Mikä vikana soittimessani????

Ononononnno

Jeps. Eli ongelma on se, että hyvinkin usein kuunnellesani vinyylejä, vasen kanava mykistyy ja sieltä kuuluu lähinnä vain pauketta (lue epämääräistä rahinaa ja kolinaa) yläosastolta. Vahvistimesta ei voi olla kiinni koska muuten toimii moitteettomasti.

Soitin on Pioneerin PL-740 ja äänirasia ortofonin OMP 5E.

4

2490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hifi

Antiskating säätö saattaa olla pahasti pielessä jolloin levyn pyöriessä neula pyrkii pois urasta. Neulan täytyy pysyä levyä soittaessa rasian keskilinjalla. Tarkasta asia katsomalla rasiaa suoraan edestä. Äänirasian neulapaino kannattaa säätää tehtaan suosittelemaan maksimiarvoon. Se parantaa neulan seurantaa ja sitä kautta säästää äänilevyjä. Nykyisten rasioiden maksimineulanpainot ovat niin pieniä että paino itsessään ei syö levyä.

• pertti

Jos kanava häipyy, vika voi olla äänirasian kontakteissa. Käytä pois ja tökkää uudelleen sisään. Kokeillla voit myös jotain kontaktispräyta. Onko neulassa pölyä?? Tai levyssä? Jos rahisee, voi myös johtua siitä. Onko muuten levarissasi neulapaino näkyvissä grammoissa? Kunnon levysoittimessa täytyy näkyä neulapaino. Esim. Dualeilla voi soittaa hyväkuntoista vinyyliä 0,5 g:n neulapainolla. Jonkun perusstereon levari ei yleensä pompi. Syy on yksinkertaisesti aika reilunpuoleinen neulapaino. Näitä ei muuten yleensä edes kutsuta levysoittimiksi vaan levynkyntäjiksi... Jos tilanne ei korjaannu, lähetä viestiä, minun mielestä vinyylit ovat paras tapa nauttia musiikista. Minulla itselläni on muutamia tuhansia ja soittimiakin noin puoli tusinaa.

• Suuri ilmakivääri man

Osa levyistä myös pomppii ihmeen paljon, myös aivan tuliterät, joten tämäkin vaivaa. Vasemman kanavan

Lisääppä neulapainoa(jos vain voit säätää sitä)..ilmeisesti sitä on liian vähän..jos soittimesta löytyy manuaali niin vilkasehan sitä.

• ppa

ja jossei puhdistus auta niin vaihda

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe