Hpk (H-linnan pelikristityt ); mitä kuuluu nyt, kun lähetys on tulossa ja seurat alkamassa. Miten aijotte jakaa aikanne näinä kaksoispyhinä; seuraelämä / urheiluharrasteet? Häiritseekö seuraelämä kovastikin urheiluharrasteita? Kai siellä teillä menee hyvin ja kovaa kuten HPK:n lätkäjoukkueellakin. Luulen, että SM-liigan mestaruus menee tänä vuonna Hämeenlinnaan, kunhan jaksatte käydä kannustamassa . Esirukouksia tuskin siihen tarvitaan. Muuten siellä lienee nyt rauha ja yksimielisyys maassa, kun eräs veli vaihto paikkakuntaa, vai mitä?
Hpk-tänään?
42
3514
Vastaukset
- Jääkiekkoristitty
En oikein oivaltanut funktiota argumentointiesi kesken, mutta HPK-Ilves: 8-3, kertonee jotakin siitä missä mennään.
Ei näyttänyt kaksoispyhäseurat häirinneen ainakaan HPK:ta. ;-)
Rauha ja yksimielisyyskin, ainakin tällä hetkellä, näyttää lisääntyneen täällä, "erään veljen" vaihdettua paikkakuntaa.- ifk-ikl
tarkoittaa rauhaa perkeleen kanssa, joka on lisääntynyt.
- Rauhantuomari
ja yksimielisyydelläkin on hintansa. Mikä mahtoi olla Hml:n tapauksessa olla hinta? Yksimielisähän voidaan olla myöskin vääryydessä ja pahuudessa!
Osallistuko muuten HPK:sta ketään Hml:n seuroihin? Olisivat voineet saada "henkistä latausta" lisää tulevia koitoksia varten. - Jääkiekkoristitty
ifk-ikl kirjoitti:
tarkoittaa rauhaa perkeleen kanssa, joka on lisääntynyt.
En mahda, ifk-ikl!
Jos kuitenkin koet "rauhan perkeleen kanssa" lisääntyneen tykönäsi (noin kertoessasi), usko rakas veli/sisar "lohtutettuna", että me hämeenlinnalaiset(kin) rukoilemme sekä puolestasi, että kanssasi, ettei se sinusta vallan valtaa saisi. - ifk-ikl
Jääkiekkoristitty kirjoitti:
En mahda, ifk-ikl!
Jos kuitenkin koet "rauhan perkeleen kanssa" lisääntyneen tykönäsi (noin kertoessasi), usko rakas veli/sisar "lohtutettuna", että me hämeenlinnalaiset(kin) rukoilemme sekä puolestasi, että kanssasi, ettei se sinusta vallan valtaa saisi.että rauha perkeleen kanssa on sovittu, koska niin olette perillä noista lätkäkuvioista. Voitko
hyvällä omallatunnolla sanoa, että taistelet sitä perkelettä vastaan joka tulee urheilukilpailuissa eli lätkämatseissa. Näytät tietävän hyvin nuo kuviot, että rauha on sovittu mailman kunnianperkeleen kanssa ja sovinto on tehty, mutta ei sentään totuuden äänen kanssa ole sovittu rauhaa. - Jääkiekkoristitty
ifk-ikl kirjoitti:
että rauha perkeleen kanssa on sovittu, koska niin olette perillä noista lätkäkuvioista. Voitko
hyvällä omallatunnolla sanoa, että taistelet sitä perkelettä vastaan joka tulee urheilukilpailuissa eli lätkämatseissa. Näytät tietävän hyvin nuo kuviot, että rauha on sovittu mailman kunnianperkeleen kanssa ja sovinto on tehty, mutta ei sentään totuuden äänen kanssa ole sovittu rauhaa.Kaikki epäilykset, väärät päällekanteet ja rakkaudettomuus kanssakristittyä kohtaan on anteeksi annettu! Usko turvattuna ja lohdutettuna.
- Jääkiekkoristitty
Rauhantuomari kirjoitti:
ja yksimielisyydelläkin on hintansa. Mikä mahtoi olla Hml:n tapauksessa olla hinta? Yksimielisähän voidaan olla myöskin vääryydessä ja pahuudessa!
Osallistuko muuten HPK:sta ketään Hml:n seuroihin? Olisivat voineet saada "henkistä latausta" lisää tulevia koitoksia varten.Hml;n tapauksessa - ilmeisesti harmiksesi/-nne, hinta oli Jumalan Rauha paikkakunnalla. "Riidat ja sodat on pois estetty."
"Yksimielisähän voidaan olla myöskin vääryydessä ja pahuudessa!", toteat Rauhantuomari. (On muuten todella korni nimimerkki tuossa hengessä komentoivalle.)
Me Hml:n kristityt pahoittelemme syvästi aiheuttamaamme takaiskua Rauhantuomarille ja hänen "hengenheimolaisilleen"!
Ai niin! HPK:sta ei tiettävästi osallistunut Hml:n seuroihin, kuin muutama junnu.
Tosin en oikein käsitä, mitä tiedolla teet!?, mutta jääköön se sinun "jutuksesi".
- pelit
Oli eilen erittäin lämpimät seurat Hml:ssa ja tänään jatkuu. Etkö ollut itse paikalla? siellä saarnattiin parannusta ja syntien anteeksiantamusta. Kijoituksestasi loistaa sellainen katkeruus että et tahdo antaa Jumalalan lasten uskoa ehdoitta. tee parannus omista synneistäsi, se helpottaa.
- I-F-kuulo
tuo parannuksen teko. Yritin tehdä mutta ei helpottanut! Missä lie vika? Parannuksen totisuudessako? Anna hyvä neuvo, jos osaat auttaa lähimmäistäsi. Vai etkö pidä minua lähimmäisenäsi; menetkö ohi kuten pappi ja leviitta?
Saarnattiinko muuten pelihimosta tänään seuroissa?
Onko muuten kirkonkellot = Rauhankellot hätääntyneelle omalletunnolle? Kelloja soittamallakos se tunnonrauha saavutetaan? - Aamenta
Näin oli eilen, kuten "pelit" sen kertoi, ja jatkui tänään. Kiitos Herralle lämpimistä seuroista!
Hämäräksi kuitenkin jäi, kummasta syystä "Ice-fani" loppujen lopuksi oli kateellinen hämeenlinnan "jääkiekkokristityille" - HPK:sta, vai saavutetusta rauhasta ja yksimielisyydestä!? - pelit
I-F-kuulo kirjoitti:
tuo parannuksen teko. Yritin tehdä mutta ei helpottanut! Missä lie vika? Parannuksen totisuudessako? Anna hyvä neuvo, jos osaat auttaa lähimmäistäsi. Vai etkö pidä minua lähimmäisenäsi; menetkö ohi kuten pappi ja leviitta?
Saarnattiinko muuten pelihimosta tänään seuroissa?
Onko muuten kirkonkellot = Rauhankellot hätääntyneelle omalletunnolle? Kelloja soittamallakos se tunnonrauha saavutetaan?Vain Jumala antaa parannuksen armon. Usein vain näkee että toisten synneistä on paljon helpompi tehdä parannusta kuin omista. Pappi tai leviitta voi olla kuka tahansa meistä joka kulkee lähimmäisen ohi, vaikka usein tässä kohdassa kuulee puhuttavan esim. kirkon palvelijoista. Tämä sana koskee minua mitä suuremmassa määrin, usein kuljen ihmisten ohi.
Pelihimo on kuin mikä tahansa muu riippuvuus esimerkisi riippuvuus pyrkimyksestä lain toteuttamiseen, se erottaa Jumalasta ja estää vapaan uskomisen.
En kyllä ymmärrä viimeistä kirkonkellojuttuasi?
Kirkonkellot kutsuvat kuulemaan Sanaa. Tunnonrauha ei tule mistään soitosta vaan rakkaassa luterilaisessa kirkossamme tarjolla olevista Sanasta ja sakramenteista - Ääni porstuasta
Aamenta kirjoitti:
Näin oli eilen, kuten "pelit" sen kertoi, ja jatkui tänään. Kiitos Herralle lämpimistä seuroista!
Hämäräksi kuitenkin jäi, kummasta syystä "Ice-fani" loppujen lopuksi oli kateellinen hämeenlinnan "jääkiekkokristityille" - HPK:sta, vai saavutetusta rauhasta ja yksimielisyydestä!?Hml:n saarnaajien kesken kuultiin kyllä vahvistettuna saarnastuolista lähetysmiehen suusta, mutta todelliset näytöt vielä puuttuvat! Pelkkä julistushan ei rauhaa ja yksimielisyyttä aikaan saa; täytyy olla myös sovinnon halua ja rohkeutta tunnustaa omat virheensä ja varsinkin harhaavat opetukset ja mielipiteet sekä tehdä parannuksen soveliaita hedelmiä. Kun nämä tulevat näkyviin seurakunnan silmissä, niin on toivoa todellisesta rauhasta ja yksimielisyydestä seurakunnassa. Ja tämä koskee erityisesti sanan palvelijoita! Tätä meidän tulisi rukoilla kaikkialla kristilisyydessä.
- näyttöjä
Ääni porstuasta kirjoitti:
Hml:n saarnaajien kesken kuultiin kyllä vahvistettuna saarnastuolista lähetysmiehen suusta, mutta todelliset näytöt vielä puuttuvat! Pelkkä julistushan ei rauhaa ja yksimielisyyttä aikaan saa; täytyy olla myös sovinnon halua ja rohkeutta tunnustaa omat virheensä ja varsinkin harhaavat opetukset ja mielipiteet sekä tehdä parannuksen soveliaita hedelmiä. Kun nämä tulevat näkyviin seurakunnan silmissä, niin on toivoa todellisesta rauhasta ja yksimielisyydestä seurakunnassa. Ja tämä koskee erityisesti sanan palvelijoita! Tätä meidän tulisi rukoilla kaikkialla kristilisyydessä.
vaadit....vaatimusten ja pyrkimysten oppi
isä tulee juosten myös sinua vastaan...kun kaipaat armoa...jos vaadit näyttöjä,et tarvi armoa - ifk-ikl
näyttöjä kirjoitti:
vaadit....vaatimusten ja pyrkimysten oppi
isä tulee juosten myös sinua vastaan...kun kaipaat armoa...jos vaadit näyttöjä,et tarvi armoavastaan, jos palaat, mutta jos et palaa, miten Isä silloin voi tulla vastaan.
- kirjoitettusana
ifk-ikl kirjoitti:
vastaan, jos palaat, mutta jos et palaa, miten Isä silloin voi tulla vastaan.
Mikäs onkaan sen lampaan osa kun Paimen nostaa sen olalleen ja vie kotiin. Tai puolikuolleen jonka Samarialainen nostaa aasin päälle ja kantaa majaan.
Ette te minua löytäneet, vaan Minä löysin teidät. - ifk-ikl
kirjoitettusana kirjoitti:
Mikäs onkaan sen lampaan osa kun Paimen nostaa sen olalleen ja vie kotiin. Tai puolikuolleen jonka Samarialainen nostaa aasin päälle ja kantaa majaan.
Ette te minua löytäneet, vaan Minä löysin teidät.kyllä puolikuolleen, mutta miten on.
Onko meidän aikana puolikuolleita?
ja Minkälainen sellainen ihminen on?
Tietääkö sellainen mistä tie menee taivaaseen, jos tietää, ei hän silloin olekkaan puolikuollut, tai jos on tietävinään, ei hän silloinkaan ole puolikuollut. Onko puolikuollut sellainen joka ei enään näe mitään mahdollisuutta, että voisi elää.
Minkälainen on Kristittyjen kokemus tässä asiassa.
Onko se tienlöytyminen lätkämatsin jälkeen rukoushuoneelle jos sinne nyt sitten enään ehtii. - tämän kohdan kanssa???
Ette te minua löytäneet, vaan Minä löysin teidät."Minä sanon teille: näin on taivaassakin. Yhdestä syntisestä, joka kääntyy, iloitaan siellä enemmän kuin yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä hurskaasta, jotka eivät ole parannuksen tarpeessa."
- Jääkiekkokristitty
ifk-ikl kirjoitti:
kyllä puolikuolleen, mutta miten on.
Onko meidän aikana puolikuolleita?
ja Minkälainen sellainen ihminen on?
Tietääkö sellainen mistä tie menee taivaaseen, jos tietää, ei hän silloin olekkaan puolikuollut, tai jos on tietävinään, ei hän silloinkaan ole puolikuollut. Onko puolikuollut sellainen joka ei enään näe mitään mahdollisuutta, että voisi elää.
Minkälainen on Kristittyjen kokemus tässä asiassa.
Onko se tienlöytyminen lätkämatsin jälkeen rukoushuoneelle jos sinne nyt sitten enään ehtii.Kadottaako lätkämatsissa käyminen? Onko se autuaaksitulemisen este? Entäpä se, jos ei ehdi rukoushuoneelle? VAIN rukoushuoneella kuunneltu, Ruotsinlapissa hyväksi koeteltu, opetusko takaa autuaaksitulemisen? Vai miksi pitäisi "ehtiä rukoushuoneelle"? Perustele kirjoitetulla Jumalan Sanalla.
Olemme kuulolla! - Pihtikinttu
ifk-ikl kirjoitti:
vastaan, jos palaat, mutta jos et palaa, miten Isä silloin voi tulla vastaan.
saa lampaan kiinni, jos see juoksee metsään sienien perässä ( kuten joillakin lampailla on tapana ). Niistä tulee korpilampaita ja hukka vaanii metsässä. Ja kun riittävän kauaksi juoksee, katoaa suuntavaisto, eikä enää tiedä, mihin pitäisi kulkea, kun Paimenen äänikään ei enää kuulu?
- ifk-ikl
Jääkiekkokristitty kirjoitti:
Kadottaako lätkämatsissa käyminen? Onko se autuaaksitulemisen este? Entäpä se, jos ei ehdi rukoushuoneelle? VAIN rukoushuoneella kuunneltu, Ruotsinlapissa hyväksi koeteltu, opetusko takaa autuaaksitulemisen? Vai miksi pitäisi "ehtiä rukoushuoneelle"? Perustele kirjoitetulla Jumalan Sanalla.
Olemme kuulolla!on kadottavainen synti, kuten kaikki synnit muutkin.
Ja sieltähän se tuli taas, se ruotsinlappi, kuuma peruna joillekin. ei sitä tarvitse edes kysyä, kun se jo vedetään esille. Omatunto ei ole ilmeisesti puhdas ko. opetuksen kanssa. Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa.
Tuskin sinulle voi kirjoitetulla Jumalansanalla perustella, et kuitenkaan usko, vaikka Jumalansanaa on saarnattu tänäkin etsikkoaikana aivan tarpeeksi, ei toki kaikki ole valmiita uskomaan. Miten sellaiselle voi perustella joka ei usko. Ensin pitää uskoa ja vasta sitten voi perustella Jumalan sanalla. Jääkiekkokristitty kirjoitti:
Kadottaako lätkämatsissa käyminen? Onko se autuaaksitulemisen este? Entäpä se, jos ei ehdi rukoushuoneelle? VAIN rukoushuoneella kuunneltu, Ruotsinlapissa hyväksi koeteltu, opetusko takaa autuaaksitulemisen? Vai miksi pitäisi "ehtiä rukoushuoneelle"? Perustele kirjoitetulla Jumalan Sanalla.
Olemme kuulolla!Voi olla, ettei lätklämatsissa käyminen kadota, mutta sinun asenteesi voi olla sinulle kadotukseksi.
Mitä pahaa siinä on, jos Ruotsin lapissa on hyväksi koeteltu opetus? Sieltä tämä heräys on kuitenkin lähtenyt liikkeelle. Näytä sinä Raamatulla, etta se on väärä järjestys. Voit samalla näyttää mikä tämän kristillisyyden opetuksessa on raamatunvastaista. HUOM! Ei mitään ylimalkaisia heittoja, vaan pysy totuudessa.
Sitten haluaisin tietää, oletko oikein saarnaajan kanssa keskustellut matseissa käymisestä. Minä en usko, että yksikään Suomenkaan saarnaajista "antaa lupaa" urheilukilpailuihin menoon. Mutta ehkä sinä olet itse itsellesi paras saarnaaja.
Kannattaa muistaa Raamatun sana: "Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa..." Sen verran on minullakin kokemusta urheilukisoista, että voin aivan vapaan kristityn tavalla todeta, että ne eivät ole sopivia valvomapaikkoja kristityille.
Mitä rukoushuoneella käymiseen tulee, niin saattaa niinkin olla, että (oikealla mielellä) sinne hakeutuvat vain ne, jotka eivät muuten tule toimeen.- kirjoitettusana
tämän kohdan kanssa??? kirjoitti:
"Minä sanon teille: näin on taivaassakin. Yhdestä syntisestä, joka kääntyy, iloitaan siellä enemmän kuin yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä hurskaasta, jotka eivät ole parannuksen tarpeessa."
Raamattu on täynnä sanoja ja lauseita, jotka näyttävät siltä että ihminen valitsee. Monen kohdan tarkoitus on ajaa ihminen niin ahtaalle ettei ole mitään vaihtoehtoa ihmisen puolelta.
Taas esim. tämä "joka kääntyy,.." tämän kääntymisen aiheuttaa Jumalan sana, ei ihminen omasta voimastaan.
Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Room. 9:16 Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa.
Siksi on erittäin tärkeää aina tarjota Evankeliumin voimaa, sillä muusta ei voimaa tule.
On turha neuvoa puolikuollutta, sillä puolikuollut ei voi auttaa itseään. - näin on
Olemme kuulolla!Heb.10:24. Ja ottakaamme vaari toinen toisestamme, että me ahkeroitsemme rakkaudesta ja hyvistä töistä,
25. Ei antain ylön yhteistä seurakuntaa, niinkuin muutamain tapa on, vaan neuvokaat teitänne keskenänne, ja sitä enemmin kuin te näette sen päivän lähestyvän.
26. Sillä jos me ehdollamme sitte syntiä teemme, kuin me olemme totuuden tuntoon tulleet, niin ei meillä ole enään yhtään uhria syntein edestä,
27. Vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka vastahakoiset syövä on.
28. Jos joku Moseksen lain rikkoo, hänen pitää ilman armoa kuoleman kahden taikka kolmen todistajan kautta.
29. Kuinka paljoa enemmän rangaistuksen te luulette sen ansainneen, joka Jumalan Pojan jaloilla tallaa ja Testamentin veren saastuttaa, jonka kautta hän pyhitetty on, ja armon Henkeä pilkkaa? - Ville
Raamattu on täynnä sanoja ja lauseita, jotka näyttävät siltä että ihminen valitsee. Monen kohdan tarkoitus on ajaa ihminen niin ahtaalle ettei ole mitään vaihtoehtoa ihmisen puolelta.
Taas esim. tämä "joka kääntyy,.." tämän kääntymisen aiheuttaa Jumalan sana, ei ihminen omasta voimastaan.
Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Room. 9:16 Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa.
Siksi on erittäin tärkeää aina tarjota Evankeliumin voimaa, sillä muusta ei voimaa tule.
On turha neuvoa puolikuollutta, sillä puolikuollut ei voi auttaa itseään.Laupias samarialainen auttaa juhtansa selkään ja vie majataloon. Jos hän enenpi kuluttaa minä palatessani maksan. Kaikki varmaan on kuullut tuon selityksen.
Ei kukaan tule minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. näin on kirjoitti:
Heb.10:24. Ja ottakaamme vaari toinen toisestamme, että me ahkeroitsemme rakkaudesta ja hyvistä töistä,
25. Ei antain ylön yhteistä seurakuntaa, niinkuin muutamain tapa on, vaan neuvokaat teitänne keskenänne, ja sitä enemmin kuin te näette sen päivän lähestyvän.
26. Sillä jos me ehdollamme sitte syntiä teemme, kuin me olemme totuuden tuntoon tulleet, niin ei meillä ole enään yhtään uhria syntein edestä,
27. Vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka vastahakoiset syövä on.
28. Jos joku Moseksen lain rikkoo, hänen pitää ilman armoa kuoleman kahden taikka kolmen todistajan kautta.
29. Kuinka paljoa enemmän rangaistuksen te luulette sen ansainneen, joka Jumalan Pojan jaloilla tallaa ja Testamentin veren saastuttaa, jonka kautta hän pyhitetty on, ja armon Henkeä pilkkaa?Ja sen tähden se on tarkka vielä mihinkä paikkaan Jumalan sana sovitetaan. Se on kysymys sellaisista ihmisistä, jotka ovat ylenkatsoneet Kristuksen, pilkanneet armon henkeä eli Pyhää Henkeä ja tällainen oli tilanne heprealaiskristittyjen keskuudessa ja nämä varotukset, että pitäkää huolta, että silloin kun nämä ihmiset, jotka ovat jo näin kauaksi menemässä, kun ne alkavat hajottamaan kristillisyyttä, ettei ne veisi mukanaan yksinkertaisia sieluja. Ei kaikki eriseurat tämänkään etsikkoajan aikana, ei ne ole tulleet siltä puolelta, mikä oli tämä tilanne heprealaisten keskuudessa. Me tiedämme sen, että lihallinen vapaus on myöskin vaikuttanut suuren eriseuran, ja juuri sen valtaliikkeen, josta nyt niin paljon kirjoitetaan sanomalehdissä. Ja vaikka se lähti lihalliseen vapauteen, niin me näemme, että siellä on toisaalta valtavan kova lain henki ja omanvanhurskauden henki. Mutta tämä Jumalan sana kehottaa meitä varovaisuuteen kaikessa siinä missä tulee sellaisia käsityksiä, jotka ovat kristillisyyden yhteistä ymmärrystä vastaan. Me elämme sellaista siunattua aikaa tänä aikana, johonka koettelemuksetkin ovat meitä opettaneet, että kysymään vielä tämän äitiseurakunnan vanhimmilta, kun kysymyksiä vastaan tulee. Ei meidän ole pakko tehdä äkkinäisiä päätöksiä, jos tulee vaikeitakin kysymyksiä vastaan, mutta me saamme yhdistää vielä täälläkin Suomen maalla tämän kristillisyyden Lapinmaan kristillisyyteen vielä kaikissa niissä neuvoissa ja opetuksissa. Mutta jos sitten nousee sellaisia henkiä meidän keskuudessamme - minä en ole osoittelemassa mihinkään päin, enkä ole näkemässä mitään sellaista - mutta tämän Jumalan sanan rinnalla meidän on aina varottava sitä, että jos sitä yhteistä ymmärrystä vastaan alkaa joku tai jotkut nousemaan, OLKOON MINÄ TAIKKA KUKA HYVÄNSÄ, silloin ollaan niitten kysymysten edessä, joita on ollut heprealaisten keskuudessa, ja silloin tulee kysymys siitä, että huolta pitää, ettei kukaan itseänsä yhteisestä seurakunnasta erottaisi ja että kaikki pysyisivät yhteisessä rakkaudessa. Ja minä uskon sen, että sielun vihollinen perkele vihaa niin paljon tätä kristillisyyttä, että se ei ole juoniansa lopettanut, eikä meistä kukaan tiedä mistä päin se on seuraavan kerran tulemassa. Onko se tulossa lihallisen vapauden puolelta vai onko se tulossa oman vanhurskauden puolelta niin väkevän voiman kanssa, että tulee kysymykseen, että valitutkin eksytettäisiin. Mutta sen tahdon sanoa vieläkin, ettei kenenkään pidä näitten Jumalan sanain alla jäädä omanvanhurskauden kiusattavaksi, vaikka näitä luetaan ja usein muistellaan näitä sanoja, sillä se on varma, että se kuuluu niille ihmisille, jotka ovat jo tulleet sellaisiksi niin kuin KIVI JA KANTO, jossa ei ole enää henkeä ja elämää siinä mielessä, että olisi katumuksen armoa siitä, mitä ihminen on tehnyt, olkoon sitten, että hän on omaanvanhurskauteen mennyt tai mennyt niin pitkälle maailmaan sillä tavalla, että ei ole katumuksen armoa.
- UneksijaVain
Olemme kuulolla!jääkiekkokristityille: Lisääkö lätkämatsien seuraaminen ja niihin uppoutuminen ja eläytyminen ( joko aitiopaikalta Rinkelinmäen teatterissa tai TV:n äärellä tuijottaen tai sanomalehtien urheiluosastoja seuraten ja niitä lukien ) Kristuksen tuntemista sillä tavalla, kuin Paavali kehottaa." Häntä tunteakseni ja Hänen ylösnousemisensa voimaa ja kärsimisensä osallisuutta"?
Eikö näissä kaikissa urheilun nimissä markkinoiduissa matseissa ole pohjimmiltaan kyse ihmiskunniasta ja voitonhimosta? Ihmiskunniasta, jota Luther kuvaa hirmuiseksi synniksi ja Jumalan Kunnian varastamiseksi!
Ja mikä tämän katoavan ihmiskunnian paklla ja arvo tosiasiallisesti on?
Huippu-urheilun historia tuntee monta ihmiskohtaloa, jossa entinen huippu-urheilija, kansan jo aikoja sitten hänet unohdettua, piehtaroi ja unelmoi mielikuvissaan ja ajatusmaailmassaan menneissä suuruutensa hetkissä, käsittämättä itsekään, että hänen aikansa on aikoja sitten mennyt ohi! Tulee uusia huippuja ja idoleita kansojen ihailun kohteeksi ja harva enää muistelee menneitä suruuksia; paitsi entinen huippukyky itse! Tässäkin pätee vanha totuus: " Kittämättömyys on maailaman palkka"! näin on kirjoitti:
Heb.10:24. Ja ottakaamme vaari toinen toisestamme, että me ahkeroitsemme rakkaudesta ja hyvistä töistä,
29. Kuinka paljoa enemmän rangaistuksen te luulette sen ansainneen, joka Jumalan Pojan jaloilla tallaa ja Testamentin veren saastuttaa, jonka kautta hän pyhitetty on, ja armon Henkeä pilkkaa?2. Kor. 6:14. Älkäät vetäkö ijestä epäuskoisten kanssa; sillä mitä oikeuden on vääryyden kanssa tekemistä? eli mitä osallisuutta on valkeudella pimeyden kanssa?
15. Ja mikä sovinto on Kristuksella belialin kanssa? taikka mikä osa on uskovaisella uskottoman kanssa?
16. Eli kuinka Jumalan templi sopii epäjumalain kanssa? Sillä te olette elävän Jumalan templi, niinkuin Jumala sanoo: minä tahdon heissä asua ja heissä vaeltaa, ja minä tahdon olla heidän Jumalansa, ja heidän pitää oleman minun kansani.
17. Sentähden paetkaat heidän seastansa ja eroittakaat teitänne, sanoo Herra: ja älkäät saastaiseen ruvetko, ja niin minä korjaan teitä,
18. Ja olen teidän Isänne, ja teidän pitää oleman minun poikani ja tyttäreni, sanoo kaikkivaltias Herra.- -juha-
pELerin kirjoitti:
Ja sen tähden se on tarkka vielä mihinkä paikkaan Jumalan sana sovitetaan. Se on kysymys sellaisista ihmisistä, jotka ovat ylenkatsoneet Kristuksen, pilkanneet armon henkeä eli Pyhää Henkeä ja tällainen oli tilanne heprealaiskristittyjen keskuudessa ja nämä varotukset, että pitäkää huolta, että silloin kun nämä ihmiset, jotka ovat jo näin kauaksi menemässä, kun ne alkavat hajottamaan kristillisyyttä, ettei ne veisi mukanaan yksinkertaisia sieluja. Ei kaikki eriseurat tämänkään etsikkoajan aikana, ei ne ole tulleet siltä puolelta, mikä oli tämä tilanne heprealaisten keskuudessa. Me tiedämme sen, että lihallinen vapaus on myöskin vaikuttanut suuren eriseuran, ja juuri sen valtaliikkeen, josta nyt niin paljon kirjoitetaan sanomalehdissä. Ja vaikka se lähti lihalliseen vapauteen, niin me näemme, että siellä on toisaalta valtavan kova lain henki ja omanvanhurskauden henki. Mutta tämä Jumalan sana kehottaa meitä varovaisuuteen kaikessa siinä missä tulee sellaisia käsityksiä, jotka ovat kristillisyyden yhteistä ymmärrystä vastaan. Me elämme sellaista siunattua aikaa tänä aikana, johonka koettelemuksetkin ovat meitä opettaneet, että kysymään vielä tämän äitiseurakunnan vanhimmilta, kun kysymyksiä vastaan tulee. Ei meidän ole pakko tehdä äkkinäisiä päätöksiä, jos tulee vaikeitakin kysymyksiä vastaan, mutta me saamme yhdistää vielä täälläkin Suomen maalla tämän kristillisyyden Lapinmaan kristillisyyteen vielä kaikissa niissä neuvoissa ja opetuksissa. Mutta jos sitten nousee sellaisia henkiä meidän keskuudessamme - minä en ole osoittelemassa mihinkään päin, enkä ole näkemässä mitään sellaista - mutta tämän Jumalan sanan rinnalla meidän on aina varottava sitä, että jos sitä yhteistä ymmärrystä vastaan alkaa joku tai jotkut nousemaan, OLKOON MINÄ TAIKKA KUKA HYVÄNSÄ, silloin ollaan niitten kysymysten edessä, joita on ollut heprealaisten keskuudessa, ja silloin tulee kysymys siitä, että huolta pitää, ettei kukaan itseänsä yhteisestä seurakunnasta erottaisi ja että kaikki pysyisivät yhteisessä rakkaudessa. Ja minä uskon sen, että sielun vihollinen perkele vihaa niin paljon tätä kristillisyyttä, että se ei ole juoniansa lopettanut, eikä meistä kukaan tiedä mistä päin se on seuraavan kerran tulemassa. Onko se tulossa lihallisen vapauden puolelta vai onko se tulossa oman vanhurskauden puolelta niin väkevän voiman kanssa, että tulee kysymykseen, että valitutkin eksytettäisiin. Mutta sen tahdon sanoa vieläkin, ettei kenenkään pidä näitten Jumalan sanain alla jäädä omanvanhurskauden kiusattavaksi, vaikka näitä luetaan ja usein muistellaan näitä sanoja, sillä se on varma, että se kuuluu niille ihmisille, jotka ovat jo tulleet sellaisiksi niin kuin KIVI JA KANTO, jossa ei ole enää henkeä ja elämää siinä mielessä, että olisi katumuksen armoa siitä, mitä ihminen on tehnyt, olkoon sitten, että hän on omaanvanhurskauteen mennyt tai mennyt niin pitkälle maailmaan sillä tavalla, että ei ole katumuksen armoa.
Mikä ihmeen pakko näitä paatoksia on kirjoittaa samalla tyylillä, kuin joskus 1800-luvun lopulla on puhuttu ? Tuonkin olisit varmaan pystynyt tiivistämään pariin riviin, jos olisit ymmärtänyt mitä kirjoitit.
Tervetuloa nykysuomen pariin. -juha- kirjoitti:
Mikä ihmeen pakko näitä paatoksia on kirjoittaa samalla tyylillä, kuin joskus 1800-luvun lopulla on puhuttu ? Tuonkin olisit varmaan pystynyt tiivistämään pariin riviin, jos olisit ymmärtänyt mitä kirjoitit.
Tervetuloa nykysuomen pariin.Teksti ei ollut minun vaan suora lainaus erään tunnetun, hiljattain poisnukkuneen saarnaajan saarnasta. Sattui koneella olemaan hänen selityksensä kyseisestä Hepr. 10. luvusta.
Saarna on pidetty reilut 20 vuotta sitten - siis tekstiä 1900-luvun lopulta, vaan ei sentään 1800-luvulta.
Ymmärsin oikein hyvin, mitä kirjoitin. Onhan älykkyysosamääräni samaa suuruusluokkaa kuin kengännumeroni.
Hyvää illan (viikon - kuukauden - syksyn) jatkoa.- Eleasar
pELerin kirjoitti:
Ja sen tähden se on tarkka vielä mihinkä paikkaan Jumalan sana sovitetaan. Se on kysymys sellaisista ihmisistä, jotka ovat ylenkatsoneet Kristuksen, pilkanneet armon henkeä eli Pyhää Henkeä ja tällainen oli tilanne heprealaiskristittyjen keskuudessa ja nämä varotukset, että pitäkää huolta, että silloin kun nämä ihmiset, jotka ovat jo näin kauaksi menemässä, kun ne alkavat hajottamaan kristillisyyttä, ettei ne veisi mukanaan yksinkertaisia sieluja. Ei kaikki eriseurat tämänkään etsikkoajan aikana, ei ne ole tulleet siltä puolelta, mikä oli tämä tilanne heprealaisten keskuudessa. Me tiedämme sen, että lihallinen vapaus on myöskin vaikuttanut suuren eriseuran, ja juuri sen valtaliikkeen, josta nyt niin paljon kirjoitetaan sanomalehdissä. Ja vaikka se lähti lihalliseen vapauteen, niin me näemme, että siellä on toisaalta valtavan kova lain henki ja omanvanhurskauden henki. Mutta tämä Jumalan sana kehottaa meitä varovaisuuteen kaikessa siinä missä tulee sellaisia käsityksiä, jotka ovat kristillisyyden yhteistä ymmärrystä vastaan. Me elämme sellaista siunattua aikaa tänä aikana, johonka koettelemuksetkin ovat meitä opettaneet, että kysymään vielä tämän äitiseurakunnan vanhimmilta, kun kysymyksiä vastaan tulee. Ei meidän ole pakko tehdä äkkinäisiä päätöksiä, jos tulee vaikeitakin kysymyksiä vastaan, mutta me saamme yhdistää vielä täälläkin Suomen maalla tämän kristillisyyden Lapinmaan kristillisyyteen vielä kaikissa niissä neuvoissa ja opetuksissa. Mutta jos sitten nousee sellaisia henkiä meidän keskuudessamme - minä en ole osoittelemassa mihinkään päin, enkä ole näkemässä mitään sellaista - mutta tämän Jumalan sanan rinnalla meidän on aina varottava sitä, että jos sitä yhteistä ymmärrystä vastaan alkaa joku tai jotkut nousemaan, OLKOON MINÄ TAIKKA KUKA HYVÄNSÄ, silloin ollaan niitten kysymysten edessä, joita on ollut heprealaisten keskuudessa, ja silloin tulee kysymys siitä, että huolta pitää, ettei kukaan itseänsä yhteisestä seurakunnasta erottaisi ja että kaikki pysyisivät yhteisessä rakkaudessa. Ja minä uskon sen, että sielun vihollinen perkele vihaa niin paljon tätä kristillisyyttä, että se ei ole juoniansa lopettanut, eikä meistä kukaan tiedä mistä päin se on seuraavan kerran tulemassa. Onko se tulossa lihallisen vapauden puolelta vai onko se tulossa oman vanhurskauden puolelta niin väkevän voiman kanssa, että tulee kysymykseen, että valitutkin eksytettäisiin. Mutta sen tahdon sanoa vieläkin, ettei kenenkään pidä näitten Jumalan sanain alla jäädä omanvanhurskauden kiusattavaksi, vaikka näitä luetaan ja usein muistellaan näitä sanoja, sillä se on varma, että se kuuluu niille ihmisille, jotka ovat jo tulleet sellaisiksi niin kuin KIVI JA KANTO, jossa ei ole enää henkeä ja elämää siinä mielessä, että olisi katumuksen armoa siitä, mitä ihminen on tehnyt, olkoon sitten, että hän on omaanvanhurskauteen mennyt tai mennyt niin pitkälle maailmaan sillä tavalla, että ei ole katumuksen armoa.
totta joka sana! Ei mitään lisättävää tai kritisoitavaa . Kysytään vain sen uskomista.
- Paljas Uneksija
UneksijaVain kirjoitti:
jääkiekkokristityille: Lisääkö lätkämatsien seuraaminen ja niihin uppoutuminen ja eläytyminen ( joko aitiopaikalta Rinkelinmäen teatterissa tai TV:n äärellä tuijottaen tai sanomalehtien urheiluosastoja seuraten ja niitä lukien ) Kristuksen tuntemista sillä tavalla, kuin Paavali kehottaa." Häntä tunteakseni ja Hänen ylösnousemisensa voimaa ja kärsimisensä osallisuutta"?
Eikö näissä kaikissa urheilun nimissä markkinoiduissa matseissa ole pohjimmiltaan kyse ihmiskunniasta ja voitonhimosta? Ihmiskunniasta, jota Luther kuvaa hirmuiseksi synniksi ja Jumalan Kunnian varastamiseksi!
Ja mikä tämän katoavan ihmiskunnian paklla ja arvo tosiasiallisesti on?
Huippu-urheilun historia tuntee monta ihmiskohtaloa, jossa entinen huippu-urheilija, kansan jo aikoja sitten hänet unohdettua, piehtaroi ja unelmoi mielikuvissaan ja ajatusmaailmassaan menneissä suuruutensa hetkissä, käsittämättä itsekään, että hänen aikansa on aikoja sitten mennyt ohi! Tulee uusia huippuja ja idoleita kansojen ihailun kohteeksi ja harva enää muistelee menneitä suruuksia; paitsi entinen huippukyky itse! Tässäkin pätee vanha totuus: " Kittämättömyys on maailaman palkka"!Vähentääkö se?
Vastausta voi perustella vaikkapa kirjoitetulla Raamatun, ei Isän Äänen, todistamalla Jumalan Sanalla. - UneksijaVain
Paljas Uneksija kirjoitti:
Vähentääkö se?
Vastausta voi perustella vaikkapa kirjoitetulla Raamatun, ei Isän Äänen, todistamalla Jumalan Sanalla.on nämäkin sanat uskoville elämänohjeeksi: " Älkää vetäkö iestä EPÄUSKOISTEN kanssa ". Luulen, että nänä liigatason lätkämatsit ja niiden huutosakit vieraannuttavat valvovankin kristityn ajatukset pois oikealta valvomapaikalta; mitä sitten tapahtuukaan puolikuolleitten nimikristittyjen kohdalla?
- Paljas Uneksija
UneksijaVain kirjoitti:
on nämäkin sanat uskoville elämänohjeeksi: " Älkää vetäkö iestä EPÄUSKOISTEN kanssa ". Luulen, että nänä liigatason lätkämatsit ja niiden huutosakit vieraannuttavat valvovankin kristityn ajatukset pois oikealta valvomapaikalta; mitä sitten tapahtuukaan puolikuolleitten nimikristittyjen kohdalla?
Raamatulla perustelematta jäi kuitenkin olettamuksesi: "Luulen, että liigatason lätkämatsit ja niiden huutosakit vieraannuttavat valvovankin kristityn ajatukset pois oikealta valvomapaikalta; mitä sitten tapahtuukaan puolikuolleitten nimikristittyjen kohdalla?"
Edelleen kysyn:
Määrittele, Raamattuun kirjoitetulla Sanalla perustellen:
- Mikä on "oikea valvomapaikka"?
- Mikä on "puolikuollut nimikristitty"?
- Miksi, kuten itse kerrot, "luulet", että "liigataso" on se, mikä määrittää "lätkämatsin ja niiden huutosakit", edelleen sinua lainaten, "EPÄUSKOISIKSI"? - Paljas Uneksija
Raamatulla perustelematta jäi kuitenkin olettamuksesi: "Luulen, että liigatason lätkämatsit ja niiden huutosakit vieraannuttavat valvovankin kristityn ajatukset pois oikealta valvomapaikalta; mitä sitten tapahtuukaan puolikuolleitten nimikristittyjen kohdalla?"
Edelleen kysyn:
Määrittele, Raamattuun kirjoitetulla Sanalla perustellen:
- Mikä on "oikea valvomapaikka"?
- Mikä on "puolikuollut nimikristitty"?
- Miksi, kuten itse kerrot, "luulet", että "liigataso" on se, mikä määrittää "lätkämatsin ja niiden huutosakit", edelleen sinua lainaten, "EPÄUSKOISIKSI"?...vastaustasi!
- Paljas Uneksija
...vastaustasi!
Ei vastausta - edelleenkään! Liekö osoitus argumentaation todentamattomuudesta faktoin?
- Bolsevik
Kyllä noissa ice-fanin jutuissa oli perää. Ihan turha ruveta lässyttään mitään muuta.
- rauha
voi fariseusta...katkeruus,kateus jopa viha...siinä tuntomerkit
sinunkin on uskottava vaan ja ainoastaan kristuksen päälle...heitä tuo kamala katkeruuden synti ristille siellä se on sovitettu...jumala antaa sinullekin rauhan kun uskot sen omalle kohdalle,sitäkautta alkaa rauha ja rakkaus syntisiäkin kohtaan...jumalanrauhaa.- Ice-fani
ihmekristitty! Ensin haukut fariseukseksi ( joita Jeesus nimitti kyykäärmeen siköiksi yms. ) ja sitten lopuksi toivotteleet aito lestadiolaiseen tapaan tällaiselle fariseukselle Jumalan rauhaa! Johannes Kastaja toivotti fariseuksille: "tehkää parannuksen soveliaita hedelmiä".
- Ice-fani
HPK-TPS 4-1. Mitäs mä sanoin. Sitä ollaan menossa kohti SM:ää!
- Face Ini
No ollaan, ollaan!
- Ice-fani
Face Ini kirjoitti:
No ollaan, ollaan!
Raimo Summasen kirjan ? Mitä piditte. Vai kumpiako enemmän luette , Matteusta vai Summasta?
- Jääkiekkoritari
Ice-fani kirjoitti:
Raimo Summasen kirjan ? Mitä piditte. Vai kumpiako enemmän luette , Matteusta vai Summasta?
Ilmeisesti Summasen kirjan - Matteuksen sijasta - lukeneelta!
Puolestani vastaan: Matteusta - Summasta en ole lukenut, enkä lue, lainkaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047