Haaveissa kaupunkiasunto. Asumme 10 km kaikista palveluista. Työmatka ja kaikki täytyy hoitaa omalla autolla, linja-autoliikenne ei toimi.
Käymme kumpikin vielä töissä, mutta eläkeikä häämöttää uhkaavasti. Meillä ehkä olisi mahdollisuus hankkia asunto kaupungista, mutta kannattaako se, onko jollakin kokemuksia? Tuleeko kovin kalliiksi pitää kahta asuntoa? Vai olisiko järkevämpää hankkia esim. pieni asunto jostakin yliopistokaupungista tai kaupungista, missä olisi opiskelijoita, sillä siellä tarvitaan asuntoja? Pyörittelen näitä asioita mielessäni.
Itse haluaisin asunnon tästä kaupungista missä asumme, olisi mukava joskus päästä töistä suoraan kävellen kämpälle ja sitten illalla vaikka johonkin tilaisuuteen tai vain kauppoihin kiertelemään. Huom.minulla itselläni ei ole ajokorttia, joten olen mieheni kyydeistä kiinni.
Se olisi luksusta.
Mitä mieltä olette? Kokemuksia, mielipiteitä.
Kiitos
Kaupunkiasunto
30
2639
Vastaukset
- Kaupungissa asuva
olisi tarkoitus hankkia, vai miten nuo opiskelijat tähän liittyy? Kahden asunnon ylläpito on tietysti kahteen eri paikkaan sijoittamista, maksamista. No matkakulut vähenee kaupungissa asumisen myötä, koska kaikki palvelut ovat lähellä. Tosin meluhaitat, jos ei ole tottunut saattavat häiritä (mm.liikenne,naapurit,öiset kulkijat).
- Yrjö58
Ostatte nyt yksiön ja pidätte sitä arkiasuntona.
Pidätte osoitteenne ja kirjanne siellä kuin nytkin ovat
tai tietysti siellä mistä on pisin matka töihin ja saatte suurimmat matkakorvauksen.
Kun tulette riittävän vanhaksi, myytte nykyisen asunnon ja ostatte isomman asunnon,
jos rahat riittävät laitatte yksiön vuokralle.
Yksiössä tärkeintä on sijainti ko. kaupungissa,
älkää ihastuko pintaremontoituun, uudennäköiseen.
Sillä ehkä se on niin huonolla asuinseudulla että muuten ei saa myytyäkään.
Ja vaikka se olisikin siisti yksiö, tuskin taloyhtiössä on korjailtu
putkia, ikkunoita, tms. jos on ”köyhällä” alueella.
Kerrostaloasunto maksaa pikkukaupungeissa siis vuokra 2-3 € neliömetri/kk
vesi 10-14 € henkilö/kk., sähkö lasku.- Minä vaan
Jotain tuollaista olen ajatellutkin. Järkevää.
Minä vaan kirjoitti:
vaikka kaksion ostaisitte kaupungista sopivalta paikalta, yksiö on liian pieni kahdelle henkilölle. Koeasutte sitä sitten vähän aikaa ja panette vuokralle nuorelleparille tai opiskelijoille jos tuntuu, ettei heti ole itsellä käyttöä. Sitten myöhemmin muutatte sinne jos siltä tuntuu.
Totuushan on, että ihmisten säilytyslaatikoita ne kerrostaloasunnot ovat, eivät ne vedä läheskään vertoja OKT:lle. Jos vanhuus ja raihnaus yllättää, saattaa sellainen olla hyväkin ratkaisu.
Näin minä ainakin tein ja vuokralaisten muutettua pois olen asunut vähän aikaa kerrostalossa, sitten taas vuokralle ja kipinkapin OKT:on.- Itsellänikin niin.
Minä vaan kirjoitti:
Ostin aikoinaan pienen yksiön, lainarahalla tietysti. Pari tyttöä asui vuokralaisina, kunnes oma tyttöni muutti siihen avioiduttuaan, mutta hän ei vuokraa minulle maksanut. Kun oli jo tullut 5 vuoden omistusaika täyteen, möin asunnon ja sain maksamani hinnan kolminkertaisena takaisin.
Juu, tein kyllä remonttia ennen kuin vuokrasin sen, mutta kaikki asunnon käyttäjät pitivät sen siistinä ja myydessäkin kunto oli loistava.
Jos on mahdollisuus ostaa, osta, sillä asuntoon sijoitettu raha ei ole hukassa, vaikka pitää myöntää sekin, että taloushuumassa -80 luvun loppupuolella moni menetti asuntokaupoissa isoja summia.
Minulla on parhaillaan yksi asunto myynnissä, toivottavasti löytyy ostaja.
- Eläkkeelle
Muutin uuteen kerrostaloasuntoon. Tämä asuminen on oikein mukavaa, luontoon pääsee milloin vain. Voi mennä kävellen tavallisimpiin kohteisiin, voi vaikka myydä auton pois. Reissulle voi lähteä mukavasti kun ei laita edes parvekkeelle kasteltavia kasveja.
- muuttanut
Aivan ilmeisesti olet jo alustavasti tehnyt päätöksesi mutta epäröit muutosta nykyiseen, 'turvalliseen' olotilaan.
Muutama tuttavani on 50 muuttanut haja-asutusalueelle, muutama pikkukaupungin keskustaan.
Me hankimme aikanaan ( 17 vuotta sitten ) kaksion Savonlinnan keskustasta, Satamakadulta aikomuksena käyttää sitä 'kesämökkinä'.
Samoin hankimme 19 vuotta sitten Espanjasta, kaupungin keskustasta, rannasta 3h k, 78m2.
Kaksi vuotta sitten möimme omakotitalomme ja ostimme pikkukaupungin keskustasta 3h k.
Kaikki erinomaisia ratkaisuja paitsi, Savonlinna on ollut vuokrattuna 9 vuotta ja Espanjaa vuokrasimme, omia lomia lukuunottamatta 16 vuotta.
Nykyinen olotila on erinomainen. Emme tarvitse autoa missään. Voimme lähteä milloin huvittaa. Omakotitalossa onnistuin lahjomaan naapurin ukon talonvahdiksi, enimmillään 3:ksi kuukaudeksi.
Olemme todella nauttineet tilanteesta. Savonlinnan kanssa tuli virhearvio. Siirsimme sen lasten nimiin ajoissa, lahjavero välttäen.
Jokainen aina epäilee muutosta. Molemmat mummomme juuttuivat omakotitaloihinsa ymmärtämättä lähteä niistä ajoissa. Varo' ettei sinulle käy samoin!- ani_liini
Meillä on kaksio keskustassa kerrostalossa ja asunto myös maaseudulla.
Minusta tämä on hyvä ratkaisu, talvella tulee oltua enemmän keskustassa.
Pitää luopua maalla asumisesta kokonaan jos ja kun ei jaksa enää tehdä kaikkia töitä siellä. - uzma
ani_liini kirjoitti:
Meillä on kaksio keskustassa kerrostalossa ja asunto myös maaseudulla.
Minusta tämä on hyvä ratkaisu, talvella tulee oltua enemmän keskustassa.
Pitää luopua maalla asumisesta kokonaan jos ja kun ei jaksa enää tehdä kaikkia töitä siellä.meilla on yksio 'kesamokkina'kaupungin keskustassa Suomessa.Sinne on kiva talvellakin piipahtaa,lapsetkin voivat kayttaa sita ei tarvii kayttaa kalliita hotelleita.Suomessa paikallisliikenne on niin hyva ei tartte autoa.
- joskus?
Nimittäin niinkin saattaa käydä. Olemme vuokranneet yli 10 vuotta Vantaalla asuntoa, ja kaikki on mennyt hyvin. Viimeinen yo-tyttökin kehui kaksiotamme: "Olen täälläkin käynyt katsomassa monia asuntoja, mutta tää on kaikkein ihanin". Läpitalonhuoneisto, parveke, iso kylppis, jossa lämmin lattia, kokonaan kaakeloitu... Sitten saimme sinne "vuokralaisen helvetistä", juopon, jolla porukkaa öisin siellä, taloyhtiön väki joutui valvomaan öisin, tietenkin sitten valituksia isännöitsijälle, joka lähetti hänelle as.yhtiölain tarkoittaman kirjallisen varoituksen ja minulle myös tiedoksi (toiseen kaupunkiin), oli poliisien käyntejä siellä, maksamattomia vuokria(ja silti minä tietenkin maksoin 250€/kk yhtiövastiketta porukan lämminvesimaksut.) Sitten lopulta, kun varoituksenkin jälkeen häiriöt jatkuivat, tuli häätöhaaste, johon häneltä odotettiin kuukausia vastausta, mitä ei kuitenkaan tullut.
Silloin käräjätuomari teki yksipuolisen häätötuomion. SEN JÄLKEEN vasta ( sillä näin aikaa pelattiin, saatiin lisää ilmaisia asumiskuukausia) hän ilmoitti ASIANAJAJANSA (hän saa ilmaisen, valtion, siis meidän kustantaman asianajajan) välityksellä hän ilmoitti hakevansa TAKAISINSAANTIA tuomiosta...jne, jne...loputonta raskasta vaivannäköä tämän -64 syntyneen juopon takia, joka ilmeisesti on näitä n.s. vapaan kasvatuksen saaneita, joka yrittää saada maailman tottelemaan omia oikkujaan, ja ellei totella, seuraa raivokohtaus.
Kun häätö tuli, hän sotki ja vahingoitti koko asunnon perinpohjin juhannuksena. Minulle soitti huoltomies ja ulosottomies sieltä, ja kertoi, sekä otti kuvat vahingonteosta.
Hän on nyt myöntänyt raivokohtauksensa ja vahingonteon. Nyt juttu taas jatkuu... Hän saa koko ajan ilmaisen asianajajan, minä maksan itse, vaikka olen vain pienellä eläkkeellä toimeentuleva ihminen, joka on pienistä tuloistaan säästänyt tuon kaksion.
Eli: kun olin armelias ennen joulua 2004, annoin asunnottomalle siistin , hyvän asunnon ja näin pelastin hänen joulunsa, sain "palkinnoksi" hirveän hiihtoloman, piinallisen pääsiäisen, helvetillisen helluntain, julman juhannuksen...
Sorry, tästä tuli liian pitkä. Ja silti: juttu jatkuu. - ani_liini
joskus? kirjoitti:
Nimittäin niinkin saattaa käydä. Olemme vuokranneet yli 10 vuotta Vantaalla asuntoa, ja kaikki on mennyt hyvin. Viimeinen yo-tyttökin kehui kaksiotamme: "Olen täälläkin käynyt katsomassa monia asuntoja, mutta tää on kaikkein ihanin". Läpitalonhuoneisto, parveke, iso kylppis, jossa lämmin lattia, kokonaan kaakeloitu... Sitten saimme sinne "vuokralaisen helvetistä", juopon, jolla porukkaa öisin siellä, taloyhtiön väki joutui valvomaan öisin, tietenkin sitten valituksia isännöitsijälle, joka lähetti hänelle as.yhtiölain tarkoittaman kirjallisen varoituksen ja minulle myös tiedoksi (toiseen kaupunkiin), oli poliisien käyntejä siellä, maksamattomia vuokria(ja silti minä tietenkin maksoin 250€/kk yhtiövastiketta porukan lämminvesimaksut.) Sitten lopulta, kun varoituksenkin jälkeen häiriöt jatkuivat, tuli häätöhaaste, johon häneltä odotettiin kuukausia vastausta, mitä ei kuitenkaan tullut.
Silloin käräjätuomari teki yksipuolisen häätötuomion. SEN JÄLKEEN vasta ( sillä näin aikaa pelattiin, saatiin lisää ilmaisia asumiskuukausia) hän ilmoitti ASIANAJAJANSA (hän saa ilmaisen, valtion, siis meidän kustantaman asianajajan) välityksellä hän ilmoitti hakevansa TAKAISINSAANTIA tuomiosta...jne, jne...loputonta raskasta vaivannäköä tämän -64 syntyneen juopon takia, joka ilmeisesti on näitä n.s. vapaan kasvatuksen saaneita, joka yrittää saada maailman tottelemaan omia oikkujaan, ja ellei totella, seuraa raivokohtaus.
Kun häätö tuli, hän sotki ja vahingoitti koko asunnon perinpohjin juhannuksena. Minulle soitti huoltomies ja ulosottomies sieltä, ja kertoi, sekä otti kuvat vahingonteosta.
Hän on nyt myöntänyt raivokohtauksensa ja vahingonteon. Nyt juttu taas jatkuu... Hän saa koko ajan ilmaisen asianajajan, minä maksan itse, vaikka olen vain pienellä eläkkeellä toimeentuleva ihminen, joka on pienistä tuloistaan säästänyt tuon kaksion.
Eli: kun olin armelias ennen joulua 2004, annoin asunnottomalle siistin , hyvän asunnon ja näin pelastin hänen joulunsa, sain "palkinnoksi" hirveän hiihtoloman, piinallisen pääsiäisen, helvetillisen helluntain, julman juhannuksen...
Sorry, tästä tuli liian pitkä. Ja silti: juttu jatkuu.Minulla on myös ollut 45-neliön uusi saunallinen rivitaloasunto vuokralla.
Olen saanut aika huonon kuvan vuokralaisista.
Vaikka tarkastin luottotiedot ja vuokralaiset olivat töissä, en saanut kolmelta vuokralaiselta peräkkäin vuokria kun hirveän painostuksen jälkeen.
Sain kyllä heidät lähtemään ilman oikeustoimia.
Viimein kyllästyin ja myin asunnon, sitten tuli isot mätkyt myyntivoitosta. - yrittää
joskus? kirjoitti:
Sorry, tästä tuli liian pitkä. Ja silti: juttu jatkuu.saada maailman tottelemaan oikkujaan. Ja jos ei kaikki heti tottele, seuraa raivokohtaus.
Tuo on aivan totta. Ja siihen sitten alkomahoolit vielä tehostamaan!!!!
Ja yhteiskunta on nyt ruvennut kustantamaan ilmaiset juristit näille, jotta he voivat jatkaa!
Mitä aikaisemmin heidät pysäytettäisiin, sitä parempi. Kaikille osapuolille. (Paitsi asianajajille, jotka saavat rahat.) - Eläkkeelle
joskus? kirjoitti:
Sorry, tästä tuli liian pitkä. Ja silti: juttu jatkuu.Suomessa meillä on ollut erinomainen onni vuokralaisten suhteen.
17 vuoteen ei aioatakaan ikävää kokemeusta. Tosin vuoraus on tapahtunut asunnonvälitysfirman 'kyökin oven kautta'.
Eli ko. yrityksen välitystä hoitavat toimihenkilöt ovat hoitaneet vuokrasopimuksen joillekin tuttavilleen.
Mutta, Espanjan asuntomme vuokraus sujui 12 ensimmäistä vuotta hienosti. Portero hoiti välityksen ja tilitti vuokrat meille tositteita vastaan.
Sitten erehdyin ottamaan peräkkäin kolme suomalaista vuokralaista. Vukran maksoivat mutta muuten ei ollut kuin harmia. Yhden eläkeläispariskunnan talkkari joutui häätämään häiriöiden takia pois.
Epäonni jatkui. Portero vaihtui vähemmän tarkkaan henkilöön ja itse, saatuani lopputilin, en raaskinut pitää lomaa yli kolmeen vuoteen, joten emme itse käyneet siellä.
Argentiinalainen nainen kahden lapsensa kanssa asui reilun 3 vuotta. Jälki oli kamalaa. Talon oma siivooja kieltäytyi menemästä asuntoon. Ulkopuolisen siivousfirman ukot kävivät koneiden kanssa jyystämässä paikkoja, varsinkin lattioita ja vielä jäi työtä meillekin.
Kaiken kukkuraksi asunnosta hävisi 2 kpl 3:n istuttavia sohvia, koriste-esineitä, kaikki laadukkaampi keittiövälineistö, kahden makuuhuoneen parivuoteiden umpipuiset sängynpäädyt ym.
Mahdotonta lähteä peräämään korvauksia!
Sen jälkeen emme ole vuokranneet ulkopuolisille.
Lapset, heidän työkaverinsa ja meidän jonkun asteiset tuttavamme ovat käyneet siellä pariaatteella 1 aikuinen 10E/viikko sisältäen sähköt ja vedet. Kämppä 78m2, keskellä kaupunkia, rannassa.
Olkoon muulloin tyhjänä. - luottamaan
Eläkkeelle kirjoitti:
Suomessa meillä on ollut erinomainen onni vuokralaisten suhteen.
17 vuoteen ei aioatakaan ikävää kokemeusta. Tosin vuoraus on tapahtunut asunnonvälitysfirman 'kyökin oven kautta'.
Eli ko. yrityksen välitystä hoitavat toimihenkilöt ovat hoitaneet vuokrasopimuksen joillekin tuttavilleen.
Mutta, Espanjan asuntomme vuokraus sujui 12 ensimmäistä vuotta hienosti. Portero hoiti välityksen ja tilitti vuokrat meille tositteita vastaan.
Sitten erehdyin ottamaan peräkkäin kolme suomalaista vuokralaista. Vukran maksoivat mutta muuten ei ollut kuin harmia. Yhden eläkeläispariskunnan talkkari joutui häätämään häiriöiden takia pois.
Epäonni jatkui. Portero vaihtui vähemmän tarkkaan henkilöön ja itse, saatuani lopputilin, en raaskinut pitää lomaa yli kolmeen vuoteen, joten emme itse käyneet siellä.
Argentiinalainen nainen kahden lapsensa kanssa asui reilun 3 vuotta. Jälki oli kamalaa. Talon oma siivooja kieltäytyi menemästä asuntoon. Ulkopuolisen siivousfirman ukot kävivät koneiden kanssa jyystämässä paikkoja, varsinkin lattioita ja vielä jäi työtä meillekin.
Kaiken kukkuraksi asunnosta hävisi 2 kpl 3:n istuttavia sohvia, koriste-esineitä, kaikki laadukkaampi keittiövälineistö, kahden makuuhuoneen parivuoteiden umpipuiset sängynpäädyt ym.
Lapset, heidän työkaverinsa ja meidän jonkun asteiset tuttavamme ovat käyneet siellä pariaatteella 1 aikuinen 10E/viikko sisältäen sähköt ja vedet. Kämppä 78m2, keskellä kaupunkia, rannassa.
Olkoon muulloin tyhjänä.Mutta juoppoihin suomalaisiin ei kannata luottaa.
- remmari
joskus? kirjoitti:
Sorry, tästä tuli liian pitkä. Ja silti: juttu jatkuu.Hän vuokrasi Suomessa olevan ison asunnon pankin kautta. Hän ajatteli, että pankki on luotettava vuokraaja.
Asunto oli vuokralla vuosia. Vuokrat maksettiin ajallaan, eikä hänellä ollut mitään aavistusta siitä, että sinne oli perustettu kolhoosi, jossa asui parikymmentä ihmistä. Heistä tehtiin kymmeniä valituksia, mutta kukaan ei kertonut hänelle itselleen, että asunnossa asui mellastava "taiteilija"- ja "näyttelijä"- porukka.
Sitten hän kävi Suomessa ja meni omistamaansa asuntoon. Jo rapussa ihmiset tulivat valittamaan hänelle. Hän järkyttyi nähdessään, missä kunnossa asunto oli. Vuokrasopimus purettiin siinä siunaamassa. Kun vuokraajana oli pankki, niin se kävi helposti. Hän vaati pankilta vahingonkorvausta. (En tiedä saiko.)
Jos taloyhtiö olisi vaivautunut ilmoittamaan hänelle itselleen jatkuvasta häiriöstä, niin olisihan se porukka heitetty pellolle heti. Kun ei ilmoitettu, niin kamaluutta jatkui vuosia. - lämpöön
Eläkkeelle kirjoitti:
Suomessa meillä on ollut erinomainen onni vuokralaisten suhteen.
Olkoon muulloin tyhjänä.Etsimme juuri etelästä jotain asuntoa kk tai 2,ehkä marras,joulu jne.Suunnitelma on alussa ja kysymyksiä paljon.
Olisitte saaneet meistä PARHAAT vuokralaiset,2 kunnollista ja siistä aikuista joilla molemmilla asiat kunnossa ja vuokran olisimme voineet maksaa vaikka etukäteen.Iät 58 ja 68.
Mökkeilemme täällä koko kesät ja ajatus kerrostalosta kauhistuttaa,ainakin näin aluksi,olemme paenneet talvisin räntää pakoon ulkomaille. - Suuri joukko
yrittää kirjoitti:
saada maailman tottelemaan oikkujaan. Ja jos ei kaikki heti tottele, seuraa raivokohtaus.
Tuo on aivan totta. Ja siihen sitten alkomahoolit vielä tehostamaan!!!!
Ja yhteiskunta on nyt ruvennut kustantamaan ilmaiset juristit näille, jotta he voivat jatkaa!
Mitä aikaisemmin heidät pysäytettäisiin, sitä parempi. Kaikille osapuolille. (Paitsi asianajajille, jotka saavat rahat.)ihmisiä joutuu kärsimään, kun hän meluaa öisin juoppoporukoittensa kanssa ja päivisin makaa uppokumossa. - Tyypille sitten valtion kustannuksella ilmaiset asianajajat.
Sitten hän tekee vastakanteen laittomasta häädöstä, jolloin pienituloinen asunnon omistaja joutuu omalla kustannuksellaan ottamaan asianajajan.
Kun juoppo häiriöiden tuottaja sitten tuomitaan maksamaan oikeudenkäyntikulut, ne joutuu asunnon omistaja maksamaan ja sitten velkomaan tyypiltä, jolla ei ole tuloja, jolloin niitä ei ikinä saa.
Tällainen yhteiskunta on Suomi nyt.
Tällaisia lakeja on ajettu läpi. - olisi
Suuri joukko kirjoitti:
ihmisiä joutuu kärsimään, kun hän meluaa öisin juoppoporukoittensa kanssa ja päivisin makaa uppokumossa. - Tyypille sitten valtion kustannuksella ilmaiset asianajajat.
Sitten hän tekee vastakanteen laittomasta häädöstä, jolloin pienituloinen asunnon omistaja joutuu omalla kustannuksellaan ottamaan asianajajan.
Kun juoppo häiriöiden tuottaja sitten tuomitaan maksamaan oikeudenkäyntikulut, ne joutuu asunnon omistaja maksamaan ja sitten velkomaan tyypiltä, jolla ei ole tuloja, jolloin niitä ei ikinä saa.
Tällainen yhteiskunta on Suomi nyt.
Tällaisia lakeja on ajettu läpi.Paljon parempi kuin alituinen paapominen.
Puhutaan *varhaisesta puuttumisesta*, eli sen osoittamisesta, että väärä tie! valitse uudelleen!
Tuo, että ilmaiset asianajajat, jotta hän voi jatkaa entistä menoaan, ei ole hänelle hyväksi.
- Iili
Siitä menee sitten samanlainen vero kuin kesämökistä. Kun sen myy, niin pitää sitten osata sumplia "kirjat" niin, ettei myyntivoitosta mene veroa.
Se on kätevä ja ihan luksusta. Ei tarvitse tiirailla bussien ja junien aikatauluja, jos kaupungissa menee myöhään. Voi mennä sinne yöksi.
Tai, jos käy esimerkiksi ulkomailla, niin ei tarvitse pohtia kotiinkuljetusta.
Varoituksen sana: Älä kerro kenellekään, että sinulla on kaupungissa tyhjä asunto! Jos sen teet, niin saat varautua siihen, että sinulta kinutaan yöpymispaikkaa kaupungissa vähän väliä, ja huomaat yhtäkkiä pitäväsi ilmaista hotellia. mahdollisen vuokralaisen luottotiedot voi tarkastaa? Paljonko sellainen maksaa?
- Firma
Se on ainakin yrityksille mahdollista, mutta henkilölle pitää itselleen ilmoittaa, että ne terkistetaan. Sitä ei voi tehdä salaa. - En muista hintoja.
- asukas
saa ainakin maistraatista. Jos henkilöltä on mennyt laskut ulosottoon, niistä saa tiedot maistraatista, eikä maksa mitään. Oli muistaakseni vain vuoden ajalta ulosotot, pitemmältä ajalta joutuu maksamaan jotain.
- asukas
asukas kirjoitti:
saa ainakin maistraatista. Jos henkilöltä on mennyt laskut ulosottoon, niistä saa tiedot maistraatista, eikä maksa mitään. Oli muistaakseni vain vuoden ajalta ulosotot, pitemmältä ajalta joutuu maksamaan jotain.
Anteeksi, anteeksi. Siis luottotiedot maksamattomista, ulosottoon menneistä laskuista saa tietysti ulosottovirastosta, EI maistraatista.Kotipaikallani molemmat virastot ovat samassa rakennuksessa, siitä sekaannus.
- Paljon
asukas kirjoitti:
Anteeksi, anteeksi. Siis luottotiedot maksamattomista, ulosottoon menneistä laskuista saa tietysti ulosottovirastosta, EI maistraatista.Kotipaikallani molemmat virastot ovat samassa rakennuksessa, siitä sekaannus.
on näköjään tiedettävä, kun asuntonsa antaa vuokralle!
Eikä kannata olla liian luottavainen!
Ei ole kivaa, jos vuosi menee ikävien asioiden hoitelemisessa, se rasittaa tosi paljon!
Onneksi tuo juoppo kavereineen on nyt poissa sieltä. Ja samalla minulle on selvinnyt, etten olisi halunnut ainakaan ASIANAJAJAN ammatissa toimia: jos tiedän jonkun syylliseksi rikokseen, en pystyisi valehtelemaan ja lieroilemaan oikeudessa. Haluan oikeudenmukaisuuden toteutuvan. Nytkin asianajaja (jolla valtavasti ylipainoa) sanoi vahingonteosta, että jos päämies on sen tehnyt. Mutta onneksi juoppo itse sitten tunnusti. - helppoa
Paljon kirjoitti:
on näköjään tiedettävä, kun asuntonsa antaa vuokralle!
Eikä kannata olla liian luottavainen!
Ei ole kivaa, jos vuosi menee ikävien asioiden hoitelemisessa, se rasittaa tosi paljon!
Onneksi tuo juoppo kavereineen on nyt poissa sieltä. Ja samalla minulle on selvinnyt, etten olisi halunnut ainakaan ASIANAJAJAN ammatissa toimia: jos tiedän jonkun syylliseksi rikokseen, en pystyisi valehtelemaan ja lieroilemaan oikeudessa. Haluan oikeudenmukaisuuden toteutuvan. Nytkin asianajaja (jolla valtavasti ylipainoa) sanoi vahingonteosta, että jos päämies on sen tehnyt. Mutta onneksi juoppo itse sitten tunnusti.olla asianajaja. En haluaisi minäkään olla puolustamassa ilmiselvää rikollista.
"JOS päämies on tehnyt", vaikka hän on silloin siellä asunut. (JOSkin ilman vuokranmaksua.)
Jotenkin näyttää siltä, ettei vuokralaisen asianajajakaan voi hyvin. Valtion varoista oli hänelle maksettu kahden tunnin palkka (jotain parisataa) siitä, että hän oli kannellut hovioikeuteen häädöstä. Ja sieltäkin oli tullut kielteinen päätös.( Sellainen tunne, että pitää yrittää jatkaa juttua kaikin keinoin.) Jos me emme olisi niiden häiriöiden jälkeen häätäneet häntä, olisi asunto otettu asunto-osakeyhtiön haltuun ja silloin k.o. vuokralainen olisi heti joutunut häädetyksi.
Mutta uskon, että kun joutuu tällaistakin ikävää asiaa näin pitkään käsittelemään ihmisten kanssa, niin siinäkin oppii jotain elämästä, muista ihmisistä ja myös itsestään. - ja siksi
helppoa kirjoitti:
olla asianajaja. En haluaisi minäkään olla puolustamassa ilmiselvää rikollista.
"JOS päämies on tehnyt", vaikka hän on silloin siellä asunut. (JOSkin ilman vuokranmaksua.)
Jotenkin näyttää siltä, ettei vuokralaisen asianajajakaan voi hyvin. Valtion varoista oli hänelle maksettu kahden tunnin palkka (jotain parisataa) siitä, että hän oli kannellut hovioikeuteen häädöstä. Ja sieltäkin oli tullut kielteinen päätös.( Sellainen tunne, että pitää yrittää jatkaa juttua kaikin keinoin.) Jos me emme olisi niiden häiriöiden jälkeen häätäneet häntä, olisi asunto otettu asunto-osakeyhtiön haltuun ja silloin k.o. vuokralainen olisi heti joutunut häädetyksi.
Mutta uskon, että kun joutuu tällaistakin ikävää asiaa näin pitkään käsittelemään ihmisten kanssa, niin siinäkin oppii jotain elämästä, muista ihmisistä ja myös itsestään.yrittävät pitkittää juttuja eri asteisiin yms. muotosekkoihin takertuen.
Saavat palkkaa veronmaksajilta.
Mutta pienituloiset maksavat itse.
- Pääsky64
kun aina on pitänyt autojen kanssa pakkasesa kaluta, ompa mukavaa lähteä jalan muutama sata metriä ja pääsee joka paikkaan,
harrastuksista on tullut ilo kun ei ole niin suurta vaivaa, ja kannattaa aluksi pitää maalla toinen asunto,ettei tule kovin suuria muutoksia aluksi.- Vuokralla
Hei!
Ompa surullista lukea noita vuokralaisjuttuja.
Minulla on ollut vanhojen päivien varalle pikkuyksiö vuokralla 18 vuotta ja ollut niin hyvää tuuria että aina sattunut hyvä vuokralainen eikä mitään ongelmia ollut ollut.
Nyt vaan haluaisin myydä ja ostaa isomman, mutta suht.suuresta voitosta menee niin paljon veroa.
Lain mukaan pitäisi itse asua 2 vuotta niin sitten ei menisi myyntivoittoveroa. En vaan voi mitenkää asua vielä itse siellä, hankala juttu, kun ei voi vaihtaa. Eli arvonnousu menisi verottajalle, mitä en missään tapauksessa hyväksy, koska senjälkeen en saisi samanlaista asuntoa. Kirottu olkoon verottaja, että sapettaa. Muuten eläkkeellä on hienoa olla. - aikaisemmin
Vuokralla kirjoitti:
Hei!
Ompa surullista lukea noita vuokralaisjuttuja.
Minulla on ollut vanhojen päivien varalle pikkuyksiö vuokralla 18 vuotta ja ollut niin hyvää tuuria että aina sattunut hyvä vuokralainen eikä mitään ongelmia ollut ollut.
Nyt vaan haluaisin myydä ja ostaa isomman, mutta suht.suuresta voitosta menee niin paljon veroa.
Lain mukaan pitäisi itse asua 2 vuotta niin sitten ei menisi myyntivoittoveroa. En vaan voi mitenkää asua vielä itse siellä, hankala juttu, kun ei voi vaihtaa. Eli arvonnousu menisi verottajalle, mitä en missään tapauksessa hyväksy, koska senjälkeen en saisi samanlaista asuntoa. Kirottu olkoon verottaja, että sapettaa. Muuten eläkkeellä on hienoa olla.sanoit jotain sen suuntaista?
- Iili
aikaisemmin kirjoitti:
sanoit jotain sen suuntaista?
Jos tarkoitat veroa, niin kakkosasunto on verojen suhteen kuin kesämökki, jos omistaa itse myös sen asunnon, jossa varsinaisesti asuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.32111878Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4173343Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951858- 891636
- 831623
- 921111
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te411091Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73937Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21923Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e253897