Varmer

sivusta seurannut

Luin läpi kaikki Varmerin tälle palstalle postaamat jutut. Ei voi muuta kuin kunnioituksella ihmetellä miehen sisukkuutta prokjektinsa kanssa vaikka välillä on tullut ankarastikin lunta tupaan. Välillä ankaraksikin ärtynyt vittuilu ei ole saanut miestä lannistumaan vaan pitkää päivää on painettu verstaalla. Ei monellä ihmisellä löydy tällaista siviili rohkeutta kuin Varmerilta. Tällaisia miehia Suomi tarvitsee. Keep on going!

Muutama kysymys vielä Varmerille:
Minkälainen aikataulu projektillasi on ja minkälaiseen käyttöön Massikka on tulossa?

Itselläkin on tallissa jo 10 vuotta seissyt #% ferkku...ehkäpä jokupäivä sen kimppuun...

21

1958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välillä tuntuu että ollakko vai eikö olla.
      Totta meinaan.
      Hyvä harrastushan tuo "rassaaminen" on kuin "ohjeidenkin" antajia tuntuu olevan, pientä omaa ajatteluakin kannattaa silti, käyttää ainakin välillä joidenkin kohdalla.

    • VARMER

      No joo.

      Ei kai mulla sen kummosempaa aikataulua oo muuta ku sai mahollisimman pikasesti Ferkun kuntoo.

      Oishan se pitäny saaja kesäksi kuntoon, vaan se kesä tuli ja meni niin nopiasti etten kerenny ees pierasta siis "en juuri Ferkuun koskenu".

      Nyt on semmonen onkelma että se ei käynnisty.
      Syöttöpumppu on ilmattu vaan nin ku olet lukenut niin mulla on vielä kokeilematta se polttoaineputkien ilmaus.
      Jos se sitten sillä paukahtas käyntiin.

      Ja vihelijäisinhän se on ollu nyt tuo akku, ku sen olen laittanu paikolleen ja startannu niin miinus napa on lyöny kipinää. Liekkö huhuihin uskomista, että vika olisi huonosti kiinnitetyt akunkengät.

      Mitä olet mieltä asiasta?

      • sivusta seurannut

        Kyllähän ne akunkengät pitää olla kunnon kontaktissa napoihin muuten ne alkaa kipinöimään varmasti jos kengissä ja navoissa on välystä.

        Kyllähän pieni kipinöinti on ihan normaalia pienissä määrin kun kengän akkuun kiinnittää mutta sen on loputtava heti kun kunnon kontakti on saavutettu. Jos näin ei tapahdu vikaa on kyllä jossain.

        Kokeile ihmeessä kiristää kengät ei ole iso vaiva niin selviää johtuuko siitä. Pyöriikö kone startatessa? Kannattaa kokeilla myös vetämällä käyntiin.


      • VARMER
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Kyllähän ne akunkengät pitää olla kunnon kontaktissa napoihin muuten ne alkaa kipinöimään varmasti jos kengissä ja navoissa on välystä.

        Kyllähän pieni kipinöinti on ihan normaalia pienissä määrin kun kengän akkuun kiinnittää mutta sen on loputtava heti kun kunnon kontakti on saavutettu. Jos näin ei tapahdu vikaa on kyllä jossain.

        Kokeile ihmeessä kiristää kengät ei ole iso vaiva niin selviää johtuuko siitä. Pyöriikö kone startatessa? Kannattaa kokeilla myös vetämällä käyntiin.

        Kona pyörii hyvin ku starttaa ja putkesta tulee tutunnäköstä harmajaa savua, niinku aina.

        Kipinöintiä en ole muullon huomannu kuin juuri ku olen kääntänyt start/hehku kohtaan virta-avaimen.

        Sehän voi olla juuri siinä huonon kontaktin takia koska akunnavat ovat erikokoiset ja kun MF-65:ssa akku laitetaan väärinpäin niin se miinus pitää tällön puristaa kunnolla kiinni.


      • sivusta seurannut
        VARMER kirjoitti:

        Kona pyörii hyvin ku starttaa ja putkesta tulee tutunnäköstä harmajaa savua, niinku aina.

        Kipinöintiä en ole muullon huomannu kuin juuri ku olen kääntänyt start/hehku kohtaan virta-avaimen.

        Sehän voi olla juuri siinä huonon kontaktin takia koska akunnavat ovat erikokoiset ja kun MF-65:ssa akku laitetaan väärinpäin niin se miinus pitää tällön puristaa kunnolla kiinni.

        tällainen linkki joka löyty. Vähän teknistä tietoa: http://www.netikka.net/massey/mf65.htm


    • VARMER

      Niin, tärkeinhän se jäi:

      Massikkahan on ollu monta monta vuotta työjuhtana ja tarkoitus ollisi saaja jälleen pelaamaan että sais kyntöhommat reilaan ennen talventuloa.

      Alunperinhän se homma alako siitä ku rupesin kevät talvella putsaamaan nuo imuilmapuolen putket ja putsarit ja sitämyöten aloin käydä läpi valojen toimivuuden ja sain kaikki pelaamaan parkkivaloja myöten.

      Sitte kävin polttoainepuolen suodattimet läpi ja sitte oli tarkotus korjata syöttöpumpusta sen kaasuvivun tiiviste ku puottaa melkoisesti polttoöljyä läpi, vaan en sitten saanu korjattua sitä ja siinä se seiso koko kesän.

      Sitte ajattelin ottaa koko pumpun pois että oisin käyttänyt sen hullossa mutta iski takapakki ja laiton takasi pumpun ja putket kiinni siinämielssä että "vuotakoo ku on tähänkiasti vuotanu" vaan ei se sekään kovinhyvä homma tietenkään oo.

      Ja nyt ollaa täsävaiheesa.

      • sivusta seurannut

        Perskutarallaa jos on menny pumpusta jako sekasiin niin siinä ei enää poppakonstit auta. On vietävä asiantuntevaan diesel huoltoon. Onko tuo 65 sinun päätoiminen raktori vai onko muitakin tallissa?
        Kiirettä pitää kohta on muuten maat jäässä ja kynnöt ei onnistu. Onkos muuten montakin hehtaaria vedettävänä?


      • VARMER
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Perskutarallaa jos on menny pumpusta jako sekasiin niin siinä ei enää poppakonstit auta. On vietävä asiantuntevaan diesel huoltoon. Onko tuo 65 sinun päätoiminen raktori vai onko muitakin tallissa?
        Kiirettä pitää kohta on muuten maat jäässä ja kynnöt ei onnistu. Onkos muuten montakin hehtaaria vedettävänä?

        Tiedätkö miten se pumppu ottaa käyttövoimansa?

        Onko se jollaki hammaspyrällä vai hihnalla vedolla???

        Ja minkäverran sitä pumppua kärsis vetää poispäin että jako menee sekaisin???

        En yrittänyt vetää sitä pumppua poispäin kuin noin 1/2cm. Ja enkä muistaakseni käännelly pumpun asentoa.


      • sivusta seurannut
        VARMER kirjoitti:

        Tiedätkö miten se pumppu ottaa käyttövoimansa?

        Onko se jollaki hammaspyrällä vai hihnalla vedolla???

        Ja minkäverran sitä pumppua kärsis vetää poispäin että jako menee sekaisin???

        En yrittänyt vetää sitä pumppua poispäin kuin noin 1/2cm. Ja enkä muistaakseni käännelly pumpun asentoa.

        osaa valitettavasti vastata kun en ole itse pumppuja koskaan irroitellu. Mutta valistunut arvaukseni on että varmaankin hammaspyörällä pyörii. Oletko kokeillut sillä starttipilotilla käynnistää? Kuinka pitkiä starttaus yrityksiä olet tehnyt? Lataa ainakin se akku aivan täyteen koska se on muutenkin niin pieni kapasiteetiltaan että virta riittää? Pyöriikö kone kuinka rivakasti? Nimittäin laiskalla akulla ei pyörimisnopeus välttämättä nouse riittäväksi. Katoitko jo tuon linkin? http://www.netikka.net/massey/mf65.htm


      • VARMER
        sivusta seurannut kirjoitti:

        osaa valitettavasti vastata kun en ole itse pumppuja koskaan irroitellu. Mutta valistunut arvaukseni on että varmaankin hammaspyörällä pyörii. Oletko kokeillut sillä starttipilotilla käynnistää? Kuinka pitkiä starttaus yrityksiä olet tehnyt? Lataa ainakin se akku aivan täyteen koska se on muutenkin niin pieni kapasiteetiltaan että virta riittää? Pyöriikö kone kuinka rivakasti? Nimittäin laiskalla akulla ei pyörimisnopeus välttämättä nouse riittäväksi. Katoitko jo tuon linkin? http://www.netikka.net/massey/mf65.htm

        Kyllä mää katteli sitä sivustua.


      • VARMER
        sivusta seurannut kirjoitti:

        osaa valitettavasti vastata kun en ole itse pumppuja koskaan irroitellu. Mutta valistunut arvaukseni on että varmaankin hammaspyörällä pyörii. Oletko kokeillut sillä starttipilotilla käynnistää? Kuinka pitkiä starttaus yrityksiä olet tehnyt? Lataa ainakin se akku aivan täyteen koska se on muutenkin niin pieni kapasiteetiltaan että virta riittää? Pyöriikö kone kuinka rivakasti? Nimittäin laiskalla akulla ei pyörimisnopeus välttämättä nouse riittäväksi. Katoitko jo tuon linkin? http://www.netikka.net/massey/mf65.htm

        Niin, kone pyörii tosihyvin ladatulla akulla.


      • sivusta seurannut
        VARMER kirjoitti:

        Niin, kone pyörii tosihyvin ladatulla akulla.

        On toiminut ennen remonttia? Lähtikö se silloin laakista käyntiin vai oliko vaikeuksia myös silloin ?


      • VARMER
        sivusta seurannut kirjoitti:

        On toiminut ennen remonttia? Lähtikö se silloin laakista käyntiin vai oliko vaikeuksia myös silloin ?

        Kaikin puolin hyvin lähti ennen käyntiin, lukuunottamatta vikaa solenoidin ja startin välillä.

        Mutta nyt voi olla yksi syy se kun en ole vielä kerinny ilmata niitä suuttimelle meneviä putkia.


      • sivusta seurannut
        VARMER kirjoitti:

        Kaikin puolin hyvin lähti ennen käyntiin, lukuunottamatta vikaa solenoidin ja startin välillä.

        Mutta nyt voi olla yksi syy se kun en ole vielä kerinny ilmata niitä suuttimelle meneviä putkia.

        homma on edennyt? onko jo lähtenyt käymään vai onko ilmennyt uusia ongelmia?


      • VARMER
        sivusta seurannut kirjoitti:

        homma on edennyt? onko jo lähtenyt käymään vai onko ilmennyt uusia ongelmia?

        En oo vieläkään kerenny kokeilemaan!


    • Pahalla

      Eihän tämä nyt minulle kuulu, mutta sitä se Varmer saa mitä tilaa. On kumma kun se osaa kirjoittaa tänne mut ei osaa enää lukea esim. Starttipilotin purkin kyljestä sen aineen käyttöohjetta.

      Jos kysyy kuin idiootilta, saa idioottimaisen vastauksen. Yksi idioottimainen kysymys on muuten sitten se, että miten pitäs sitten kysyä, ettei kuulostais idiootilta. Jos et sitä itse hokaa, on viisainta olla kysymättä.

      Sitten VARMER itte suuttuu kun joku uskaltaa kyseenalaistaa koko remonttiuhoa, että ei taida olla taitoa ja kokemusta riittävästi alkaa siihen hommaan, niin kirjoitti "Pikkasen ko pittää olla paskamainen valittaja! Pittäähän sitä senverran olla järkiä pääsä että leikkaa ees tuonverran." (http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1000000000000021&posting=22000000008374040)

      Tuohon voisi sanoa tähän nykyiseen starttipilottiprojektiin, että "SAMAT SANAT"

      Jos joku kysyy VARMERin mielestä turhaa kysymystä, esim. sitä, että onko konees bensa- vai diisselikone, tulee iso kasa kiroilumerkkejä ja lopuksi lausahdus:

      "Eehän määny mikkään tyhymä sentää oo, Saakai täälä kysellä selekyyttä asijoihin VAI MITÄ????? " (http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1000000000000021&posting=22000000007939543)

      On se nyt kuitenkin kumma jos ei mies väittää, ettei ole mikään tyhmä, mutta ei osaa päättää käyttääkö vai ei käytä sitä starttipilottia. Hehkuttaa tai ei hehkuta, suhauttelee vaikka korvaansa ja sytkäriä perään, sittenpähän tuon näkee ihan itse miten se toimii tai ei toimi. Ei tämä maailma yhden tollon kuusvitosta kaipaa, vaikka se räjähtäisi taivaan tuuliin, eikös se vaan vähän näinkin ole?

      Se, että ulisee täällä kuukausikaupalla siitä, ettei saa ihmisiltä ohjeita ruiskutuspumpun purkuun ja kasaukseen, on jo pahimmanlaatuista uunotusta. Pumppua varten on olemassa dieselkorjaamoja, kaikissa noin yli 5000 asukkaan taajamissa on ainakin yksi. Katsokoon puhelinluettelosta, niin sieltä löytyypi. Ja kun viisikymmentä ihmistä sanoo et vie korjaamoon ja toiset viisikymmentä vittuilee, niin taas viikon päästä aloittaa VARMER uuden aiheen samalla kysymyksellä, ei näköjään vaan mene jakeluun, et sillä vittuilullakin on tarkoitus, eli "unohda koko juttu, et pääse alkua pitemmälle, jos jo tuossa vaiheessa meni sormi suuhun".

      Ja jos sitten lähtee kotona avaamaan konetta niin avaa sitten itse loppuun asti eikä inise jos joku vipstaaki ei ihan heti aukeakaan, tunnustakoon muussa tapauksessa rehellisesti itselleen, et homma ei luonaa ja kuljetuttaa traktorin autokorjaamolle. Ihan mikä tahansa auto-tai traktorikorjaamo osaa jonkun helvetin o-renkaan vaihtaa kaasuvivun juuressa. Tai avata juuttuneen tyhjennyspropun ja vaihtaa öljyt. Tai vaihtaa polttoaineensuodattimen.

      Haynesin ja I&T tee-se-itse - korjaajien käsikirjoissa on monen operaation alussa maininta, että tämä ja tämä työ vaatii kokemusta ja yleisluontoista koneasentajan sivistystä. Eli niihinkään kirjoihin ei todellakaan kirjoiteta mikä on laakeriulosvetäjä tai mikä on lukkorengaspihti ja miten sitä käytetään. Se homma pitää vaan ite pähkäillä tai mennä aikuiskoulutuskeskuksen tai työväenopiston mekaanikkokurssille.

      Internetin esihistoriassa vuosia sitten tämmöisiä palstoja oli lähinnä vaan tietotekniikan keskustelulle. Kun joku kysyi jotakin todella alkeellista, ohjeteksti ruudulla naaman edessä, muut vastasivat häijysti RTFM = "Read the Fucking Manual". Sitten semmoisiin aina kysyttyihin kysymyksiin tehtiin FAQ - sivuja, eli Frequently Asked Questions. Eli siellä korjaamo-oppaiden koloissa on paljon vielä semmosta erikoistietoa, joista saa ihan hyvin palstantäytettä tänne ilman että tarvii koko ajan kysyä, että miten tää etupyörän pultti aukeaa, pitääkö pyörittää traktoria vai mutteria ja mihin suuntaan ?

      • nelsson

        Vähän turhaa jääräpäisyyttä on havaittavissa ehkä jopa huomattavia määriä. Mutta kyllähän varmasti jokaisella palaa hermot vittuiluun(vaikka se olisikin aiheestakin) varsinkin jos urakat kusee. Varmerillakin massikka on tainnut Massikka maata telakalla jo monta kuukautta. Ehkäpä olisi fiksua hankkia se ohjekirja ettei ainakaan enempää vahinkoa
        pääse syntymään ja saa edes perusasiat haltuun.

        Luoja varjele jos Varmerilla olisi joku teknisesti pidemmällä oleva vehe kuten MF-165 sitten vasta Suomi24 serveri tukossa olisikin :)

        Täytyy vain toivoa ettei miehen tietokone laukea muuten remontti loppuu siihen.


      • Preview

        Tässä seuraavassa ennakkonäytöksenä tulevia keskusteluja kyseisen MF-65:n korjauksesta:

        VARMER:
        "Miten päin nuo takapyörän pultit aukee kun ei tunnu menevän mihinkään suuntaan"

        Kiltti vastaaja:
        "Ne aukeavat vastapäivään, joudut käyttämään pitkää jatkovartta joskus, ruosteenirrotusöljyä mutteriin muutama tunti ennen irrotusyritystä"

        VARMER:
        "Niin mutta kumpi siinä pyörii, pultti vai mutteri ? Onko se mutteri kiinni siinä takapyörässä. Toiselta puolelta ei saa avaimella käännetyksi sitä pulttia, kun se on ihan pyöreä"

        Sarkastinen vittuilija:

        "Siis mutteri sekä pultti ovat paikallaan. Käännä takapyörää niin saat ne auki. Muista kääntää vain päivällä. Muuten et pääse vastapäivään etenkään yöllä."

        VARMER:

        "Eli siis miksi pitää kääntää pyörää, ja mihin päin ?"

        Toinen sarkastinen vittuilija:

        "Ei sitä pyörää käännetä vaan traktoria. Kun vipuat etupäätä nostamalla sitä traktoria ympäri, niin saat samalla pitemmän jatkovarren."

        VARMER:

        " £$%&¤(((#% ?}{!! Täällä ihan piloillaan paskaa jauhetaan, emmää mikään tyhmä ole ! Miksi ette voi kertoa mitään kunnolla"

        Kiltti vastaaja:

        "Siis älä hermostu, VARMER. Se mutteri kyllä liikkuu. Pultti on sillä tavalla sieltä sisäpuolelta, että se ei pääse pyörimään, kun mutteria käännetään. Eli oletko nyt vasemman vai oikean takapyörän kohdalla ?"

        VARMER:

        "Vasemman pyörän kohdalla. Mihin suuntaan minun nyt pitäisi kääntää ?"

        Kiltti vastaaja:

        "Käännä sillä tavalla, että jos sinulla avaimen varsi osoittaa traktorin etupäähän päin avaimen ollessa jo muuterissa kiinni, niin silloin vartta käännetään alaspäin"

        Huvittunut näsäviisas:

        "Muista sitten että toisella puolella sun on käännettävä toiseen suuntaan kuin vasemmalla puolella"

        VARMER:

        "Miten voisiko se olla toisessa takapyörässä eri suuntaan kun tämä vasen aukes kyllä mut tästä oikeesta meni pultti poikki !"

        Kiltti vastaaja:

        "Siis mihin suuntaan sä käänsit siellä toisella puolella"

        VARMER:

        "No käänsin alaspäin kun oli pultissa kiinni ja varsi nokkaan päin, eikö se niin ollut"

        Huvittunut näsäviisas:

        "No enkö mä sanonut, että pitää toisella puolella kääntää eri suuntaan, vaikkakin itsestäs katsoen samaan suuntaan"

        VARMER:

        "#&&%¤¤¤)(!!=@££$$ ettäkö vois sitten neuvoa kerralla oikein nyt on pultti poikki"

        Kiltti vastaaja:

        "Älä Varmer huoli, osta pultti Isojoen Konehallista tilaamalla, Eli avaa nyt ne muut sitten toisella tavalla kuin se katkennut"

        VARMER:

        "Auki on, mutta miten mä saan pois ton katkenneen pultin. Onko siinä kierre mutta miten sitä nyt sitten voi kiertää, kun ei ole muuteriakaan"

        Kiltti vastaaja:

        "Naputtele se reiästään ulos, kyllä se sieltä tulee."

