Miten meni reaali?

-abi06-

Eli minkälaisia pisteitä saitte syksyn reaalista. Itse sain alustavasti noin 27. Odotin parempaa. Jos muillakin meni huonosti niin ehkä ne joutuvat vetämaan koko arvosteluasteikkoa alaspäin^^.

35

3874

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin ikään abi06

33 pojoa napsahti alustavasti. se on sit siinä kiikun ja kaakun tuleeko eksima vai manga... nyt jännittää...

• -87

31,olisin odottanu parempaa mut yx fyssan tehtävä meni ja pilas.... :/

• iba

Kuudesta vastauksesta olen tähänmennessä saanut pojot, 24. E oli taviotteena joten tiukoille menee.....Filosofiaan olin lukenut eniten ja siitä tuli vähiten pojoja, kyllä vituttaa vähäsen.

• miten meni

Keneltä olette kysyneet pisteitä? Rehtorilta, kansilasta, eri aineiden opettajilta, luokanvalvojilta..? Meille ei kyllä tuolla Kuninkaantiellä informoida mitään!

• serjtrk

Meillä pitää kysyä niiltä opettajilta joiden aineihin vastasi. Mutta me saamme vasta tämän viikon lopussa tietää. Perseelleen meni.

• jurpii

Kuulemma B:n sain, saattaa laskea vielä A:han.

Kyllä ny vituttaa ni jumalattomast.

• emma

..saada A:ta, ku vastasin vaan kuuteen.. tai no tavallaan viiteen, yks vastaus meni perseelleen! Oon jo iha varma siit et en pääse läpi, et taitaa nyt juhlat siirtyä kevääseen:/

• mira

saada edes A:ta, ku vastasin vaan kuuteen, kaikki psykaa.. tavallaan viiteen, koska tiedän yhen menneen perseelleen! En käyttäny mitään hienoja sanoja ym. selitin vaan kaiken mieleen tulleen.. oon jo valmistautunu siihen et en läpi pääse ja juhlat siirtyy kevääseen, mut kuitenki, mitään mahd? Huomenna käyn kysyyn alustavat tulokset.

• miraemma

sekoileva kone:/

• ....
        miraemma kirjoitti:

sekoileva kone:/

Luulen että ainakin hyvin vaikeata on. Psykologiaan kun tarvitaan niitä käsitteitä, perkkä arkitieto ei käy, kuten siinä ensimmäisessä tehtävässä piti pohtiakkin.

Mutta toivottavasti onnistut. 12 pistettä pitäisi saada viidellä kysmyksellä, jotta A:n saisit, Miksi et vastannut useampaan?

• sainpas..
        .... kirjoitti:

Luulen että ainakin hyvin vaikeata on. Psykologiaan kun tarvitaan niitä käsitteitä, perkkä arkitieto ei käy, kuten siinä ensimmäisessä tehtävässä piti pohtiakkin.

Mutta toivottavasti onnistut. 12 pistettä pitäisi saada viidellä kysmyksellä, jotta A:n saisit, Miksi et vastannut useampaan?

..peräti 18 pistettä! Eli sehän on siinä rajoilla etteikö B tulis ja C:nki raja lähellä (jos nyt kokonaispistemääriä laskettais.. mut enpä jaksa uskoa):D Ihme kyllä.. ope katto pitkään ku taivastelin tota pistemäärää, vaik se nyt voi ihan hyvi jäädä Aaksikin:D Mut olin niiiin valmistautunu siihe etten läpäse..

• Crrry

Uusin reaalin ja hyvin varmasti kevään M korottuu E:hen, 36 pistettä. Oon tyytyväinen. Hyvä näin. (ainahan se L:n himo siellä jossai takaraivossa kuitenki piilee;))

• Sain alustavan arvostelun mukaan 30 pistettä joten tulossa ois M, mutta tässä lukiossa maantiedon ja biologian tehtävät arvostellaan niin tiukasti, että pisteet saattaa hyvinkin nousta YTL:ssä ja saatan saaha E:n. Hope so.....

• pihalla..

Sain alustavasti 34 pistettä. Mistä te tiedätte mitä numeroa pisteet vastaa? Mulla ei oo mitään käsitystä, mitä noi mun pisteet tarkoittaa numeron kannalta... Löytyykö jostakin nettisivulta vanhoja pisterajoja?

Niin, meidän lukiossa ainakin piti kysyä kansliasta noi pisteet, ei opettajilta.

• iba

http://www.ylioppilastutkinto.fi/ylioppilastutkinto/pisterajat/

Sieltähän noita vanhoja pisterajoja löytyy.

Itse sain uskonnon alustavat pisteet tänään, 20p. Eli tavoite (C) täyttyy melko varmasti, kun kolmesta on kuitenkin vielä pisteet saamatta. Manganikin saattaa hyvällä tuurilla tulla :)

• Jenny*

Tän hetken alustava tilanne on 14 pistettä ja kaks tehtävää on viel tarkastamatta!!!! Keväällä päässy 12 pisteellä läpi! Musta ehkä tuleekin ylioppilas, olin lähes varma et en pääsis reaalii läpi!!!! JEEE! :) :) :)

• ...

Oli kyllä huonoin mahdollinen pistemäärä, 39 pistettä. Ei perkele kun pisteen tai pari jää vajaaks. No vois koittaa keväällä uusiks.

• petu

Voin olla tyytyväinen! Reaali lähti 41 pisteenä ja äikkä 92! Nyt vaan rukoillaan, et pisterajat säilyy. Kaksi laudaturia syksyn kirjotuksista ois kyllä mahtava juttu!

Meillä opettajat sano, että yleensä syksyllä on pisterajat alempana, joten 39 voi myös saada ällän. Toivotaan parasta!

• tähän mennessä

15 pistettä kolmesta tehtävästä, viisi vielä tarkistamatta!! Ja luulin etten pääsis edes läpi. Nyt näyttää siltä että voin toivoa jopa eetä!

• kissmet87

anteeks vaan, mut miten voi ihminen arvioida itsensä niin väärin, että ensin pelkää, pääseekö edes läpi ja sitten onkin toiveissa E kun meni niin hyvin?? Voisinko joku valaista asiaa, että miten on mahdollista. Eikö jokainen nyt suunnilleen tiedä omat kykynsä vai onko tämä taas jotain leuhkimista??

• ------
        kissmet87 kirjoitti:

anteeks vaan, mut miten voi ihminen arvioida itsensä niin väärin, että ensin pelkää, pääseekö edes läpi ja sitten onkin toiveissa E kun meni niin hyvin?? Voisinko joku valaista asiaa, että miten on mahdollista. Eikö jokainen nyt suunnilleen tiedä omat kykynsä vai onko tämä taas jotain leuhkimista??

itsetunnosta se on kiinni

• Taneli5

Tiukille menee... Ja sen vuoksi, että menin möhlimään yhdestä tehtävästä vain 2 pistettä :( Ainakin alustavien arvioiden mukaan. Sen sijaan näytin saavan osasta tehtäviä hieman ylimääräistäkin. Saapa nähdä. En uskalla odottaa E:tä, vaikka toivonkin, kun se on noin rajalla. Kyllä nyt ottaisi päähän, jos tulisi M.

• uttiv

Tulis YTL:sta enempi, edes pari, niin saisi E:n. Uusi en! Nytkun on paljon "realisteja", niin raja saattaa laskea.

• Juzzi

B:n sain ja oon ihan tyytyväinen. En viiti uusia, ku en kuitenkaan jaksais lukee.. Reaaliaineet on siinä mieles perseest. Mut enkun menen kevääl uusimaan, ku sain 173 pistettä. Eli keikkuu siinä a:n ja b:n välillä. C:tä lähden keväällä tavoittelemaan.

• paska

Todella huonosti. Alustavat pisteet 26 eikä ne YTL:ssä tule ainakaan lisääntymään. Eli jos viime kevään pisterajat paikkansa pitää, niin C on tulossa. Ihan ok:han se kai olisi muutoin, mutta vituttaa, kun muutoin on kaikkien reaaliaineitten kursseista tullu järjestäen vain ysiä ja kymppiä. Eipä siitä lukemisesta mitään ollu tullu.

• pete8888

Meni hienosti, vaikkakaan ei aivan odotusten mukaisesti. Alustavasti 43 pistettä, toivottavasti L tulee.

Tavotteena oli 46-48 pistettä, eli niin sanotusti varma L.

• kissmet87

ite kirjotan reaalin vasta keväällä, mutta mietin vaan, että mikä siinä on maksimipisteraja? jos itse esimerkiksi odotit vahvaa L:ää, niin missä se ällän raja menee?

• personal-person

Heh, tavoitteenani oli saada A, mutta nyt tulikin sitten 39 pistettä :D ..yleensähän 40p on saanut L:n, mutta enpä tohdi edes kuvitella että YTL:ssa pisteeni nousisivat sen vertaa.. Noh, erittäin tyytyväinen olen kuitenkin, ehkä sieltä E olisi sitten tulossa.

• tenux

kuinka todennäköstä et E tulee vai voiko noi pisterajat olla jopa korkeemmat tänä vuonna? vai onko ihmiset sitä mieltä et laskee?.. kuhan nyt koulus ei vaa liia löysästi oltais arvosteltu.

• haa

Ennen reaalia en uskonu pääseväni edes läpi mutta 39 pinnaa tuli!!! Kunpa pisterajat laskis pisteen verran niin että yltäisin ällään.

• tuskaisa olo

Sain ainoastaan 15 pojoo, ja nyt huolestuttaakin, että jospi open antamat pisteet YTL:ssä tippuu, niin lirissä eli I:ssä ollaan. Vastasin psykkaan, maantietoon ja Et:hen. Mitenkähän noitten aineitten osalta sensoreitten käsissä noitten pojojen on yleensä käyny?. Ei oo helppoo tää epätietous, mutta ohi on kuiteski.

• nalaaa

23 p, eli todennäköisesti c. Luin ihan älyttömästi, koko kesän tuhlasin...pänttäsin ne kirjat parhaiten, joista ei kysytty mitään. Masentaa. Ei olis pitäny tulla lukemaan tänne, kun kaikki on saanu jotain huippupisteitä vähällä vaivalla..tuli vaan pahempi mieli =(

• iba

33p. Tavoitteena oli C, tosi tyytyväinen olen. Pisteet varmaan tippuvat mulla jonkun verran lautakunnassa, niin M sieltä varmaan tulee.

• the_sugar_plum_fairy
        iba kirjoitti:

33p. Tavoitteena oli C, tosi tyytyväinen olen. Pisteet varmaan tippuvat mulla jonkun verran lautakunnassa, niin M sieltä varmaan tulee.

39 pistettä. Erittäin tyytyväinen olen, E oli tavoite (korotin siis nyt) ja se onnistui :)

• Sepedeus

Eximia cum laude approbatur, eli hänet hyväksytään valtavan suurin kiitoksin. Pisteteitä antoivat 34 kpl, E:n rajan yli ollaan mutta ei nuolaista ennekuin tipahtaa. Toivotaan että syksyn pisterajat ovat alhaisia kuten eräs kirjoittaja tässä taisi vastata :) Reaaliin lukemisesta on puhuttu. Itse luin kesällä yhden noin 300 sivuisen filosofian opuksen, oma varsinainen lukujakso kesti noin viikon verran ja sekin sijoittui juuri sille yhdelle viikolle ennen itse reealia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2214
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1740
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1425
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      108
      1247
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1219
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe