Dobberit on viissiin aika lyhytikäisiä jos oon oikein ymmärtänyt? Kertokaas omianne / tuntemianne ,kuinka pitkään elänyt?
ikä
3
744
Vastaukset
- Tooperi
koirani emän emän emä eli 14 vuotta, emän emä on tällä hetkeellä 10 vuotias ja voi erittäin hyvin ja on terve.
Olen muutebn huomannut että läheskään kaikki lnijat ei ole näin pitkäikäisiä kun oman koirani taustoilla. Toivottavasti omakin koirani elää pitkälti toistakymmentä vuotta :) vanhin oli melkein 13-vee. Nuorin "tautiin" kuollut oli 7: Wobblerin syndrooma. Tai eihän se siihen tautiin kuollut, vaan katsottiin parhaaksi lopettaa.
Yleensä ne elävät 10-12 vuotta, ainakin ne jotka olen itse tuntenut.
Nyrkkisääntöhän on, että mitä isokokoisempi rotu, sitä lyhytikäisempi. Dobberit ovat keskikokoisia.- pitkää ikää.
No mun edellinen jouduttiin lopettaa 7 vanhana, kun kuonossa oli kasvain ja tämän hetkinen 'vauvani' on kans 7 ja hyvin on voinut. Mutta dobberit on suhteessa aika lyhyt ikäisiä joihinkin muihin rotuihin verrattuna. Johtunee vissiin pitkälle jalostuksesta. Erinäiset kasvaimet aika yleisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692673
- 632614
- 681772
- 241607
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106