi...* :)) Toisaalta yritän kyllä miettiä oliko kritiikki aiheellinen. Hirveä tarve selvittää asiaa, miellyttää kaikkia. Siitä tahtoisin kyllä pois.

• Sani
        tuffe kirjoitti:

Kyllä minäkin ihmettelin, olenkos noin nopee :) ja viisas... :))

Olen kyllä herkkä, jos joku arvostelee mua ihan suoraan joudun kyllä nielaisemaan muutaman kerran. Ja hakemaan ystäviltä tukea *buää, se sanoi...* :)) Toisaalta yritän kyllä miettiä oliko kritiikki aiheellinen. Hirveä tarve selvittää asiaa, miellyttää kaikkia. Siitä tahtoisin kyllä pois.

..suoraan arvostelu aika reilua toisaalta, eikö. Aiheellista tai ei, on kuitenkin aika paljon sellaista takana pahaa puhumistakin.. ainakin joissain piireissä. Jos suoraan sanotaan pystyy itsekin sitte miettiin oliko aiheellista vai ei.
        Onkohan muuten 'kaikkien miellyttäminen' joteskin sukua kiltteydelle..
        Mietiskelee Sibbe (susi?) ;))

• eeva-sisko

mutta joskus kyllästyn ja haluaisin pois jonkun sellaisen seurasta joka puhuu hyökkäävään sävyyn, tai suorastaan haastaa riitaa.

Unohdan aika helposti pahat asiat, ja hyvä musiikki, sauna , sekä rakkaan ihmisen läsnäolo lepyttää, jos vaikka olisinkin pikkuisen närkästynyt.

• Sani

unohtaa pahat asiat. Useimmiten ei varmaan auta, vaikka niitä miten "hautoisi" mielessään.

• jpntar

..koneella saa joskus kipakoitakin kannanottoja vastaansa. Aika jännä juttu, koska ihmiset eivät tunne, eivätkä näe toisiaan..Jos yhdelle tulistuu tai sanoo takaisin, saa kenties montakin kiukkupussia vastaansa..:( Parempi on huilia..että lauhtuu itsekin..

• Sani

..ne mielikuvat niin vahvoja, että joku voi alkaa puolustaa 'tuntematonta'. Paha sanoa, mutta aikahan se auttaa, yhteen jos toiseenkin asiaan? :)

• jpntar
        Sani kirjoitti:

..ne mielikuvat niin vahvoja, että joku voi alkaa puolustaa 'tuntematonta'. Paha sanoa, mutta aikahan se auttaa, yhteen jos toiseenkin asiaan? :)

" sieppaa ", jos joku tuntematon alkaa aukoa täällä päätä. Kaikkia ei voi, eikä tarvitse edes miellyttää, mutta sittenkin..Anonyymiys on hyvä juttukin, mutta jos sitä käytetään toisten morkkaamiseen niin sitä en hyväksy!

• Sani
        jpntar kirjoitti:

" sieppaa ", jos joku tuntematon alkaa aukoa täällä päätä. Kaikkia ei voi, eikä tarvitse edes miellyttää, mutta sittenkin..Anonyymiys on hyvä juttukin, mutta jos sitä käytetään toisten morkkaamiseen niin sitä en hyväksy!

siis samaa mieltä! Kun ei aina kovin intensiivisesti näitä lue, menee paljon ohi. Tuossa mun edellisessä avauksessa vaan on alkanut pistää silmään jonkun nikittömän nälvimiset. Melkein kun se kohdistuis itseen, että mikä siinä aiheessa saa jonkun niin tuohtuneena 'aukomaan päätään'.

• jpntar
        Sani kirjoitti:

siis samaa mieltä! Kun ei aina kovin intensiivisesti näitä lue, menee paljon ohi. Tuossa mun edellisessä avauksessa vaan on alkanut pistää silmään jonkun nikittömän nälvimiset. Melkein kun se kohdistuis itseen, että mikä siinä aiheessa saa jonkun niin tuohtuneena 'aukomaan päätään'.

nikittömällä oli ehkä vain " paha päivä"..Olisi vain pysynyt kotosalla, eikä huudellut täällä..:(
        Öitä kuitenkin..Aamupostikin näyttää tulevan:)

• Laahustava

Loukkaannun aivan liian helposti ja sitten tulee mielessään toivoneeksi alimpaan syöveriin loukkaajan.Siinä sitten mielessä pyöritellään asiaa joka johti loukkaamiseen ja itseä puolustaen toteaa,ettei vika minussa ollut vaan siinä toisessa no ainakin helpottaa hetkeksi.
      Paranemiseen loukkauksesta tarvin ainakin kaksi hymyä ja halin.(on se kumma kun noi miehet ovat toinen toistaan rumempia)

• Sani

sitten ihan mahdottomia tarvii, jotta lepyt..
        Viimeinen lause meni minulta 'yli'.. mutta ei ollut eka, eikä varmasti vikakaan kerta :)

• Eirek O.

Olen jo aika pitkää aatellut, että se mitä joku sanoo, kertoo loppujen lopuksi enemmän sanojasta kuin siitä ketä loukataan.

• Sani

loukatuksi joutunut muistaisi/huomioisi 'akuutissa' tilanteessa.

• eeoo
        Sani kirjoitti:

loukatuksi joutunut muistaisi/huomioisi 'akuutissa' tilanteessa.

ja kun muistaisi, ei tulisi sanottua pahasti takaisin. Kun ajattelis vaan että no minkäpä se ittelleen voi...

• Sani
        eeoo kirjoitti:

ja kun muistaisi, ei tulisi sanottua pahasti takaisin. Kun ajattelis vaan että no minkäpä se ittelleen voi...

..en kyllä ajatellu, vaan itsekkäästi.
        Ei loukkaisi niin pahasti, kun voisi 'asettua yläpuolelle'. Hah :))
        Tai osaisi lyödä kunnolla 'vyön alle'.

• Eirek O.
        Sani kirjoitti:

..en kyllä ajatellu, vaan itsekkäästi.
        Ei loukkaisi niin pahasti, kun voisi 'asettua yläpuolelle'. Hah :))
        Tai osaisi lyödä kunnolla 'vyön alle'.

Ehkä se on enemmän inhimillisyyden sietämistä kuin "yläpuolelle asettumista". Sen ensimmäisen ajatuksensa tyyliin "voi v**tun ääliö" voi pitää omana tietonaan, ja koittaa vaan suhtautua objektiivisesti, objektiivisesti...

• Sani
        Eirek O. kirjoitti:

Ehkä se on enemmän inhimillisyyden sietämistä kuin "yläpuolelle asettumista". Sen ensimmäisen ajatuksensa tyyliin "voi v**tun ääliö" voi pitää omana tietonaan, ja koittaa vaan suhtautua objektiivisesti, objektiivisesti...

tuon 'yläpuolelle asettumisen' yritin heittääkin, enkä tieteskään osannut sitä noin hyvin muotoilla.
        Arvelin muuten tuon edellisen nikin olevan jo ..zzzzzzzz.. ;))

• Eire Kekko
        Sani kirjoitti:

tuon 'yläpuolelle asettumisen' yritin heittääkin, enkä tieteskään osannut sitä noin hyvin muotoilla.
        Arvelin muuten tuon edellisen nikin olevan jo ..zzzzzzzz.. ;))

unille on ruvettava, kello on jo hyvinkin pitkälti yli jamesbond. Tässä ei kohta enää tiedä kekä on kuka...

• Sani
        Eire Kekko kirjoitti:

unille on ruvettava, kello on jo hyvinkin pitkälti yli jamesbond. Tässä ei kohta enää tiedä kekä on kuka...

..aina aamuun asti..
        Mutta hyviä unia, kauniita kuvia :))

• Erkki Kekki
        Sani kirjoitti:

..aina aamuun asti..
        Mutta hyviä unia, kauniita kuvia :))

ja työn iloa :)

terv. "iltavuorolainen"

• Animus

...mutta liian helposti lähden puolustelemaan itteäni, vaikka väittelykumppani olis sellanen vastarannan kiiski että ihan kun päätä seinään iskisi ;))

Jos joku sanois mua esim pinnalliseks tai materialistiks (tai ahneeks) saattaisin vähän loukkaantua, koska niin olis typerää musta sanoa. Tollasista alkaa liian helposti puolustuksen puheenvuoro.

Jos joku sanois et onpa sulla iso perse, en loukkaantus - ei se nyt niin kauheen pienikään oo ;))

Jos joku väittäis mua tyhmäks jäis sekin kaivelemaan. ÄO on testattu ;))

Mutta toisaalta vain itse tietää totuuden. Eli siinämielessä turhat väittämät voi jättää noteeraamatta.

Mutta väitteleminen on kyllä hauskaa!

• PirreXX

aivan liian helposti itseäni, vaikken olisi edes mitään tehnytkään.
        Ja sitten eksytään helposti jo itse riidan aiheesta.
        Kai tässä tarvii enemmän väittelykokemusta..

• Sani
        PirreXX kirjoitti:

aivan liian helposti itseäni, vaikken olisi edes mitään tehnytkään.
        Ja sitten eksytään helposti jo itse riidan aiheesta.
        Kai tässä tarvii enemmän väittelykokemusta..

..on merkitystä, mun mielestä ainakin, että kuka sanoo, mitä ja miten.
        Eli miten ihmisen tuntee. Jos joku oudompi, heittää jotain vaikka vitsinäkin, sitä voi miettiä että mitähän toi oikein tarkoitti.
        Sitten taas tuttu ihminen, jonka tyylin ja huumorin tietää paremmin.. niin, silloin voi olla tosi hauskaakin :)

• Loistava.polku

Olen jonkinlainen oikeudenmukaisuusneurootikko, ja jos joku sanoo jotain joka on mielestäni aiheetonta tai epäreilua, loukkaannun ihan kamalasti.

En rupea väittelemään enkä sano mitään muutakaan, vetäydyn kuoreeni ja kehitän vihaa ja katkeruutta.

Olen harkinnut voodoo-nuken hankintaa.

• Päivän naurut

Kiitos! Piristit päiväni :D

Voodoo-nukke...Hehhhehhh...

- alter-egoni -

• 44aeniM

aiheesta järjestää kurssin esim. kaikissa työväenopistoissa?

Lisäksi kurssi saisi olla ilmainen (tarvikkeet myös) yli nelikymppisille..;))

• Sani

Hauska! :))
        Toivottavasti loukkaannut tosi harvoin, pakkohan sitä jotenkin on purkaa!

Mä tiedän yhden naisihmisen, joka voi 'ottaa nokkiinsa' niin, ettei toinen edes ymmärrä miten on loukannut. Sitten, aikojen kuluttu hän voi 'iskeä/kostaa' ja 'loukkaaja' on ihan pihalla.

• Animus

• sinkku55

Sitten kun suutun jollekin,niin olen pitkä vihainen voi olla että en puhu sille ihmiselle koskaan ja onkin muutamia ihmisiä sellaisia jolle en puhu,riippuu mitä mulle on sanottu.
      Mut onneksi suutun tosi harvoin.

• syksy silmissä

En yleensä loukkannu helposti, paitsi silloin, kun mun tunnepuolta loukataan.

Aika usein kuulee kerrottavan tarinoita, joissa "rehellisyyttä" on käytetty loukkauksen aseena. Rehellisyyden nimissäkään ei ihan mitä vaan tarvitse toiselle laukoa - asiat voi esittää myös hienotunteisesti, toista loukkaamatta.

Loukattu kärvistelee ikävistä sanoista ja pieni kärsimysnäytelmä alkaa, joka voi kestää tosi pitkäänkin.
      Loukkaaja taas, niin, on mielestään ollut vain suora ja rehellinen ja seisoo "rehellisyytensä" takana. Eipä tarvitse tuntea syyllisyyttä, ei pyytää anteeksi.

Kun vain tietäisikin, millä olon saisi paranemaan.

• Loistava.polku

Rehellisyys on varmaan useimmin käytetty tekosyy sille, että saa siirrettyä ainakin osan taakastaan jonkun toisen niskaan.

Voimia sinulle ja jätä mokomat "rehelliset" omaan arvoonsa. Kiehukoot omissa liemissään.

• syksy silmissä
        Loistava.polku kirjoitti:

Rehellisyys on varmaan useimmin käytetty tekosyy sille, että saa siirrettyä ainakin osan taakastaan jonkun toisen niskaan.

Voimia sinulle ja jätä mokomat "rehelliset" omaan arvoonsa. Kiehukoot omissa liemissään.

Kiitos voimälähetyksestä :) Niin aion tehdä.

Yritän tässä järkeistää: tapa toimia kertoo ihmisestä enemmän kuin tuhat kuvaa.

Mutta minkäs sitä ihminen tunteilleen voi. Tunteet laahavat niin paljon hitaammin perässä kuin järki.

• joku on joskus sanonut "elämä on tunneihmiselle tregediaa, järki-ihmisella komediaa",
        Mutta kumpikohohan näistä tuntee elämän/asiat aidommmin?
        Kaikkea hyvää sinun syksyysi!

• Matias

Tuntuu pahalta, kun itse elää teemalla "kaikille on tilaa" niin joku alkaa mollaa minun elämän arvoja.

• Sani

..myös väärältä :(
        Jos ei arvoillaan/elämällään vahingoita ketään mitenkään, ei kenelläkään pitäisi olla myöskään oikeutta mollata toisen elämän arvoja.

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5727
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      585
      2160
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1161
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1013
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      926
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      60
      897
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      768
    Aihe