Olisiko täällä tietoa minkä kokoisia koneita käytetään Moto GP:n pyörissä ja vastaavasti Superbikessa?
Moto GP:n koneet
9
1918
Vastaukset
- Rossi
Selaileppas vähän tätä palstaa alaspäin niin saat vastauksen kysymyksiisi....
- Turo--Inkeri
Motogp=990cc prototyyppi (ei saa perustua sarjatuotantoon), kärkipäässä v-2005 n. 260hv;
Superbike=max.999cc, tulee perustua sarjatuotantomoottoreihin, kärkipää v-2005 n.220hv.
Superit lisäksi noin 15 kg motogp-pyöriä painavampia sekä myös tänä päivänä todella paljon hitaampia, johtuen valtaosin yhden rengasmerkin säännöstä (Pirelli) ja sitäkautta hemmetin huonoista renkaista. Ei Pirelli sinänsä huono merkki ole, mutta kun ei ole kilpailua (kuten motogp:ssä Michelin/Bridgestone), ei tapahdu paljon kehitystäkään.- kiki
Moto GP pyörissä on 500cc 2-tahtimoottori. Koneet on 2 sylinterisiä ja niissä on yli 100 hv tehoa! Miettikää mikä litrateho!
- Turo--Inkeri
kiki kirjoitti:
Moto GP pyörissä on 500cc 2-tahtimoottori. Koneet on 2 sylinterisiä ja niissä on yli 100 hv tehoa! Miettikää mikä litrateho!
semmoinen lisäohjelma, joka tunnistaa kylähullun ja lähettää näppäimistön kautta sähköshokkeja, jotta kylähullu painuisi muualle mölyämään.
- Ohjeistamispäällikkö
kiki kirjoitti:
Moto GP pyörissä on 500cc 2-tahtimoottori. Koneet on 2 sylinterisiä ja niissä on yli 100 hv tehoa! Miettikää mikä litrateho!
Nykyään kaikissa 990 cc nelari ja noin 260 hv.
Ennen oli 500 cc 2-tahti ja enimmäkseen 4 sylinterisiä, mutta myös 3 sylinterisiä. Tehoa oli yli 200 hv, eli litrateho enemmän kuin missään muussa moottoriurheiluluokassa mukaanlukien formulat ja poislukien jotkin kiihdytysluokat. Mutta ei tuo kiihdytyskilpailu mitään moottoriurheilua olekaan. - ole moottoriurheilua
Ohjeistamispäällikkö kirjoitti:
Nykyään kaikissa 990 cc nelari ja noin 260 hv.
Ennen oli 500 cc 2-tahti ja enimmäkseen 4 sylinterisiä, mutta myös 3 sylinterisiä. Tehoa oli yli 200 hv, eli litrateho enemmän kuin missään muussa moottoriurheiluluokassa mukaanlukien formulat ja poislukien jotkin kiihdytysluokat. Mutta ei tuo kiihdytyskilpailu mitään moottoriurheilua olekaan.Niin, eihän kiihdytysajossa ajeta moottorikäyttöisillä laitteilla ollenkaan. Eikös sitä polkupyörillä ja -autoilla ajella?
- 1400 heppaa
Ohjeistamispäällikkö kirjoitti:
Nykyään kaikissa 990 cc nelari ja noin 260 hv.
Ennen oli 500 cc 2-tahti ja enimmäkseen 4 sylinterisiä, mutta myös 3 sylinterisiä. Tehoa oli yli 200 hv, eli litrateho enemmän kuin missään muussa moottoriurheiluluokassa mukaanlukien formulat ja poislukien jotkin kiihdytysluokat. Mutta ei tuo kiihdytyskilpailu mitään moottoriurheilua olekaan.bmw:n 1,5 litrainen neljä sylinterinen turbo tuotti jossain vaiheessa hetkellisesti 1400 heppaa se tekee 500 kuutiota kohden noin 466 heppaa
- Nimetön
1400 heppaa kirjoitti:
bmw:n 1,5 litrainen neljä sylinterinen turbo tuotti jossain vaiheessa hetkellisesti 1400 heppaa se tekee 500 kuutiota kohden noin 466 heppaa
ei tää palsta oo formuloita varten.
- Jukka2
1400 heppaa kirjoitti:
bmw:n 1,5 litrainen neljä sylinterinen turbo tuotti jossain vaiheessa hetkellisesti 1400 heppaa se tekee 500 kuutiota kohden noin 466 heppaa
Ja kun ja jos vertailet turboa vapariin niin muista kertoa koneen tilavuus ahtopaineen määrällä niin saat jonkinlaisen vastineen vapariin! Tuossa tapauksessa on ollut luultavasti ainakin n.2bar paineet eli 2x 1,5 olisi silloin 3Litran vapari ja siittä litrateho niin näyttäisi noin 500hp litratehoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 632604
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096