        VARMER:

        "Ei tullut vaikka miten naputtelin."

        Utelias:

        "Miltä puolelta naputtelit ?"

        VARMER:

        "No sieltä suunnasta missä on taka-akseli ja ne ronkat"

        Kolmas sarkastinen vittuilija:

        "Eihän se muuten irtoa kuin rälläköimällä viipale siitä akselin pään laipasta, jolloin se katkennut pultti jää siihen viipaleeseen. Varaosaliikkeestä saa semmoisia hitsattavia paloja joissa on uusi pultti mukana."

        Säälittelijä:

        "No hei naputtele sieltä akselin pään puolelta, hyvä ihminen sentään. Siinä pultissa on semmoinen leveä kanta siellä sisäpäässä , ei se voi tulla sieltä läpi ulospäin !"

        VARMER:

        "No olisitta heti sanonut, miksei täällä voi mitään sanoa kerralla oikein"

        Jatkuu huomenna.....


      • VARMER

        PYSY KAUEMPANA PASKA!!!!!!!!

        Ei mitään järkiä koko jutussa minkä VAIVOIN SAIT RUSTATTUA PASKA!!!!!!!!!!!!!








































































































































































































































































































        VALITASIT ÄITILLES!!!!!!!!!!!!!


      • VARMER
        Preview kirjoitti:

        Tässä seuraavassa ennakkonäytöksenä tulevia keskusteluja kyseisen MF-65:n korjauksesta:

        VARMER:
        "Miten päin nuo takapyörän pultit aukee kun ei tunnu menevän mihinkään suuntaan"

        Kiltti vastaaja:
        "Ne aukeavat vastapäivään, joudut käyttämään pitkää jatkovartta joskus, ruosteenirrotusöljyä mutteriin muutama tunti ennen irrotusyritystä"

        VARMER:
        "Niin mutta kumpi siinä pyörii, pultti vai mutteri ? Onko se mutteri kiinni siinä takapyörässä. Toiselta puolelta ei saa avaimella käännetyksi sitä pulttia, kun se on ihan pyöreä"

        Sarkastinen vittuilija:

        "Siis mutteri sekä pultti ovat paikallaan. Käännä takapyörää niin saat ne auki. Muista kääntää vain päivällä. Muuten et pääse vastapäivään etenkään yöllä."

        VARMER:

        "Eli siis miksi pitää kääntää pyörää, ja mihin päin ?"

        Toinen sarkastinen vittuilija:

        "Ei sitä pyörää käännetä vaan traktoria. Kun vipuat etupäätä nostamalla sitä traktoria ympäri, niin saat samalla pitemmän jatkovarren."

        VARMER:

        " £$%&¤(((#% ?}{!! Täällä ihan piloillaan paskaa jauhetaan, emmää mikään tyhmä ole ! Miksi ette voi kertoa mitään kunnolla"

        Kiltti vastaaja:

        "Siis älä hermostu, VARMER. Se mutteri kyllä liikkuu. Pultti on sillä tavalla sieltä sisäpuolelta, että se ei pääse pyörimään, kun mutteria käännetään. Eli oletko nyt vasemman vai oikean takapyörän kohdalla ?"

        VARMER:

        "Vasemman pyörän kohdalla. Mihin suuntaan minun nyt pitäisi kääntää ?"

        Kiltti vastaaja:

        "Käännä sillä tavalla, että jos sinulla avaimen varsi osoittaa traktorin etupäähän päin avaimen ollessa jo muuterissa kiinni, niin silloin vartta käännetään alaspäin"

        Huvittunut näsäviisas:

        "Muista sitten että toisella puolella sun on käännettävä toiseen suuntaan kuin vasemmalla puolella"

        VARMER:

        "Miten voisiko se olla toisessa takapyörässä eri suuntaan kun tämä vasen aukes kyllä mut tästä oikeesta meni pultti poikki !"

        Kiltti vastaaja:

        "Siis mihin suuntaan sä käänsit siellä toisella puolella"

        VARMER:

        "No käänsin alaspäin kun oli pultissa kiinni ja varsi nokkaan päin, eikö se niin ollut"

        Huvittunut näsäviisas:

        "No enkö mä sanonut, että pitää toisella puolella kääntää eri suuntaan, vaikkakin itsestäs katsoen samaan suuntaan"

        VARMER:

        "#&&%¤¤¤)(!!=@££$$ ettäkö vois sitten neuvoa kerralla oikein nyt on pultti poikki"

        Kiltti vastaaja:

        "Älä Varmer huoli, osta pultti Isojoen Konehallista tilaamalla, Eli avaa nyt ne muut sitten toisella tavalla kuin se katkennut"

        VARMER:

        "Auki on, mutta miten mä saan pois ton katkenneen pultin. Onko siinä kierre mutta miten sitä nyt sitten voi kiertää, kun ei ole muuteriakaan"

        Kiltti vastaaja:

        "Naputtele se reiästään ulos, kyllä se sieltä tulee."

        VARMER:

        "Ei tullut vaikka miten naputtelin."

        Utelias:

        "Miltä puolelta naputtelit ?"

        VARMER:

        "No sieltä suunnasta missä on taka-akseli ja ne ronkat"

        Kolmas sarkastinen vittuilija:

        "Eihän se muuten irtoa kuin rälläköimällä viipale siitä akselin pään laipasta, jolloin se katkennut pultti jää siihen viipaleeseen. Varaosaliikkeestä saa semmoisia hitsattavia paloja joissa on uusi pultti mukana."

        Säälittelijä:

        "No hei naputtele sieltä akselin pään puolelta, hyvä ihminen sentään. Siinä pultissa on semmoinen leveä kanta siellä sisäpäässä , ei se voi tulla sieltä läpi ulospäin !"

        VARMER:

        "No olisitta heti sanonut, miksei täällä voi mitään sanoa kerralla oikein"

        Jatkuu huomenna.....

        Samoin sulle PREVIEW!!!!!!!!!!!!!!!!1
        PYSY KAUEMPANA PASKA!!!!!!!!

        Ei mitään järkiä koko jutussa minkä VAIVOIN SAIT RUSTATTUA PASKA!!!!!!!!!!!!!








































































































































































































































































































        VALITASIT ÄITILLES!!!!!!!!!!!!!


      • kyllä
        Preview kirjoitti:

        Tässä seuraavassa ennakkonäytöksenä tulevia keskusteluja kyseisen MF-65:n korjauksesta:

        VARMER:
        "Miten päin nuo takapyörän pultit aukee kun ei tunnu menevän mihinkään suuntaan"

        Kiltti vastaaja:
        "Ne aukeavat vastapäivään, joudut käyttämään pitkää jatkovartta joskus, ruosteenirrotusöljyä mutteriin muutama tunti ennen irrotusyritystä"

        VARMER:
        "Niin mutta kumpi siinä pyörii, pultti vai mutteri ? Onko se mutteri kiinni siinä takapyörässä. Toiselta puolelta ei saa avaimella käännetyksi sitä pulttia, kun se on ihan pyöreä"

        Sarkastinen vittuilija:

        "Siis mutteri sekä pultti ovat paikallaan. Käännä takapyörää niin saat ne auki. Muista kääntää vain päivällä. Muuten et pääse vastapäivään etenkään yöllä."

        VARMER:

        "Eli siis miksi pitää kääntää pyörää, ja mihin päin ?"

        Toinen sarkastinen vittuilija:

        "Ei sitä pyörää käännetä vaan traktoria. Kun vipuat etupäätä nostamalla sitä traktoria ympäri, niin saat samalla pitemmän jatkovarren."

        VARMER:

        " £$%&¤(((#% ?}{!! Täällä ihan piloillaan paskaa jauhetaan, emmää mikään tyhmä ole ! Miksi ette voi kertoa mitään kunnolla"

        Kiltti vastaaja:

        "Siis älä hermostu, VARMER. Se mutteri kyllä liikkuu. Pultti on sillä tavalla sieltä sisäpuolelta, että se ei pääse pyörimään, kun mutteria käännetään. Eli oletko nyt vasemman vai oikean takapyörän kohdalla ?"

        VARMER:

        "Vasemman pyörän kohdalla. Mihin suuntaan minun nyt pitäisi kääntää ?"

        Kiltti vastaaja:

        "Käännä sillä tavalla, että jos sinulla avaimen varsi osoittaa traktorin etupäähän päin avaimen ollessa jo muuterissa kiinni, niin silloin vartta käännetään alaspäin"

        Huvittunut näsäviisas:

        "Muista sitten että toisella puolella sun on käännettävä toiseen suuntaan kuin vasemmalla puolella"

        VARMER:

        "Miten voisiko se olla toisessa takapyörässä eri suuntaan kun tämä vasen aukes kyllä mut tästä oikeesta meni pultti poikki !"

        Kiltti vastaaja:

        "Siis mihin suuntaan sä käänsit siellä toisella puolella"

        VARMER:

        "No käänsin alaspäin kun oli pultissa kiinni ja varsi nokkaan päin, eikö se niin ollut"

        Huvittunut näsäviisas:

        "No enkö mä sanonut, että pitää toisella puolella kääntää eri suuntaan, vaikkakin itsestäs katsoen samaan suuntaan"

        VARMER:

        "#&&%¤¤¤)(!!=@££$$ ettäkö vois sitten neuvoa kerralla oikein nyt on pultti poikki"

        Kiltti vastaaja:

        "Älä Varmer huoli, osta pultti Isojoen Konehallista tilaamalla, Eli avaa nyt ne muut sitten toisella tavalla kuin se katkennut"

        VARMER:

        "Auki on, mutta miten mä saan pois ton katkenneen pultin. Onko siinä kierre mutta miten sitä nyt sitten voi kiertää, kun ei ole muuteriakaan"

        Kiltti vastaaja:

        "Naputtele se reiästään ulos, kyllä se sieltä tulee."

        VARMER:

        "Ei tullut vaikka miten naputtelin."

        Utelias:

        "Miltä puolelta naputtelit ?"

        VARMER:

        "No sieltä suunnasta missä on taka-akseli ja ne ronkat"

        Kolmas sarkastinen vittuilija:

        "Eihän se muuten irtoa kuin rälläköimällä viipale siitä akselin pään laipasta, jolloin se katkennut pultti jää siihen viipaleeseen. Varaosaliikkeestä saa semmoisia hitsattavia paloja joissa on uusi pultti mukana."

        Säälittelijä:

        "No hei naputtele sieltä akselin pään puolelta, hyvä ihminen sentään. Siinä pultissa on semmoinen leveä kanta siellä sisäpäässä , ei se voi tulla sieltä läpi ulospäin !"

        VARMER:

        "No olisitta heti sanonut, miksei täällä voi mitään sanoa kerralla oikein"

        Jatkuu huomenna.....

        varmasti takapyörät irtoaa, mutta sitten taas kusessa ollaan kun ei ole ohjeita etupyörille. Pistäppä lisaa näitä ohjeita. Noi äsköset oli aivan mahtavia :D Helpottaa VARMERInkin urakkaa huomattavasti kun joku kysyy jo valmiiksi :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3797
    2. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2566
    3. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1995
    4. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1741
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

      Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1536
    6. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1511
    7. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1321
    8. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

      Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

      Yhdistää?
      Ikävä
      82
      1242
    Aihe