Asun poikakaverin kanssa 64 neliössä kämpässä. Olen viikot yksin koska poikakaverini opiskelee toisella paikkakunnalla. Rakastan eläimiä ja haluisin seurakseni jonkun pienen eläimen. Koira on ollut kotona asuessani aina, tosin nykyiseen asuntooni en voi ottaa sitä. Nyt yritän etsiä sopivaa lemmikkiä. Kriteerit ovat: pieni, ihmisseurallinen esim. voi ottaa syliin ei kuitenkaan tarvitse koko ajan seuraa, pärjää päivät yksin, elää n. neljä vuotta. hmm.. siinä taisikin olla tärkeimmät. Olisin kiitollinen jos kertoisitte hyviä vaihtoehtoja. kiitos!
kertokaa eri vaihtoehtoja
8
325
Vastaukset
- ~Jemina~
Ehkäpä joku gerbiili,hamsteri,hiiri,rotta,hiiri,marsu
olisi sopiva... Netistä saa paljon tietoa.
Jos on aikaa tarjota tarpeeksi liikuntaa kanille niin miksi ei vaikka sitten kania?
Pienemmätkin jyrsijät vaativat kyllä huomiota ja liikuntaa, mutta kani huomattavasti enemmän.
Kyllä niitä löytyy, ja netistä löytyy tietoa kauan elävät yms...- *tyttönen*
Rotta olisi mielestäni jyrsijöistä sopivin. Se on melko suuri, ja viihtyy sylissä jos on kesy. Ei tarvitse hirveästi seuranpitoa, mutta ehdottomasti ainakin yhden lajitoverin, sillä on laumaeläin. Päivittäin täytyy pitää väh. 30min ulkona jaloittelemassa. Kannattaa ostaa kasvattajalta jotta saa käsikesyn. Elää sellaiset 2-3 vuotta. Jos kiinnostuit, voit katsella lisää tietoa täältä: http://personal.inet.fi/yhdistys/skey/
Onnea eläimen valintaan!:) - ~Jemina~
*tyttönen* kirjoitti:
Rotta olisi mielestäni jyrsijöistä sopivin. Se on melko suuri, ja viihtyy sylissä jos on kesy. Ei tarvitse hirveästi seuranpitoa, mutta ehdottomasti ainakin yhden lajitoverin, sillä on laumaeläin. Päivittäin täytyy pitää väh. 30min ulkona jaloittelemassa. Kannattaa ostaa kasvattajalta jotta saa käsikesyn. Elää sellaiset 2-3 vuotta. Jos kiinnostuit, voit katsella lisää tietoa täältä: http://personal.inet.fi/yhdistys/skey/
Onnea eläimen valintaan!:)itse olen kanssa jäänyt koukkuun rottiin...
Ainoa huonopuoli rotissa on niiden lyhyt elinikä.
- sassuu
MArsu... Se olisi hyvä ja elää n. 4w ja kaipaa kyllä seuraa, mutta ota sille kaveriksi samaa sukupuolta oleva eläin samasta poikueesta.
- Önkeli.
Marsu elää noin 3-5 vuotta. Elikkä suunnilleen 4 vuotta. Sitä kyllä suosittelen, mutta se tarvitsee sen verran paljon hoitoa, että siinä mielessä kääpiöhamsteri olisi hyvä. Elää 1,5-3 vuotta. Mutta mikäli et pidä yöeläimistä, ehdotan sitä marsua.
- Marsu
Korjaan. Marsut elävät 5-8 vuotiaiksi
- Annika
Rotat ovat mukavia lemmikeitä! Minulla on itse niitä kaksi! Jos hankit 2 rottaa niillä on seuraa toisistaan.
Gerbiilit...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857425- 965374
- 2544533
- 444465
- 623227
- 482656
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222338Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292302- 492252
- 412164