Remminvaihto menneisyyteen

Tutkija Tuimonen

Onko muita malleja kuin COrolla D4D ketjulla?
Ilmeisesti uudet Volkkarit ja Vagit menevät hihnanvaihtoon 90tkm kohdalla? Focuksen TDCi koneella taisi olla yli puolet pidempi??
Pirun kalliita nuo hihnarempat..800-1000e kun vesipumpun vielä vaihtaa. Pitää vähän selventää tulevia kuluja. Kiitän!

30

5120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TT-Citikka

      PSA:n HDi-koneella varustetussa autossa hihnanvaihto noin 400 euroa ja ainakin 2003 mallisessa vaihtoväli 140 tkm (en tosin itse aio ajaa ihan noin pitkään). Onko VAG:n koneessa todella 90 tkm ja yli 800 euroa?

      Niin ja tuon PSA:n HDi-koneen hihnanvaihdon saa vielä edullisemmin jos teettää jossain muualla kuin merkkiliikkeessä ja käyttää jotain muuta kuin alkuperäisosia.

      • TT-Citikka

        Tietysti vesipumppu tuo tohon PSA:n HDi-koneen hihnanvaihtoon noin 70 euron lisän. Senkin saa kyllä halvemmalla tarvikkeena.


      • myös
        TT-Citikka kirjoitti:

        Tietysti vesipumppu tuo tohon PSA:n HDi-koneen hihnanvaihtoon noin 70 euron lisän. Senkin saa kyllä halvemmalla tarvikkeena.

        ketjuvetoisiinkin aikanaan ja siin joutuu myös purkamaan ja ajoittamaan ihan samalla tavalla kuin hihnahommassakin !!!

        Maksaahan hihna kiristäjärullat jonkin verran mut esimerkissäsi muotoilema säästö ei todellakaan ole ketjun hyväks 800 euroa / 90 tkm !

        ketjussa on vaan se hyvä puoli et se ei luista ! Mut on niitä venttiileitä palanu ketjukäyttöisistäkin ja sit kallista remppaa ku ajetaan liian alhasilla kierroksilla !


      • myös kirjoitti:

        ketjuvetoisiinkin aikanaan ja siin joutuu myös purkamaan ja ajoittamaan ihan samalla tavalla kuin hihnahommassakin !!!

        Maksaahan hihna kiristäjärullat jonkin verran mut esimerkissäsi muotoilema säästö ei todellakaan ole ketjun hyväks 800 euroa / 90 tkm !

        ketjussa on vaan se hyvä puoli et se ei luista ! Mut on niitä venttiileitä palanu ketjukäyttöisistäkin ja sit kallista remppaa ku ajetaan liian alhasilla kierroksilla !

        nimimerkillä "myös" varsinaista Esson baarin Viisautta!

        Ei ketjuvetoisiin vesipumppua tarvi vaihtaa ennenkuin rikkoutuu eikä niissä mitään ajoittamisia tarvitse tehdä.

        Miksi hihnavetoisissakaan pitäisi vesipumppu vaihtaa samalla kuin hihna? Minun hihnavetoisessani on vielä alkuperäinen pumppu, yli 16 v ja 280 000 km vanha. Hihnan vaihdan 60 000 km:n välein itse, uusi hihna maksaa tarvikkeena noin 20 E. Kiristinrullan uusin 270 000 km:n kohdalla kun alkoi ääntämään (rohinaa; oli laakerissa jo välystä).

        "ketjussa on vaan se hyvä puoli et se ei luista !" Ei se kyllä luista hihnakaan. Jos luistaisi, loppuisi käynti. Monella merkillä rysäykseen.
        Venttiilien palaminen taas ei riipu ollenkaan nokka-akselin käyttötavasta eikä liian matalilla kierroksilla ajosta. Aivan muut syyt ne siihen vaikuttaa.

        Mistä ihmeestä näitä k***päitä riittääkin joka palstalle toisia "neuvomaan", vaikka itsellä ei ole hajuakaan asioista!
        Harvemmin tosin rekisteröidyllä nimimerkillä.


      • BMW 530 dieseli
        myös kirjoitti:

        ketjuvetoisiinkin aikanaan ja siin joutuu myös purkamaan ja ajoittamaan ihan samalla tavalla kuin hihnahommassakin !!!

        Maksaahan hihna kiristäjärullat jonkin verran mut esimerkissäsi muotoilema säästö ei todellakaan ole ketjun hyväks 800 euroa / 90 tkm !

        ketjussa on vaan se hyvä puoli et se ei luista ! Mut on niitä venttiileitä palanu ketjukäyttöisistäkin ja sit kallista remppaa ku ajetaan liian alhasilla kierroksilla !

        " purkamaan ja ajoittamaan ihan samalla tavalla kuin hihnahommassakin"

        Vesipumppuako ajoittamaan vai ketjukäyttöistä nokka-akselia? Minun mielestäni ei kyllä kumpaakaan tarvitse ajoittaa.

        " ketjussa on vaan se hyvä puoli et se ei luista!"
        Hammashihnako sitten luistaa?

        "Mut on niitä venttiileitä palanu ketjukäyttöisistäkin"

        Miten venttiileiden palaminen liittyy hihnanvaihtotarpeeseen?

        " ja sit kallista remppaa ku ajetaan liian alhasilla kierroksilla !"

        Mikä nykyajan moottoreissa rikkoontuu "liian alhaisilla kierroksilla" ja missä lukemissa kierrokset ovat liian alhaiset? Jos esim. ajellaan automaattivaihteisella ja ketjuvetoisella BMW-dieselillä, vaikkapa 530d:llä, vaihteistoautomatiikka pitää tavallisena kaupuntikierroslukuna n. 1200 - 1400 r/min ja 80 km/h vauhdissakin lasketellaan kutosella n. 1400 r/min. Mikä siis olisi liian alhainen kierrosluku?


      • libo...
        sitroen kirjoitti:

        nimimerkillä "myös" varsinaista Esson baarin Viisautta!

        Ei ketjuvetoisiin vesipumppua tarvi vaihtaa ennenkuin rikkoutuu eikä niissä mitään ajoittamisia tarvitse tehdä.

        Miksi hihnavetoisissakaan pitäisi vesipumppu vaihtaa samalla kuin hihna? Minun hihnavetoisessani on vielä alkuperäinen pumppu, yli 16 v ja 280 000 km vanha. Hihnan vaihdan 60 000 km:n välein itse, uusi hihna maksaa tarvikkeena noin 20 E. Kiristinrullan uusin 270 000 km:n kohdalla kun alkoi ääntämään (rohinaa; oli laakerissa jo välystä).

        "ketjussa on vaan se hyvä puoli et se ei luista !" Ei se kyllä luista hihnakaan. Jos luistaisi, loppuisi käynti. Monella merkillä rysäykseen.
        Venttiilien palaminen taas ei riipu ollenkaan nokka-akselin käyttötavasta eikä liian matalilla kierroksilla ajosta. Aivan muut syyt ne siihen vaikuttaa.

        Mistä ihmeestä näitä k***päitä riittääkin joka palstalle toisia "neuvomaan", vaikka itsellä ei ole hajuakaan asioista!
        Harvemmin tosin rekisteröidyllä nimimerkillä.

        Minä ainakin pelaan varmanpäälle ja vaihdan pumpun ajallaan eli oman golffini määräaikaishuollossa , jos sen 55 euron hinta 90 000 kilometrille tuntuu sitikasta pahalle ni sitten tuntuu , minusta ainakaan ei tunnu !

        Sitikka ottaa todennäköisesti siannahkahansikkaat takarontista ja nahtaliinissa edellisen hajoamista odottavan vesipumpun ja ajaa ranskalaisen mahtikeulan (jellona) penkanpäälle , ryömii alle lapin 40 raadin pakkasessa ja ruiskasee vesipumpun paikoilleen kun sen edellisen vesipumpun stefa sattui nyt viimein sanomaan sopimuksensa irti ja ruiskas jäähdytysnesteet pellolle . Sitten sitikka kusasee viinahöyryiset aamuvirtsat jäähdytysnestesäiliöön ja starttaa esson baarille kaffeelle tyytyväisenä hyräillen että taas säästettiin muutama satanen , eikä tuntunu missään ja ohikulkijollekkin huutelin et ei tartte auttaa !

        Niinkö ?


      • Kohtuus on kohtuullista
        libo... kirjoitti:

        Minä ainakin pelaan varmanpäälle ja vaihdan pumpun ajallaan eli oman golffini määräaikaishuollossa , jos sen 55 euron hinta 90 000 kilometrille tuntuu sitikasta pahalle ni sitten tuntuu , minusta ainakaan ei tunnu !

        Sitikka ottaa todennäköisesti siannahkahansikkaat takarontista ja nahtaliinissa edellisen hajoamista odottavan vesipumpun ja ajaa ranskalaisen mahtikeulan (jellona) penkanpäälle , ryömii alle lapin 40 raadin pakkasessa ja ruiskasee vesipumpun paikoilleen kun sen edellisen vesipumpun stefa sattui nyt viimein sanomaan sopimuksensa irti ja ruiskas jäähdytysnesteet pellolle . Sitten sitikka kusasee viinahöyryiset aamuvirtsat jäähdytysnestesäiliöön ja starttaa esson baarille kaffeelle tyytyväisenä hyräillen että taas säästettiin muutama satanen , eikä tuntunu missään ja ohikulkijollekkin huutelin et ei tartte auttaa !

        Niinkö ?

        Miksi toimiva vesipumppu pitäisi vaihtaa?

        On joukko ihmisiä, jotka ajattelevat, että kun osia vaihtelee usein autoon, niin atuo muuttuu paremmaksi. Ja jos taasen ei vaihda, niin se on turhaa sentin venytystä.

        Onko sinulla jonkin totuus vaihtaa golffiin vesipumppu 90 000km välein?

        Kuulunet myös siihen ryhmään, joka ajelee kierrokset 3000- 3500rpm ettei moottori karstoitu. Saituutta jurruttaa pienemmillä kierroksilla ja menee moottori vain hajalle.


      • libo... kirjoitti:

        Minä ainakin pelaan varmanpäälle ja vaihdan pumpun ajallaan eli oman golffini määräaikaishuollossa , jos sen 55 euron hinta 90 000 kilometrille tuntuu sitikasta pahalle ni sitten tuntuu , minusta ainakaan ei tunnu !

        Sitikka ottaa todennäköisesti siannahkahansikkaat takarontista ja nahtaliinissa edellisen hajoamista odottavan vesipumpun ja ajaa ranskalaisen mahtikeulan (jellona) penkanpäälle , ryömii alle lapin 40 raadin pakkasessa ja ruiskasee vesipumpun paikoilleen kun sen edellisen vesipumpun stefa sattui nyt viimein sanomaan sopimuksensa irti ja ruiskas jäähdytysnesteet pellolle . Sitten sitikka kusasee viinahöyryiset aamuvirtsat jäähdytysnestesäiliöön ja starttaa esson baarille kaffeelle tyytyväisenä hyräillen että taas säästettiin muutama satanen , eikä tuntunu missään ja ohikulkijollekkin huutelin et ei tartte auttaa !

        Niinkö ?

        ei ole kokemuksia Golfista enkä näillä näkymillä aio hankkiakaan. Tuo oli uutta, että siinä vesipumputkaan eivät kestä, pitää jo varalta vaihtaa ennenkuin särkyvät.

        Kaikki näkemäni rikkoutuneet vesipumput alkoivat ensin hiljalleen vuotaa, ei ne kerrasta ole hajalle menneet. Niin että vuodon alkaessa ehtii vielä hyvin ostamaan sen vesipumpun ja vaihtaa sitten lähitulevaisuudessa kun itselle sopii.

        Tottakai vastuutaan tuntematon kauppias suosittelee vaihtamaan kunnossa olevat osat uusiin, onhan se hänelle lisätuloa. Asiakkaalle taas turhaa rahan menoa ja kansantaloudellista tappiota sekä rajallisten luonnonvarojen haaskausta.
        Joku epävarma ja asioita tuntematon menee tällaiseenkin vipuun ja omaa tyhmyyttään peitelläkseen suureen ääneen vaatii muitakin tekemään samat virheet kuin itse.


      • Jamppa1
        Kohtuus on kohtuullista kirjoitti:

        Miksi toimiva vesipumppu pitäisi vaihtaa?

        On joukko ihmisiä, jotka ajattelevat, että kun osia vaihtelee usein autoon, niin atuo muuttuu paremmaksi. Ja jos taasen ei vaihda, niin se on turhaa sentin venytystä.

        Onko sinulla jonkin totuus vaihtaa golffiin vesipumppu 90 000km välein?

        Kuulunet myös siihen ryhmään, joka ajelee kierrokset 3000- 3500rpm ettei moottori karstoitu. Saituutta jurruttaa pienemmillä kierroksilla ja menee moottori vain hajalle.

        hiukan asiaa:

        "Miksi toimiva vesipumppu pitäisi vaihtaa? "

        -Jos vesipumppu pyörii jakohihnalla, se on todella kriittinen osa koneessa. Sen kilahtaminen heittää jaon sekaisin, joka dieselissä johtaa aina männän ja venttiilin iloiseen kilinään.

        Pumput on mitoitettu volkkarissa kestämään vähintään se hihnan vaihtoväli, ei kuitenkaan paljon enempää. Työn suhde osahintaan on sellainen että hihnan vaihdon yhteydessä se pumppu kannattaa samalla vaihtaa varsinkin jos se pyörii jakoremmillä.

        Tälläinen systeemi on ollut vag:llä ainakin 70-luvulta saakka. Itsellä on sellainen vag kone jossa pumppu on erillisellä hihnalla ja tässä tapauksessa pumppu vaihdetaan kun se alkaa oireilla.


      • kiva sietää
        Jamppa1 kirjoitti:

        hiukan asiaa:

        "Miksi toimiva vesipumppu pitäisi vaihtaa? "

        -Jos vesipumppu pyörii jakohihnalla, se on todella kriittinen osa koneessa. Sen kilahtaminen heittää jaon sekaisin, joka dieselissä johtaa aina männän ja venttiilin iloiseen kilinään.

        Pumput on mitoitettu volkkarissa kestämään vähintään se hihnan vaihtoväli, ei kuitenkaan paljon enempää. Työn suhde osahintaan on sellainen että hihnan vaihdon yhteydessä se pumppu kannattaa samalla vaihtaa varsinkin jos se pyörii jakoremmillä.

        Tälläinen systeemi on ollut vag:llä ainakin 70-luvulta saakka. Itsellä on sellainen vag kone jossa pumppu on erillisellä hihnalla ja tässä tapauksessa pumppu vaihdetaan kun se alkaa oireilla.

        esimerkiksi tosiaan lapin hiihtoreissulla kun ollaan hikisenä autossa matkalla het helevetin kaukaa mökille pilkkopimeessä ja het helevetin kylmässä ?

        Vagien pumpulle tulee siihen 55 euron hintaa 2 vuoden toimivuus takuu , et varmana kestää sen 90 tonnia ja viel toisen mokomankin mut kuka idiootti ottaa enää tohon hintaan riskiä ?

        Yleensä "oire" on tosiaan stefan rikkontuminen jolloin ekaks ihmetellään et miks ei tule lämmintä enää autoon ja sit katellaan ku keittävän koneen lämpömittari kirraa epäterveellisille lukemille kun jäähdytysnesteet on tantereella !

        Vagissa pumppu on jakohihnalla , siks kannattaa vaihtaa samalla , ei siitä laakerit petä kuin 0.01 prosenttisissa tapauksissa PAITSI jos hihna asenetaan liian kireälle !

        Ihan sama pumppu taitaa olla esim. uudessa audissa a4:ssä , siinä museomallisessa 1.6 8-venttiilikoneessa jossa hihnanvaihtoväli (myös pumppun) on kasvatettu jo 180 tuhanteen kilometriin !


      • Jamppa1
        kiva sietää kirjoitti:

        esimerkiksi tosiaan lapin hiihtoreissulla kun ollaan hikisenä autossa matkalla het helevetin kaukaa mökille pilkkopimeessä ja het helevetin kylmässä ?

        Vagien pumpulle tulee siihen 55 euron hintaa 2 vuoden toimivuus takuu , et varmana kestää sen 90 tonnia ja viel toisen mokomankin mut kuka idiootti ottaa enää tohon hintaan riskiä ?

        Yleensä "oire" on tosiaan stefan rikkontuminen jolloin ekaks ihmetellään et miks ei tule lämmintä enää autoon ja sit katellaan ku keittävän koneen lämpömittari kirraa epäterveellisille lukemille kun jäähdytysnesteet on tantereella !

        Vagissa pumppu on jakohihnalla , siks kannattaa vaihtaa samalla , ei siitä laakerit petä kuin 0.01 prosenttisissa tapauksissa PAITSI jos hihna asenetaan liian kireälle !

        Ihan sama pumppu taitaa olla esim. uudessa audissa a4:ssä , siinä museomallisessa 1.6 8-venttiilikoneessa jossa hihnanvaihtoväli (myös pumppun) on kasvatettu jo 180 tuhanteen kilometriin !

        "Vagissa pumppu on jakohihnalla , siks kannattaa vaihtaa samalla"

        -No kuten sanoin, riippuu vagista, ei ne kaikki ole samanlaisia. Ei koneet eikä pumput. Ja kyllä niistä laakerit alkaa kolisemaan yhtä helposti kun stefat vuotamaan, ei se mikään tilastollinen harvinaisuus ole.

        -Siis jos jakoremmi ja vesipumppu on tekemisissä keskenään, kannattaa ne vaihtaa molemmat.


      • WW Passat

        WV Passat hihnanvaihtoväli 120000 km


      • Kohtuus on kohtuullista
        Jamppa1 kirjoitti:

        hiukan asiaa:

        "Miksi toimiva vesipumppu pitäisi vaihtaa? "

        -Jos vesipumppu pyörii jakohihnalla, se on todella kriittinen osa koneessa. Sen kilahtaminen heittää jaon sekaisin, joka dieselissä johtaa aina männän ja venttiilin iloiseen kilinään.

        Pumput on mitoitettu volkkarissa kestämään vähintään se hihnan vaihtoväli, ei kuitenkaan paljon enempää. Työn suhde osahintaan on sellainen että hihnan vaihdon yhteydessä se pumppu kannattaa samalla vaihtaa varsinkin jos se pyörii jakoremmillä.

        Tälläinen systeemi on ollut vag:llä ainakin 70-luvulta saakka. Itsellä on sellainen vag kone jossa pumppu on erillisellä hihnalla ja tässä tapauksessa pumppu vaihdetaan kun se alkaa oireilla.

        A) Kaikissa autoissa ei jakohihna ei pyöritä vesipumppua.

        B) Vesipumppu tyypillisesti alkaa vuotamaan, eikä kilahda niin, että jako menisi sekaisin.

        C) Vesipumpun ja hihnan sama kestoikä on tarua, eikä todellisuutta.

        D) Työn suhde osahintaan on kädettömillä paljon ja itse tekevillä osien hinnaksi muodostuu 100%

        E) Kyseinen systeemi lienee VAG:n tapa myydä ylimääräisiä osia

        F) Itse olen pärjännyt vesipumpun vaihtamisella noin joka kolmas kerta verrattuna hihnan vaihtoon.


      • RUUTUUN
        Kohtuus on kohtuullista kirjoitti:

        A) Kaikissa autoissa ei jakohihna ei pyöritä vesipumppua.

        B) Vesipumppu tyypillisesti alkaa vuotamaan, eikä kilahda niin, että jako menisi sekaisin.

        C) Vesipumpun ja hihnan sama kestoikä on tarua, eikä todellisuutta.

        D) Työn suhde osahintaan on kädettömillä paljon ja itse tekevillä osien hinnaksi muodostuu 100%

        E) Kyseinen systeemi lienee VAG:n tapa myydä ylimääräisiä osia

        F) Itse olen pärjännyt vesipumpun vaihtamisella noin joka kolmas kerta verrattuna hihnan vaihtoon.

        MISSÄ ON KETJU NOKALLE , VÄH. 30TKM HUOLTOVÄLIT JA VESIPUMPPU OMALLA HIHNALLAAN !

        TURBOKIN PITÄISI OLLA JOTTA LIIKAHTAA , HINTAHAARUKKA 18-23 TONNIA N. 150TKM AJETUILLE !

        JA FARMARI !


      • kiitos.
        RUUTUUN kirjoitti:

        MISSÄ ON KETJU NOKALLE , VÄH. 30TKM HUOLTOVÄLIT JA VESIPUMPPU OMALLA HIHNALLAAN !

        TURBOKIN PITÄISI OLLA JOTTA LIIKAHTAA , HINTAHAARUKKA 18-23 TONNIA N. 150TKM AJETUILLE !

        JA FARMARI !

        etukät.


      • on ketju...
        RUUTUUN kirjoitti:

        MISSÄ ON KETJU NOKALLE , VÄH. 30TKM HUOLTOVÄLIT JA VESIPUMPPU OMALLA HIHNALLAAN !

        TURBOKIN PITÄISI OLLA JOTTA LIIKAHTAA , HINTAHAARUKKA 18-23 TONNIA N. 150TKM AJETUILLE !

        JA FARMARI !

        Nissan Primera 2.2 Dci Farkku 02 eteenpäin on ketju ja pitkä huoltoväli ja se turbokin löytyy. 138 hv riittää kuljettamaan farkkuakin riittävästi


      • mie vuan
        BMW 530 dieseli kirjoitti:

        " purkamaan ja ajoittamaan ihan samalla tavalla kuin hihnahommassakin"

        Vesipumppuako ajoittamaan vai ketjukäyttöistä nokka-akselia? Minun mielestäni ei kyllä kumpaakaan tarvitse ajoittaa.

        " ketjussa on vaan se hyvä puoli et se ei luista!"
        Hammashihnako sitten luistaa?

        "Mut on niitä venttiileitä palanu ketjukäyttöisistäkin"

        Miten venttiileiden palaminen liittyy hihnanvaihtotarpeeseen?

        " ja sit kallista remppaa ku ajetaan liian alhasilla kierroksilla !"

        Mikä nykyajan moottoreissa rikkoontuu "liian alhaisilla kierroksilla" ja missä lukemissa kierrokset ovat liian alhaiset? Jos esim. ajellaan automaattivaihteisella ja ketjuvetoisella BMW-dieselillä, vaikkapa 530d:llä, vaihteistoautomatiikka pitää tavallisena kaupuntikierroslukuna n. 1200 - 1400 r/min ja 80 km/h vauhdissakin lasketellaan kutosella n. 1400 r/min. Mikä siis olisi liian alhainen kierrosluku?

        nauratti tuo "asiantuntijan" juttu! Meinasin jo vastata samalla lailla kun sinä, mutta näemmä ehdit ensin...
        Sitten vielä jotkut uskovat noita täysin tietämättömien juttuja....:) Mut onhan niitä toisaalta hauska lueskella....?


      • mie vuan
        sitroen kirjoitti:

        ei ole kokemuksia Golfista enkä näillä näkymillä aio hankkiakaan. Tuo oli uutta, että siinä vesipumputkaan eivät kestä, pitää jo varalta vaihtaa ennenkuin särkyvät.

        Kaikki näkemäni rikkoutuneet vesipumput alkoivat ensin hiljalleen vuotaa, ei ne kerrasta ole hajalle menneet. Niin että vuodon alkaessa ehtii vielä hyvin ostamaan sen vesipumpun ja vaihtaa sitten lähitulevaisuudessa kun itselle sopii.

        Tottakai vastuutaan tuntematon kauppias suosittelee vaihtamaan kunnossa olevat osat uusiin, onhan se hänelle lisätuloa. Asiakkaalle taas turhaa rahan menoa ja kansantaloudellista tappiota sekä rajallisten luonnonvarojen haaskausta.
        Joku epävarma ja asioita tuntematon menee tällaiseenkin vipuun ja omaa tyhmyyttään peitelläkseen suureen ääneen vaatii muitakin tekemään samat virheet kuin itse.

        itsellä Opelissa muutama vuosi sitten alkoi kusta ihan sikana pumpusta. Kiva oli kun olin reissussa ja vielä peräkärry jossa kilpuri. Oli pakko ajaa pois ja kansi vääntyi.
        Sen jälkeen olen aina vaihdattanut kaikkiin jakoremmikoneisiini pumpun samalla kun hihnan ja ei ole ollut murheita. Onneksi nykyisessä bemussa ei ole hihnaa ja enää en sellaista riesaa itselleni ota jos vain rahat johonkin kunnolliseen riittää tulevaisuudessakin...
        Golfissa ei muuten ollut minulla kuin yksi vika 100tkm matkalla. ABS:ien aivot poksahtivat, menivät takuuseen. Sen jälkeen ei mitään murheita. Mutta kallis hihnan vaihto (pumppari) oli se joka sai vaihtamaan pois. Ja toinen huono puoli oli vaatimaton lämmityslaite.


    • tarkka .

      hinta merkkiliikkeessä , hihna,kiristäjärullat,moniurahihna,vesipumppu VW huoltotakuu (hinaukset,hotellit ymv.) hihnalle 90 tkm 2 vuoden takuu merkkiosille (vesipumppu) !

    • Hihna

      Eikö muka kukaan ole vaihtannut Corolla D4D:n jakohihnaa? Mulla ainakin on hihna ja vaihto 105tkm:n välein.

    • 2.2 Di 2002

      Uuskorisessa Primera 2.2 Turbodieselissä on ketju, kuten kaikissa uusikorisissa Primeroissa, myös bensakoneisissa.

      • Autoilija

        ...on ketju 2,2 Di:ssä vuosimallista 2000.


    • Jamppa1

      tojotan dieselkone ole hihnalla, kuten PSA ja VAG. Vag on muuten yhtä kun volkkari. Fordin dieselit taas on samaa kun PSA:t.

      Ketjullahan on mm. kaikki meset ja bemarit, siis dieselit.

      Vaihtovälejä ei muista erkkikään ulkoa.

      • Jake P.

        Mistä ihmeestä repäsette tuon 600-800e hihnanvaihtoon. Ei minulla ainakaan tuollaisia ylimääräsiä rahoja ole. Pitää huoltosopimuksella ottaa, joten maksaa kuukausittain summaa ja sillä saa kaikki huollot tehtyä ilmasiksi sitten ja vielä korjaavat jos tulee vikoja. On se helppoa.


      • Ei "huoltosopimusta"
        Jake P. kirjoitti:

        Mistä ihmeestä repäsette tuon 600-800e hihnanvaihtoon. Ei minulla ainakaan tuollaisia ylimääräsiä rahoja ole. Pitää huoltosopimuksella ottaa, joten maksaa kuukausittain summaa ja sillä saa kaikki huollot tehtyä ilmasiksi sitten ja vielä korjaavat jos tulee vikoja. On se helppoa.

        "Ei minulla ainakaan tuollaisia ylimääräsiä rahoja ole. Pitää huoltosopimuksella ottaa, joten maksaa kuukausittain summaa ja sillä saa kaikki huollot tehtyä ilmasiksi sitten "

        Mitä se tarkoittaa, että ei ole rahoja, mutta on kuitenkin rahaa joka kuukausi maksaa etukäteen tulevat huollot ja vielä siitäkin, mitä koskaan ei tulla tekemään!!!! Ja sitten muka ilmaiseksi saa jotakin!!

        Etkö nyt ymmärrä, että se huoltosopimus on autoliikkeen voitollista bisnestä eikä hyväntekeväisyyttä, jonka sinä maksat!

        Minullekin kauppasivat sopimusta. Nyt jälkeenpäin tehty laskelma osoittaa, että 5000 e olisi enempi mennyt sopimusmaksuja 4 v = 200 000 km ajoista, kuin mikä meni huoltoihin ja korjauksiin yhteensä ilman sopimusta. Sellaista bisnestä.


    • s40 td

      "rellun" koneella,hihnan vaihtoväli 120tkm tai 4v.
      Maksaa n.300€ töineen,(hihna, kiristin ,vesipumppu).Vaihto tehtiin,vesipumppua ei vaihdettu.Biliassa sanoivat että pitää vaihtaa,otinko liiallisen riskin?
      Nyt seuraan viikottain jäähdytinnesteen määrää(tylsää vahtia).

      • Ammatttimies

        vaihdoin itse hihnan. Motonetistä ostin, maksoi noin 20 E. Meni siinä joku tunti aikaa iltasella pihalla touhutessa, mutta mikäs kun oli nätti ilma.
        Kantakaa te uusavuttomat vain rahanne merkkimurskaamoihin ja uusikaa samalla kaikki muutkin ehjät osat. Sitten jos joskus satutte vähän viisastumaan, ehkä keksitte kysyä viisaammilta. Ei kuitenkaan sieltä baarista.


    • heksat

      Ei kalliita huoltoja

      • mie vuan

        Mulla ei mitään muuta ollutkaan kuin jatkuvia korjaamo käyntejä. Itseasiassa juuri Vectra 2.0dti oli se viimeinen Opeli joka minulle ikinä tulee! Autona kiva, mutta kun saa varata joka viikko korjaamoaikoja ja vielä välissä käymään "pikahuollossa" ja silti saa ajaa moottorielektroniikan valo päällä 50hp:n voimalla, niin ei kiinnosta. Ehdottomasti kallein auto yllä pitää mitä minulla on ollut!


      • Ezpi
        mie vuan kirjoitti:

        Mulla ei mitään muuta ollutkaan kuin jatkuvia korjaamo käyntejä. Itseasiassa juuri Vectra 2.0dti oli se viimeinen Opeli joka minulle ikinä tulee! Autona kiva, mutta kun saa varata joka viikko korjaamoaikoja ja vielä välissä käymään "pikahuollossa" ja silti saa ajaa moottorielektroniikan valo päällä 50hp:n voimalla, niin ei kiinnosta. Ehdottomasti kallein auto yllä pitää mitä minulla on ollut!

        Mondeo 2.0 16v Tddi -01 nokat ketjulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 kuoli kolarissa

      Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      272
      11139
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

      Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      414
      3130
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

      Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      93
      1768
    4. Mikä on lempikuvasi

      Kaivatustasi?
      Ikävä
      82
      1575
    5. Kuka on oikein

      Kaivattusi?
      Ikävä
      67
      1474
    6. Mitä sinä näet

      kun katsot peiliin?
      Ikävä
      86
      1046
    7. Onko kenelläkään tästä tietoo?

      https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      41
      1001
    8. Se helpottaisi oloa jos

      Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      917
    9. Ihastukselleni

      Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      883
    10. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

      Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      252
      858
    Aihe