Koiraskanarian erottaminen pesinnän jälkeen?

JJT 2

Nyt on kolme poikasta lähtenyt pesästä ja emot syöttävät niitä ahkerasti, eivät vielä syö itsenäisesti. Myös koiras osallistuu ruokintaan. Poikaset ovat nyt n. 3 viikkoa vanhoja.

Nyt minua lähinnä ihmetyttää, että vaikka koiras ruokkii poikasia hyvin, niin se välillä koettaa nyhtää yhdestä poikasesta höyheniä, nähtävästi uuden pesän rakentamistarkoituksessa. Vai eikö naaraan kuulu ensisijaisesti rakentaa pesää? Eli jos tuo poikasten höyhenten nyhtäminen jatkuu, niin olisiko aiheellista siirtää koiras toiseen häkkiin yksin ja jättää naaras poikasten kanssa?

Minulla on toinen hyvä ja tilava häkki. Eikös silloin yksin ollessaan koiras viserräkin enemmän kutsuessaan näköetäisyydellä olevaa naarasta? Nyt on kyseessä siis toinen poikue, eikä pesintää ole enää tarkoitus jatkaa. Aikaisintaan ensi vuoden helmikuussa aloitamme uuden pesinnän. Pesinnät tulee rajoittaa 2-3 krt/vuosi.

2

324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minna

eli sulla on nyt oransseja kanarian poikasia..? vai? olisin siis yhden koiraan kiinnostunut ostamaan jos vain olisi mahdollista. voisin maksaa niistä enenmmän kuin sen 15 euroa mitä eläinkauppa niistä maksaisi... eli n. 25-40 euroa. :) mutta ilmoittele!

Minna, mese/sähköposti: aldiino90@hotmail.com

• eeku

Nyppiminen johtuu vain liiallisesta ns. voimaruoan käytöstä. Uusi pesänteko-vireys on alkanut liika aikaisin. Ei auta mitään muuta kun uros pois…tai sitten naaras pois, koska sama ylivireys on myös naaralle ja se on usein pahempi.
      Minä olen tämmöisessä tapauksessa ottanut naaraan pois, koska tässä vaiheessa ruokkiminen kuuluu jo lähes täysin uroksen tehtävään.
      Muista aina ...voimaruoka vain ensimaiset 4-5 vrk. -ei enää sen jälkeen. Sitten kaikki on kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2610
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe