Mikä sopiva ikä naiselle

???

17.v kun olin kaikki suku yms. : mene missikisoihin..et.setera. ei kiinnostanut pätkääkään.Mutta olin tosin ihan ok ja fiilikset siitä ajasta ok. Nyt ikää kohta 40.v ja edelleen olo ihan ok no.. väsyttää enemmän eikä jaksa eikä tartte enää miettiä mikä on isona kun sitä jo on ja elämääkin koettu rutkasti ja kokemusta.Mutta vaikka työkamuista näkee että 50.v voi olla elämänsä eliksiirissä silti näissä ruuhkavuosissa kokee ittensä JOSKUS helkutin loppuun palaneelta ja ikä lopulta.Paukut ei niinkuin riitä.Ja tulevaisuus pelottaa vähäsen.Tajuaa jotenkin että kaikki tämä loppuu joskus.Miten tämän jutun kanssa selviää kun arki menee niin nopeasti ettei perässä enää kestä??Onko muita saman aaltopituuden immeisiä jotka vois neuvoo miten relaa tässä hullun myllyssä siis täysin?!Elämä menee hirveen nopeesti.

6

1097

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cool.satin

Siinäpä kysymys..sopiva ikä on varmaan aika henk.kohtainen asia.Usein kuulee sanottavan, että sopiva ikä on se aika mikä juuri on meneillään. Mihin tarkoitukseen sopivan ikäinen? Sekin vaihtelee..
      Minäkin tunnen itseni nykyään alati loppuunpalaneeksi,vaikka olen vasta vähän päälle 30v. Työelämässä olen huomannut, ettei ikäiseni saa olla koskaan väsynyt ja sanoa ettei jaksa. Aina on joku vanhempi joka huomauttaa ettei tuon ikäinen voi olla väsynyt. Kyllä nuoret jaksaa..sitä on hoettu kyllästymiseen saakka. Vain yli viisikymppisillä on oikeus olla väsynyt (ainakin minun työpaikallani.)Tekisi mieli sanoa joskus jollekin, että oletko harkinnut vaikka osa-aikaeläkettä kun kerta niin uuvuttaa.

• nainen43

Sopiva ikä on todellakin aika henkilökohtainen juttu kuten totesit! Olen itse 43 v ja yhä edelleen mietin miksi olen olemassa....koska vauhtini ei ole hiipunut, en ole väsynyt muuhun kuin politiikkojen paskan jauhamiseen....sana "tässä iässä", on ällöttävintä mitä ihmiskunta on sanavarastoonsa keksinyt! Tottakai alle 50v saa ja voi olla väsynyt....samoin alle 20v saa ja voi olla väsynyt....elämässä on vain niitä tiettyjä asioita, joita ei aina halua tai jaksa tehdä....monet haluais olla vaan....se heille sallittakoon....itse olen niin dorka, että haluan koko ajan toimintaa....loputonta painamista....mutta miksi...en todellakaan tiedä....mä olen vain nainen, joka on ehkä joku luonnon oikku, koska mielestäni naisen paikka ei ole kotona vaikka onkin lapsia.....minkäs luonteelleeni voin....en tunne väsymystä....kaasua vaan painan lisää, jossakin vaiheessa kaikki loppuu....ehkäpä alintajuntani tajua kaiken loppuvan....ehkä olen loppusuoralla, siksi vauhti vain yltyy....kuka sen tietää....sen kuitenkin tiedän, että olen ELÄNYT elämäni niin kuin itse sen halusin, en muiden odotusten mukaan...itserakas ämmä lienen....kuka sen tietää vaikka itserakkaus olisi ainoa oikea rakkaus!!

• Nikolaikopeloi,
        nainen43 kirjoitti:

Sopiva ikä on todellakin aika henkilökohtainen juttu kuten totesit! Olen itse 43 v ja yhä edelleen mietin miksi olen olemassa....koska vauhtini ei ole hiipunut, en ole väsynyt muuhun kuin politiikkojen paskan jauhamiseen....sana "tässä iässä", on ällöttävintä mitä ihmiskunta on sanavarastoonsa keksinyt! Tottakai alle 50v saa ja voi olla väsynyt....samoin alle 20v saa ja voi olla väsynyt....elämässä on vain niitä tiettyjä asioita, joita ei aina halua tai jaksa tehdä....monet haluais olla vaan....se heille sallittakoon....itse olen niin dorka, että haluan koko ajan toimintaa....loputonta painamista....mutta miksi...en todellakaan tiedä....mä olen vain nainen, joka on ehkä joku luonnon oikku, koska mielestäni naisen paikka ei ole kotona vaikka onkin lapsia.....minkäs luonteelleeni voin....en tunne väsymystä....kaasua vaan painan lisää, jossakin vaiheessa kaikki loppuu....ehkäpä alintajuntani tajua kaiken loppuvan....ehkä olen loppusuoralla, siksi vauhti vain yltyy....kuka sen tietää....sen kuitenkin tiedän, että olen ELÄNYT elämäni niin kuin itse sen halusin, en muiden odotusten mukaan...itserakas ämmä lienen....kuka sen tietää vaikka itserakkaus olisi ainoa oikea rakkaus!!

Good luck for teille.
        Olen kyllä kuullut monen naisen olevan ihan toistakin mieltä ja tokoisseen vanheneminen on perseestä.
        Ei miehet oikein halua ja kyttää nuorempia ja muuta sellaista skeidaa.
        Kaikki vaivat tulee ja muuta.
        En itsekkään miehenä oikein tykkää vanhenemisesta, mutta kun ajattelen millaista se on naisella suuri sääli kyllä täyttää sydämmen.
        Mutta onhan onneksi maailmassa niin paljon muutakin, kuten henkiset arvot j matkustelut sun muut.
        Että elämä voittaa.

• hannele
        Nikolaikopeloi, kirjoitti:

Good luck for teille.
        Olen kyllä kuullut monen naisen olevan ihan toistakin mieltä ja tokoisseen vanheneminen on perseestä.
        En itsekkään miehenä oikein tykkää vanhenemisesta, mutta kun ajattelen millaista se on naisella suuri sääli kyllä täyttää sydämmen.
        Mutta onhan onneksi maailmassa niin paljon muutakin, kuten henkiset arvot j matkustelut sun muut.
        Että elämä voittaa.

naisen sopiva ikä on 100vuotta

• nainen43
        Nikolaikopeloi, kirjoitti:

Good luck for teille.
        Että elämä voittaa.

Niin monta kuin on naista päällä maan....on myös mielipiteitä ikääntymisestä! Sairaudethan on osa ihmisen elämää....en oikein ymmärrä mitä tarkoitat säälillä naisten vanhentumiseen liittyvien sairauksien osalta....miehillähän on samanlailla ikääntymiseen liittyviä sairauksia....toisaalta tulee aina muistaa, että mitä vanhempi olet kuolessasi, sitä enemmän olet saanut nähdä ja kokea elämää....mutta kun parikymppinen tai vuoden ikäinen kuolee.....en voi muuta kuin todeta, että ihanaa, että olen saanut elää jo 43 vuotta......ja kaiken lisäksi olen ainakin vielä täysin terve....siis kohti vain elämää....ja uusia kokemuksi ja samoin Good luck for You!!

• Tässä ikäryhmässä selvästi pohditaan ikää ja seurauksia. Aika on armoton, se kulkee eteenpäin,jokainen saa lisävuosia ja niistä koituvia lieve-ilmiöitä. Eilenhän juuri olin 20-30-40v ja hups puolivuosisataa on täynnä. Elämänkokemus on ihana asia, niin hyvässä kuin pahassakin.Elämää eteenpäin tuumiessa pelottaa ja mietityttää tässäkö tämä, näin elämän ydin rupeaa tulemaan lähemmäksi ja turha marinointi on parasta lopettaa. Osa säilyy meistä nuorenoloisina läpi elämänsä, toiset vanhentuvat jo nuorena. Eihän elämänkaaren tavoite ole ihmisen säilyminen nuorennäköisenä aina. Suvaitsevaisuutta voisi kuitenkin jokainen pohtia mielessään, me joudumme elämään kuitenkin toisten ihmisten parissa, kaikenikäisten. Nautitaan sen ikäisinä, kun ollaan. 50v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5390
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      234
      1576
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      314
      1127
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      306
      1058
    Aihe