Jess!!

KVH

Nyt, perkele, loppu nysvääminen!

Sain potkut tuotannollisista ja taloudellisista syistä parin sadan muun ohella isosta IT-alan yrityksestä. En jäänyt ihmettelemään, vaan hain oitis yhdistelmäajoneuvonkuljettajakurssille. Saan ajettua E-kortin ja kurssin päätteeksi varman työpaikan.

Johan tuota näyttöpäätettä tulikin vahattua. Ja himmoon! Mitästä perkelettä, kun ensin teknikko- ja inssikoulutuksissa seihtemän vuotta ja sitten vielä kone-, ohjelmisto- ja hardissuunnittelussa palan painikkeeksi melekeen yheksän vuotta päälle!

Mutta nyt se loppu! Alan lopultakin oikeisiin töihin...

20

3765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monni

Kun saat sen työpaikan tulet huomaamaan,mihin rumbaan ryhdyit,ajat 3-4 tuhatta kilometriä viikossa 0,16-0,18 euron kilsahinnalla,ilman mitään lisiä oli sitten joulu,pääsiäinen tai maanantai,etkä koskaan kotona.Talvella yöllä, jos kerkeet parituntia nukkua 20 asteen pakkasessa, hytissäsi voi tulla aika kylmä kun vebasto sammuu.En väitä, että edellinen työsi herkkua oli,mutta!!! harkitse vielä.Lisäksi vielä siitä varmasta työpaikasta, olen itse joutunut kävelemään samoista syistä kuin sinä nyt, näistä kunnontöistä noin 5-6 kertaa,että se siitä.
      Tv. Monni.

• chevyfun

Älkää ihmeessä suostuko mihinkään kilsahintoihin! Se ei ole mikään palkka voi kyllä olla palkan lisä. Tiedän kyllä että jokainen isäntä ehdottaa ensin km-taksaa. Tuollaisesta hinnoittelusta on päästävä pois! Oletteko te nuoret niin innokkaita kuskeja että ette välitä enää siitä saatteko laillista palkkaa!!!!! Kun näitä kirjoituksia lukee pääasia tuntuu olevan vain uusi auto. Ei ...kele.
        Itse olen ollut alalla 24 vuotta eli uskon tietäväni jotain muutakin kuin minkä merkkisellä autolla ajan.

• ScaniaR

Kyllähän sun pitäis tietää että tuntipalkalla näitä hommia pittää tehdä, eikä kilometripalkalla. Ja näitäkin hommia on erilaisia, ei kaikki aja pitkää matkaa ja nuku hytissä, vaan ajaa yöksi kotiin nukkumaan.

• Kilsahintakin
        chevyfun kirjoitti:

Älkää ihmeessä suostuko mihinkään kilsahintoihin! Se ei ole mikään palkka voi kyllä olla palkan lisä. Tiedän kyllä että jokainen isäntä ehdottaa ensin km-taksaa. Tuollaisesta hinnoittelusta on päästävä pois! Oletteko te nuoret niin innokkaita kuskeja että ette välitä enää siitä saatteko laillista palkkaa!!!!! Kun näitä kirjoituksia lukee pääasia tuntuu olevan vain uusi auto. Ei ...kele.
        Itse olen ollut alalla 24 vuotta eli uskon tietäväni jotain muutakin kuin minkä merkkisellä autolla ajan.

Kyllä se kilsahintakin käy kun se on kohdallaan! ja purut ja lastaukset tuntityönä.

• Ei huolta.

Noh, vebasto tuskin sammuu joka kerta. Ja varmalla tarkotin sitä, että kurssin jälkeen on työpaikka. En sitä, että se olisi ikuinen. Ja kilometritaksalla ei tarvi ajaa.

Ja joka pitää suunnittelutouhua parempana niin kyllähän sitä herkkua hennoo. Sen kun lähtee opintotuella seihtemäksi vuojeksi koulun penkille ja sen päälle konttoriin. Aina vaan hommat vaikeutuu, vastuu kasvaa ja yökaudetkin on vain numerot mielessä. Ja pahimmassa tapauksessa herää linnasta kun yksi luku laskuissa sattuu menemään väärin.

Ja pääseehän sitä aina takasin näytön viereen jos heinikko ei aijan toisella puolella ookkaan vihertävämpää :)

• Palkasta vielä...
        Ei huolta. kirjoitti:

Noh, vebasto tuskin sammuu joka kerta. Ja varmalla tarkotin sitä, että kurssin jälkeen on työpaikka. En sitä, että se olisi ikuinen. Ja kilometritaksalla ei tarvi ajaa.

Ja joka pitää suunnittelutouhua parempana niin kyllähän sitä herkkua hennoo. Sen kun lähtee opintotuella seihtemäksi vuojeksi koulun penkille ja sen päälle konttoriin. Aina vaan hommat vaikeutuu, vastuu kasvaa ja yökaudetkin on vain numerot mielessä. Ja pahimmassa tapauksessa herää linnasta kun yksi luku laskuissa sattuu menemään väärin.

Ja pääseehän sitä aina takasin näytön viereen jos heinikko ei aijan toisella puolella ookkaan vihertävämpää :)

Ja 0,18 €/km x 4000 km x 4 viikkoa = 2880 €/kk.

Mikä on suunnilleen sama kuin suunnittelijana ympärivuorokautisesta stressistä. Ja ensin piti kuitenkin nälissään opiskella vuositolokulla...

• chevyfun
        Kilsahintakin kirjoitti:

Kyllä se kilsahintakin käy kun se on kohdallaan! ja purut ja lastaukset tuntityönä.

Joo kyllähän vanhakin lähtee sille tielle jos, 0,35/km ja 8000km takuuna purku ja lastaus prosentteineen. Sairas, ym. lomat kta:n mukaan. Kyllä kirjan mukainen palkka on kaikille parempi vaihtoehto ja sehän on akt:n ja skal:n keskinäinen sopimus, eli työnantaja on sitoutunut maksamaan vähintään sen

• rekkajulli
        Palkasta vielä... kirjoitti:

Ja 0,18 €/km x 4000 km x 4 viikkoa = 2880 €/kk.

Mikä on suunnilleen sama kuin suunnittelijana ympärivuorokautisesta stressistä. Ja ensin piti kuitenkin nälissään opiskella vuositolokulla...

mielenkiintoinen lasku toimitus.

noinkohan ajat joka viikko 4000km??

• KVH
        rekkajulli kirjoitti:

mielenkiintoinen lasku toimitus.

noinkohan ajat joka viikko 4000km??

No monnihan se semmoista esitti...

• monni
        KVH kirjoitti:

No monnihan se semmoista esitti...

En esittänyt mitään, vaan kerroin totuuksia näistä "kunnontöistä".Mitä teille siellä koulunpenkillä ei kerrota.Lähinnä varoitukseksi mihin ei pidä suostua.Joku sanoi tässä ketjussa, että ei kaikki aja pitkiämatkoja ja on joka yö kotona.Kuulostaa aika mukavalta,jos palkka on vielä tes.Vaan suurimmalla osalla asiat ovat jotain muuta.Lisäksi vielä talviöinä on muitakin huolia, kuin vebasto,ylämäet, alamäet ja mutkat
        voivat olla aika liukkaat.Tervetuloa alalle,käydään joskus kahvilla,toivottavasti sillä oikealla palkalla, mikä on vain TES!!! koska se on valmiiksi neuvoteltu meille.Voi olla vaikeaa heti koulunpenkiltä saada sitä tessiä, mutta älä anna perksi.Tv.Monni 52v.

• monni kirjoitti:

En esittänyt mitään, vaan kerroin totuuksia näistä "kunnontöistä".Mitä teille siellä koulunpenkillä ei kerrota.Lähinnä varoitukseksi mihin ei pidä suostua.Joku sanoi tässä ketjussa, että ei kaikki aja pitkiämatkoja ja on joka yö kotona.Kuulostaa aika mukavalta,jos palkka on vielä tes.Vaan suurimmalla osalla asiat ovat jotain muuta.Lisäksi vielä talviöinä on muitakin huolia, kuin vebasto,ylämäet, alamäet ja mutkat
        voivat olla aika liukkaat.Tervetuloa alalle,käydään joskus kahvilla,toivottavasti sillä oikealla palkalla, mikä on vain TES!!! koska se on valmiiksi neuvoteltu meille.Voi olla vaikeaa heti koulunpenkiltä saada sitä tessiä, mutta älä anna perksi.Tv.Monni 52v.

Talvella liukkauden lisäksi myös lumisade, monesti saa aura-autolla polkea uraa ainakin syrjemmässä ja se perhanan alijäähtynyt vesi, se nimittäin jäätää tuulilasia vallan kiitettävästi, kun sopivasti sattuu kuuro kohdalle niin osaa muurautua parissa sekunnissa UMPIjäähän. Kokemusta on.
        Ja vielä monnille: voihan palkka olla myös TES:siä parempi, se sitä oikeaa palkaa vasta onkin ;) ;)

• monni
        puukuski kirjoitti:

Talvella liukkauden lisäksi myös lumisade, monesti saa aura-autolla polkea uraa ainakin syrjemmässä ja se perhanan alijäähtynyt vesi, se nimittäin jäätää tuulilasia vallan kiitettävästi, kun sopivasti sattuu kuuro kohdalle niin osaa muurautua parissa sekunnissa UMPIjäähän. Kokemusta on.
        Ja vielä monnille: voihan palkka olla myös TES:siä parempi, se sitä oikeaa palkaa vasta onkin ;) ;)

Sori en muistanut kaikkia syksyn sumuja hirviä
        Ym.Mutta tällä hetkellä harva saa edes sitä tessiä. Minulle kyllä kelpaa parempikin mutta lienee,lähes mahdotonta.Tv. monni 52v.

• Monnin vaimo
        chevyfun kirjoitti:

Olen rekkakuskin vaimo, joka ei näe miestään kotona viikolla, paitsi nyt kun hänellä on kipsi koivessa ja aikaa ajatella. Olen oman alani ay-aktiivi ja ihmettelen suuresti miksi AKT ei hoida rekkakuskien asiaa alkuunkaan. Johtuuko siitä että suurin osa kuljettajista ei kuulu liittoon tai vaan maksaa jäsenmaksun vaatimatta jotain vastineeksi?
        Yrittäkää hyvät ihmiset saada palkka-asianne jo neuvoteltuun kuntoon! En olisi uskonut että näin villejä palkkausmuotoja Suomessa on millään alalla ennenkuin nykyiseen mieheeni tutustuin. Joskus on yritetty laskea kuskin tuntipalkkaa... sanoin että "älä ajattele, muuten tulet hulluksi!"

• Onistuu

Taidat olla just niitä tyyppejä,joilla on teoria pohjaa ja ne runkuthan nää hommat on pilanneetkin,laskelmillaan.Mutta onnea matkaan!

• KVH

Minä pyyhin persettä teorioilla. Lopultakin! Viimeksi haluaisin enää mitään laskea.

Mutta oikeassa oot. Just teoriarunkut on pilanneet koko systeemin. Ilman niitä ei olisi edes kippejä kuorma-autoissa. Ilman niitä ei olisi koko kuorma-autoja.

Itse asiassa, ilman niitä ryömittäisiin vielä luolissa neljällä jalalla...

• jaa
        KVH kirjoitti:

Minä pyyhin persettä teorioilla. Lopultakin! Viimeksi haluaisin enää mitään laskea.

Mutta oikeassa oot. Just teoriarunkut on pilanneet koko systeemin. Ilman niitä ei olisi edes kippejä kuorma-autoissa. Ilman niitä ei olisi koko kuorma-autoja.

Itse asiassa, ilman niitä ryömittäisiin vielä luolissa neljällä jalalla...

Etpä tainut ymmärtää, mitä edellinen tarkoitti "teoriarunkuilla"... Mutta ymmärrät kyllä jos/kun alalle tulet.
        Mutta tervetuloa kuitenkin, pidä maltti talvikeleillä

• töihin

ja eikun vaan teljälle töihin, 4000 kilsaa viikossa tulee helposti. jopa tuplaten.

• päätös

Kaikki hyvät merkit ovat taas ilmassa. YT-Neuvotteluja käydään ja joka paikassa saneerataan. Rahtimies senkun porskuttaa suhdanne sinne tai tänne.

• monni

Tällä alalla ei paljon yt, neuvotteluja käydä,
        vaan pesänhoitaja kertoo sulle, että ota yhteyttä
        työvoimatoimistoon ja täytä palkkaturvahakemus.

• hämy

siellä on heleppo työhaastattelukin. kerrot nimesi ja sitten sinulle annetaan nippu laittomia kiekkoja ja sanotaan että hävitä ne parhaimmalla katsomallasi tavalla...jos älyät mennä nurkan taakse ja valvot 24h ja kun näät poliisi auton tulevan syöt kaikki kiekot mahaasi kenenkään sitä huomaamatta, SAAT PAIKAN!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      101
      3184
    2. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      147
      1993
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      35
      1962
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1951
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      121
      1763
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1679
    7. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1607
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      287
      1433
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      123
      1351
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1210
    Aihe