mieheni

rippikoulu

Ollaan suunniteltu häitä ensi kesäksi mutta mieheni ei ole käynyt rippikoulua eikä kuulu kirkkoon ja kirkkohäät halutaan niin miten asia pitää hoitaa? Miten rippikoulu jne?

4

859

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirkosta eronnut

Aikuisrippikoulu on ratkaisu. Muutamat treffit papin kanssa, vähän luettavaa kotiin ja sitten piparille ja viinille. Sen jälkeen se on suoritettu. Riippuu myös hieman seurakunnasta, kuinka paljon pitää sitä pappia käydä moikkaamassa.

• kirkkohäitä

en halua kyseenalaistaa kirkkohäitä sinänsä, mutta haluatteko molemmat nimenomaan kirkkohäät? Johtuuko se kirkkorakennuksesta juhlavana paikkana vai onko miehen ajatusmaailma muuttunut siitä, kun on kirkosta eronnut? Ehkä vanhemmat ovat tehneet ratkaisun hänen puolestaan jo lapsuudessa. Aikooko hän pysyä kirkon jäsenenä häiden jälkeenkin?

Ajattelen silti, että voi olla syvästikin uskossa kuulumatta kirkkoon tai mihinkään muuhunkaan uskonnolliseen ryhmittymään. Ja toisinpäin: voi kuulua kirkkoon ilman uskoa. En vaan voi hyväksyä, että liitytään kirkkoon häiden ajaksi ilman mitään ideologiaa. On oltava rehellinen itselleen.

Toivotan teille onnea, muistakaa nauttia myös häiden järjestelyistä unohtamatta tärkeintä: naimisiinmenon tarkoitusta.

• morsian -06

Olen vähän samaa mieltä.. tarkoitus ei ole saarnata eikä pilata iloa, mutta vaikka itsekin elän tässä ajassa ja maailmassa, pidän silti kirkkoa Pyhän Jumalan huoneena enkä kakunkoristeena..

• vaihtoehto on

että vihitätte itsenne maistraatissa, ja sen jälkeen kirkossa tehdään avioliiton kirkollinen siunaus (on melkein kuin vihkiminen) Hääjuhlan voi pitää tässä yhteydessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe