Syksykö masentaa?

Loistava.polku

Johtuukohan se vuodenajasta että tälläkin palstalla on ollut viime aikoina tosi mustia juttuja kuolemasta, menetyksistä, yksinäisyydestä ja rakkaudettomuudesta - ja olen itsekin ollut mukana hämmentämässä. Kesällä ja keväällä ei ollut läheskään yhtä matalia fiiliksiä.

Pimeyskö saa nämä tunteet pintaan? Jokaisen pitäisi saada oma pieni aurinko elämäänsä... Paremman puutteessa ostin vihdoin kirkasvalolampun, saa nähdä auttaako.

26

1805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • remax

...tää täälläkin. Siis muiden hoitojen lisäks.
      Onhan tää nyt taas niin pimeää aikaa että ei ihme jos jengiä hiukka kyrsii.

Onkohan sellanen kirkasvalolamppu hyvä? Ilmeisesti kuitenkin parempi kuin joku huonompi.

• Loistava.polku

....pomon lamppua ja sillä kyllä saa potkua aika hyvin, ei tarvitse kaatua sänkyyn heti töistä päästyä. Ostin oman vasta tuossa perjantaina niin että nähtäväksi jää onko yhtä hyvä.

Ei viitsisi masennuslääkkeitäkään ihan kourakaupalla kiskoa.

• ei masenna pimeys.Kun on ollut vaikeita aikoja paljon,osaa arvostaa näitä seesteisiä päiviä ja aikoja.Ei enää turhista ja pienistä asioista ota matalapainetta.

• remax
        Loistava.polku kirjoitti:

....pomon lamppua ja sillä kyllä saa potkua aika hyvin, ei tarvitse kaatua sänkyyn heti töistä päästyä. Ostin oman vasta tuossa perjantaina niin että nähtäväksi jää onko yhtä hyvä.

Ei viitsisi masennuslääkkeitäkään ihan kourakaupalla kiskoa.

...sellanen lamppu. On sitä pöllömpiäkin tullu osteltua.
        Mulla ei ole koskaan vielä niin watuttanu että olisin lääkkeitä tarvinnu.
        Paitsi sillon kun yritin siggeistä eroon sellasella nikotiinivieroituslääkkeellä, nimee en muista.
        Olis pitäny niitä kuukausi kaupalla kiskoa, mutta mulla meni jo kahden päivän jälkeen niin lujaa, että oli pakko lopettaa niiden syönti.
        On kuulemma joku mielialalääke sekin.
        Eli sigget palaa edelleen, mutta kuitenkin ymmärrän että ne palaa.

• Loistava.polku
        mii-su kirjoitti:

ei masenna pimeys.Kun on ollut vaikeita aikoja paljon,osaa arvostaa näitä seesteisiä päiviä ja aikoja.Ei enää turhista ja pienistä asioista ota matalapainetta.

Olen ollut joskus aika vaikeasti masentunut ja saanut sen sitten vuosien varrella tasattua "pelkäksi" kaamosmasennukseksi. Se vaan tulee aina syksyn myötä, tykkäsi pimeydestä tai ei - syyt ovat selvästi fyysiset, aivokemiat vaatii toimiakseen tietyn määrän valoa vuorokaudessa.

• remax kirjoitti:

...sellanen lamppu. On sitä pöllömpiäkin tullu osteltua.
        Mulla ei ole koskaan vielä niin watuttanu että olisin lääkkeitä tarvinnu.
        Paitsi sillon kun yritin siggeistä eroon sellasella nikotiinivieroituslääkkeellä, nimee en muista.
        Olis pitäny niitä kuukausi kaupalla kiskoa, mutta mulla meni jo kahden päivän jälkeen niin lujaa, että oli pakko lopettaa niiden syönti.
        On kuulemma joku mielialalääke sekin.
        Eli sigget palaa edelleen, mutta kuitenkin ymmärrän että ne palaa.

Tupakkaverkon sivuilta:
        "Uusin tupakanvieroitukseen tarkoitettu lääke on bupropioni (Zyban), joka oli alunperin kehitetty masennuslääkkeeksi. Bupropioni vaikuttaa dopamiinin ja norepinefriinin aineenvaihduntaan ja sitä kautta vähentää tupakanhimoa. Sen etuna on myös painonhallintaan liittyvät suotuisat vaikutukset. Lääkkeen käyttö aloitetaan jo ennen varsinaista lopetuspäivää, ja sitä jatketaan usein pari kuukautta. Bupropioni on ollut USA:ssa markkinoilla jo vuosia ja jonkin aikaa myös useissa EU-maissa. Suomessa Zyban tuli apteekkimyyntiin toukokuussa 2003".

Tuo valmiste, ei sovi kaikille.. :(

• Loistava.polku kirjoitti:

Olen ollut joskus aika vaikeasti masentunut ja saanut sen sitten vuosien varrella tasattua "pelkäksi" kaamosmasennukseksi. Se vaan tulee aina syksyn myötä, tykkäsi pimeydestä tai ei - syyt ovat selvästi fyysiset, aivokemiat vaatii toimiakseen tietyn määrän valoa vuorokaudessa.

tiedän tuon...mulla on pari tuttua,joilla on melko lailla samoin..

• remax
        tanssitaanko kirjoitti:

Tupakkaverkon sivuilta:
        "Uusin tupakanvieroitukseen tarkoitettu lääke on bupropioni (Zyban), joka oli alunperin kehitetty masennuslääkkeeksi. Bupropioni vaikuttaa dopamiinin ja norepinefriinin aineenvaihduntaan ja sitä kautta vähentää tupakanhimoa. Sen etuna on myös painonhallintaan liittyvät suotuisat vaikutukset. Lääkkeen käyttö aloitetaan jo ennen varsinaista lopetuspäivää, ja sitä jatketaan usein pari kuukautta. Bupropioni on ollut USA:ssa markkinoilla jo vuosia ja jonkin aikaa myös useissa EU-maissa. Suomessa Zyban tuli apteekkimyyntiin toukokuussa 2003".

Tuo valmiste, ei sovi kaikille.. :(

...just se :) No mulle ei kyllä sopinut. Siis niin paljon tuli virtaa etten nukkunut kahteen vuorokauteen, eikä kyllä väsyttänytkään. Olo oli muutenkin kuin sähköjäniksellä ja päätin lopettaa kuurin vielä kun ymmärsin lopettaa.
        Mut mitä muuta noin hirveen nimiseltä aineelta vois odottaakaan? Bupropioni. Ristus. :)

• remax kirjoitti:

...just se :) No mulle ei kyllä sopinut. Siis niin paljon tuli virtaa etten nukkunut kahteen vuorokauteen, eikä kyllä väsyttänytkään. Olo oli muutenkin kuin sähköjäniksellä ja päätin lopettaa kuurin vielä kun ymmärsin lopettaa.
        Mut mitä muuta noin hirveen nimiseltä aineelta vois odottaakaan? Bupropioni. Ristus. :)

Eräänlainen piriste siis sinulle.. ;))
        Etpä oo ainut, jolle se ei sovi, olen kuullut
        vastaavanlaisia juttuja.. :(
        Pahoinvointia, ruokahaluttomuutta yms.
        Mitä sellaista popsii, mikä aiheuttaa huonon olon.. ;)

• Marge

minäkin joskus olen kokeillut ja kyllä tykkäsin. Tulee "auvoinen" olo....Tykkään kyllä syksystä, pimeistä illoista, pieni sadekaan ei haittaa mitään (lenkkikeli sen kun paranee, huom pieni sade).Kyllä tulee keskittyä enemmän ajatteluun näin syksyisin ja mikä kivempaa kun saa niitä sitten kirjoitella vaikka tänne nettiin ja vaihtaa mielipiteitä. Kesäisin se varmaan jää vähemmälle.

• Animus

...saattais toimia paremmin kun kirkasvalolamppu ;)))

Ei vaa, siitä puhe mistä puute...

• remax

..kirjoitat heti vaan joulupukille. Se saapuu kun pahimpaan kaamosaikaan :))

• se jonggi

ihmiset oppivat tuntemaan sinut entistä syvemmin.
        ;D

• Animus
        se jonggi kirjoitti:

ihmiset oppivat tuntemaan sinut entistä syvemmin.
        ;D

Mä luulen että ihmiset oppii tuntemaan sen ROOLIN mikä laitetaan päälle samalla kun avataan palsta. Se ei välttämättä oo ihan sama kun se IHMINEN roolin takana.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa että uusi dildo piristää kummasti!

Ai niin. Eihän naisen sovi tällaisia. Nainen on tuhma jos puhuu/kirjoittaa seksistä. Kunnon nainen pitää kädet peiton päällä ja lukee iltarukouksen. Amen.

• Hoitoja, molempiin päihin.. ;)))

• Angiina
        Animus kirjoitti:

Mä luulen että ihmiset oppii tuntemaan sen ROOLIN mikä laitetaan päälle samalla kun avataan palsta. Se ei välttämättä oo ihan sama kun se IHMINEN roolin takana.

Ai niin. Eihän naisen sovi tällaisia. Nainen on tuhma jos puhuu/kirjoittaa seksistä. Kunnon nainen pitää kädet peiton päällä ja lukee iltarukouksen. Amen.

Ihmistä ja hänen roolejaan ei voi erottaa toisistaan. Sillä se, minkälaisia rooleja meistä itsekukin valitsee ja kuinka me niitä kulloinkin käytämme kertoo sen, keitä me olemme. Ei siis ole olemassa ikään kuin yhtä aitoa minää ja loppu on jonkinlaista teeskentelyä. Ennemminkin on lukematon määrä hajanaisia tuokiokuvia, paljon puhetta, naurua, itkua, epätoivoa, hiljaisuutta, monenlaisia rooleja, joissa kaikissa minä on läsnä. Ja kun ajatusta venytetään tarpeeksi pitkälle huomataan, että loppujen lopuksi se, jota kutsun minäksi ikään kuin muotoutuu kaikessa siinä, mitä kulloinkin teen tai ajattelen. Eli se minä, joka nyt kirjottaa tässä on ihan yhtä aito minä kuin se minä, joka kohta menee vessaan pesemään hampaansa (meillä on jo huominen) ja nukkumaan.

• Felixman
        tanssitaanko kirjoitti:

Hoitoja, molempiin päihin.. ;)))

vaan vaihteeksi lähden kanarialle, Playa del Inglesiin "dildoni" kanssa pariksi viikoksi (6.11.)lomalle. Onko teistä naisista kukaan lähdössä sinne?

• se jonggi
        Animus kirjoitti:

pattereilla toimiva vaiko elastinen?

• * * *
        Felixman kirjoitti:

vaan vaihteeksi lähden kanarialle, Playa del Inglesiin "dildoni" kanssa pariksi viikoksi (6.11.)lomalle. Onko teistä naisista kukaan lähdössä sinne?

Täytyyhän tänne jonkun jäädä juoruamaan. Kerrothan meille sit kivoja lomajuttuja ???

• Animus
        Angiina kirjoitti:

Ihmistä ja hänen roolejaan ei voi erottaa toisistaan. Sillä se, minkälaisia rooleja meistä itsekukin valitsee ja kuinka me niitä kulloinkin käytämme kertoo sen, keitä me olemme. Ei siis ole olemassa ikään kuin yhtä aitoa minää ja loppu on jonkinlaista teeskentelyä. Ennemminkin on lukematon määrä hajanaisia tuokiokuvia, paljon puhetta, naurua, itkua, epätoivoa, hiljaisuutta, monenlaisia rooleja, joissa kaikissa minä on läsnä. Ja kun ajatusta venytetään tarpeeksi pitkälle huomataan, että loppujen lopuksi se, jota kutsun minäksi ikään kuin muotoutuu kaikessa siinä, mitä kulloinkin teen tai ajattelen. Eli se minä, joka nyt kirjottaa tässä on ihan yhtä aito minä kuin se minä, joka kohta menee vessaan pesemään hampaansa (meillä on jo huominen) ja nukkumaan.

...kaikki tyynni ;))

Sosiaalinen peili roolittaa. Ja kerran valitusta roolista on tosi vaikeaa päästä eroon. Se istuu kun toinen iho.

On olemassa yksi aito minä. Oon sanonu sille käsipäivää mut lähti karkuun. Se on piilossa defenssikerroksen takana eikä näyttäydy kovin helposti. Töitä saa tehdä vuosikausia...

• Angiina

Joka kerta, kun näen nimimerkkisi mietin: Mikä on saanut sinut valitsemaan nimimerkin, josta ainakin minulle tulee mieleen perulainen (muistaakseni) äärivasemmistolainen sissiliike?! Älä kuitenkaan ymmärrä tätä niin, että mielleyhtymä olisi jotenkin epämieluisa. Pikemmin päinvastoin, sillä kuvittelen sinun perustaneen jonkinlaisen yhden naisen liikkeen, jonka sisällä ei pelätä kulkea omia polkuja.

• Loistava.polku

.... jotensakin tuollainen fiilis minutkin pisti juuri tuon aikanaan valitsemaan. Sitä paitsi siinä on muutenkin hyvä soundi!

>;)

• Felixman

Ihan hauskaa, kun tulee erilaisia mielleyhtymiä mieleen. No oma valintani oli vähän toisenlainen. Sanan loppuosahan on "man" siis mies. Ja "Felix" on sitten vaikka kollikissa. Ja olen edelleen mies. No sillä "dildollani" tarkoitin omaa vehjettäni, kun tuo Animus tuolla aikaisemmin kehui dildoa, heh

• tytär pyysi kauniisti anteeksi eilistä kiukutteluaan.Melkein tippa linssissä kuunetelin ja kaikki annoin anteeksi.
      Ja tuo orastava uusi ihmissuhdekkin tuo helpotusta syysfiiliksiin.Kuin pikkutyttö odotan joka tapaamista.Vaikkakin niitä tapahtuu ihan liian harvoin.
      Jokohan se syysaurinko alkaisi paistaa tähän risukasaankin.....

• Olen aina pitänyt syksystä ja talvesta - olen kai hämärän lapsi?
      Ahdistavinta on loppukevään loskat ja armoton auringonvalo, joka syventää kasvojeni rypyt ja herkuttelee ilmassa leijuvalla pölyllä :((

• kalle-p

kun tuli tämä talviaika, alkoi illalla nukuttaakkin aikaisemmin. Myös tämä loska ja musta pimeys tuntuu imevän kaiken valon. Kunhan tulee lumi, alkaa taas piristymään.

hmm. parkkipaikalla on 500W halogeenivalaisin, pitäisköhän mennä sen alle seisomaan...
      Tai kietoiskohan sellaisen valoletkun pään ympäri ;)
      No, meenpä täatä nukkumaan, eiköhän sitä taas aamuun selvinne.... krooh

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe