mukailtu sairaaladieetti 13.pv

sotanorsu

Olen kirjoitellut tuonne "lihavuus"- palstalle, mutta kirjoitanpa nyt tännekin.

Eli:

Olen 166 cm pitkä ja painan 77 kiloa. Mittani ovat 104 cm (lantionympärys), 92 cm (vatsa) ja 110 cm (rinnanympärys).

Syön masennukseen, stressiin ja tyhjään olotilaan, mitä vaan ja liikaa. Liikun kyllä koiran kanssa lenkkeillen päivittäin, mutta ei siitä ole ollut apua tän ylipainon kanssa.

Tunnen olevani hirveä tankki ja huono itsetunto senkuin huononee. Olen jojo-laihduttaja; jos päätän, voin vaikka kaksi viikkoa syödä pelkkää salaattia. Kiloja tippuu noin 5 kg, mutta ne tulevat aina parin kuukauden sisällä takaisin. Toiseksi juon liikaa.
Tiedän, että ruokatapoja ja juomista tulisi muuttaa, mutta en saa itseäni niskasta kiinni niin, että muutos olisi myös pysyvä (ei kahden viikon rääkki)..Usein myös ahmin niin paljon, että jälkeenpäin koitan oksentaa ja kun en pysty siihen, itku, turhautuminen ja itseviha iskevät.

Vihaan itseäni tällaisena, haluaisin olla anorektisen laiha!

"aloitin 13 pv sairaaladieetin"

Kirjoittanut: sotanorsu 25.9.2005 klo 18.45
   Tänään aloitin, lähtöpaino nyt 76,6 kg. Kirjoittelen tänne edistymisestäni, jospa se auttaisi motivoitumisessani.

En voi vetää sitä ihan yhtä tiukasti kuin ohjeet määräävät, koska vedin sen vasta heinäkuussa ja sen saisi uusia vain 6 kk päästä.
Syön paljon hedelmiä ja kananmunia, jätän vaalean leivän, pastan, perunan, herkut ja alkoholin pois. On syytä lähteä muutama kilo, en kestä enää itseäni >:(

Tänään:

Paino 75,6 kg eli tasan kilo lähtenyt (nesteitä).

Eilen söin 2 paistettua kananmunaa, 3 luumua, greipin, palan kurkkua, viinirypäleitä.

Join 2 kuppia kahvia maidon kera, vichyä ja vettä.

10

3873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sotanorsu

Siis tarkoituksena olisi nyt saada se sysäys niihin terveellisempiin elämäntapoihin, minusta tuntuu, että ne ovat helpommin saavutettavissa, kun ensiksi paino putoaa reilummin. Olen niin malttamaton.

Tiedän tietenkin, että jos jatkan syömistäni samallalailla kuurin jälkeen, kilot tulevat takaisin. Nyt yritänkin pitää tämän linjan kuitenkin myös dieetin jälkeen.

Jos raportoin tänne edistymisestäni, dieetistä lipsumiset jäävät vähemmälle.

• sotanorsu

Tänään 3. pv. menossa.

Eilisen ruokavalio:

1 kuppi kahvia maidon kera
        4 luumua
        pala kurkkua
        munakas; 3 munaa, 1 peruna, vähän sipulia, rasvaa ja suolaa

Aamupaino 75,6 kg.

• Tuolla sun ruokavaliolla vain ei ole kauhiasti tekemistä hiilihydraattitietoisten ruokavalioiden kanssa.

• sotanorsu

Huomasinkin, että otsikkoni on hiukan harhaanjohtava. Se sairaaladieetti, josta puhuin, koostuu kananmunista, pihveistä ja vihanneksista, joten aika Atkinsin linjoilla ollaan.

En kuitenkaan noudata nyt sitä, vaan omaa versiota kevyemmästä ruokavaliosta. Mulla ei ole rahaa syödä pihvejä joka päivä ja tänään esim. söin puuroa.

Otsikko pitäisi oikeastaan vaihtaa "kevyempi ruokavalio"-kuuri tms...

• Kiril
        sotanorsu kirjoitti:

Huomasinkin, että otsikkoni on hiukan harhaanjohtava. Se sairaaladieetti, josta puhuin, koostuu kananmunista, pihveistä ja vihanneksista, joten aika Atkinsin linjoilla ollaan.

En kuitenkaan noudata nyt sitä, vaan omaa versiota kevyemmästä ruokavaliosta. Mulla ei ole rahaa syödä pihvejä joka päivä ja tänään esim. söin puuroa.

Otsikko pitäisi oikeastaan vaihtaa "kevyempi ruokavalio"-kuuri tms...

kuulu vähähiilihydraattiseen ruokavalioon, vaikka onkin halpaa raaka-aineiltaan.

• Siulle

Yksi ystävättäreni valitti pari vuotta jatkuvasti ihan samaan tyyliin, kuin sunkin viesti nyt. Se oli aina masentunut ja jojolaihdutti jatkuvasti. Joka viikko se aloitti uuden kuurin ja aina se kuuri loppui mässäilyyn, koska sitä masensi. Nykyään se kaveri lähettelee jo aika pirteitä viestejä, sen jälkeen, kun vihdoin uskoi kokeilla ehdottamaani, jonka itsekin huomasin hyväksi. Eli itsekin aikoinani olin samanlainen.

Mä itse olen syönyt jo pari vuotta e-epa kapseleita ja huomasin jo aloittamisen aikoihin, että mieli piristyi. Sama kaverillani, jonka vihdoin sain niitä syömään, niin on sitä jatkanut. Kaverilleni en vielä ole saanut sitä viestiä perille, että voisi syödä enemmän proteiinia suhteessa hiilareihin, niin sekin auttaisi, mutta taitaa olla ihan ok päällä jo e-epa rasvahapoilla. Mutta itse käytän nykyään enemmän proteiineja ja vähemmän hiilareita. Se on todettu, että hiilariruoalla on ihan mahdotonta laihduttaa. Se laihis ei kestä kuin muutaman päivän, ainakin juuri omalla kohdallani ja kierre sen kun jatkuu. Tiedät varmaan tunteen raskaan lounaan jälkeen, kun olet syönyt ranskalaisia, ym. hiilareita tosi paljon. Nukuttaa ja väsyttää. Sama, kun vetää herkkuja, karkkeja ja sipsejä, niin niitä vetää koko ajan vuorotelle, eikä loppua näy. Mä herkuttelen nykyään aika vähän ja vain jäätelöllä silloin tällöin. Voin jo jättää osan jätskistä pakastimeen odottamaan ensi viikkoon tai ylihuomiseen eikä tarvitse syödä koko pakettia heti kerralla. Kaikki parani siinä vaiheessa, kun aloin syömään proteiinia vähintään 1 g/painokilo päivässä. Nykyään syön väh. 2 g/kg. Soijaproteiinijauhekin on muuten aika halpaa ja onhan jauheliha ja keittokinkku, rahka ja raejuustokin halpaa ja täyttä proteiinia. Syö niitä, viimeistään sitten, kun taas huomaat, ettei tämäkään aloittamasi laihis kestänyt. Tulet huomaamaan. Anteeksi, että sanon näin, mutta ruokavaliosi on liian "kevyt" eli liian hiilarinen.

• mimmi

Liikalihava ihminen on useimmiten ylensyönyt MUTTA ALIRAVITTU !!! Kannattaa ehdottomasti jättää ne hiilarit ja ottaa lisäksi monivitamiini. Kun siirryt vähähiilariselle ruokavaliolle ei sinun tee läheskään entiseen tapaan mieli nameja yms. turhaa joista elimistö ei saa yhtään mitään. Kokeile kuukausi - uskon että haluat muuttaa sen jälkeen koko elämäntapasi. Mitkään ihme/pikadietit jotka on tarkoitettu viikon/parin painonpudotukseen eivät auta sinua. KOKEILE EDES!

• sotanorsu
        mimmi kirjoitti:

Liikalihava ihminen on useimmiten ylensyönyt MUTTA ALIRAVITTU !!! Kannattaa ehdottomasti jättää ne hiilarit ja ottaa lisäksi monivitamiini. Kun siirryt vähähiilariselle ruokavaliolle ei sinun tee läheskään entiseen tapaan mieli nameja yms. turhaa joista elimistö ei saa yhtään mitään. Kokeile kuukausi - uskon että haluat muuttaa sen jälkeen koko elämäntapasi. Mitkään ihme/pikadietit jotka on tarkoitettu viikon/parin painonpudotukseen eivät auta sinua. KOKEILE EDES!

Kiitoksia viesteistänne.

Olenkin päättänyt tässä nyt vain yksinkertaisesti syödä vähemmin ja terveellisemmin; paljon kasviksia ja hedelmiä.

Eilen sorruin suklaaseen, mutta mulla on menkkojen aikaan aina hirveä suklaanhimo :/

Kohta viikko terveellisempiä elämäntapoja takana ja paino pudonnut 1,5 kg. Eli hyvä vauhti eikä pelkkiä nesteitä. Yritän saadakin nyt tippumaan sen n. kilon viikossa vauhdilla.

• sotanorsu

paino 74,9 kg eli tippunut 1 kg 700 grammaa viikossa :)

mitat ovat kyllä pienentyneet; rinnanympärys 108 cm (-2 cm), masu 86,5 cm (-5,5 cm) ja lantio 97,5 cm (-7,5 cm)

:O

tietysti mittoja ei saa aina millilleen samasta kohdasta mitattua, mutta pienentyneet on joka tapauksessa.

tästä on hyvä jatkaa, terveellisellä vauhdilla ja elämäntavoilla :)

• Siulle

että olet kestänyt viikonkin tuota, mutta vaihda dieettityyliä ennen kuin repsahdat. Ja tuosta on hyvä jatkaa. Viikon aikana pudotettu ei välttämättä pysy, jollet jatka tasaisesti... Oikein kootussa dieetissä repsahduksetkin on paljon pienempiä. Itse en esim. syö enää ikinä itseäni ähkyyn oloon sunnuntaisin tv:n ääressä. Saatan jopa lähteä lenkille, koska olo on niin hyvä.

Laihdutin aikoinaan 74 kg:sta 69 kg:oon tarkkailemalla pelkkiä kaloreita ja söin loppujen lopuksi tosi vähän. Jossain vaiheessa onneksi tajusin ruveta syömään proteiineja, koska en olisi jaksanut pitää painoani tähän asti sillä vähäisellä ruokamäärällä. Palelsikin aina. Nykyään paino on vielä samoissa ja syön kuitenin paljon enemmän. Proteiinit laittaa elimistön termostaatin päälle. Ja se monivitamiinitabletin ottaminenkaan ei ole pahitteeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      5003
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4239
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2125
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1898
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1493
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94